maar wat kan ik dan beter nemen?
want ik heb een mannetje,
moet ik dan juist een vrouwtje nemen of juist een mannetje?
en wat voor soort grote moet het zijn?
want als ik een chiwawa neem kunnen ze niet spelen want die is dna veelste klein,
@Ellen69 wrote:
heb nog even een stukje toegevoegd aan vorige bericht. misschien heb je daar ook nog iets aan
dank je
alle info is welkom!!!
@Baby2008Diablow wrote:
maar wat kan ik dan beter nemen?
want ik heb een mannetje,
moet ik dan juist een vrouwtje nemen of juist een mannetje?
en wat voor soort grote moet het zijn?
want als ik een chiwawa neem kunnen ze niet spelen want die is dna veelste klein,
is jullie vent geholpen? want dan maakt beide niet uit(tenminste niet zoveel)
zoniet dan is dat denk ik toch de eerste stap , voordat je er een mannetje of vrouwtje bij zet
vrouwtjes worden loops en das lastig als je al en reu in huis hebt en mannetjes kunnen wat feller zijn in hun terretoriumdrift(ook kleine hondjes!)
en sja wat voor een ras? ik zelf ben nogal van de vuilnisbakkies :mrgreen:
maar de grote van bijv. een schapendoes is een mooi formaat niet te groot maar nog wel stevig genoeg zonder geplet te worden als er een keer boven op word gezeten door jullie bullebak :lol:
al moet ik wel zeggen vrienden van ons hebben een jack russel en een deense dog(die ook nog eens erg boven de maat is :shock: ) en die twee zijn de dikste maatjes, de dog houdt er toch ergens zelf wel rekening mee dat de ander maar een ukkie is, en het russeltje weet dat hij wat enthousiaster moet doen wil dog hem opmerken :inlove: dus ook dat kan zelfs gewoon heel erg goed gaan…
hahaha wat een leuke combinatie!!!
echt leuk joh!!!
nee onze schat is niet geholpen, kwil hem zn mannelijkheid niet afnemen maar soms lijkt het me wel wat beter want dan is dat dominante miss wat minder??? en pist ie niet 10000 keer tegen elke paaltje ,
kost dat veel geld???dat castareren???
ikben geen rijke vrouw namelijk, :oops:
@Baby2008Diablow wrote:
hahaha wat een leuke combinatie!!!
echt leuk joh!!!
nee onze schat is niet geholpen, kwil hem zn mannelijkheid niet afnemen maar soms lijkt het me wel wat beter want dan is dat dominante miss wat minder??? en pist ie niet 10000 keer tegen elke paaltje ,
een hond er bij nemen hoeft echt de oplossing niet te zijn hoor…wij hadden ook twee honden en ze waren de dikste vriendjes…maar dat hielp ook niets…dus bespaar je het geld voor nog een hond erbij want de kans dat het gaat helpen is niet groot…de buren naast me hebben ook twee honden ook daar word volop geblaft…
er zijn gewoon hondjes waar je niet achter komt waarom ze zo blaffen…en dan hoeft zelfs castratie niet eens te helpen…als het idd tussen de oortjes zit dan werkt castratie ook niet…die van ons heb ik ook laten helpen…heeft dus niets geholpen…
@merel33 wrote:
@Baby2008Diablow wrote:hahaha wat een leuke combinatie!!!
echt leuk joh!!!
een hond er bij nemen hoeft echt de oplossing niet te zijn hoor…wij hadden ook twee honden en ze waren de dikste vriendjes…maar dat hielp ook niets…dus bespaar je het geld voor nog een hond erbij want de kans dat het gaat helpen is niet groot…de buren naast me hebben ook twee honden ook daar word volop geblaft…
er zijn gewoon hondjes waar je niet achter komt waarom ze zo blaffen…en dan hoeft zelfs castratie niet eens te helpen…als het idd tussen de oortjes zit dan werkt castratie ook niet…die van ons heb ik ook laten helpen…heeft dus niets geholpen…
ik zeg ook niet dat het zeker weten zal helpen, daarom hadden wij ook bij de schapedoes de optie om haar evt. als het echt niet zou gaan weer terug konden brengen, gelukkig was dit dus absoluut niet nodig en hebben we nu twee ontzettend lieve en geluukkige honden :thumbup:
en castratie pfffffff ik geloof dat het nogal verschil maakt bij welke dierenarts en vooral waar je het laat doen dus als ik jou was zou ik daarvoor gewoon eens wat rond gaan bellen met de dierenartsen bij jullie in de buurt! :-*
wat is volgens jou het verschil tussen castratie en castratie dan…in beide gevallen gaan de ballen eruit om even grof te zeggen…ik zeg alleen dat castratie niet altijd de oplossing is…als een hond dominant is zal een castratie zowiezo de hond wat rustiger maken tot saai aan toe…( slapen en slapen),maar als dit blafprobleem er heftig in zit bij de hond zal een castratie hiervoor aan het blafprobleem niets meer doen
Volgens mij bedoelde ze het prijsverschil tussen dierenartsen!
@hanneke wrote:
Volgens mij bedoelde ze het prijsverschil tussen dierenartsen!
juist (was ik zo onduidelijk dan? nee toch? :think: )
sorry :oops: ik ben een tikkeltje nerveus vandaag…straks weer echo nml…ik zal in het vervolg beter lezen :mrgreen:
@merel33 wrote:
sorry :oops: ik ben een tikkeltje nerveus vandaag…straks weer echo nml…ik zal in het vervolg beter lezen :mrgreen:
succes strakjes!
haha wat een discussie om niks!!hahaha
hoe is het gegaan merel33???bij de echo bedoel ik,
laat het even weten, dat is altijd even spanend,
ik was ook altijd bloednerveus en gauw op mn teentjes getrapt,
het komt wel goed meid!!!
in ieder geval, hoeveel kost het ongeveer?
ik heb best wel een hyper actieve hond, alleen als ik solo met hem ben is ie zoooooooooooooo rustig en sooooooooooooooooo braaf
maar als we visite krijgen speelt hij de baas, wilt ie door iedereen geknuffeld worden of als hij iemand niet mag gaat ie vervelend doen,
het blaffen doet hij denk ik overdag uit waakzaamheid, en uit verveling
en zoals jullie zeggen zit ik denk ik echt tussen zn oren
mn vriend zegt dat een hond hoort te blaffen
alleen dat verlatingsangst moet weg
wij zijn er de dupe van
want die hond is nu zo ergverwend!!hij is nooit alleen, hij vreet hij words uitgelaten mn vriend fiets met hem en hij hij stoeit elke dag met hem,
hij heeft gewoon een perfect hondenleven waar wij de dupe van zzijn,
het is zo een grote hond met zo een klein hartje want hij is echt een watje als hij hoe dan ook merkt als we even weg willen begint ie te piepen en zenuwachtig te doen
als mn vriend weggaat en hij is met mij gaat ie ff piepen en dan depri uit de raam lopen staren,terwijl ik hem oook altijd liefde geef en aandacht…
zelfs als we buiten staan voor de deur bij de auto bijv om de auto te wassen of schoontemaken dan word ie ook nerveus en moet ie op balkon zodat hij ons kan zien anders word ie echt gek!!!
kleine hondjes blaffen wat zachter deze beer hoor je echt ver op de hoek van de straten nog,
het is echt af en toe een drama,
vroeger in mn oude buurt ha ie veel vriendjeshondjes en teefjes maar toen we hem toen alleen met een van die hondjes lieten werd ie ook nerveus en ging die samen met die hond iets slopen,
ik heb echt goed na lopen denken en dek dat een extra hond niet miss gaat werken, of ik mag de hond altijd nog ruilen?
ik weet het niet,
hij is nu bijna 3, deze honden worden ongeveer 6-8jaar,
dus miss als ik de lotto niet win voor een gedragstherapeut dan moet het doorbijten worden,
maar bedankt voor jullie reacties he!!!
groetjes :-*