Spoort die vrouw niet helemaal. Vind het kindermishandeling.
Echt niet normaal.
Heeft ze nog meer ‘‘goede’’ tips :?
@fiep klophout wrote:
wel interessant dat iemand met zulke toch behoorlijk ongeaccepteerde opvoedmethoden wel zo zeker van haar zaak is, dat ze jou nota bene wil overtuigen het hetzelfde aan te pakken als zij…
los van dat er geen enkele reden is om een kind in een donkere wc op te sluiten tot het stopt met huilen en krijsen, ben ik toch ook wel benieuwd wat jouw meisje nou daar heeft gedaan, dat zij het zo erg vond om je zo’n straf te adviseren :think: Of adviseert ze dat ook als je kind ‘gewoon een beetje tegendraads’ is?
Onze dochter deed bijvoorbeeld de tussendeur dicht, terwijl die open moest blijven. Of het een grapje is of niet, ze kan met de vingers ertussen komen te zitten, dus ze mag niet met deuren spelen. En daarom riep ze: stomme mama!
Ja en verder ging het normale peutergedrag, (echt niks vreselijks) tot ik ze na de 3e keer even voor straf in de gang zette. Daarna ben ik er heengegaan, uitgepraat, afspraakje gemaakt, haar even geknuffeld en toen was het weer goed ( ik heb goed naar Supernanny gekeken.

Ze heeft daarna nog lief gespeeld met de knuffels en de andere speelgoedjes die we bij hadden. Toen we naar huis gingen, gaf ze me een grote mond. Toen heb ik daar iets van gezegd en thuis geen snoepje gegeven ofzoiets.
Dat knuffelen was ook helemaal fout, want ik had ze dus de rest van de middag voor straf op de bank moeten laten zitten…
Ik heb ook gezegd dat het gruwelijk is om je kind op te sluiten in een donker hok of een donkere kelder en dat ik niet aan mishandeling doe. Ik heb ook duidelijk laten weten dat dat geen opvoeden is.
En ik ga er met mn meisje natuurlijk niet meer heen.
Hey meis wat naar zeg , om dat te horen te krijgen. Dat je het fout zou doen volgens haar, ja die mening mag ze hebben, maar dat mag jij van haar ook… en terecht. Jemig.
Nou blij toe dat je het zelf goed inziet hoor :thumbup: e nidd niet gaat twijfelen …
:-*
Wat zielig! Een kind in het donker en dan nog uren op de bank. Niet naar luisteren hoor, dat kan nooit goed zijn.
Ik heb ooit de tip gekregen. Bij stout gedrag (nadat je al een keer gewaarschuwd hebt), kind even in een stouthoekje of op de trap ofzo. Even is: de leeftijd in het aantal minuten. dus, een kind van 2 jaar, 2 minuten. Altijd even uitleggen waarom het kind daar zit. En achteraf nog even contact om te zien of het kind het begrepen heeft. Excuses laten aanbieden, en dan is het over. (wij zeggen dat ook altijd “okay, dan is het nu weer goed. Kom, een knuffel!!”. En dan weer lekker spelen.
Buiten het feit, dat dit gewoon te absurd voor woorden is.
En in mijn straatje onder geestelijke mishandeling valt,
vind ik ook niet dat ze jou hoeft aan te spreken over jou manier van opvoeden.
@meisje1974 wrote:
Wat zielig! Een kind in het donker en dan nog uren op de bank. Niet naar luisteren hoor, dat kan nooit goed zijn.
Ik heb ooit de tip gekregen. Bij stout gedrag (nadat je al een keer gewaarschuwd hebt), kind even in een stouthoekje of op de trap ofzo. Even is: de leeftijd in het aantal minuten. dus, een kind van 2 jaar, 2 minuten. Altijd even uitleggen waarom het kind daar zit. En achteraf nog even contact om te zien of het kind het begrepen heeft. Excuses laten aanbieden, en dan is het over. (wij zeggen dat ook altijd “okay, dan is het nu weer goed. Kom, een knuffel!!”. En dan weer lekker spelen.
Ja precies, die manier hanteren ze ook bij Supernanny en die doe ik ook. En bij andere mensen kijk ik ter plekke of er een hoekje is, of dat de gang geen gevaar oplevert ( ik weet dat onze dochter trappen geweldig vind) en dan zet ik haar daar neer. Maar wel zo dat ik haar in de gaten kan houden.
@Sweet-Love wrote:
Buiten het feit, dat dit gewoon te absurd voor woorden is.
Krijg er ook kippevel van…helaas komt die dame er wel mee weg…vrees dat als iemand zo overtuigd is van haar gelijk,dat niemand haar een halt toe kan roepen…
Tot het meisje ontspoort natuurlijk…maar dan ligt het (helaas) ook altijd aan het kind…
Nu ben ik natuurlijk (net als jullie allemaal) van de generatie waarin je 2 soorten kids had…
Gewone kids en ‘moeilijk’ opvoedbare…gelukkig lag het vroeger ook noooooit aan de ouders…nu kennelijk nog steeds niet.
:sick: :shifty:

Haar kind zal ongetwijfeld luisteren na deze methode ja.
:shock: :o :silenced: :snooty:
Werkelijk waar belachelijk.
@mandy_d. wrote:
@Sweet-Love wrote:Buiten het feit, dat dit gewoon te absurd voor woorden is.
Krijg er ook kippevel van…helaas komt die dame er wel mee weg…vrees dat als iemand zo overtuigd is van haar gelijk,dat niemand haar een halt toe kan roepen…
:
Je kunt advies of een melding doen anoniem van kindermishandeling via een telefoonnummer. Als je er erg mee zit, kun je dat zo op internet vinden.
das makkelijk dan, mijn kind(eren) zou niet meer stoppen met huilen hoor op zo’n wc int donker :shifty: of zou ze het na uren en uren en uren toch opgeven :think:
@stella wrote:
@mandy_d. wrote:@Sweet-Love wrote:Buiten het feit, dat dit gewoon te absurd voor woorden is.
:
Je kunt advies of een melding doen anoniem van kindermishandeling via een telefoonnummer. Als je er erg mee zit, kun je dat zo op internet vinden.
zo’n melding is idd het overwegen waard. wat een vrouw zeg! niet te filmen… :sick: :wall:
Daar zat ik eerlijk gezegd ook aan te denken.
Alleen ik was bij een vrouw op visite en haar andere visite was dus die moeder. En toen ik weer bij die vrouw was, vertelde zij wat die andere moeder de vorige keer gezegd heeft.
Aangezien dat naar mijn idee even niet relevant was, had ik dat in mijn openingspost weg gelaten.
Dus ik heb geen naam of adres van die andere moeder en de vrouw waar ik dus was, die was het roerend met die andere moeder eens.
Zij zal dus geen naam en adres door geven van die andere moeder.
oh dat maakt het ingewikkelder… :think:
En de vrouw waar je was was het met die idiote-moeder eens? :shock:
:shock: jemig hey echt niet normaal
Das toch geen straf belachelijk gewoon :naughty:
:shock: Wat doet ze als er dan nog niet gehoorzaamd wordt?
Durf er niet bij na te denken.
En dan te bedenken dat die andere vrouw het roerend met haar eens was…
Er zijn dus nog meer mensen die op deze manier “opvoeden”.
ik heb hier geen woorden voor, behalve dan dat jij een goede mama bent en dat alle kindjes wel eens ontdeugend zijn. kom op zeg op een donkere wc opsluiten. ella zou niet stoppen met huilen, wat triest voor het kindje van die gemene vrouw.
jeetje zeg, ik vindt het al moeilijk om ze op de gang te zetten :shock:
dan doe ik ook liever een verkeerde opvoeding, dan een opvoeding zoals die van haar!
Een beetje je kind traumatiseren
Dacht echt dat mensen toch wel wisten dat dit echt wel mishandeling is…,
ik heb mijn moeder vroeger ooit eens zover gedreven dat ze me 1x heeft opgesloten in de kelder met het licht uit…(zelfde liedje dus)
het resultaat is dat ik nu nog steeds doodsbang in het donker ben :shifty:
ik ben nu 35 dus moet je nagaan…nooooooooit doen dus :naughty: