Ik heb....(keukens)

Zow he, aardig wat korting en bevriende verkopers… :o :thumbup: das handig…

De verkoper die wij hadden bij Brugman was een lekker ding, een Turkse knul… maarja het was ramadan dus ja… jammerdan… :mrgreen: maarrr ik ga zeker terug… ik kan ik hou van je mooie jongen in het Turks zeggen hahahha… zou dat zeker een eurootje of 5000 opleveren…

Maar wat een bedragen… krijg ik uberhaupt wel wat voor dat bedrag (ongeveer 5000 euro) of :think: moet ik zelf ook gaan inbouwen… :think:

Wij hebben een keuken van Almat, die zat in het huis toen we het kochten en was destijds 4 jaar oud (nu 7) De keuken heeft ruim 58.000 gulden gekocht, wat voornamelijk door het granieten blad (u-vorm) en achterwanden (2 zijdes) komt. De kwaliteit van de kastjes is prima, van de inbouwapparatuur minder (miele/aeg)

Maar eerlijk gezegd vinden wij hem zelf onpraktisch en niet echt mooi.

Wat wij heel mooi vinden zijn KVIK keukens. Destijds wel wezen kijken daar en zoveel moois gezien in hout. Luxe afgewerkt. Wij hebben wel een offerte laten maken en konden daar best nog wel behoorlijk wat van af onderhandelen. Maar vanwege andere prioriteiten hebben we het niet gedaan. Maar ooit, ooit komt ie er…

Faizaa, ga eens in Duitsland kijken. Daar zijn keukens goedkoper als hier in NL en daar valt ook leuk te onderhandelen. Mijn vriendin heeft echt een hele mooie keuken met veel (en luxe) apparatuur voor rond de 6.000 euro laten plaatsen vorig jaar.

Wij hebben een keuken van Nuva keukens, hij staat nu 4 jaar en we zijn er nog steeds even tevreden mee. Toen wij gingen neuzen voor een keuken bleek dat we bij een keukenstunter evenveel kwijt zouden zijn voor een keuken als bij een echte keukenboer, alleen hadden we geen merk bij de keukenstunter, maar nu wel…dus hoezo krom.

bedankt voor de tip maxime, mijn mama kwam er ook al mee… ga toch eens doen… en als alle andere kosten meevallen maar er ook nog wel wat bij het budget voor de keuken maar goed das wishfull thinking, laten we daar maar niet vanuit gaan… :mrgreen:

Tip van de expert (mijn partner is beroepsonderhandelaar :mrgreen: - dat is echt niet gelogen)

Het komt in het kort neer op het volgende.

Wat je het best kan doen is eerst een keer voororiënteren en gewoon gaan kijken, maar niet met een verkoper praten.

De keer erop laat in de middag gaan, NIET je budget bekend maken, maar een keuken uitzoeken zoals jij hem prachtig vind. Zet het keukenmannetje maar flink aan het werk met uittekenen, berekenen, uitzoeken e.d.

Die laat je flink zweten op jouw project, hij komt met zijn prijs. Jij trekt wit weg om de neus of laat iig te weten dat de prijs echt te bizar voor woorden is. Laat hem maar een beter bod uitbrengen. Als het echt niet gaat lukken, zeg je dat je naar de concurrent gaat.

Met deze tactiek moet het mogelijk zijn om 40-50% van de prijs af te krijgen.

Lees dat laatste nog maar eens goed, want het staat er echt :mrgreen:

Zo hebben wij al diverse malen zeer leuke aankopen gedaan. Echt handig een man die thuis is in het afdingen. :thumbup: :angel:

fai je kan ook altijd kijken naar showroommodel… scheelt ook weer in de kosten.

Keuken van IKEA hier. 4 jaar oud nu, geen problemen mee gehad :thumbup:

@Maxime wrote:

Faizaa, ga eens in Duitsland kijken. Daar zijn keukens goedkoper als hier in NL en daar valt ook leuk te onderhandelen. Mijn vriendin heeft echt een hele mooie keuken met veel (en luxe) apparatuur voor rond de 6.000 euro laten plaatsen vorig jaar.

Die komen alleen vlak over de grens inbouwen hoor, rijden volgens mij niet helemaal naar rotterdam voor een keuken…

Wij hebben een duits merk keuken, en siemens apparatuur, rond de 6000 euro kwijt hebben er nog 3500 euro afgekregen… :thumbup:

bij mijn ex gekocht nadat we een huis hadden gekocht wat totaal uitgewoond was door 27 jaar huurders.

keuken van Tinello (waalwijk)

we zijn toen gewoon naar binnen gelopen, ons budget gezegd en dat we er niet overheen wilden.

twee uur later waren we rond :thumbup: alleen doordat ik er voor koos een duurdere kraan te kiezen gingen we er overheen.

prachtig handwerk, super begeleiding met 3x komen meten vóór plaatsing, en 2x na controle.

als ik ooit weer een keuken koop, dan alleen maar daar.

1 nadeel: je moet vooraf betalen.

maar is echt een super bedrijf!

in dit huis zat een keuken. hij lekte niet, was handig ingedeeld.

niet onze smaak maar zeer functioneel.

tsja en dus blijft ie zitten tot ie echt kapot is.

Hier Siematic, met apparatuur van Siemens. Beavlt goed, was ook wel duur.

Keukens gaan qua prijs soms wel 3 keer over de kop. Er wordt heeeeeel veel op verdiend. :evil:

Wij hebben een jaren 30 huis met een keuken uit de jaren 70 ofzo een van de eerste bruynzeelkeukens denk ik beetje okergele kastje met van die metalen strips om de kastjes open te maken. Mijn oma had em in het groen. Aangezien wij hier een jaar geleden zijn komen wonen en andere dingen meer prioriteit hebben/hadden zal het nog wel even duren voor we hem vervangen

Kwalitatief is ie gewoon nog goed en samen met de bruine tegels en grenen en stenen muren is het een geheel (klinkt vreemd als ik het zo omschrijf bruin en geel)

Echt een jaren 70 woonkeuken

Belangrijk detail : Mijn broer is vertegenwoordiger bij Bruynzeel.

We hebben een keuken van 20000 en hebben de helft betaald :angel:

Wij hebben een Bruynzeel keuken uit de jaren 90 denk ik, je weet wel met van die hoge kasten totaan het plafond… Maar de deurtjes beginnen nu wel driftig af te bladeren…

Dus…

Mijn ouders hebben nu een half jaar een IKEA keuken, super mooi! En ze waren nog geen 7000 euro kwijt incl. Hete luchtoven, Combi magnetron, afwasmaschine, koelkast en viezer (dit alles van Whirlpool) en mooie spelkraan met Composiet aanrecht blad (graniet look)

De kookplaat hebben ze bij Bemmel en Kroon (Den Haag) gekocht, daar hadden ze een 5 pits waarvan het 5e pit NIET in het midden zit maar aan de zijkant (Bosch). Deze kostte 1000 euro en komt er dan nog overheen!

@Isabel Sofie wrote:

Wij hebben een Bruynzeel keuken uit de jaren 90 denk ik, je weet wel met van die hoge kasten totaan het plafond… Maar de deurtjes beginnen nu wel driftig af te bladeren…

Dus…

Contact opnemen met Bruynzeel!

Wij hebben nu een keuken van de keukenkampioen, op zich bevalt deze goed en is hij zonder problemen geinstalleerd. T is ook zeker een mooi keuken.

Maar we willen in ons nieuwe huis een jaren 30 style keuken met een vette knipoog naar nu.

Dat kwam neer op een grijswit front met latten effect, zwart composiet blad, losstaand Rvs Smeg 6 pits fornuis, 4 delige kastenwand met combi en ingebouwd espresso apparaat, quooker combi extra, apparatuur van Siemens (grote koeler, grote vriezer, afwasmachine, sensor schouwkap en dan dus nog die combi en espresso apparaat)

Hoe we ook rondofferteerden, maakte niet uit, we kwamen steevast uit op 17 duizend euro, minimaal.

Dat begon dan eerst met bijna 30, maar ja, na wat lullen enzo… was het laagst 16 duizend nog wat, zeg maar 17.

Dus, ja wij gaan nu voor een Ikea keuken.

Daar de kastjes en het blad+spoelbak.

De apparatuur via een internetshop met behoorlijke kortingen.

De quooker en het fornuis vandaag gekocht op de woonbeurs met zo ook nog weer bijna 800 euro korting.

het totaalplaatje voor de keuken zoals wij die helemaal willen is dan 10 duizend euro… kijk, dat scheelt even veeeel te veeeeeeeeel.

Dus ik ga voor Ikea, het zelf in elkaar zetten van die kastjes, ach, dat doen we even met de hele familie… Het installeren nemen we genoeg tijd voor en dan heb ik straks mijn keuken… helemaal zoals we willen :dance:

@Guusje wrote:

bij mijn ex gekocht nadat we een huis hadden gekocht wat totaal uitgewoond was door 27 jaar huurders.

keuken van Tinello (waalwijk)

we zijn toen gewoon naar binnen gelopen, ons budget gezegd en dat we er niet overheen wilden.

twee uur later waren we rond :thumbup: alleen doordat ik er voor koos een duurdere kraan te kiezen gingen we er overheen.

prachtig handwerk, super begeleiding met 3x komen meten vóór plaatsing, en 2x na controle.

als ik ooit weer een keuken koop, dan alleen maar daar.

1 nadeel: je moet vooraf betalen.

maar is echt een super bedrijf!

in dit huis zat een keuken. hij lekte niet, was handig ingedeeld.

niet onze smaak maar zeer functioneel.

tsja en dus blijft ie zitten tot ie echt kapot is.

Dat bedrijf ken ik helemaal niet…

Ik heb in een huis een showroommodel keuken gehad…helemaal super, maar wel laten inbouwen… Een showroommodel zelf inbouwen is veel lastiger dan een ikea keuken opbouwen…

Daarna een keuken bij een keukenboer… Het was een aanbieding…alle apperatuur en blad voor een minimale prijs…bij een bepaald type keuken… We waren 5000 euro kwijt… ondanks die aanbieding is er nog bestwat van de offerteprijs afgehaald…

Er zit dus best veel marge op een keuken…en volgens mij kun je bij ikea niet onderhandelen over de prijs…

Wij hebben een IKEA-keuken, hier nog tijdens de verbouwing (zonder plinten en hangreepjes).

Het aanrechtblad lijkt op granito en het is erg mooi vind ik.

Bevalt heel goed, alleen het zelf plaatsen kostte echt wel 3 hele dagen!!

O, en wat de prijs betreft…we waren klaar voor nog geen 1500 euro inclusief inbouwkoelkast :thumbup:

Maxime, ik lag in een deukkkkk om je beschrijving maar reken er maar op dat ik em ga gebruiken… :thumbup: :inlove:

@Heleen wrote:

@Maxime wrote:

Die komen alleen vlak over de grens inbouwen hoor, rijden volgens mij niet helemaal naar rotterdam voor een keuken…

Wij hebben een duits merk keuken, en siemens apparatuur, rond de 6000 euro kwijt hebben er nog 3500 euro afgekregen… :thumbup:

Hier in de straat is er laatst nog 1 ingezet. En ik woon bijna aan de kust voorbij rotterdam. Maar Faizaa woont toch in Limburg, meen ik??