Ik had bezoek...

Ik ben zóóóó verschrikkelijk bang voor die dikke, bruine spinnen…



en dan gebeurt me dit…



Ik heb een uur de wacht gehouden bij dit monster tot manlief thuis was; ik durf niet dichter dan 3 meter in de buurt te komen :shifty: …



Maar ik heb het overleefd hoor :wink: !



Groetjes, Anne!

:sick: :sick: :sick:

ik heb kippevel !

brrrr… :shifty:

o gets, het is weer ‘sebastian’-tijd…



(iemand hier noemde spinnen sebastians…en 's avonds hadden we er zelf 1 en ik gilde: ‘er zit een sebastian op de muur!!!’ mijn man dacht dat ik gek geworden was 8) )

Oh mijn hemel!

Ik had dus zo’n engerd door mijn huiskamer lopen toen we in Cardiff woonde. Ik rende naar buiten en heb de buurvrouw gehaald. No way was ik van plan mijn kamer te delen met die griezel.

En echt…zodra ik hem zag lopen stopte hij met lopen en bleef midden in de kamer zitten. Alsof ie naar me zat te staren.

:sick:

ieks



:shifty:

O wat haat ik die dingen! :shifty:

Brrr, jakkes…

Nouhouuu… ik voel beestjes lopen over me lichaam! die er niet zijn!

JAIKS!!! Daar hou ik dus niet van hè! :thumbdown: Dat je er een foto van hebt gemaakt :lol:

@mayo28 wrote:

o gets, het is weer ‘sebastian’-tijd…



(iemand hier noemde spinnen sebastians…en 's avonds hadden we er zelf 1 en ik gilde: ‘er zit een sebastian op de muur!!!’ mijn man dacht dat ik gek geworden was 8) )




Ooo Sebastiaan, die deed mijn moeder vroeger altijd voor me :mrgreen:



spannend stemmetje en je handen gevouwen alsof er iets in zit



Dit is de spin Sebastiaan.

Het is niet goed met hem gegaan.



LUISTER!



Hij zei tot alle andere spinnen:

Vreemd, ik weet niet wat ik heb,

maar ik heb zo’n drang van binnen

tot het weven van een web.



Zeiden alle andere spinnen:

0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,

toe, Sebastiaan, laat dat nou,

wou je aan een web beginnen

in deze vreselijke kou?



Zei Sebastiaan tot de spinnen:

't hoeft niet buiten, 't kan ook binnen.



Zeiden alle andere spinnen:

0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,

toe, Sebastiaan, toom je in!

Het is zo gevaarlijk binnen,

zo gevaarlijk voor een spin.



Zei Sebastiaan eigenzinnig:

Nee, de drang is mij te groot.

Zeiden alle anderen innig:

Sebastiaan, dit wordt je dood…



0, o, o, Sebastiaan!

Het is niet goed met hem gegaan.



Door het raam klom hij naar binnen.

Eigenzinnig! En niet bang.

Zeiden alle andere spinnen:

Kijk, daar gaat hij met zijn Drang!



PAUZE



Na een poosje werd toen even

dit berichtje doorgegeven:

Binnen werd een moord gepleegd.

Sebastiaan is opgeveegd.

Dat is Freek. Zo noemen we hem altijd hihihi



Mij maakt het niet uit.

Oh jakkie…

Haha wel een foto durven maken :thumbup:



Suuus, leuk dat vers, deed je moeder dat uit haar hoofd? Wel een unhappy end… :mrgreen:



Gister was ik bij mijn ouders, die wonen in het groen. Ik woon in de stad boven, dus geen lust van zulke gasten.



Maar gister dus, na het wegrijden, zag ik dat er een dikke spin aan mijn buitenspiegel zich schrap zette in de wind, en binnen was een wat kleiner exemplaar aan de wandel over het dashboard.



Toen we stopten om mijn zusje uit de auto te laten bij haar huis, vriendlief gesommeerd de spin buiten te verwijderen.

Zodra hij uitstapte (zus en ik nog in de auto) autodeuren op slot, want ja hij is een pestkop en in staat die dikkerd naar binnen te zwiepen voor de gein. Pas toen de spin in de bosjes aan de overkant was gebracht gingen de deuren van het slot. :shifty:



De spin binnen zag ik niet meer.



Verder rijden, weer op de snelweg kriebelt er iets op mijn arm, ja hoor die binnenspin wandelt over mijn arm :shock: Gillend dat beestje weggemept, bijna in de vangrail tijdens deze maneuvre.



Ja het is weer spinnentijd :oops: :mrgreen:

@Mint wrote:

Oh jakkie…

Haha wel een foto durven maken :thumbup:



Suuus, leuk dat vers, deed je moeder dat uit haar hoofd? Wel een unhappy end… :mrgreen:


Ja! Tis van Annie MG Schmidt en een vriendin van mijn moeder heeft het als toelatingsact voor de toneelschool gedaan. Ze heeft dus eindeloos op mijn moeder geoefend, waarna mijn moeder het uit haar hoofd kende. En broerlief en ik er dus van mochten genieten. En nu Nina. Ik ken het inmiddels ook helemaal uit mijn hoofd :mrgreen: .

ik ben hier de gene die spinnen te lijf gaat :lol:

Ik zet er een glas over, kartonnetje onder en ik draag ze naar buiten. Ik kan het écht niet verdragen ze te horen kraken als je ze doodtrapt. Brrr.

@anijs wrote:

Ik zet er een glas over, kartonnetje onder en ik draag ze naar buiten. Ik kan het écht niet verdragen ze te horen kraken als je ze doodtrapt. Brrr.




:sick: Alleen al het lezen maakt me niet heel gelukkig.



Heb niet zoveel tegen spinnen, laat ze of zitten of zet ze buiten. Maar krakende spinnenpootjes :o Ieks! Krijg er rillingen van!

Ik benniet bang voor spinnen…maar dit is wel n joekel zeg. :shock:

BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ik hoop die niet tegen te komen :sick: :sick: :sick: :shifty:





dan vind je mij niet meer in dezelfde ruimte tot dat beest is opgeruimd :shifty: :oops: