Ik vind het ook niet leuk…ben er bang van!! :shifty:
Durf eigenlijk de straat niet op nu…probeer dat ook te voorkomen :oops: (ga nu ook niet door fietstunneltjes etc…)
Maffe is dat wanneer het oud & nieuw is en de klok slaat 12 uur, dan durf ik wel naar buiten omdat ik de knallen dan verwacht en niet elke keer hartkloppingen krijg van schrik hahaha.
hier in de buurt wordt veel met carbit geschoten…
Melkbussen met deksel aan metalen kabel eraan en dat deksel er maar af blijven knallen.
Het mag duidelijk zijn dat die kabel helaas niet altijd sterk genoeg is na 20x schieten… en daar zijn al hoop rare dingen mee gebeurt de afgelopen jaren.
Dat valt echt in de categorie nutteloos in mijn ogen… en bij andere in de tuin/ tegen de gevel gaan mikken of iemand achter het lijf net zo.
Donderdag om 00.00 uur kijken wij ook mooi… van achter het raam :mrgreen:
:oops: vlgs mij ben ik de enige die vuurwerk echt helemaal GEWELDIG vind
Toen ik nog klein wat zat ik altijd te kijken.
en toen ik op de leeftijd kwam dat ik mee mocht helpen stond ik ook paraat. (natuurlijk wel veilig… ik kan een soort kindervuurwerk… alleen wist ik dat niet…)
En nu is het zo dat vriendlief zelfs vuurwerk heeft gekocht. gewoon mooi siervuurwerk… pijlen en potten. zoals hij zei… is leuk voor de meiden, en jij vind het toch ook leuk…
MAAR. veiligheid voorop, dus uitkijken of er niks of niemand aankomt.
niet bij dieren, mensen, ook geen domme dingen doen, geen alchol etc.
wij doen dus ook altijd ron 19.00 uur een show geven. mijn vader,broer en ik… kinderen in stoeljes achter de schuifpui… en wij maar afsteken.
@Paco wrote:
@Mariiyelle wrote:@konijn wrote:gesotemieter! ze hebben hier de buren, met kinderen, illigale zooi uit duitsland gehaald!
vuurwerk prima, maar alsjeblieft niet van die illigale zooi!
Ik zou naar de politie gaan en aangeven dat je buren illegale vuurwerk hebben… Trouwens, hoe weet jij dat?
pfoeh… dit vind ik wel een beetje overdreven hoor… :shifty:
Ben ik de enige die het allemaal wel leuk vind?![]()
Overdreven? Als er om veel illegale vuurwerk gaat en het huis staat bij wijze van in de fik, dan gaat de vuuwerk ook af en raken onbewonen ook gewond… Illegale vuurwerk zijn erger dan legale vuurwerk!
Waarom denk je dat illegale vuurwerk niet naar Nederland gesmokkeld mogen worden? Omdat ze gevaarlijker zijn dus riskeer je ook andermanse gezondheid :thumbdown:
Goedkoper is het wel maar doe je het daarvoor? Of doe je het omdat je op harde knallen kick?
maargoed, zal wel aan mij liggen als het echt uit de hand loopt en je kind z’n gezondheid op het spel staat… Dat wil jij niet op je geweten hebben! :think:
Maar vuurwerk is geweldig alleen, steek het dan gewoon af om oudjaarsnacht en niet overdag… Want dan is het niet leuk meer!
nou zeg, je hoeft niet gelijk zo aan te vallen hoor… ik heb het niet gehad over de veiligheid van kinderen of andermans gezondheid. :eh:
@mamaartje wrote:
@Mariiyelle wrote:@konijn wrote:gesotemieter! ze hebben hier de buren, met kinderen, illigale zooi uit duitsland gehaald!
vuurwerk prima, maar alsjeblieft niet van die illigale zooi!
Ik zou naar de politie gaan en aangeven dat je buren illegale vuurwerk hebben… Trouwens, hoe weet jij dat?
Ik vind dit ook een beetje overdreven hoor… Als je zeker weet dat het illegaal is en gevaarlijk, is het wat anders. Maar er is ook gewoon veel legaal vuurwerk in Duitsland te koop nu hoor. Het is er goedkoper dan hier… Ik heb ook een ontzettende hekel aan het geknal dat je nu al om je heen hoort en het gegooi met vuurwerk, maar ik vind het op 31 december om 00.00 toch wel heeeeel erg leuk! En ik heb een kind dat nu al helemaal gelukkig is met zijn vuurwerkpakket dat hij en zijn papa vandaag (legaal :mrgreen: ) gehaald hebben. En nee, dat wordt niet afgestoken voor 1 januari, maar het is wel erg mooi!
Uh? Alles wat je uit buitenland haalt, is veel gevaarlijker dan wat we hier verkopen.
Lawinepijlen… Heel mooi en alles maar zeer gevaarlijk en die verkopen ze hier niet.
@Paco wrote:
nou zeg, je hoeft niet gelijk zo aan te vallen hoor… ik heb het niet gehad over de veiligheid van kinderen of andermans gezondheid. :eh:
Ik val je/jullie ook niet aan! Maar overdreven is het niet want illegale vuurwerk is niet voor niets verboden hier… :mrgreen:
Ik vind het doodeng. Ken wat mensen die er flink wat aan hebben overgehouden (vingers kwijt, blind…) en sindsdien blijf ik er zo ver mogelijk vandaan. Gelukkig hier in de buurt tot nu toe nog geen last…
tja ons vuurwerk komt ook uit Duitsland… maar mag pas vanaf vandaag gekocht worden… en klopt het gaat iets harder (nu hebben wij alleen siervuurwerk dus knalt niet) maar sinds vorig jaar (of het jaar ervoor) zijn de regels in nederland dus ook aangepast en mag je veel zwaarder vuurwerk kopen en dit knalt dus ook heel erg hard. (mag meer kruit in)
Dus denk dat je nu het verschil niet meer kunt horen.
Maar heb ik het totaal 8 pijlen en 3 potten dus ben nog wel bescheiden (vind ik zelf)
hihihihihi leuk hoor vuurwerk, Sharon mag dit jaar ook voor het eerst wat afsteken als ze durft, ze is niet zo’n held.
Heb naast siervuurwerk een brood astronouten grondbloemen en nog meer van dat kleine spul voor haar gehaald.
Hier zijn ze al maanden aan het knallen dat is altijd al zo geweest en dat zal niet anders zijn.
Hub kocht vroeger ook wel eens wat illigaals, maar die knallen die ze nu hebben gaat gewoon nergens meer over.
Hij weet dat dus doet ie het niet meer, ik blij dat ie ermee is gestopt met al zijn vingers er nog aan.
100.000 klappers vindt ik nog steeds gaaf. enkel de prijs daarvan ook.
@mamaartje wrote:
@kristalkindje wrote:er is ook wel een klein verschil tussen het afsteken van vuurwerk om twaalf uur oudjaarsnacht ( doen wij ook, met LEGAAL in duitsland gekocht vuurwerk dat inderdaad gewoon veel goedkoper is) en het belachelijke geknal met halve bommen dat nu gaande is op veel plaatsen en nogmaals, dat gegooi richting ouderen, kinderen dieren etc… van mij mogen ze ze opsluiten tot na oud en nieuw…
wat is daar nou nog leuk aan dan? mensen laten schrikken of mogelijk verwonden als t fout gaat.sorrie zover reikt mn humor niet
dat zegt toch ook niemand hier, dat dat leuk is. Ik heb daar ook een vreselijke hekel aan :eh: Maar om nu de politie te gaan bellen omdat de buren vuurwerk in Duitsland hebben gekocht, vind ik wel een beetje overdreven eerlijk gezegd![]()
ik reageer eigenlijk op waar de topic over begon, dus het geknal van te voren …niet zozeer op dat verhaal van illegaal vuurwerk
Begrijp me niet verkeerd hoor, het sierspul, op OUDJAARSAVOND, vind ik ook erg leuk om naar te kijken. (vooral als ik me dan realiseer: ‘oooh, mooooooi! Daar gaat weer 25 euro de lucht in… En, aaaaaaa, daaaar! €35!!!’. Want want vÃnd het toch jammer van het geld…) Maar die nutteloze rotjes en strijkers… Belachelijk en het zorgt alleen maar voor vreselijk veel onrust en slapeloze nachten…
@~Marion~ wrote:
Begrijp me niet verkeerd hoor, het sierspul, op OUDJAARSAVOND, vind ik ook erg leuk om naar te kijken. (vooral als ik me dan realiseer: ‘oooh, mooooooi! Daar gaat weer 25 euro de lucht in… En, aaaaaaa, daaaar! €35!!!’. Want want vÃnd het toch jammer van het geld…) Maar die nutteloze rotjes en strijkers… Belachelijk en het zorgt alleen maar voor vreselijk veel onrust en slapeloze nachten…
Precies :thumbup:
Daar reageerde ik ook op.
Oudejaarsavond is er voor, maar de meeste kunnen blijkbaar niet zo lang wachten om hun rotjes en strijkers af te gooien.
Ik hou niet van die knallen en de hond en mijn dochter raken er overstuur van… Dus hier is veel stress in huis tot oudejaarsavond. En DAT is wat ik niet leuk vind.
Hier valt het wel mee, maar ik moet zeggen dat ik er ook niet zo op let. Af en toe een megaharde knal, dan zijn ze ergens aan het carbit schieten.
Zolang ze geen vuurwerk naar iemand gooien of de boel vernielen, zeg ik er niks van. Ik zie s’ middsags en 's avonds wel eens een groep pubers een rondje lopen en ondertussen vuurwerk afsteken. Ik zie de lol er niet van in, maar zij blijkbaar wel. Mijn eigen jongens zullen waarschijnlijk hetzelfde doen over een jaar of twaalf. Zolang ze de boel niet vernielen of in de hens steken.
Hier is het sinds een dikke week begonnen en na het weekend weer over. Twee weken per jaar kan ik er niet mee zitten.
Ik heb er ook een hekel aan ,maar ben bang voor alle knallen,onweer,ballonnen,vuurwerk,al van kinds af aan…
Ik heb wel geleerd niet meer in paniek te raken gelukkig,dat is ook wel zo geweest vroeger,echt tot huilens toe…
Ooit heb ik een jongen achter van de fiets af getrokken die een strijker op me af gooide…ik was zo boos en paniek dat ik hem eraf trok en een lel om zijn oren heb gegeven…mijn vriendinnnen helemaal in een deuk…
Tegenwoordig draag ik op oudjaarsnacht gewoon mijn werk oordopjes…dan hoef ik niet steeds mijn vingers in mijn oren te houden…
Karbit doen ze hier ook wel…
Gister reden we Duitsland in om drinken te halen en toen was er bij de grens net een vrachtwagen aangehouden vol met illegaal vuurwerk,politie was foto’s aan t maken…Mijn man had iemand in de zaak die daar ook vuurwerk bij had zitten,de chauffeur zit vast nu…
Oja carbid (of hoe je het ook schrijven moet haha)
Mijn vriend doet dat ook. Zonder een kabel aan de deksel trouwens, ze schieten hier op het open veld. Doek door het handvat voorkomt dat ze te ver moeten lopen…
Dat is helemaal een rotknal. Hij zit er dan ook nog met zijn kont bovenop, dus de klap gaat ook nog door zijn lijf. Dat schijnt dan leuk te zijn!!!
Gelukkig is onze melkbus niet helemaal 100 % meer, dus dit jaar gaat hij niet schieten…
ja mijn hub gaat morgen ook carbid schieten… op oudjaarsdag is hij wer even kind geloof ik :mrgreen: en vanmiddag is die naar duitsland geweest :silenced:
ik hou zelf ook niet zo van vuurwerk, vind het ook zonde van het geld… maar dat heb ik mijn hub nog nooit goed duidelijk kunnen maken gelooff ik… voor de rest luisterd die wel hoor :mrgreen:
ik vind vuurwerk niet zo erg, maar waar ik me wel aan erger is dat het de hele dag hier stil geweest is.
En nu beginnen ze.
Wonen in een behoorlijk kinderrijke buurt, en degene die hier nou met die knallers bezig zijn komen nog niet eens hier uit de straat.
en dan denk ik: doe het of overdag, of wacht tot het echt oudjaar is…
:S
@knipoogje1983 wrote:
ik vind vuurwerk niet zo erg, maar waar ik me wel aan erger is dat het de hele dag hier stil geweest is.
En nu beginnen ze.
Wonen in een behoorlijk kinderrijke buurt, en degene die hier nou met die knallers bezig zijn komen nog niet eens hier uit de straat.
en dan denk ik: doe het of overdag, of wacht tot het echt oudjaar is…
:S
Vuurwerk is nu eenmaal iets wat bij het donker hoort en veel mensen werken overdag en dus … veel pas na 17 uur.
Vandaag en morgen nog veel en dan vrijdag nog wat en dan is het wel weer zo’n beetje achter de rug.
Ik snap de overheid ook niet zo goed. Regels opstellen dat je pas na 12 uur op 31 vuurwerk af mag steken en dan twee dagen van tevoren de verkoop toelaten en ook nog eens niet controleren. Dat is net zoiets als je kind een ijsje geven, zeggen dat hij het pas over twee dagen mag op eten en vervolgens de andere kant op kijken :roll:
haha… idd juulke! ik vind gewoon vuurwerk niet zo erg, maar die lompe illigale bende wel! je schrikt je een ongeluk als ze zo illigale rotbom achter je fiets gooien. linke soep, je kan behorolijk schrikken met alle gevolgen van dien!