Ik ben benieuwd en inmiddels ook trots!

Voor mijn gevoel ben ik al eeuwen bezig om Tejo zindelijk te krijgen. Belonen helpt… voor een eventjes. Ik heb daarom zelfs maar in het zicht gezet (op de afzuigkap, kan hij dus ook niet bij :wink: ) Af en toe wat anders neerzetten, nadruk erop leggen.

Pfff. Op en af gaat het dus hier. Wel steeds beter, maar dan ineens weer een terugval en perse wil gewone luiers aan willen hebben.

En nu, nu ga ik voor cold-turkey :shock: Vanmiddag de hele middag geprezen op hoe droog hij was en hoe knap dat was etc (overdreven dus) en vanavond zonder luier naar bed :shock: :shock: Dat wordt vast een nat bed, maar dat moet dan maar. Ook ik zal het een aantal dagen vol moeten houden :wink:

Met dit nieuws werd er even behoorlijk gestampt en gehuild en gescheeuwt en wat al nog meer. En daarna was het prima.

Na het verhaaltje (hij had voor het douchen een grote plas gedaan, maar dan gaat er nog even tijd overheen voordat hij daadwerkelijk moet gaan slapen) nog gevraagt of hij moest plassen (daarvoor overigens wel vast gevraagt, want dat triggert vaak dat hij moet gaan plassen)

Meneer hoefde echt niet, lekker ingestopt (in zijn tent, daar wilde hij vanavond gaan slapen :roll: en ik vond het wel prima, want een paar kussens nat of een matras :lol: ) en nog geen 5 minuten later kon ik weer naar boven, want meneer moest plassen en ik MOEST helpen (hij kan het alleen overigens).

Prima.

Maar ik ben toch zo benieuwd hoe het nu vanacht en de komende dagen zal gaan :pray: :pray: :pray:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Gisteravond laat, lieten we hem nog even een plasje doen. Helaas, plasje lag al in zijn bed :frowning: Bed schoon ed en weer verder slapen.

Rinse staat 's ochtends altijd al iets voor 6-en op, dus om 6 uur ook maar even een controle bij Tejo. We hadden namelijk het idee dat hij vaak 's ochtends vlak voor of tijdens het wakker worden een flinke plas deed. Helaas, zijn bed was dus weer net.

Weer verschoont en sindsdien is hij nog droog.

Ik heb Tejo vanmorgen in een vuilniszak al zijn luiers gedaan (zijn te groot voor Siep) en hem weg laten gooien in de container (daar ligt het stiekem natuurlijk niet meer in)

Hij weet nu dus ook dat hij geen luiers meer heeft.

:pray: :pray: :pray: ik ben benieuwd, ik ben benieuwd, ik ben benieuwd.

succes ermee, ben ook benieuwd!

Simon is net zo oud ook net 3 en is helaas ook nog niet zindelijk, ga ook als c weer naar school is over een week heel dratisch met hem aan de slag

Je hebt inmiddels die drie-daagse methode van me gekregen he.

Ben erg benieuwd. Hier nog steeds alles en altijd droog. En een trots kind. Succes, ik hoop dat het voot jullie ook gaat werken. ALs ie naar de creche gaat wel even melden hoe je wilt dat ze reageren/stimleren he…anders verpesten ze misschien je methode…

:pray:

Idd, de 3-daagse methode. Helemaal zoals het beschreven staat gaat nu natuurlijk niet meer met een net 3-jarige waarbij ik het eea allang heb uitgeprobeerd.

Maar het anders benaderen en gewoon al zijn luiers weggooien staat mij wel aan :lol:

En ik schenk het heel veel aandacht. Ook ik heb er gewoon weer even nieuwe energie voor.

De 17e moet hij weer naar de psz. Daar zal ik het idd ook melden. En ik hoop ook te kunnen melden dat hij zindelijk is :mrgreen:

:think: Oja en volgende week weer naar de kinderopvang in de sportschool, die zijn dan ook weer terug van vakantie. Daar zal dat ook geen probleem opleveren denk ik. (hoop ik :pray: :wink: )

Nogmaals bedankt in elk geval voor je mail. Ik heb het mijn buurtjes ook al laten lezen. De oudste (in oktober 4) wil 's nachts maar niet zindelijk worden. De 2e (2,5 jaar) is sinds kort in 1 keer dag en nacht zindelijk (ok, vanmorgen een klein ongelukje en hij wordt nu om 6 uur wakker als hij moet plassen :doh: ).

Die hadden zagen ook wel wat erin, al vonden ze het wel jammer dat er niet iets staat over over de nacht.

Bij Siep ga ik het straks zeker ook proberen :thumbup:

Gisteren 2 ongelukjes. Onee, op de valreep (hij mocht nog even buiten spelen na het eten en was met papa naar de speeltuin geweest) toch nog een 3e natte broek.

Gisteravond droog, netjes geplast. Vanmorgen vroeg, werd ik even wakker om half 6 en zijn we weer even langsgegaan. Helaas een natte onderbroek, maar zijn bed was nog droog (kon niets nats of stinkends vinden). Bij het opstaan was zijn onderbroek weer een beetje nat (klein rondje), maar hij ging wel zelf plassen. :clap:

Over plassen gesproken, gisteren gingen we bij de mac eten. Waren we hem toch even kwijt :shock: En opeens stond hij weer naast mij, terwijl ik maar keek of hij uit dat speeltoestel kwam (je kan niet zien wat daarbinnen allemaal gebeurd, tenzij ze voor een glazen koepeltje gaan zwaaien :wall: ) Wat bleek, hij was uit zichzelf even gaan plassen :o Nu dus nog even leren dat hij ook dat even moet melden :doh: (hij loopt nooit zomaar weg, al liep hij gisteren ook voor het eerst naar buiten omdat er een ambulance stond en dat wilde hij ook van dichterbij bekijken)

Ikke is in elk geval heel trots :inlove:

Oja, en de buuf riep vanmorgen (ze moest werken en was toevallig net in de tuin toen ik de gordijnen open deed) dat haar oudste ook droog was. Hij riep zelfs toen hij moest plassen (ze slapen zelf op zolder) :dance:

Nogmaals bedankt Susanne :thumbup: :thumbup:

Wat goed zeg dat het nu dus toch werkt!

Wat houdt die driedaagse methode in??

Affie heeft mail.

Hier gaat het nog steeds goed. Nog niet compleet droog, tenminste vanmorgen nog niet (gisteravond wel, vanmorgen werd hij nat wakker)

Tot nog toe is hij wel de hele dag droog, nog geen ongelukjes :thumbup:

Het gaat echt steeds beter en hij heeft er zelf ook plezier in. :thumbup:

Vanmorgen stond hij plots op de gang, daar staat namelijk nog het kado dat hij heeft uitgezocht, wat hij mag hebben als hij 's ochtends helemaal droog is. Een grote hijskraan :thumbup:

Zou ik misschien ook een pb-tje mogen met die methode? Klinkt wel heerlijk, zindelijk in 3 dagen :angel: :oops:

Zucht, het ging zo goed. Al sputterde hij vandaag wel een beetje tegen. Ondanks dat slechts 2 keer een beetje natte onderbroek (maar ik hoef de afgelopen dagen op gisteren in de winkel na :roll: , niet meer te dweilen) en helaas ook nog geen poep in het toilet.

Zojuist even bij hem geweest om nog even te laten passen. De laatste 2 dagen was hij gewoon droog en nu… Kleddernat :roll: ff bed verschonen dus en vanacht draaid er toch nog weer een wasje.

Maar goed, ondanks dit gaat het toch nog steeds boven verwachting. Ik blijf hele goede hoop houden :thumbup:

Ik ben nu erg benieuwd geworden naar de methode, waar kan ik die vinden? Lijkt me ideaal nu we vakantie hebben!

Ik heb je een pb gestuurd. Voor eventuele andere, ik kan het eventueel mailen, dus graag een pb met e-mail adres :wink:

Vanmorgen was Tejo bijna droog. Alleen zijn onderbroek een beetje nat. Ik hoefde na gisteravond in elk geval niet nog eens zijn bed te verschonen :?

Vanmorgen is het ook weer heel goed gegaan :thumbup: Voor het eerst weer naar de kinderopvang van de sportschool en daar is hij 3 keer gaan plassen helemaal uit zichzelf :dance:

:shock: :shock: :shock: Tejo was droog :dance: :dance: :dance:

Dat hadden we dus echt niet verwacht, maar wel heeeeeel hard gehoopt en natuurlijk wisten we wel dat het een keer zou gebeuren, maar vanacht dus echt nog niet.

Gisteravond toen wij naar bed gingen nog even laten plassen, maar dat was dus 1 groot drama :frowning: Of het daar nu aan gelegen heeft dat hij droog wilde blijven of dat het toeval was, tja dat weten we dus niet. Maar zo’n drama willen we niet meer (drama of eigenlijk haast een burgeroorlog :x )

Maar goed :dance: :dance: :dance: droog droog droog :dance: :dance:

Hey meid.

Wij doen voordat we naar bed gaan ook de kleine even wakker maken…Rond een uur of 22:00 is dat.

Ik laat hem eerst wel even 5 min acclematiseren anders hebben wij ook oorlog in huis. :slight_smile:

En dan blijft hij ook de hele nacht droog… :thumbup:

Ik moet hem dan wel even wakker maken want als ik dat niet doet dan heb ik de volgende ochtend een nat bed :wink:

Gisteravond Tejo niet meer wakker gemaakt. En vanmorgen was hij net niet helemaal droog (onderbroek was nat, shortamabroekje voelde droog. Bed dus ook droog)

En vandaag nog geen druppel. EN!!! Tejo heeft vandaag ook gepoept op het toilet :dance: :dance: :dance: :inlove: Ik ben zo trots!

We waren bij oma en opa (droog onderweg in de auto, 45 minuten rijden en geen plasje van te voren willen doen. :roll: ) en hij is zeker 4 of 5 keer naar het toilet geweest om te poepen. Ik vond het al een hele vooruitgang dat hij toch eventjes bleef zitten al wilde hij er gelijk af bij het idee dat het poepje eraan kwam :?

De afgelopen dagen thuis als hij zei dat hij moest poepen, liep hij naar het toilet, zag het toilet en melde dat hij toch niet hoefde (om binnen 5-10 minuten in zijn onderbroek te poepen.

Opa wilde al aanbieden om een luier aan te doen om te kunnen poepen :wall: Dus ik (ik kwam net van boven, want Siep was wakker geworden en liet dat even flink weten) Neehee, dat kan niet. De luiers zijn op.

Opa, we hebben toch nog van die broekjes? Ikke: Nee hoor, helemaal op :roll:

Tejo. Ja, ik wil een luier :doh:

Uitgelegt dat ze er niet zijn en opa ging op zoek of ze ipv de brilverkleiner ook nog van vroeger ergens een potje hadden.

Ik leidde Tejo voor de zoveelste keer weer af. Begon maar even waarom het toilet een klein hokje staat, legde uit wat de afzuiging deed (hebben we thuis niet op die manier) en ik zag wat geur buidels staan en liet hem daaraan ruiken. Tejo herkende de lavendel en toen hij nog eens rook, kwam plots zijn poep eruit.

Tejo helemaal verbaasd :lol: Uiteindelijk bleek dat het helemaal niet zo eng was en zijn kont werd ook niet zo vies (nouja, dat herhaald hij waarschijnlijk van mij, heb hem dat wel 1000 keer het afgelopen jaar verteld :lol: )

Ikke is dus blij en trots.

Hopelijk blijft het zo goed gaan :pray: Ik ben in elk geval erg blij en hoop dat het zo goed blijft gaan.

:clap: Voor Tejo.

Goed hoor.

Ik heb de 3dagen methode gelezen.

Ben bang dat het hier niet gaat werken, of ik moet me 3 dagen opsluiten met Yinthe.

Dat gaat denk ik niet echt gezellig worden.

Ik heb er de tijd en het geduld niet voor nu we ook een baby in huis hebben.

Misschien is het iets om te proberen als papa straks vakantie heeft.

Dan kan hij zich over de kleine meid ontfermen terwijl ik me op de grote meid stort.

Het potje is hier geen optie, want mevrouwtje blijft niet zitten.

Na 2 tellen staat ze alweer op.

Op de wc blijft ze wel zitten, maar dan is niet te controleren of er ook een plasje gekomen is. :wall:

Poepen op de wc gaat al wel redelijk goed.

Ze geeft heel duidelijk aan dat ze moet poepen, met als gevolg dat we wel 10 keer voor niks naar de wc lopen.

De 11e keer komt er echt wat :mrgreen:

:dance: Dat het gelukt is :thumbup:

Ik ga er in mijn vakantie mee beginnen, want het is idd een behoorlijk intensief programma die 3 daagse methode :mrgreen: En genoeg snaaiwerk inslaan :mrgreen:

NOg niet 100% hoor. Gisteravond Tejo weer wakker gemaakt. Had ik hem voor het slapen gaan verteld, maar was wel heeeeel moeilijk wakker te krijgen. Helaas was hij kleddernat.

Schoon bedje en vanmorgen was hij weer kurkdroog :thumbup:

Ik denk dat ik pas ga geloven dat hij zindelijk is, wanneer hij 2 weken droog is :smiley:

Maar dat het goed gaat, is 1 ding dat zeker is :thumbup:

Nou hier ook bezig hoor… ben om 8 uur begonnen en ben 3 natte onderbroeken verder… maar na het laatste plasje ook enkele druppels in de pot, en dat had hij nog nooit gedaan! Hij was supertrots op zijn iniemini plasje!

(vind het wel naar hoor, bij elke plas zegt ie: Oooooh sorry mama!!! Maar het is even doorbijten denk ik… hoop ik!)