hey allemaal…
we zitten hier met onze handen in het haar.
Odin doet niks anders dan huilen,huilen en nog eens huilen.
Niks is goed voor hem wat we ook doen.
Hij heeft een paar dg hoge koorts gehad die sinds vandaag weg is…volgens de HAP heeft hij griep, maar zou herstellende moeten zijn nu de koorts weg is.
Drinken is een ramp, door zijn loopneus krijgt hij geen lucht en kost drinken m zoveel moeite dat hij na een paar slokjes stopt met drinken en pertinent weigert te drinken…gevolg: huilen vanwege honger…daarna weer huilen omdat ie vermoeid is, en zo blijven we in een cirkel hangen.
we gaan vaker met m douchen, krijgt neusspray en zo nu en dan pcm.
Heeft iemand aub tips hoe we m aan t eten krijgen…dit is echt zoo slopend voor ons alle 3 hier…we lopen echt op ons tandvlees momenteel
Hey Natascha,
Eerst effe een knuffel :hug:
Wat het huilen betreft, zou hij geen oorpijn hebben of keelpijn hebben door de verkoudheid ?
Wat wel eventueel kan helpen voor zijn verkoudheid, zijn bedje aan de bopvenkant iets verhogen, een ui naast het bed, eventueel een zoutoplossing voor zijn neusje ?
Maar als hij echt zo blijft huilen zou ik gewoon even de huisarts bellen, om te vragen of hij hem even wil nakijken, misschien tot hij toch nog ergens last van heeft. Dan weer je wat meer.
Kan me herinneren dat mijn oudste een keer harstikke verkouden was, en opeens ook alleen maar deed huilen, en niet wou drinken. Ze had dus een heuse oor infectie die de huisarts een dag eerder niet had opgemerkt.
Hoop dat je mannetje zich snel wat beter voelt, en dat hij ook weer lekker an drinken en slapen.
Dikke knuffel voor jullie :hug:
Natas: :hug: kan me voorstellen dat je het even niet meer weet hoor.
Wat een getob zo en ze zeggen zo makkelijk dat hij nog moet herstellen als de koorts weg is en dat duurt soms zo lang.
Zou eerlijk gezegd niet veel meer kunnen verzinnen anders dan je al doet.
Drinkt hij erg weinig nu, plast hij wel?
Anders Ors gaan geven tegen uitdrogen dat kan je evt gewoon met lepeltjes doen dus kost hem dan niet veel kracht
Lieve Tas allereerst :hug: voor julie,
Tsja ja e kan niet meer doen dan hem regelmatig aanbieden, niet ‘forceren’ hoe graag je ook wil dat hij drinkt.
Hij heeft zijn energie nodig voor ademen en dan tegelijk drinken kan hij nu niet.
Pak hem op als hij zo huilt, leg hem lekker bij je, bied elk half uur vocht aan en wil hij niet dan probeer je met een half uur weer.
PROBEER zeg ik met hoofdletters, weet hoe moeilijk om rustig te blijven, hoe onrustiger jij word, word hij :-
Laat hem lekker bij je slapen op je bast op de bank als het wil.
Niet te vaak te veel oppakken en rondsjouwen, geeft ook onrust.
Ik geef antwoord vanuit wat ik zou doen he, hopelijk kun je er wat mee meis.
Jullie doen het prima, de griep onder die kleintjes is erg pittig en langdurig, houvol mop je kan het!! :- :-*
ben vanmorgen nog bij de hap geweest, oren was niks mis mee.
Zit zelf met de tranen over mijn wangen momenteel.
Hij zit echt constant te schreeuwen…bij ons laten liggen wilt ie ook niet, laat staan zitten…ergens anders neerleggen is nog meer een ramp.
Bedje staat al sinds ie klein was aan de hoofdzijde hoger.
Wat is dit slopend zeg als je je kindje al 2dg bijna aan 1 stuk ziet en hoort schreeuwen en je niet weet wat je nog kunt doen.
Meiden thnxx voor de knuffels en de antwoorden/meedenken :-*
Gerwoon een zetpilletje geven en kijken of hij daarvan opknapt, meestal vallen ze dan in slaap en is de cirkel doorbroken.
Sterkte, Petri
@Natascha1975 wrote:
ben vanmorgen nog bij de hap geweest, oren was niks mis mee.
Zit zelf met de tranen over mijn wangen momenteel.
Hij zit echt constant te schreeuwen…bij ons laten liggen wilt ie ook niet, laat staan zitten…ergens anders neerleggen is nog meer een ramp.
Bedje staat al sinds ie klein was aan de hoofdzijde hoger.
Wat is dit slopend zeg als je je kindje al 2dg bijna aan 1 stuk ziet en hoort schreeuwen en je niet weet wat je nog kunt doen.
Meiden thnxx voor de knuffels en de antwoorden/meedenken :-
Ach lieffie, soms kun je gewoon domweg niets oden voor die kleintjes.
Hij heeft vast ergens last van misschien wel groeispurtje wat hem dwarszit.
Het is zo lastig adviseren, jullie kenen hem het beste.
Probeer rust te creeëren voor jou én zo ook voor je ventje.
Blijf eens zitten met hem ook als’ie gilt, even helemaal niets doen, gewoon laten gaan, misschien vind’ie het wel prettig als je hem juist een beetje ‘gebakerd’ vasthoud, hem extra houvast geeft??
Zo lastig, zou graag in mijn handen klappen dat hij weer het oude ventje is, maar helaas.
Lekker zelf even huilen en anders gewoon samen :- :-*
Ik persoonlijk, zou eerst kijken of er iemand even op hem kan letten voor uurtje zodat jullie even kunnen bijkomen samen. en naar HAP of ehbo gaan als hij zo bezig blijft. IK zou gaan eisen dat ze hem goed onderzoeken zodat het iig medisch uitgesloten kan worden. daarna weer verder kijken maar moeilijk is het zeker! dus ik geef je heeeeeeeeeeeeeeeeeel dikke :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
heb hier idd ook zon meiske die alleen maar aant huilen was
zet pilletje gegeven en lekker op der buik tegen mij aan gelegd
en anders hoofd van het bedje omhoog leggen
lekker insmeren met luuf
lekker warm badje!
en lekker laten slapen
dat heb ik gedaan en me meissie is nu weer vrolijk
oja we hebben wel ook van de dokter een penicilline kuurtje gehad
en daarbij heeft eline ook weer tanden poep dus komen er weer tanden enof kiesjes bij !!
succes met odin hoop dat je wat aan de tips hebt !!
idd even lekke rin bad, flink positief blijven, luuf insmeren, neusje sprayen, zetpilletje geven en op bed leggen. En dan maar even laten gaan… hij zal wel gewoon doodop moeten zijn nu toch?
En welkom in de wereld van papa en mama zijn, maak je borst nat, je gaat nog veel vaker op je tandvlees lopen Het is niet altijd rozengeur en manenschijn.
Zijn het geen tanden waar ie last van heeft? Kan ook zeer pijnlijk zijn als ze door moeten komen. Kijk over een dag of 3 maar eens in zijn mondje anders. Misschien dat ie daar tegenaan zit te hikken.
een hele grote :hug: voor jullie ik weet helaas niks anders dan wat de anderen ook al hebben geschreven in ieder geval sterkte
hey meiden…
Puk: Tandjes lijkt mij niet, hij heeft afgelopen maand al 4 tegelijk doorgekregen, maar goed t kan natuurlijk altijd.
Slapen doet ie op zich wel hoor, maar zodra ie wakker is dan huilt ie alleen maar.
Luuf en neusspray gebruiken we al bijna een week.
Hij is met hubby onder de douche geweest en heb m daarna een pcm gegeven, drinken wilde hij weer niet, maar toen ik zijn melk deed mixen met een banaan at hij dat wel op :dance: eindelijk iets in dat kleine buikje.
Micha: We kijken t idd morgen nog even aan, anders laten we oma even een paar uur oppassen
Evelien :-*
Loessie :hug: voor je meissie
Wat kan t opluchten om even van je af te typen zeg.
Is het misschien een optie om hem meer fruit te geven als hij niet wilt drinken? daar zit ook beetje vocht in.
Mijn jongste wou op den duur niet meer drinken (wel iets andere situatie) maar bij hem hielp het om hem meer fruit te geven die hij zelf kon eten waar mogelijk en zijn we overgestapt op tuitbeker die hij zelf kon pakken wanneer hij dorst had. (wel antilek anders kan je de box continue verschonen)
Nogmaals heeeeeeeeeeel erg veel sterkte!
hahaha ja anti-lek is wel handig.
Nou sap drinken doet ie wel een beetje, maar hij drinkt zijn melk niet.
Nu ik dit eens geprobeerd heb en dat wel lukt ga ik dit maar iedere keer geven…heeft ie tenminste iets van melk en fruit binnen
dankje wel :-*
zeker als hij verkouden is, is melk echt niet fijn!!! Dat veroorzaakt extra slijmvorming, waardoor hij nog verstopter raakt. als een kindje ziek is is eten ook van ondergeschikt belang, Het is belangrijker om er vocht in te krijgen, dat kan zijn water, sap, fruit wat dan ook… Focus je wat meer op het drinken, eten komt later wel(en daar bedoel ik dan ook melk mee)
Natas: wat zielig dat Odin weer zo ziekjes is. Een :hug: voor jou en Odin. Hopelijk knapt hij snel wat op.
Ik weet niet meer te adviseren dan wat hier al geschreven is,
alleen dan dat hij misschien wel rustig wordt als je hem in een draagdoek bij je neemt. Heb je dat al geprobeerd?
@Natascha1975 wrote:
hahaha ja anti-lek is wel handig.
Nou sap drinken doet ie wel een beetje, maar hij drinkt zijn melk niet.
Nu ik dit eens geprobeerd heb en dat wel lukt ga ik dit maar iedere keer geven…heeft ie tenminste iets van melk en fruit binnen
dankje wel :-
Als hij wel eet kun je idd misschien bambix proberen en wat ik al zei, drinken aanbieden, al is het maar sap.
Misschien is hij wel even klaar met melk, jullie binkie :inlove: :-
En je bent een supermama, niet vergeten en gelukkig dat het hier schrijven je even oplucht en adem geeft!
Je bent nooit alleen he , zat ervaringsdeskundigen hier die je tips kunnen geven of weer geven wat zij doen/ hebben gedaan met hun kindje in de situatie, gebruik eruit wat voor jullie van toepassing is.
Maar vooral met alles hoe rustiger jij bent, hij voelt het en zal hem helpen te vertrouwen dat het goed komt :-* :-*
Nou we zijn weer met Odin naar de Hap geweest…
ik wist gewoon dat er iets niet klopte, Odin is geen baby die veel huilt en als ie huilt is er toch echt iets aan de hand…dus deze eigenwijze mama heeft weer gebeld en we konden langskomen toen ze zelf hoorden hoe Odin tekeer ging.
Nou hij heeft dus flinke oorontsteking,en zijn keel begon ook al.
Ik reageerde al pissig omdat die arts van vanmorgen zei dat er niks aan de hand was maar deze arts zei dat een oorontsteking binnen enkele uren kan optreden…
Hij heeft nu een Ab-kuur gekregen…hopelijk gaat t nu goedkomen met m
thnxx voor t meeleven :hug: ben erg blij met de adviezen hier
Hey Natascha,
Wat fijn dat je nu weet waarom hij zo huilde, iets in mij liet me meteen denken aan hoe Savannah reageerde, en ze was toen een maand of 6 /7.
Nu is ze 13 maar ik weet nog goed dat ze ook met geen mogelijkheid stil was te krijgen.
Arm mannetje, hopelijk kan hij nu met een paracetamolletje tegen de pijn wat rusten. En dat de Ab maar snel mag beginnen met werken.
Hopelijk krijgen jullie nu ook wat rust :hug: :hug: