Je zou toch denken dat ik nadat we voor elke spruit een andere kinderwagen hebben aangeschaft we toch een behoorlijke “karrenervaring” zouden moeten hebben, maar helaas lopen we bij deze dame weer ergens tegenaan.
Eindelijk had ik dan bij Noor een Bugaboo Cameleon écht een fantastische wagen!
Maar nu;
a) mijn broer verwacht over 2 1/2 maand een kleine en wil 'm graag overnemen
b) Noor is niet de kleinste, haar voeten hangen dus inmiddels al over de rand waar ze haar voetjes neer zou moeten zetten.
Ik krijg haar nog amper in de voetenzak, da’s nu flink behelpen en proppen.
Haar 2 oudste zussen zitten op school, dus we moeten aardig wat keertjes op en neer naar school, wat te ver is voor haar om te lopen.
Daarnaast sprint ze nog weg zodra ik haar naast de wagen zet, dus zelf lopen gebeurd wel, maar is niet altijd even handig :think: :roll: .
Het blijft natuurlijk een moppie van nog maar net 2 :mrgreen: :inlove: .
En elke keer de auto of fiets is ook geen optie.
Ook moet oma nog op haar oppasdag met haar kunnen wandelen.
Wij hebben ook nog een Mc Laren Quest die we bij Isa aangeschaft hebben, maar inmiddels vindt madame het leuk om met haar voetjes op de wieltjes te gaan zitten of met de neuzen van haar schoenen over de grond te schrapen tijdens het rijden.
De voetenzak die ik er nog op had heb ik er van de week ook maar afgehaald, die schuurde mee over de grond.
Nu heb ik uiteraard gegoogled enz. en lees dat de Bugaboo-Bee wat groter is (joehoe kan mama dan toch nog Bugaboo blijven rijden :dance: ???), maar weer een behoorlijk bijbehorend prijskaartje :roll: .
Heeft iemand anders ervaring met de Bugaboo-Bee (plus???) of een grotere buggy??
Help…
Geen ervaring met de buggaboo. Ik was op zoek naar een soort van kruising tussen en wandelwagen en een buggy. Dit heb ik gevonden in de Nuna. Ik heb nog nooit een buggy gevonden welke zo lekker rijd. Hij is lekker ruim en Marijn kan er echt nog heel lang in. Het allergrootste nadeel vind ik de veel te kleine boodschappenmand en ik vind de sluiting van de gordel ook een draak.
Eh hub wil geen Nuna :shifty: .
Mannen…
Ik heb de winkel gebeld waar ik de Cameleon gekocht heb, deze hebben geen Bee staan.
Zij hebben weer Bugaboo gebeld hoe het komt dat Noor er zo in hangt :roll: .
Dat was nou ook weer niet de bedoeling, ik wilde gewoon weten of de Bee een betere zit had :think: .
De Cameleon gaat zowiezo weg.
De Mc Laren Techno vind ik eigenlijk zowiezo geen optie, die kan tot veel meer kilootjes, maar ben bang dat ze dan ook weer in de wielen hangt…
Is er iemand die ervaring heeft met de Bee+???
En de nieuwe Zapp Extra? Of de Mila?
Eigenlijk een buggy met een diepere zit…
Isabel deed haar voeten ook op de wielen van de McL, maar dat hebben we gewoon met ‘harde hand’ afgeleerd. Daar ben ik gewoon niet van gediend.
Mies is 2 jaar en 4 maanden en 95 cm ofzo? :shifty: Heb het ergens staan precies, maar in die lengte wel.
Dus groot.
En hij zit perfect in de zapp… voordeel van de zapp is dat hij licht is, net zo fijn rijdt als een bugaboo (die hebben wij voor Suus), mega compact opvouwbaar is en met de carrier zelfs mee kan op de fiets.
We hebben al een keer bij een blessure van Niek een 6 jarige van 20 kilo erin gehad en ook zij zat er nog prima in. Ook dan bleef hij nog goed rijden.
Het voorwiel zit tijdens het rijden midden onder het frame, dus ook het wielen trappen kan niet.
En in prijskaartje is hij een stuk aantrekkelijker met 129 euro in de gemiddelde abo en 149 standaard…
Ik vind hem echt super fijn, zeker omdat Mies nog wel eens een zeer dwarse peuterbui kan hebben waarbij hij keihard roept zelf lopen, maar vervolgens geen stap meer wenst te zetten… :shifty:
Ryan is over de meter lang & ±25kg…
Heb hem nog vaak in de Quinny Buzz ideale wagen!! (Hij heeft wel een XL-seat)
Ik heb de bugaboo Bee gehad! Hij rijdt vooral heerlijk licht :thumbup: :thumbup: Echt wat je van Bugaboo gewend bent zeg maar. Ik had de oude Bee en daar zitten ze in de breedte snel “opgepropt”. Bij de plus is dat niet/nauwelijks zo. Inklappen is makkelijk, maar het zitje omdraaien… :silenced: is een DRAMA! Ook vind ik hem best groot als hij opgevouwen is. Dat valt echt tegen…
@mariska89 wrote:
Ryan is over de meter lang & ±25kg…klopt die 25 kilo wel?
Heb hem nog vaak in de Quinny Buzz ideale wagen!! (Hij heeft wel een XL-seat)
Ik wilde al zeggen… dat is dan een erg stevig ventje… :oops: Mies is net onder de Meter en weegt 15 kilo en mijn 5 en 6 jarige zijn beide ver over de meter (112 en 118) en wegen nog geen eens 25 kilo…
In de klas hebben ze laatst alle groep 3 leerlingen gemeten en gewogen voor een project en daar was het langste meisje 1 meter 28 en die woog 27 kilo… ze was 7. Dus 25 kilo bij een bijna 3 jarige is echt veel hoor :shifty:
@Cell wrote:
Mies is 2 jaar en 4 maanden en 95 cm ofzo? :shifty: Heb het ergens staan precies, maar in die lengte wel.
Dus groot.
En hij zit perfect in de zapp… voordeel van de zapp is dat hij licht is, net zo fijn rijdt als een bugaboo (die hebben wij voor Suus), mega compact opvouwbaar is en met de carrier zelfs mee kan op de fiets.
We hebben al een keer bij een blessure van Niek een 6 jarige van 20 kilo erin gehad en ook zij zat er nog prima in. Ook dan bleef hij nog goed rijden.
Het voorwiel zit tijdens het rijden midden onder het frame, dus ook het wielen trappen kan niet.
En in prijskaartje is hij een stuk aantrekkelijker met 129 euro in de gemiddelde abo en 149 standaard…
Ik vind hem echt super fijn, zeker omdat Mies nog wel eens een zeer dwarse peuterbui kan hebben waarbij hij keihard roept zelf lopen, maar vervolgens geen stap meer wenst te zetten… :shifty:
Ha ha, ik dacht al waar blijf je, jij bent toch net zo’n wagenverslindster als ik :mrgreen:

Ik zat ook over de Zapp te twijfelen.
Vriendinnetje heeft er ééntje bijna over.
Heb jij nou ook het extra-zitje losgekocht?
Waar heb je die vandaan en wat is het verschil met de oude is deze ook groter/langer?
Dan zou het wel weer écht mijn wagen zijn.
Wat dat is nu natuurlijk het hele eieren-eten, de Bug.Bee zou een mooie afbouwactie zijn :shifty:

@Isabel Sofie wrote:
En de nieuwe Zapp Extra? Of de Mila?
Eigenlijk een buggy met een diepere zit…
Isabel deed haar voeten ook op de wielen van de McL, maar dat hebben we gewoon met ‘harde hand’ afgeleerd. Daar ben ik gewoon niet van gediend.
Toch ook de Zapp Extra :think: …
Ik ben best een eh “strenge-zo-consequent-mogelijke-mama” maar dit draakje pfoeh…pittige tante…houdt mij lekker bezig :mrgreen: .
Bij de andere dames was het ook niet in hun hoofd opgekomen buiten een cirkel van 2 meter bij mama vandaan te lopen, deze interresseert het allemaal niks :wall: , maar is wel een schatje hoor :inlove: .
Desondanks een flink apparaat :mrgreen: .
@Affie wrote:
Ik heb de bugaboo Bee gehad! Hij rijdt vooral heerlijk licht :thumbup: :thumbup: Echt wat je van Bugaboo gewend bent zeg maar. Ik had de oude Bee en daar zitten ze in de breedte snel “opgepropt”. Bij de plus is dat niet/nauwelijks zo. Inklappen is makkelijk, maar het zitje omdraaien… :silenced: is een DRAMA! Ook vind ik hem best groot als hij opgevouwen is. Dat valt echt tegen…
Heb je 'm niet meer Af?
Waarom niet?
Bij de plus versie kan je 'm nu makkelijker omdraaien + inklappen volgens i.net.
hahahaha… we zullen maar geen wedstrijdje houden natuurlijk… :mrgreen: Teller staat hier op eh 15 wagens geleuf ik… maar buggy’s vallen mee hoor… topmark nijntje buggy, koelstra tweelingbuggy toen Niek en Peet nog klein waren en de topmark hebben we bij Mies dus vervangen voor een zapp en nee… geeeeeeeeen spijt van.
De extra zitting hebben we los besteld… er waren wat aanbiedingen voor 75 euro, maar los kost hij 95 euro gemiddeld.
Op youtube kun je wel filmpjes zien van hoe dat werkt.
Maar ik gebruik de extra zitting voor Suus, omdat die plat kan.
Gewoon voor in de stad en zo gaat Mies gewoon in de normale zitting.
Heb dan ook al tijdens de zwangerschap van Suus een 2e zapp aangeschaft.
zodat ik niet steeds de bekleding er op en er af hoefde te doen en met het idee dat we dan bij stad tochtjes met het hele gezin beide (papa en ik) een makkelijke wagen konden duwen.
De extra zitting is een frame op zich met bekleding en kap die je op de bevestiging schuift waar je kap normaal zit of de maxi cosi dragers.
Maar ik zou voor een 2 jarige niet snel nu nog een zapp extra doen, die zitting is toch wel iets kleiner dan de reguliere… logisch ook omdat het een frame in een frame is…
Neuh dat ga ik niet winnen :mrgreen: ; 4 wagens, 1 duo, 3 buggy’s .
Vanavond nog maar eens uitleggen dat het best mee valt met mij .
Past Mies ook onder de kap bij jou?
Dat vind ik nu zo’n nadeel bij de Bug, Noor past eigenlijk niet meer onder de kap.
Zit er ingevouwen tegenaan en zonder kap kan je regenhoes er niet op.
Moet een net 2-jarige dan maar natregenen of zo :think:?
Wil dat mijn draakje gewoon lekker droog kan zitten, terwijl ze 4x op een dag heen en weer naar school gesleurd wordt. :mrgreen:.
Bij de Bee+ gaat de hele zitting mee omhoog bij het verstellen van de schouderbanden, nou ja, die verstel je dus niet, de hele zitting schuift uit.
Maar ja, het scheelt wel minimaal € 300,-.
Heb al gegluurd naar nieuwe bekleding voor de Zapp, dat zijn ook de kosten niet.
Nu nog op zoek naar roze (zal er wel niet meer zijn), want mama had net natuurlijk een knalroze versie in het hoofd van de Bee… 8)
Bij de zapp past hij gewoon nog onder de kap…
Geen problemo…
En ze hebben zoveel leuks voor de zapp, ook marktplaats is er goed voor he.
En ja joh, dan val je echt mee
Mijn zoontje (2 jr en 2 mnd) zit echt PRIMA in de Mura, maar dat is niet echt een kleine buggy meer.
@Sjimmy wrote:
Mijn zoontje (2 jr en 2 mnd) zit echt PRIMA in de Mura, maar dat is niet echt een kleine buggy meer.
Het is uberhaupt geen buggy maar een combikinderwagen met babybak en wandelwagenzitting… dus een wandelwagen.

Maar wél met een ruime zit Arik noemt het altijd de buggy :shifty:
Hier een Mura net eh… 3 of 4 weken terug ingeruild voor een bugaboo en mijn zoon van 2 paste in de mura ook niet meer onder de kap… dus voor Jolanda lost het niets op.
De zit is bij de bugaboo niet zozeer het probleem, wel de kap… die moet er eigelijk af wil er een groter kind in, maar dan past idd de regenhoes niet meer.
Nou pak ik bij regen altijd mijn fietskar, dus ik heb dat probleem nooit zo gehad.
Maar bij de zapp past Mies dus nog wel onder de kap, net als bij de macclaren van de buren (heb ik daarstraks even geprobeert omdat ik neusgierig was) :mrgreen:
Mijn zoontje zit idd ook goed (ook onder de kap) in de Maclaren hier Maar hij is niet supergroot/zwaar.