ik doe het fout...

Ik was bij een vrouw. Onze dochter ging proberen hoe ver ze kon gaan, maar op een ondeugende manier. Natuurlijk reageerde ik daarop zoals ik thuis ook doe.

Vandaag kreeg ik te horen dat ik onze dochter helemaal fout aanpak. Ik had haar op moeten sluiten in de wc met de lichten uit, dan gaan kinderen altijd huilen en krijsen want dan vinden ze niet leuk. :shock:

Dan had ik haar daar in die wc moeten laten blijven totdat ze stopte met gillen en huilen en dan had ik haar voor straf de rest van de middag ( ik ben er amper 2 uurtjes geweest) op de bank moeten laten zitten… dus bij thuiskomst ook…

Zo deed die vrouw dat ook met haar kindje van 5. :shock: :shock:

Hoe denken jullie daar over? Ligt het aan mij of is dat wel heel erg overdreven? Ik ben echt geschokt, ocharme dat kindje :cry:

Edit beheer: opvoedzaken—>mama/papavraagjes

:shock: :shock: :shock: zoo je bericht zitten lezen

dat kindje :frowning:

En zo loopt er over een aantal jaren een getraumatiseerde jongvolwassene rond… :frowning:

Ik vind het een vorm van geestelijke mishandeling. Een klein kind in een donker toiletje opsluiten tot het stopt met huilen en gillen :o en dan nog daarachteraan de restrictie dat ie de hele dag op de bank zou moeten blijven zitten… :naughty:

doe jij het dan maar lekker fout met je meisje… lijkt me een stuk gezonder.

Buiten het feit dat je je kind niet in het donker op hoeft te sluiten (ze hebben toch ook een kamer waar ze naartoe kunnen voor straf wat een onzin) vind ik een wc ook niet de meest veilige plek eigenlijk. Hier hangt zo’n blokje erin en dat is toch ook wel gevaarlijk. Mijn buurmeisje heeft zich pas geleden per ongeluk opgesloten en die had dus met zo’n ding zitten spelen en er aan gelikt :sick: . Gevolg doodziek en naar de eerste hulp omdat door het uitspugen van giftige stoffen de slokdarm 2x in aanraking komt met giftige stoffen en dat tot beschadiging kan leiden…

En toen daarna zei ze 1 april?

Ja toch? :pray:

wie verzint nu zoiets? Je kind opsluiten op de wc? Met het licht uit?

Dat is mishandeling lijkt mij!

Doe jij het maar lekker op jou manier, en als zij dat fout vindt…

Tja das dan jammer!

geloof dat wij het dan allemaal fout doen

wat een verschrikking… dat doe je toch niet :shock:

waar zou ze die wijsheid vandaan hebben?

lijkt me toch niet echt pedagogisch verantwoord

Weet niet wat ik lees :shock:

Heb je er wat kunnen zeggen?

Nou ja zeg! :shock:

Dit soort mensen zouden ze eens aan moeten pakken zoals ze hun kinderen aanpakken. Hoewel, als ik het zo lees krijg ik het idee dat deze vrouw niks liever doet dan een middag op de bank hangen :?

Opsluiten vind ik al helemaal notdone. Dat is gewoon machtsmisbruik en heeft niks met gezag te maken. :hand:

Hé !!!

Is die vrouw niet wijs?

Wat moest jij bij die enge mevrouw, volgende keer haar deurtje maar even voorbij lopen denk ik?

De heks van het eetbare huisje is er niks bij!

Agos…arm kindje.

Doe jij het dan maar fout hoor :wink: Jij hebt dan tenminste later een tevreden kindje die nergens door getraumatiseerd. Die later als ze zelf moeder is, kan terug kijken op een goede jeugd en blij is hoe haar moeder haar opvoedde!

Misschien moet die mevrouw een opvoedboek gaan schrijven ofzo. Ik denk dat dit soort tips namelijk nog in geen enkel boek beschreven staan…

Ik ben serieus verbaasd en geschokt dat er mensen zijn die hun kinderen op deze manier ‘opvoeden’.

wel interessant dat iemand met zulke toch behoorlijk ongeaccepteerde opvoedmethoden wel zo zeker van haar zaak is, dat ze jou nota bene wil overtuigen het hetzelfde aan te pakken als zij…

los van dat er geen enkele reden is om een kind in een donkere wc op te sluiten tot het stopt met huilen en krijsen, ben ik toch ook wel benieuwd wat jouw meisje nou daar heeft gedaan, dat zij het zo erg vond om je zo’n straf te adviseren :think: Of adviseert ze dat ook als je kind ‘gewoon een beetje tegendraads’ is?

Ik vraag me af wat voor truukjes ze nog meer gebruikt en in welke mate dat kindje van haar hier ‘schade’ aan ondervindt. Roept bij mij gelijk een discussie op; wanneer gaat iets te ver en roep je zoiets tot een halt?

:silenced: :naughty: :silenced: :naughty: :silenced:

Wat ben ik blij dat ik het ook ALTIJD fout doe dan!

dat is gewoon kindermishandeling dat doe je toch niet :naughty:

hoe wordt je getraumatiseerd en krijg je claustrofobie.

ik durf wcs niet op slot te doen omdat ik ooit vroeger er vast in heb gezeten (overigens niet door mn ouders hoor, maar gewoon door een slot wat vast zat :wink:

nou ja zeg, die zou je toch zelf ff opsluiten in het toilet?

@mamaMarije wrote:

doe jij het dan maar lekker fout met je meisje… lijkt me een stuk gezonder.

Vind ik ook. !

Ik vind het not done wat die lady doet met haar ukkepukje… zo hoor je geen straf te geven.

Ik zeg straf is om te leren , een moment om rust te creeren een time out waarin jij na dien met je kindje kan praten over wat gebeurd… dat is mijn idee van “straffen” Straffen is leren heb ik wendy altijd verteld ( en alle opaskindjes) Als ik boos ben op wangedrag is dat voor hun bestwil om zelf er iets van te kunnen leren

maar dat doe je niet door deze aanpak :evil: zoals jij voorgeschoteld krijgt…

:hug: :-* voor jou !!!