ik HAAT vuurwerk!!

Wij zijn echt gek op vuurwerk en hebben dit jaar ook weer voor €200,- ingeslagen en ja ook illegaal :oops:

Dit blijft toch gewoon het mooiste, je betaalt er net zo veel voor als in NL maar wat er uit komt is toch veel meer waard voor je geld :oops:

We hebben hier in NL eens een heel mooi duur pakket gekocht en dat was floeps en een lullig knalletje :frowning:

Deze pijlen gaan hoog de lucht in en er komt dan ook echt pracht vuurwerk uit.

Wij vieren het elk jaar bij vrienden en hun buren kopen niet eens meer vuurwerk omdat ze veel liever naar die van ons kijken :oops:

Wij steken het wel netjes af op 31ste om 00:00 :wink:

en aan de rotjes die de jeugd zo geweldig vindt, daar kunnen ook wij weinig aan vinden.

Hier is carbid schieten traditie. En in overleg met de buurt mag er in onze wijk carbid worden geschoten vanaf 24 december tot 30 december 18.00-22, en op 31 decembervan ik meen 14 uur, tot 1 januari 2.00 uur. Alleen super irri dat ze de hele nacht door de hele wijk hebben geschoten en nu dus zo goed als stil zijn. Liggen ze vast te maffen… :x En ik houd dus niet van die knallen. Siervuurwerk vind ik wel mooi, maar die knallen. Zal je zien dat ik vannacht lig te bevallen tussen de carbid knallen.

@Chrisje wrote:

Hier is carbid schieten traditie. En in overleg met de buurt mag er in onze wijk carbid worden geschoten vanaf 24 december tot 30 december 18.00-22, en op 31 decembervan ik meen 14 uur, tot 1 januari 2.00 uur. Alleen super irri dat ze de hele nacht door de hele wijk hebben geschoten en nu dus zo goed als stil zijn. Liggen ze vast te maffen… :x En ik houd dus niet van die knallen. Siervuurwerk vind ik wel mooi, maar die knallen. Zal je zien dat ik vannacht lig te bevallen tussen de carbid knallen.

maar dan wordt je nieuwe kindje wel meteen welkom geheten met vuurwerk, dat kan ook niet iedereen zeggen :smiley: :mrgreen:

Ik vind het niet erg dat ze IETS eerder vuurwerk afsteken, zolang ze maar niet op mens of dier richten en niks vernielen.

Onze hond is niet bang van vuurwerk, Anne vind het ook prachtig en het is maar 1 keer per jaar (oke een week lang of zo, maar toch), dus geen probleem.

Vroeger staken wij ook altijd veel vuurwerk af en hebben we ook carbid geschoten. Nu vind ik het zonde geld om zelf te kopen, maar geniet ik van andermans. Knallen vind ik ook niet ‘mooi’, maar ik snap dat er mensen zijn die dat super vinden. De chinesen doen het om de kwade geesten te verjagen meende ik (kan ook iets anders zijn, maar heeft iets met hun geloof of zo te maken).

Zo gauw er iemand vuurwerk naar ons zou gooien dan denk ik dat er wel heel hard gerent moet worden willen ze mn partner ontlopen…dus hier denken ze wel een beetje na.

ik niet.

ik vierde vorig jaar oud en nieuw in antwerpen en vond het gewoon echt jammer dat er amper vuurwerk was. voor mij hoort dat er echt bij, ook zo die dagen ervoor. 1000klappers zit ik niet op te wachten, maar die neem ik voor lief.

Hier in alle vroegte al begonnen, en wel om half 8!!!

Lang leve het vuurwerk…NOT!!!

Ik haat het ook bah!

Hier al de hele dag doffe dreunen van het carbid schieten. Na tig keer naar de deur te zijn gelopen om te kijken of er iemnand kwam (onze achterdeur moet je dichtgooien omdat ie klemt en dat klinkt precies hetzelfde) viel bij mij het kwartje pas :mrgreen:. Ik heb er verder geen last van.

De jongste knort er nu rustig door heen. Die is wel wat lawaai gewend.

ze zijn hier nog aan het knallen :evil: :twisted:

Vuurwerk, ik heb er niet veel mee, maar ik heb er ook geen last van behalve dan dat de kinderen er in eerste instantie bang voor waren.

Ik heb zelf dit jaar voor het eerst vuurwerk afgstoken. Ik ben met wat vrienden vuurwerk gaan halen voor 20 euro. Op een gegeven moment had we het wel gezien en toen hebben we alle laatste rotzooi in een doos gegooid en die aangestoken. Was wel lachen. Je hoorde wat geknal en er schoten wat vuurpijlen uit. Zo, vuurtjes uitmaken, opruimen, klaar.

Ik vind het leuk als het oud en nieuw is, maar ben het nu wel een beetje zat aan het worden. Hier wordt nog steeds geknald. Onze hond is doodsbang, wil nog steeds niet 's avonds naar buiten. Hij heeft op oudjaarsdag 4x in de keuken geplast en op nieuwjaarsdag 2x… Voor het eerst dat het zo erg is dit jaar dus volgend jaar maar aan de diazepam arm beest…

Whaha Juulke, ik moest even erg lachen hoor. Tig keer naar de achterdeur. :mrgreen: Hier slaapt de kleine spruit ook rustig er doorheen. De oudste twee kunnen niet wachten tot het avond is en gisteren verdraaide de katten bijna hun nek om al die mooie kleuren te kunnen aanschouwen. :mrgreen: