Ik ben benieuwd en inmiddels ook trots!

Nou ik typ het en hij zegt: Komt niet poep, wel plas!

Snel op de pot gezet en hij doet een plas!! :dance: Hihi!

:dance:

GOed van jullie knullen meiden :clap:

Al 4 natte broeken, maar 3 plasjes op de pot sinds vanmorgen!

Goed hoor :clap:

Enne, broeken. ik hoop onderbroeken :lol:

Hier is Tejo zo goed als droog overdag. 1 soms 2 keer per dag net een nat plekje in zijn onderbroekje.

Poepen gaat toch nog niet zoals het hoort. Eergisteren helemaal niet gepoept en gisteren na een paar keer op het toilet gezeten te hebben toch de poep weer in zijn onderbroek :roll:

En helaas 's nachts ook nog niet helemaal droog en moeten we 's nachts toch nog wel een keer verschonen. Eergisteren zelfs 2 keer :shock: , al zie ik daar het positieve wel weer van in, dat hij het nu ook niet zo fijn vind en ervan wakker wordt :wink:

Gisteren bij de hema een waterdichte molton gekocht. Kom ik bij mijn moeder en laat ik mijn aankopen zien. Blijkt ze zelf ook nog 2 van die dingen te hebben (aldi dacht ze, maar ze gebruikt ze niet en hoopt ze voorlopig ook niet nodig te hebben :mrgreen: ). Ik moet dus weer naar de hema om deze terug te brengen :wink: (scheelt weer, zijn best prijzig)

Ze bevallen mij prima. Vanmorgen dus alweer in de was en de 2e van vanacht ook maar, want er zat toch ook nog een druppel plas op, bemerkte ik. En tada, je kunt ze nog 90 graden wassen ook.

Ik ga maar eens kijken hoe ze uit de was zijn gekomen :think:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Jaaa onderbroeken ja! Net bij opa en oma geweest, 2 kleine ongelukjes en 1 plas op de pot :smiley: … verbaas me over hoe snel hij toch wel door heeft wat de bedoeling is. De plekjes in zijn onderbroek worden steeds kleiner :thumbup:

Ik volg trouwens niet echt de 3 daagse methode hoor, tijdens de slaapjes krijgt hij bijv wel een luier om. Met luier af tijdens slaapjes wil ik wachten tot hij na een nacht slapen met droge luier wakker wordt.

Dat “rollenspel” van die methode druist zo tegen mijn gevoel en manier van opvoeden in! Ik vind dat daarmee de druk heel hoog is voor een peuter om maar te presteren op de manier hoe de ouder het graag ziet. Daar hou ik niet van. Zindelijk worden is een spannend proces voor een kind, en dat mág het ook zijn, vind ik!

Inmiddels jullie berichtjes ook in andere topics gelezen. Daar wordt ik helemaal blij van :dance: Ik vind het zo knap van onze kinders en eigenlijk gaat het zo simpel en gemakkelijk :roll:

Hier zo goed als zindelijk op het poepen en de nacht na :wink: Maar och, ik heb geduld.

Alleen voor de nacht krijgt Tejo nu toch weer een luierbroekje aan, maar we behandelen het alsof het een onderbroek is :wink: (en je bed wordt er niet zo nat en vies van, alleen je billen :wink: )

Het 's avonds, wanneer wij naar bed gaan, nog een plasje doen gaat de laatste dagen ook super. (snel afkloppen :shifty: )

Stomgenoeg was hij zonder luier dan vaak nog droog (ik zeg vaak, terwijl we het zonder luier nog geen 2 weken hebben volgehouden :roll: ) en nu net niet helemaal.

Vanmorgen overigens wel :thumbup:

En ik vond het ook super te horen gisteravond, dat Tejo geen luierbroekje aanwilde. We hebben dan ook afgesproken dat wanneer zijn luierbroekje droog blijft hij het weer zonder luierbroekje mag proberen.

Kortom, hij is er zelf toch echt ook mee bezig :thumbup:

:-* liefs, Evelien :vlinder:

:clap: Super zeg.

Ik zit me weleens af te vragen wat Yinthe zou doen als ze geen luier/luierbroekje aan heeft 's nachts.

Ik heb geen idee of ze voelt dat ze plast of dat het gewoon gebeurd als ze slaapt.

Overdag kan ze namelijk al best goed ophouden.

Misschien moet ik het gewoon een keer proberen en uitleggen dat ze moet roepen als ze moet plassen :think:

Hier gaat het ook super! Als we weggaan of bij slaapjes deden we steeds een luierbroekje, maar die bleef na de eerste paar dagen eigenlijk steeds droog :clap: … 's ochtends vraagt hij ook of ik zijn luier af wil doen omdat ie moet plassen! :thumbup: Dus nu voor we weggaan even een plas, en dan gaat het prima! Bij de slaapjes nog wel voor de zekerheid, maar ik denk dattie makkelijk zonder zou kunnen!

Poepen blijft spannend, hij deed het in de luier namelijk altijd staand, en nu zittend voelt ie het er veel meer uitkomen/van hem weggaan en dat vind ie eng. Eerst hield hij het dus ook op… hij klapte dubbel van de buikkramp, maar poepen ho maar. Ook niet toen ik hem een luier aanbood. Nee want “Lenn is een grote jongen, Lenn kan op de pot” :frowning: .

Maar na heel veel uitleg over dat poep uit de buik wil via de billen, anders gaat de buik pijn doen enz… heeft hij wel door dat het oplcuht als ie er vanaf is. Dus nu wil hij eerst creme op zijn billen :roll: en dan een luierbroekje en dan voor het slapen gaan lees ik een boekje voor en poept hij :smiley: … maar wat ik veel belangrijker vind aan het hele verhaal: het betekent dat hij én voelt dát hij moet poepen, én hij houdt het niet (meer) op tot buikkrampen aan toe!

Ben zo trots op hem!

Ik zit net bij te lezen en wilde net gaan schrijven dat ik vanmiddag maar geopperd heb dat wanneer hij moet poepen dat hij om een luier mag vragen.

Hier ook buikkrampen en niet willen poepen en ongeveer om de 2 dagen gaat het dan dus fout met poep in zijn onderbroek :sick:

Tejo was helemaal blij met die optie, alleen deed op dat moment de rest van de poep dus ook niet op het toilet (wat hij anders wel doet, nu hoefde hij niet meer) Kortom binnen een half uur gaf hij weer aan dat hij zich niet lekker voelde. Alleen heeft hij nu ook last van zijn keel, dus mijn vraag of hij pijn had hier (bij zijn keel) of daar (in zijn buik). Hij draaide er een beetje omheen en maakte er toen maar keel van.

En weer kort daarna poep in zijn broek :doh: :sick:

Ik heb inmiddels een paar keer met hem geoefend met wat hij moet zeggen. “Mama, ik moet poepen, mag ik een luier?”

Ik zal blij zijn als hij dan in elk geval op deze manier gaat aangeven dat hij moet poepen en hopelijk kunnen we daarna de volgende stap weer nemen naar het poepen op het toilet.

maar goed, ik was dus aan het lezen en wilde gaan typen en toen riep Tejo dat hij moest plassen :thumbup: (hij ligt nu uiteraard al in bed)

Ik moest ook komen en hij melde gelijk dat hij zijn onderbroek maar weer had aangedaan. Hij wilde die luier niet om :dance:

Ik heb dus gezegt dat ik hem een hele hele hele grote jongen vind als hij zijn bed dan helemaal droog kan houden vannacht. (hij is dus nog steeds gewoon nat 's avonds en 's ochtends ook een beetje)

Ik leg hem weer in zijn bed en hij zegt. Kijk, ik heb het lampje aangedaan. Hij heeft zo’n drukding led lamp, die heb ik laatst bij zijn hoofdeind vastgeplakt. En ik had gezegt dat hij die aan kan doen als hij moet plassen, dan kan hij wat zien en is het niet zo donker.

Ik ben zo trots :dance: en dan moeten we de nacht nog door. Ik heb er een hard hoofd in dat hij droog blijft, maar aan de andere kant, hij geeft het nu wel helemaal zelf aan. Hij wil wel en dat is al heel wat :clap:

Helaas, gisteravond laat (we gingen wat later naar bed) was Tejo’s bed weer nat.

Ik had het eigenlijk wel verwacht, maar toch jammer. Tejo vond het zelf ook heel erg jammer.

Vanochtend was hij wel droog. Zijn luierbroekje dan, :wink: want die hebben we toch maar weer even omgedaan.

Goed toch? En waarom 's nachts ook al droog moeten? Het gaat overdag toch goed? Ik vind het knap van hem hoor!

En van dat poepen hoor ik op mijn werk ook vaak hoor, dat kindjes dat toch nog wel erg spannend vinden. Nu ik het zelf ervaar heb ik er alleen nog maar meer begrip voor! Arme kids, tis niet niks, zindelijk worden :smiley:

Hij MOET nog helemaal niet droog hoor, maar zou wel fijn zijn. We hebben Tejo nu eindelijk zover dat hij overdag zindelijk is (op het poepen na dan) en daar ben ik dan ook helemaal trots op. OK, we hebben hem daar een beetje voor het blok moeten zetten, maar wel met goed resultaat.

En wat betreft voor het blok zetten. We waren al zo lang bezig en alleen als Tejo zin had deed hij het goed en anders had hij gewoon voorkeur voor zijn vertrouwde luier. Weten dat hij het kan en er gewoon geen zin in heeft, dat was ik zat.

Dat hij het 's nachts nog niet kan, had ik ook niet verwacht. Maar dat hij nu zover is, dat hij uit zichzelf wil proberen, dat vind ik helemaal super :dance: :dance:

mag ik ook de 3 daage methode weten?

hier is het zindelijk worden ook nog een groot drama.

kan hem gouden bergen beloven maar het helpt allemaal niet.

alvast bedankt!

Ik zou ook graag meer over de 3 dagen methode willen weten. Ik ben aan het inventariseren hoe ik het ga aan pakken.

Ik stuur je wel een bp-tje met mijn mail adres.

wat leuk om jullie vorderingen te lezen zeg! En wat goed van Tejo en Lenn!

Ik heb die methode ook eens gelezen (van iemand op kok gekregen), klinkt idd goed, al zal ik me niet opsluiten in een kamer :wink:

Ik zit ook wel eens te twijfelen om te beginnen. jayden zegt wanneer hij gepoept heeft, dan wil hij een schone luier. En hij zegt ook als hij heeft geplast, ‘Jayden heeft geplast mama, schone luier!’ en geeft ook soms zelf aan dat hij moet plassen. Ik zet hem altijd op de wc, voor het douchen, of voor slapen 's middags. Hij doet dan eigenlijk altijd een grote plas.

Wat zeggen jullie, beginnen of niet? Is Jayden niet nog wat te jong?

Heerlijk he als ze het zo lekker doen op het potje… (of wc)

Ik heb idd de 3-dagen methode gelezen. Ik vind het wel heeeeel straf.

De methode heeft me wel meer inzichten/andere manieren gegeven, die ik nu kan combineren.

Lotte is nu 2 jaar en bijna 2 maanden. Ze doet het heel goed. Dus je bent echt niet te vroeg met Jayden. Ik heb Lotte in het begin gewoon nog met luier laten lopen en dan regelmatig op de pot of wc gezet. Haar knuffel mocht ook ff een plasje doen, billen afvegen. Het is gewoon een spelletje voor haar. En ze is helemaal trots als ze een plasje doet. Weet ook dat ze dan een snoepje krijgt.

Inmiddels is ze super trost op haar onderbroeken en wil nu eigenlijk geen luier meer aan. Ze loopt dan wel alleen in haar onderbroek rond omdat ze wel af en toe een ongelukje heeft. En als ik weg ga doe wel een luier om.

Ik heb trouwens wel bewust tijd gemaakt in mijn agenda, we zijn dus erg veel thuis de laatste dagen…

Het plassen gaat goed, maar het poepen nog niet. Ze houd het poepen nu op tot ze weer een luier om heeft bijvoorbeeld als ze naar bed gaat. Dat komt nog wel… niet alles te gelijk.

Ik ben super trots op haar ze is net 2… :inlove: