Ik ben nieuw hier… Kijk al een tijdje allerlei berichten door en plaats mijn vraag toch ook maar.
Ik heb sinds 6maanden erg veel (vage) klachten. Ben altijd al erg onregelmatig ingesteld. Maar sinds 3maanden verlies ik alleen wat bloedgekleurd slijm (lekker fris…), maar wel rond de periode dat ik ongeveer ongesteld zou moeten zijn. M’n borsten worden voller, m’n tepels zijn erg gevoelig en donkerder. Ben regelmatig misselijk, duizelig. Veel moe, en slaap bij mogelijkheid ook iets in de middag. M’n buik lijkt ook voller te worden (lees:ronder) Dit bij elkaar optellend kwam ik zelf ook wel tot de conclusie dat een test wel een goed plan zou zijn. En die is negatief…Tot 3x toe.
En nu…? Iemand een idee…?
ik zou een afspraak maken bij de huisarts om uit te sluiten dat je zwanger bent. En als je dat niet bent wat het dan wel kan zijn.
sterkte :hug:
@kaya wrote:
ik zou een afspraak maken bij de huisarts om uit te sluiten dat je zwanger bent. En als je dat niet bent wat het dan wel kan zijn.
sterkte :hug:
Wat zij zegt
Ik heb de ha al gebeld… En die vertelde dat ik absoluut niet zwanger kan zijn. Ik heb namelijk een koperspiraatje, dus ik “moest me maar niet zo druk maken.” ben 6maanden geleden voor controle geweest vh spiraal, en dat was toen goed… Nu hebben wij (mn vriend en ik) besloten vanaf einde vh jaar voor de eerste te willen gaan, dus die gaat er zoiezo uit over 2maanden… Ik hoop het zo dat het nu zo zou zijn!! alleen maak ik me dan weer druk ivm mn spiraal…
Of zou het zo zijn dat ik me vanalles inbeeldt omdat ik zo graag wil…
Ik weet t niet meer…
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je nu dan zwanger zou zijn!
Het KAN voorkomen, maar dan echt sporadisch, duss…
Is het niet zo dat als je een koperspiraaltje hebt je niet altijd echt ongi wordt? Omdat je de gekleurde afscheiding vooral hebt rond je ongiperiode?
Suc6 ermee! Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan als jullie er voor 't echie voor gaan!
Dit is nu mn 2e spiraal…En heb altijd een zwaardere menstruatie gehad dan zonder spiraal…
Maar mn zusje is bijvoorbeeld ook zwanger geraakt mét spiraal, en zo ken ik er nog wel meer… Dus ik weet dat het wel kán… Dat veroorzaakt ook die onzekerheid erover…
Zou het zo graag willen, we wachten nog het het einde vh jaar omdat mn vriend dat graag wil. Maar omdat ik me wel zwanger voel (heb 6jaar geleden, op m’n16e, een mk gehad), twijfel ik…
Denk dat ik maar gelijk het zh bel, en de stap ha oversla
Maar iig bedankt voor de reacties en het meedenken… Eigenlijk duurt t einde van het jaar me nog te lang… We wachten het wel af…
Ik zou me niet zomaar af laten schepen bij de huisarts, maar toch een extra controle vragen. Bloedtest ofzo. En desnoods gewoon toch nú al je spiraal laten verwijderen. Die 2 maanden maakt dan ook niet meer zoveel uit… toch?
Een goede vriendin van mij is ook zwanger geraakt toen ze een spiaal had en inderdaad ook dergelijke klachten. Echter had zij wél een positieve test. Maar ik weet eigenlijk ook niet of je als je al een aantal maanden zwanger zou zijn, nog steeds positief zou testen? Wanneer heb je de zwangerschapstesten gedaan? :think:
Normaal laat ik me ook niet makkelijk afschepen, maar ben mn ha zat… Heb meerdere malen problemen gehad met mn spiraal,bleek uiteindelijk niet goed te zitten. Zij zegt alleen maar; maak je niet druk.
Dat vind ik nou ook! 2 maanden maakt niet meer uit, maarja, maak dat een man maar wijs
Vorige week, verspreid over 8dagen… Kon 't niet laten er iedere keer nog 1 te doen…
Haha, ja, mannen…
Maargoed, je hebt dus vorige week pas getest, terwijl je prima al een maand of 5 zwanger zou kunnen zijn? Na een maand of 3 zwangerschap neemt de hoeveelheid HCG die je lichaam produceert af, maar heb geen flauw idee of dat dan ook zoveel kan afnemen dat je het niet meer met een zwangerschapstest kunt waarnemen? Iemand?
Hmm, ik wist niet eens dat het afnam… :oops:
Iemand een idee? Ervaring?
Heb even gegoogled en het neemt dus duidelijk af, maar niet zozeer dat een zwangerschapstest het niet meer zou waarnemen. Ik zou er dus maar gewoo vanuit gaan dat je lichaam zo reageert op het spiraaltje…
Dus zou ik zeggen: weg ermee!
Dankjewel,lief dat je gelijk gaat zoeken :-*
De afspraak staat al voor 30september, mss vervroeg ik die idd wel
Zou wel raar zijn als ik er nu ineens zo op reageer, heb deze nu al ruim 2jaar, een vorige ook ruim 4 jaar…
Ga morgen wel een afspraak maken bij de gyn, gewoon zeker weten dat t goed zit. En verder proberen los te laten en er straks helemaal voor gaan
en heb je ondertussen al een afspraak gemaakt bij de gyn?
ik zou ook zker willen weten oe het zou zitten hoor!
succes ermee meid!
@knipoogje
Ja heb een afspraak staan voor maandagochtend pas. Ze hadden ook voor morgen een plekje, maar is precies de dag dat ik alleen zit op mijn afd op werk. Had vandaag ook weer een test gedaan, met n heeeel licht streepje… () Dus nu weet ik t ook echt niet meer hoor… Kwestie van afwachten… Of nouja, dat doe ik maar
owwww dat streepje maakt het wel extra spannend natuurlijk!!!
je man was er nog niet zo van overtuigd dat je eerder je spiraal zou laten verwijderen, wat als je nu zwanger blijkt?
Ja zou helemaal super zijn natuurlijk! We willen er allebei voor gaan, alleen zou hij nog heel even willen wachten (beetje wennen aan t idee denk ik) maar ik maak me er toch wel druk over hoor, hoe dat dan gaat met dat spiraaltje…Zit dat dan niet ‘in de weg’ ? Heb geen idee…
En vind t zo’n eng idee dat t mss wel wordt onderbroken door t spiraal, is uiteindelijk ook de ‘taak’ van dat ding… …
1 ding staat vast, dat spiraal moet er uit. Weg ermee!
Jeetje, een vaag streepje! Dat maakt het wel helemaal spannend zeg…
En ja, de kans dat het misgaat met een spiraaltje is natuurlijk heel groot. Maar het hóeft niet. Mijn vriendin heeft ook een gezond kereltje op de wereld gezet ondanks dat spiraaltje!
en mijn zusje is nu 18, terwijl ze verwekt is terwijl mijn moeder een spiraaltje had, dus het kan gewoon goed blijven gaan hoor!
ooh jullie maken het wel nog spannender hoor! de hoop begint nu helemaal flink te groeien