Goed dat je bent gegaan, hopelijk voelt hij zich snel beter!
Sterkte! :hug:
thnxx tamara en alyt
Sjee Tamara jij woont dichtbij zeg merregroaten :mrgreen:
@Natascha1975 wrote:
thnxx tamara en alyt
Sjee Tamara jij woont dichtbij zeg merregroaten :mrgreen:
Heel kortbij idd :mrgreen:
goed dat je gegaan bent! Ik hoop dat Odin snel beter word.
:hug: gr Leonie
Hey Tas, hoe is jullie nacht verlopen??
Hopelijk gaat het vandaag weer ietsje beter :-* :-*
hey meissie…
de nacht is rustig verlopen, maar Odin wilt absoluut niks meer drinken.
Zodra je al met de tuitbeker of fles bij m in de buurt komt is t huilen.
Hij houdt zijn lippen stijf op mekaar…d’r is gewoon niks in te krijgen.
Vanmorgen had ie al droge lippen, de HA belt me strx even terug, ik maak me echt grote zorgen.
Hopelijk heeft je kleine manneke ondertussen al wat gedronken, od dat de HA je al terug heeft gebeld zodat je weer iets verder bent :hug:
Eet hij ook geen fruithap of iets dergelijks, dat misschien aanlengen met iets vruchtensap zodat hij daar uit zijn vocht kan halen ?
Hoop dat je lieverd snel weer beter is…
Knuffel voor jou :hug: :hug: :hug:
hey tamara…
De HA had idd vrij snel teruggebeld en we konden meteen even langskomen.
Gelukkig waren er nog geen tekens van uitdroging.
Hij gaf ons t advies om een half u na zijn pcm een fles te geven.
T probleem was dat hij zijn mond stijf dichthield.
Dat heb ik vanmiddag dus eens geprobeerd en toen at hij een danoontje op en bijna helemaal een potje fruit van 4+…weliswaar met de nodige huilbuien maar hij deed nu tenminste zijn mondje open.
T doet natuurlijk hartstikke veel pijn dat slikken.
Ik ben in elk geval blij dat ie alweer iets binnen heeft gekregen.
Nu maar hopen dat de ab-kuur snel aanslaat.
:-*
Gelukkig heeft hij weer iets binnen.
Weet nog goed van bij Savannah dat ze ook heel moeielijk deed met eten en drinken, kun je je echt machteloos van voelen.
Maar zodra de AB kuur aansloeg dronk en at ze gelukkig weer beter.
Dus nu maar hopen dat de kuur bij jou lieverd ook snel aan slaat.
:-* :hug:
thnxx meis voor t meeleven :hug: :-*
Natas ik lees het nu pas :hug: Oorontsteking sjee das idd erg pijnlijk :thumbdown:
Warme dranken is pijnlijker om te drinken dan koud, heb je een koude fles al geprobeerd?
Gelukkig heb je al een AB kuur gekregen en hopelijk slaat het snel aan
En uh je bent een super mama he, niet vergeten :naughty:
Hele dikke :-* van ons
Wat heel goed helpt tegen een verstopte neus en wat ook oorontsteking helpt voorkomen is Xylometazolinespray voor beebs 0,025 mg (of druppels wat je handig vindt). De ha schrijft het niet voor het is vrij verkrijgbaar al doet de apotheek hier altijd moeilijk (ik moet het van de KNO gebruiken). Sowieso is het fijn om hem de nacht door te helpen, het zorgt ervoor dat de slijmvliezen slinken en hij krijgt er echt meer lucht door en het snotteren is even minder.
Als hij zich echt zo beroerd voelt zou ik sowieso even standaard 3-4 x per dag een pcm geven zodat je een spiegel opbouwt, 1 pcm werkt eigenlijk niet pijnstillend, gewoon even voor een paar daagjes tot je denkt dat hij zich weer beter voelt. Jim heeft veel oorpijn gehad en als het echt erg was (trommelvlies op springen) combineerde ik op advies van de ha pcm met Nurofen voor kinderen. Dus een pcm, 3 uurtjes later zoveel ml. Nurofen, dan weer 3 uur later pcm, dat hielp echt goed tegen de pijn.
Ik vind neusspray eigenlijk waardeloos spul, wat ik doe bij een verstopte neus (buiten de Xylometazoline) is gewoon een grote pot fysiologisch zout halen bij de apotheek met een spuitje erbij, 2 ml optrekken en 1 ml in ieder neusgat spuiten (zachtjes). Dan spoel je de holten schoon, ook van de oogjes. Als je dat voor een flesje doet drinkt hij misschien ook wat beter. (Dit doen ze ook in het zkh.) Als je dat doet loopt het zijn keeltje in dus dat is misschien niet zo fijn (Sem reageert er eigenlijk amper op) dus dan even op zijn zij draaien.
Beterschap!
Ooh, wat sneu zeg :hug: :hug: .
Nure heeft het ook gehad een paar weken geleden.
Opeens huilen, huilen en nog eens huilen.
De hele nacht door en had toen dus ook een fikse oorontsteking.
Bij ons sloeg de AB wel heel snel aan.
We zagen hem gewoon direct opknappen.
Wij hebben toen wel een kussen onder zijn matras gedaan bij het hoofdeinde, wat meer water in de flessen en een ui naast het bedje. En gewoon 3 keer per dag paracetamol.
@Tante Soesa wrote:
Wat heel goed helpt tegen een verstopte neus en wat ook oorontsteking helpt voorkomen is Xylometazolinespray voor beebs 0,025 mg (of druppels wat je handig vindt).
Goh, ik wist niet eens dat dit er is voor beebs :think: .
Is dat van Otrivin ofzo?
Wij kregen destijds het advies om te proberen om Lotte op een nat washandje te laten sabbelen/kauwen, dan krijgt ze ook vocht binnen.
Ik wens je ontzettend veel sterkte en heel veel beterschap voor je lieve Odin!!!
Dank jullie wel allemaal voor de adviezen.
Tante Soesa ik heb t genoteerd
Meiden vanavond ging t al wat beter met m.
Hij at weer een klein potje fruit leeg, een heel danoontje…
en als grote verrassing pakte hij de tuitbeker aan en stopte m in
de mond en ging drinken. :dance:
Hij lachte ook weer, en had zelfs weer praatjes
zoooooo heerlijk om te zien dat hij weer wat eet en drinkt.
We hebben m nu idd consequent de pcm gegeven en dat zal wel veel helpen in combi met de AB.
ben zoo opgelucht…t gaat je echt aan t hart als ze zo’n pijn hebben.
:-* :-* :-
Morgen zal je zien gaat het weer wat beter :-
:hug: :-* voor jou moppie!!
Hij werd net wakker en lag te huilen…na 10min maar eens gaan kijken en ik had meteen een gevoel dat ie honger had…dus klein flesje gemaakt en deed meteen zijn mondje open en dronk 130cc op :dance:
:-*
Wat goed zeg :thumbup: :dance:
Hopelijk gaat ie zich steeds beter voelen :inlove:
Hoe gaat het nu met Odin ??
Voelt ie zich al wat beter ??
:hug: