ik baal maar niet meer het is gelukt nu met foto's

Fijn dat ze zo goed slaapt buiten en dat jullie dit op deze manier kunnen oplossen.





Maar ik zou het nooit doen hoor, zou veel te bang zijn dat ze bevriest en gewoon niet zo’n lekker gevoel bij hebben om mijn kindje in deze kou een paar uur buiten te laten liggen en ik zit binnen met de deuren dicht. In de zomer zou ik dat anders vinden…

zit gewoon een horgaas voor hoor kan geen beest bij



Romata, ga jij dan ook nooit wandelen met Jenna deze temperaturen? komt op hetzelfde neer

haah kindjes bevriezen niet met kruik en dekens…

ik weet nog wel dat mijn moeder altijd vol trots vertelde dat wij ( ik en mijn 2 zussen) ook veel buiten sliepen… en wij zijn alle 3 winterbaby’s.

En de winterse temeraturen van 30-35 jaar terug waren meeen ik veel kouder dan nu.

Daarom ook heel makelijk de stap toen om Wendy veel buiten te hebben waar ze heerlijk sliep. Zo nu en dan even gluren of t goed gaat , maar dat gaat prima.



Mooie fotos trouwens, zo lief aandoenlijk hoe ze er ligt te slapen. :inlove:

lief :inlove:

Volgens mij is het toch best gebruikelijk in het noorden?

Ik weet dat ze het in scandinavië ook doen…

Hoi karin…

miss. ben ik wel dom…

maar waarom slaapt zon lief mooi klein meisje nu buiten ?

is daar een speciale reden voor?



ik heb er nog nooit van gehoord!

hahaha omdat kinderen over het algemeen veel beter buiten slapen aangezien ons meisje zeer slecht overdag slaapt en buiten bijna 2 tot 3 uur.



Ik merk dat het in het zuiden van het land dus heel raar overkomt :think: zielig is het absoluut niet heb liever een meisje die buiten goed slaapt en vrolijk is verder de dag dan een meisje die binnen nauwelijks slaapt en oververmoeid is

@Karin1981 wrote:

hahaha omdat kinderen over het algemeen veel beter buiten slapen aangezien ons meisje zeer slecht overdag slaapt en buiten bijna 2 tot 3 uur.



Ik merk dat het in het zuiden van het land dus heel raar overkomt :think: zielig is het absoluut niet heb liever een meisje die buiten goed slaapt en vrolijk is verder de dag dan een meisje die binnen nauwelijks slaapt en oververmoeid is




Gewoon lekker buiten laten slapen als Lynn daar heerlijk slaapt :-*

Lekker buiten frisse lucht heerlijk :inlove:

Hier in noord holland is het ook een niet zo heel bekend fenomeen :slight_smile:

Wij hebben hier een kdv gehad die de kinderen buiten liet slapen in lutje potje’s

De politie en de GG&GD hebben geloof ik nog nooit zoveel meldingen gehad over “mogelijke” kindermishandeling op een KDV :lol:

Er is toen speciaal een heel artikel over geplaatst in de plaatselijk krant, uiteindelijk is het KDV gezwicht voor de vele kritiek en slapen de kinderen weer binnen.



Ons kdv wilde het ook gaan doen, maar zijn er toch maar van afgestapt :wink:



Ik denk dat als ik onze zoon in de tuin zou laten slapen ik hier ook heel wat vragen, meldigen, klachten over zou krijgen :slight_smile:

Een babyhuisje is een soort huisje waarin uw baby veilig buiten kan slapen, spelen of snoezelen. Ervaring heeft geleerd dat baby’s buiten vaak rustiger slapen. Het babyhuisje is een afgesloten hokje, waardoor dieren, zoals katten en honden, niet bij uw kindje kunnen komen. Door de open voorkant, voorzien van horregaas kan uw kindje fijn naar buiten kijken. Bovendien heeft uw baby, door het horregaas, geen last van muggen, vliegen of andere insecten. Het babyhuisje beschermt uw baby tegen felle zon, regen en wind. Uw kunt uw babyhuisje zelf schilderen in de kleuren die u mooi vindt en voorzien van een dekentje en speelgoed.



Babyhuisje is het officiële woord voor de huisjes. Maar ze worden ook wel eens lutje potje (het groningse woord), slaaphuisje, buitenhuisje, buitenslaaphuisje, hummelhuis of buitenbedje genoemd.



Eigenlijk lijkt een babyhuisje wel een beetje op een konijnenhok. Sommige mensen vinden het dan ook een beetje een raar gegeven. Toch vinden baby’s het heerlijk, buiten slapen. Vroeger was het heel gebruikelijk om een baby buiten te laten slapen. Weer of geen weer. Warm aangekleed lagen baby’s heerlijk te slapen in het winterzonnetje. De frisse buitenlucht is erg goed voor uw baby. Zo is de frisse buitenlucht goed voor de kleine longetjes. Daarnaast wordt de weerstand verhoogd door de vitamine D, die veelal in zonlicht zit en vooral het eerste jaar belangrijk is voor uw baby.



Ja, een babyhuisje is veilig. Steeds meer erkende kinderdagverblijven maken ook gebruik van de populaire babyhuisjes. Daarnaast zijn de babyhuisjes goedbevonden door de GGD.



Een babyhuisje is veiliger dan uw kind buiten in de kinderwagen leggen. Een kinderwagen kan omvallen door harde wind of makkelijk meegenomen worden. Het babyhuisje is van zware kwaliteit waardoor deze niet kan omvallen. Door het horregaas kunnen er geen dieren, zoals katten of insecten bij uw kindje komen. Anders dan bij een kinderwagen kan er geen zonlicht van bovenaf op uw kindje schijnen, waardoor uw kindje het misschien te warm krijgt. Het babyhuisje is voorzien van een opstaande rand aan de voorkant waardoor uw baby niet naar buiten kan rollen.



Een veilig plaats voor het babyhuisje is in de schaduw en uit het zicht van derden. Plaats het hutje nooit in de volle zon. Laat uw baby verder niet onbeheerd buiten staan. Maar hang lekker de was buiten op, geniet van een goed boek of werk ondertussen in de tuin terwijl uw baby lekker buiten slaapt!



Een onderzoek onder zes kinderdagverblijven heeft daar aangetoond dat twintig procent minder kinderen astma hebben ontwikkeld en dat er minder verkoudheid heerst omdat ze op jonge leeftijd al veel buiten slapen.�

precies, hartstikke gezond!



Ik had altijd de babyfoon bij ze staan als ik zelf binnen was.



mijn ouders hadden zo’n hokje zelfs op het balkon van hun flat (toen nog in Utrecht!) staan met mij erin :mrgreen:

Oh heeeeeeeeeerlijk!! Ik vroeg zelfs m’n vriend vorig jaar of het raar was dat ik er één voor mezelf ging maken :lol: Maar dat mocht niet haha :mrgreen:



Er is niks raars aan en juist heel gezond. Zolang ze lekker warm ingepakt zijn en uit de wind liggen is er niks mis mee. Wij hebben er nooit één gehad maar ik liet de kinderen wel heel vaak buiten staan als ze in slaap waren gevallen in de wandelwagen (dan sliepen ze tenminste :silenced: )

@Fryskefaam wrote:

Oh heeeeeeeeeerlijk!! Ik vroeg zelfs m’n vriend vorig jaar of het raar was dat ik er één voor mezelf ging maken :lol: Maar dat mocht niet haha :mrgreen:




Een tent lijkt me minder werk me zelfde effect :wink: :mrgreen:

Maar zo’n hokje staat zo lekker van de grond af; trekt het niet zo koud op, en tja, een tent op pootjes… :think:

(een caravan doet het effect dan wel erg teniet lijkt me :mrgreen: )

Ze ligt nu ook heerlijk buiten te slapen :inlove: :inlove: :inlove:

@Fryskefaam wrote:

Oh heeeeeeeeeerlijk!! Ik vroeg zelfs m’n vriend vorig jaar of het raar was dat ik er één voor mezelf ging maken :lol: Maar dat mocht niet haha :mrgreen:



Er is niks raars aan en juist heel gezond. Zolang ze lekker warm ingepakt zijn en uit de wind liggen is er niks mis mee. Wij hebben er nooit één gehad maar ik liet de kinderen wel heel vaak buiten staan als ze in slaap waren gevallen in de wandelwagen (dan sliepen ze tenminste :silenced: )




Flauw van je vriend zeg leuk toch een 2 persoonshokje :inlove: :mrgreen:

Onze kraamverzorgster in friesland zette AS in de kinderwagen op het balkon. En dat was in de 2e week van december en er lag sneeuw.



Gezond :thumbup:

De creche waar ik werk en waar mijn kinderen op zitten, zweren hierbij.

Ik heb er zelf ook 1tje in mijn tuin gehad omdat mijn oudste twee kinderen zo goed sliepen, mijn middelste zelfs tot ruim 2,5 jaar!

Ook als alle kindjes buiten speelden sliepen ze er gewoon doorheen.

Helaas was mijn jongste geen buitenslaper, dus heeft ze er niet in gelegen.



Het is zeker niet zielig en koud ook niet.

Ze worden in hun slaapzakje en met hun jasje erover onder een dekentje in het huisje gelegd.



Ook hebben we er een protocol voor.

Bij nat/vochtig weer en bij temperaturen onder de -1, worden ze niet in een babyhuisje gelegd…

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar het ziet er wel heel knus uit!

Steven heeft er op het dagverblijf ook heerlijk in geslapen, ben benieuwd of Dennis het fijn zal vinden.



Op het dagverblijf gebruiken ze, ze momenteel niet, maar wel als het ietsje warmer wordt, en als het erg vochtig is buiten ook niet. Maar Steven sliep er altijd goed.

Op het kdv waar ik werk worden die huisjes ook veel gebruikt,heerlijk!

Wat zal ze heerlijk slapen zeg!

De mensen die het zielig vinden, lopen vast nooit met een kinderwagen buiten als het kouder is 8)