Ideetjes voor tractaties verzamelen...

ik begin hier ook gewoon een tegenaanval door gewoon op doosjes rozijntjes te trakteren en van die Sesamstraat koekjes, daar zit een klein ontbijtkoekje in voor kinderen die geen rozijntjes mogen/lusten.

Misschien moeten we NL gaan veroveren met verantwoorde traktaties :mrgreen: . En begrijp me niet verkeerd, het is echt niet zo dat mijn kinderen nooit iets onverantwoords krijgen. Hier liggen ook zakjes chips en kinderchocoladereepjes in de kast of wat andere snoep en koekwaren. Maar het trakteren gaat soms van kwaad tot erger. En de meeste kinderen zijn op de psz dus ook wel blij met een prikker.

En zo’n soort lollie (maar dan in andere kleuren) heeft ie dus van de week gekregen, ik vind het niks voor 2 en 3 jarigen.

Hier een greep uit de afgelopen jaren. Ik ben niet een vreselijk creabea tiep, maar ik vind het wel leuk om er toch wel iets van te maken.



Voor Bo d’r derde verjaardag had ik 2 verschillende kleuren stoepkrijtjes ingepakt, met aan iedere kant een ander kleur lintje, en een briefje eraan in weer een andere kleur. Op het papiertje had Bo een tekeningetje gemaakt. (lees: iets gekrast) Vrij simpel, maar wel heel kleurrijk.



Voor de eerste verjaardag had ik van een servetje een knapzakje gemaakt, met een soepstengel als stok. In het servetje zaten een doosje rozijntjes en een ballon.



De tweede verjaardag had ik vrij simpel: een tekening gekopieerd en allemaal verdeeld in kleine vakjes, zo groot als een doosje rozijntjes. Uitknippen en op een doosje rozijntjes plakken. Aan het mandje een voorbeeld gehangen van de tekening. Puzzelen maar. Helaas was de tekening iets te moeilijk, maar ja.

Van Bo d’r vierde verjaardagstraktatie heb ik geen foto. Het was een ijshoorntje met daarop ‘‘ijs’’: een in een wit servetje ingepakt mini-krentenbolletje.



Voor Nikkie d’r eerste verjaardag had ik molentjes gemaakt: een vouwblaadje inknippen en tot een molentje vouwen. Op een Danoontje en klaar.



Nikkie d’r tweede verjaardagstraktatie heb ik ook geen foto van, het was een klein tasje met daarin 2 verschillende Smoeltjes. Van d’r derde verjaardag heb ik ook geen foto (wat komt nummer 2 er bekaaid vanaf :oops: ) Ze heeft toen hele saaie cupcakes getrakteerd. Niet eens versierd ofzo. De avond daarvoor kreeg ik een mega-ontsteking in mijn kies, waardoor ik de halve ochtend bij de tandarts op de stoel lag. Het bakken kon ik er nog net tussendoor proppen, maar het versieren schoot er bij in. Ik ben altijd nogal van het last-minute werk… Zo heb ik ook wel eens op een ochtend vanaf half zes alles nog zitten inpakken :mrgreen:



Afgelopen verjaardag wilde Bo op bloemen en Smarties trakteren. Een avondje knippen en plakken samen met manlief, en er waren bloemen. Met op de achterkant een doosje smarties geplakt, en een gelpen als steel.

ik zit hier nog te bedenken wat ik zal maken (gewoon iets lekkers voor de kinderen die op de verjaardag komen om mee naar huis te nemen)



ben alleen inspiratieloos… wil iets knutselen, gewoon leuk voor de kiddies om mee te helpen…

je kan ook leuke bordjes pakken en afdekken met folie



ik had rozijntjes, kapitein koek,

en een klein pakje met mini potloodjes erin…

Ryan’s eerste traktatie!

Even kijken op party-kids en dan www. ervoor en .nl erachter.

Staan heel veel ideeen op!