Ik heb een hele mooie grote dogo canario mixje als hond,
hij is de liefste en waakste grote hond die er bestaat voor mij,
hij luisterd goed als we binnen zijn en alleen met hem zijn,
alleen hij kan niet alleen thuis blijven,
hij is alweer bijna 3jaar en toen ik nog alleen op mezelf woonde en hij nog een pup was voor een jaar kon hij het wel,alleen dan in een bench anders sloopte hij alles wat los en vast zat
maar toen ik samen was gaan wonen met mn vriend begon hij als een wolf te loeien, soms wel uren door totdat we thuis kwamen, wij d8ten dat het aan de bench lag, dus lieten we hem vrij lopen in de gang waar alleen een kapstok hing en verder hadden we alles weg gehaald en we gaven hem een bot, nou dat werkte ook al niet want toen we thuis kwamen had hij de muren opgevreten en de grond en aan de kapstok lopen knagen.
plus ook loeide hij nogsteeds door volgens de buren, en ik hoorde het ook toen ik 7hoog beneden stond,
nu wonen we al een tijdje in ons nieuwe huis, en we kunnen niet weg want we willen gee gezeik met de buren, we zijn nog nooit hier samen weggeweest,altijd moet mijn vriend zn zus oppassen op mijn hond Diablow. Ik baal hier ontzettend van, ik kan ook niet eens normaal naar de winkels of dergelijke want als ik hem buiten vast bind dan loeit ie heel de buurt bijelkaar en dan hoor ik hem nog als ik de albert hein voor de kassa staat,
het is vermoeiend en niet leuk, ik heb alles al geprobeert, van steeds om de 5minuten terug komen en hem belonen als ie stil is geweest,
hem op zn plaats laten blijven,het liefst wil ik zn stembanden eraf laten halen ofzo maar dat is zielig en misschien ook wel te duur,
mijn vrijheid is nu dubbel zo erg geblokkeerd,
we kunnen nooit eens met zn alle weg want hij mag niet in mn vriend zn auto, want Diablow is echt groot, hij weegt ook minstens 50kilo,
hij krijgt ook veelste veel aandacht omdat we bang zijn als we hem tekort doen hij jaloers word op jasly,
hij kan het trouwens wel heel goed vinden met jasly, hij ziet haar als zn kindje, hij beschermt haar en waakt snacht over haar,
hij heeft zoveel positieve kanten maar het is zo frustrerend dat ik overdag geeneens weg kan, zelfs naar de dokter of consultatiebureau moet ik hem meenemen en buiten vast binden,
ik doe ook alleen sávonds boodschappen want dan is mn vriend thuis en let ie op diablow,
hij zegt dat ik hem weg moet doen, wantt het is een grote hond en die hoort thuis op een boerderij, voor hem is het makkelijk praten maar ik heb hem al sinds hij 12weken was en zie hem als mn kindje,
ik weet ookwel dat het in de lente en zomer beter word, want dan kunnen we fietsen met hem en de kleine, maar we zullen nooit eens normaal naar scheveningen kunnen gaan of uiteten zonder dat mijn vriend zn zus kan oppassen, en die schijnt te gaan verhuizen ver van ons, dus dan zitten we helemaal in de shit,
ik kan die hond moeilijk weg doen, ik ben zo niet, ik wil er niet eens aan denken, ik heb hem bijna 3 jaar, en hou veel van hem,
en al zou ik hem willen weg doen dan zouden weinig mensen hem willen want hij heeft geen paspoort en of papieren,
zoals jullie lezen zit dit best wel knel in mijn leven,tussen mijn vriend en mij en tussen mijn vrijheid,
ik word hier soms best wel depri van,
vooral de laastet tijd, want we wonen hier sinds kort en toen was ik hoogzwanger en had ik niet eens zin om ergens heen te gaan, maar ik ben nu klaar en uit de kraamperiode, en wil nu eens weg met het gezinnetje,
weet iemand raad? want dit is toch ook niet echt gezond?
ik hoor het wel
groetjes jeanette
Als ik jou was zou ik contact opnemen met een hondengedragstherapeut. Wegdoen lijkt mij geen optie, omdat jij gek op hem bent. Bovendien kun je een hond ook niet wegdoen omdat ie niet alleen kan zijn natuurlijk.
Mensen die ervoor geleerd hebben kunnen vaak al snel zien waar het door komt, en beter nog: wat je eraan kunt doen.
Succes ermee, het lijikt me best lastig!!!
Stel je vraag eens op http://www.hondenforum.nl
Daar zitten veel kenners (ook van het type hond dat je hebt). De mensen op het forum daar zijn eerlijk en erg begaan met honden… (schrik dus niet als ze soms ook wat kort door de bocht eerlijk kunnen zijn ) Maar er zijn zeker mensen die daar meer ervaring hebben en met oplossingen kunnen komen.
1 ding is zeker: je zal er erg veel tijd in moeten stoppen om dit weer goed te krijgen omdat dit opgebouwd zal moeten worden met minuten alleen zijn… hopelijk gaat het je lukken!
Precies zoals al gezegd, dit gaat veel tijd kosten…per minuut alleen laten en belonen op het moment dat hij stil is. Het is moeilijk en vermoeiend, maar als je volhoudt zal het werken. Ga naar dat hondenforum of vraag idd een gedragstherapeut. Het is er echt uit te krijgen, je moet het alleen goed aanpakken en de tijd ervoor nemen.
Veel succes
bedankt voor jullie antwoorden dames
ik heb me ingeschreven op dat hondenforum, moet alleen nog een bevestiginsbericht krijgen,
ik hoop dat het gaat lukken, want hij is nu 3 jaar en best wel eigenwijs en dominant, het gekke is dat hij dat begon te doen wanneer ik ging samenwonen, hij houdt heel erg van mn vriend terwijl ik zijn echte baasje ben,hij is ook heel erg aanhankelijk naar hem toe, als hij weg gaat en ik ben thuis dan gaat ie piepen en word ie een soort van depri, en als ie hem hoort met de auto dan word ie omin nerveus,blij en gaat ie druk doen,
maar zoals jullie al adviseren moet ik naar het hondenforum met dit probleem en als ik weer eens wat meer geld heb en het probleem is er nog dan moet ik een hondengedragstheraeut zoeken,
bedankt!!! :mrgreen: groetjes!!
ik heb voor mijn hond de citroen blafband gebruikt en die werkt als een tierelier…een blafband op stroom dat is zielig,maar dit werkt gewoon…
je kan hem ook huren en als hij bevalt kan je hem alsnog kopen dus je zit nergens aan vast…het is echt niet zielig hoor…wanneer hij gaat janken of blaffen dan krijgt hij gelijk een neusvol met citroenlucht en dat vinden ze niet zo leuk. na een paar x weten ze heel goed waar ze aan toe zijn…
kijk maar eens en als je de link wil kan ik je zo een pb sturen.
maar er staat zo een klein hondje op,
helpt het ook bij grote 50kilo zware eigenwijze dominante honden?
ik denk dat ik hem ga halen, maar helpt het ook tegen dat wolvengejank??
zo ik hoop het so erg dat het werkt,
ja ik ken ook een klein hondje die zo een stroom ding had,
dat was zo zielig en het werkte nog geeneens
want die kleine teckel was ook waanzinnig eigenwijs en dat blaffen was zn hobby ofzo,
in ieder geval bedankt!!
groetjesss
ze hebben ze voor kleine en grote honden hoor…kijk maar eens
hoi,
ik heb ook een hondje gehad wat verlatings angst heeft, ik heb alles maar dan ook alles geprobeert, ik wil je niet ontmoedigen hoor, absoluut niet, zo,n citoen blafband daar ging hij van staan pissen, een met kleine stroom stootjes bleef hij gewoon doorheen blaffen de korsten en etter zat erop, pilletjes van de dieren arts, nou noem het maar op.
hij gooide zelfs zijn anaal klieren uit :sick:
stembanden door laten knippen hadden wij het ook over gehad bij de dierenarts, maar daar kleven heel veel nadelen voor de hondt aan. dat wordt uitsluitend gedaan als een hondt keel kanker heeft, ze zijn dan ook veel gevoeliger voor infectie,s en long ontstekingen.
maar ook al zou je dat leten doen, is de hondt niet van zijn angst af, wij hebben een ander huis voor het hondje gezocht, en daar is hij als een vis in het water, maar ik mis hem nog steeds
je hebt een prachtige hondt :thumbup: dan zou ik eerder therapie aanraden dan al die snufjes, banden etc.
succes met je keuze.
gr melanie.
Ik heb ook een hond gehad dat zo blafte…
Ik had toen ook een blafband maar dan een met water.
Als de hond blafte spoot het water van onder zn hals zo in zn gezicht… :think: Werkte wel
@melanie wrote:
hoi,
ik heb ook een hondje gehad wat verlatings angst heeft, ik heb alles maar dan ook alles geprobeert, ik wil je niet ontmoedigen hoor, absoluut niet, zo,n citoen blafband daar ging hij van staan pissen, een met kleine stroom stootjes bleef hij gewoon doorheen blaffen de korsten en etter zat erop, pilletjes van de dieren arts, nou noem het maar op.
hij gooide zelfs zijn anaal klieren uit :sick:
stembanden door laten knippen hadden wij het ook over gehad bij de dierenarts, maar daar kleven heel veel nadelen voor de hondt aan. dat wordt uitsluitend gedaan als een hondt keel kanker heeft, ze zijn dan ook veel gevoeliger voor infectie,s en long ontstekingen.
maar ook al zou je dat leten doen, is de hondt niet van zijn angst af, wij hebben een ander huis voor het hondje gezocht, en daar is hij als een vis in het water, maar ik mis hem nog steeds
je hebt een prachtige hondt :thumbup: dan zou ik eerder therapie aanraden dan al die snufjes, banden etc.
succes met je keuze.
gr melanie.
zo dat is duidelijk!
heb je geen spijt dat je je hondje hebt weggedaan?
ik kan er niet aan denken dat ik diablow wegdoe terwijl hij zo goed doet met de kleine,
ok hij luisterd af en toe toch niet zo maar dat zit in zn gedrag want hij is eigenwijs en dominant,
maar ik hou veel van hem,
en er word gezegd dat ik het weg kan krijgen,
dus ik hoop het zo erg!
het is heel erg want ik voel me zo gevangen, vandaag is mn vriend naar winterswijk naar zn moeder, echt super ver van mij en ik kon geeneens mee omdat ik geen oppas voor mn hond had,
dit is werkelijk hard en moeilijk
en ik hoop dat die foefjes werken
en anders word het sparen voor een gedragstherapeut
in ieder geval bedankt
groetjes!!!
huh… zelfde situatie met onze oudste hond nadat wij verhuisd waren , en ook bij ons was er nog maar 1 optie over en dat was eigenlijk gewoon wegdoen … totdat de vrouw waar wij ook bij op puppycursus ons aanrade om er een tweede hond bij te nemen…
vond dit best wel schokkend want stel dat het niet zou werken , maar uiteindelijk vond ik het het proberen toch wel heeeel erg waard want onze meid wilde ik echt niet kwijt…
zo gezegd zo gedaan , en dus op zoek naar een pup van een niet te groot ras , wilde er echt niet nog zo’n lomperd bij :mrgreen:
1 lief schattig schapedoesje gevonden van toen net twee weekjes oud, met deze mensen de afspraak gemaakt dat als het uiteindelijk echt niet zou werken zij het pupje terug zouden nemen…
8 weken later kleine flosje opgehaald en vanaf dag 1, heeft onze meid niet meer gejoeld, gepiest en gepoept in huis en zelfs in de auto was ze nu gewoon stil , maar…het enige nadeel is dat de dames nu 3 jaar later echt niet meer zonder elkaar kunnen, dus moet er 1 naar de dierennarts dan moet de ander mee, gaan we een lange wandeling maken voor de oudste dan kunnen we op onze vingers nagaan dat we halverwege onze schapedoes kunnen tillen(het zijn geen lange afstands honden, als het haar te gortig word stort ze zichzelf ter aarde :lol: :lol: :lol: )
maar al met al is dit gewoon dus de oplossing geweest onze lieve beau was gewoon eenzaam ineens in de grote stad…mischien is het voor jullie kanjer ook wel een oplossing ?(tenminste als je dat zelf wel ziet zitten)
@Suuzeke wrote:
Ik heb ook een hond gehad dat zo blafte…Oooh!
Ik had toen ook een blafband maar dan een met water.
Als de hond blafte spoot het water van onder zn hals zo in zn gezicht… :think: Werkte wel
Die wil ik voor Si, maar dan voor als ie snurkt! :thumbup:
maar al met al is dit gewoon dus de oplossing geweest onze lieve beau was gewoon eenzaam ineens in de grote stad…mischien is het voor jullie kanjer ook wel een oplossing ?(tenminste als je dat zelf wel ziet zitten) [/quote]
ik zou echt heel graag een hondje er bij hebben want ik ben gek op beesten!of me vriend dat wil is nog het 2e en of ons huis het aan kan is het derde, we hebben geen eengezinswonng met tuintje
en diablow is al zo groot!
het is zeker een goeie tip van je
want alle tips zijn welkom!!! en ik doe er zzker wat mee!!
bedankt
groetjes
Wat lief dat je er alles aan wilt doen en hem niet weg wilt doen!
Het is echt een scheet van een hond zo te zien! :inlove:
Ik lees even mee want mijn vader heeft het zelfde probleem met zijn Jack Russel. Die heeft wel een blafbandje, maar vergeet hij die 1 keer aan te doen, dan heeft hij de volgende dag boze buren aan de deur. Dus dat blafbandje is echt voor het moment, zijn hond leert er dus niet van.
Laat je even weten wat je gedaan hebt?
Het achterliggende probleem wordt niet opgelost door blafbanden en ander soort “gadgets”. Dat is enkel symptoombestrijding en je hond en jijzelf worden er zeker niet gelukkiger van. Werken aan vertrouwen, begrip en rust is de enige manier… echt!
Ik hoop zo dat het je gaat lukken met hem! Het is een pracht hond en het zou fantastisch zijn als jullie nog zeker 10 heerlijke jaren met zn allen kunnen hebben, zonder zijn nerveuze geblaf en kuren.
:hug:
Nog een boekentip die je alvast wat op weg zou kunnen helpen zondar dat het je kapitalen kost: “de vrouw die naar honden luistert” van Jan Fennel.
Dit boek is geschreven en geïnspireerd naar aanleiding van een ontmoeting met Monty Roberts, de auteur van het boek: De man die naar paarden luistert. Jan Fennel, schrijfster van dit boek, raakte verrukt door zijn manier van werken met paarden. Deze speciale manier wilde ze graag op honden toepassen. Hiervoor bekeek ze vele natuurfilms over wolven om zo beter de taal van honden beter te begrijpen.
Er zijn al veel boeken geschreven over rangordebepaling met betrekking tot onze hond en zijn roedel. Hier wordt nog eens extra onderstreept hoe belangrijk het is dat de hond zijn eigenaar als de daadwerkelijke leider ziet. Persoonlijk vind ik haar werkmethode met honden zeer ‘hondvriendelijk’ De consequenties van ongewenst gedrag en gebeurtenissen van gewenst gedrag worden vertaald en teruggekaatst in de taal die de hond begrijpt. Daarom onderscheidt dit boek zich van de anderen.
Ze legt ook heel goed uit waarom sommige honden probleemgevallen zijn geworden door menselijke fouten. Dit komt vaak doordat deze dieren te veel verantwoordelijkheid moeten dragen in de roedel als je het bekijkt door de ogen van een hond. Hoe je deze kunt aanpakken met de vier basisleefregels volgens het Amichien Bonding systeem kun je veel van de problemen met je huiswolf zelf aanpakken.
Hoewel het een zelfhulpboek is, komt het zeker zo niet direct over en lijkt het op het eerste gezicht alleen een mooi autobiografisch boek. Dat komt door de manier waarop ze over haar eigen leven verteld en hoe probleemgevallen worden geïntroduceerd en aangepakt.
Een greep uit de inhoudsopgave:
Verlatingsangst
Onzindelijkheid
Bijtende honden
Agressie aanpakken
Eetproblemen
Een nieuwe pup
En nog vele andere onderwerpen
Ontdek zelf wat het boek voor jou en je viervoeter kan betekenen.
De vrouw die naar honden luistert
Auteur: Jan Fennel
Uitgeverij: Tirion
Paperback, 189 pagina’s
Prijs euro: 12,50
Is zeg maar het “rust en regelmaat” boek voor honden en hun gedrag (en hoe wij dit als mens en baas kunnen sturen en beïnvloeden). Al ga je er niets praktisch mee doen, het zal je zeker inzicht geven in honden gedrag
ja ik wil hem echt niet weg doen,
ik hou veel van hem,
soms irriteerd ie me wel want sinds de baby geboren is is hij zo erg overdreven waaks geworden en blaft ie als ie maar een kleine piep hoort,
het is natuurlijk wel goed dat ie zzo waakt maar hij blaft soms echt zomaar, vooral als mn vriend weg is dan doet ie bnog overdrever
ik vraag me af of zo een blafbandje wel werkt want bij de ene werkt het en bij de andere weer niet,
ik twijfel ook over een ander hodnje erbij,
is toch ook wel weer meer voer, moeilijker uitlaten, zindelijk maken,
want ik heb er net een kleine dochter bij,
miss voor de toekomst?of als we een groet huis hebben ?
ik ga in ieder geval vanalles proberen want ik zit met dat probleem en het zit me echt super dwars,
maar wil ook wat meer hulp van mn vriend want hij denkt dat die hond niet meer te helpen is,hij denkt dat diablow ook op een boerderij hoort waar die lekker de waakhond kan uithangen,en waar die lekker vrij kan rennen en spelen,
maar die hond is al sinds 12weken bij mij en weet niet anders dan dit,
we hebben eerst zelfs kleiner gezeten dan nu, een eenkamerwoning en dat ging ook goed, alleen dat blaffen loeien en slopen was er.
ik snap echt niet waarom hij verlatingsangst heeft
ik heb hem nog nooit verlaten ofzo
en hij heeft dat heel erg als mn vriend weggaat, want hij is heel erg gehecjt aan hem, omdat hij hem meer uitlaat,leuke dingen met hem doet en meer speelt en omdat ie een man is natuurlijk!
ik hoop er zelf heel snel uit tekomen al weet ik dat dit veel tijd en inspanning gaat kosten,
in ieder geval bedankt!!
groetjes!!
@Ellen69 wrote:
Het achterliggende probleem wordt niet opgelost door blafbanden en ander soort “gadgets”. Dat is enkel symptoombestrijding en je hond en jijzelf worden er zeker niet gelukkiger van. Werken aan vertrouwen, begrip en rust is de enige manier… echt!
Ik hoop zo dat het je gaat lukken met hem! Het is een pracht hond en het zou fantastisch zijn als jullie nog zeker 10 heerlijke jaren met zn allen kunnen hebben, zonder zijn nerveuze geblaf en kuren.
:hug:
ja ik snap wat je bedoelt
maar het makkelijker gezegd dan gedaan,
ik hoop ook zo erg dat het lukt
8) groetjes
heb nog even een stukje toegevoegd aan vorige bericht. misschien heb je daar ook nog iets aan
@Baby2008Diablow wrote:
maar al met al is dit gewoon dus de oplossing geweest onze lieve beau was gewoon eenzaam ineens in de grote stad…mischien is het voor jullie kanjer ook wel een oplossing ?(tenminste als je dat zelf wel ziet zitten)
ik zou echt heel graag een hondje er bij hebben want ik ben gek op beesten!of me vriend dat wil is nog het 2e en of ons huis het aan kan is het derde, we hebben geen eengezinswonng met tuintje
en diablow is al zo groot!
het is zeker een goeie tip van je
want alle tips zijn welkom!!! en ik doe er zzker wat mee!!
bedankt
groetjes[/quote]
hier ook gewoon een klein huis met een tuin van 5 bij 10 hoor dus ook echt geen mega ruimte(was het maar zo! :mrgreen: )
maar nu heb ik dus wel een gelukkige beau , gelukkige buren en nouja een doldwaze hond erbij en ach het wel gezellig hoor, hihihihi…
en echt het hoeft niet net zo’n kalf te wezen als die al hebt he , voor en hond maakt grote niet uit alleen de soort die telt , het blijven roedeldieren natuurlijk…
succes meis , het is zo rot om te zien dat jou’wn kanjer gewoon niet lekker in zijn velletje zit… :hug: