ik baal maar niet meer het is gelukt nu met foto's

Ik vindt het helemaal niet zielig hoor,

had er alleen nooit van gehoord ?



Hier slapen we altijd met de verwarming uit, en de raam op een kier…



vroeger hadden wij helemaal geen verwarming boven, het ijs zat altijd aan de binnenkant :wink:



Maar karin dat is het wel super dat je meisje zo beter slaapt!

oh leuk karin



op mijn werk hebben wij er ook 3

steeds meer ouders staan nu ook toe dat hun kids er in mogen slapen.



wij laten ze tot 1 jr erin slapen ouder niet omdat ze dan kunnen staan en misschien wel door het gaas kunnen vallen



wij leggen de kids in hun winterslaapzakjes en een wollen dekentje (sommige met mutsje) in bedje

het bedje staat uit de wind

Ik zou niet bang zijn voor de kou, ik zou bang zijn dat een of andere gek mijn kind steelt.



In de uren dat de kids sliepen was ik altijd heel erg druk met die klusjes die je anders niet kunt doen. In de tuin bezig zijn deed ik nooit, en daar is in de winter ook niks te doen.

afgesloten tuin, babyfoon erbij, persoonlijk ben ik daar niet zo bang voor.

Bij ons kdv stonden ze op het plaatsje achter wat helemaal besloten is en niet anders dan via de creche toegankelijk.

Bij andere creches weet ik dan de hokjes vanaf de groep goed zichtbaar zijn, ook in een redelijk besloten tuin staan etc.

@inkie wrote:

Ik zou niet bang zijn voor de kou, ik zou bang zijn dat een of andere gek mijn kind steelt.




echt joh? in je eigen tuin?? Lijtk me een behoorlijk onreeele angst... :shifty: (nou zijn angsten wel vaker niet reeel, en dat doet er verder natuurlijk niks aan af hoe jij dat voelt, maar het lijkt me gewoon heeeel onwaarschijnlijk dat iemand uberhaubt in je tuin komt (of dat ligt allicht aan de plek waar je woont, en hoe je tuin gesitueerd is), en dat diegene dan ook nog bij het zien van een kindje denkt: hey, precies wat ik zocht... De meeste mensen die al ongevraagd op andermans terrein komen, zijn naar heel andere dingen op zoek dan naar een slapend kindje, denk dat dat het laatste blok aan hun been is waar ze aan moeten denken...
Nano heeft toen ie inimini was wel vaker in de kinderwagen nog een uurtje buiten verder geslapen na een wandeling. Is niet eens in me opgekomen om dan het hekje op slot te doen of zo...


Kdv waar z heen gaat, heeft ook een paar bedjes buiten staan. Grappig hier te lezen dat dat dus op steeds meer plekken gedaan wordt. Idd zoals Kroes zei: in scandinavië is het -ongeacht de temperatuur- heel normaal.

Vast heel normaal in Scandinavie maar deze babyhokjes (of Lutje Potje zoals ze hier genoemd worden) komen dus gewoon uut Grunn :wink:



In de jaren dertig is de huisarts Posthumus uit Eenrum (=Groningen!) op het idee gekomen om kinderen op een verantwoorde manier buiten te laten vertoeven.

In die tijd waren de meeste huizen kil en vochtig. Sommige kleine kinderen waren vaak ziek. Ook hadden de moeders meestal te weinig tijd om steeds op hun kinderen te letten, en een wandelingetje schoot er vaak bij in.



Dokter Posthumus ontwierp samen met een timmerman een huisje waarin de baby gezond en veilig buiten kon slapen, in de buurt van de moeder. Via de kruisvereniging werd reclame gemaakt voor deze huisjes, en er werden bouwtekeningen uitgedeeld.

In veel tuinen op het Groninger platteland zie je nu nog steeds huisjes staan.



Tegenwoordig is er de trend van het “buitenleven” en daar horen de babyhuisjes weer helemaal bij.

Het is natuurlijk mogelijk om zelf een huisje te maken, maar als U materialen wilt gebruiken die verantwoord en veilig zijn voor Uw baby en ook nog weerbestendig zijn, wordt het een erg dure aangelegenheid. Als u na gebruik zo’n huisje in de schuur hebt staan, wordt het vaak uitgeleend aan vrienden en familie, waardoor het er dikwijls als een konijnenhok uitziet tegen de tijd dat uw tweede kindje er in zou kunnen liggen.