Ideetjes voor tractaties verzamelen...

chayenne heeft dit jaar voor het eerst op de basisschool getrakteerd.

ik hou ook niet zo van die speeltjes erbij of mega zakken snoep en ook een kaartje die na thuiskomst weggegooid worden vind ik zonde.

dus gewoon een bloem gemaakt, van kaas/worst, met als blad een plajje komkommer en als steeltje een mini knackworstje.



de kids vonden het super!

@mereltje85 wrote:



Ik vraag me altijd af waarom er zo geknutseld en gefrutseld wordt.




Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vind het heerlijk om te doen. :slight_smile: En als kind vond ik het ook geweldig om iets leuks te trakteren. Ik wist altijd precies wat ik wilde en zat toen ik wat ouder werd ook tot laat met mijn moeder aan de keukentafel te knutselen.



Toen Jinthe 1 werd, heb ik taartjes gemaakt van bakjes frutapura, een leeg puddingbakje en een kaarsje (de traktaties gingen daar altijd in het bakje, dus dat kon wel). Toen ze weg ging van de babygroep, heb ik slabbetjes gemaakt met Po van de Teletubbies erop en op het kaartje dat er aan hing de tekst ‘Het is tijd om dag te zeggen.’.



Over een paar maanden wordt ze twee…maar ik heb nog geen idee wat ik dan ga maken. Ik denk iets niet te ingewikkelds, omdat ze traktaties in principe op de groep opeten. Het wordt sowieso iets (relatief) gezonds of een klein cadeautje, omdat ik snoep onzin vind op deze leeftijd.



Ik bewaar niet alles van traktaties (iets als een ieniemienie stuiterbal met 6 maanden past niet echt bij de leeftijd en is pas jaren later echt handig speelgoed), maar soms ook wel (bv. een setje met potloodjes en waterverf, toen was ze er nog veel te jong voor, maar inmiddels vindt ze het wel leuk), maar ik geef haar ook niet alles. Snoep beland hier bv. ook vaak in de prullenbak.

Off topic:

Hier worden de traktaties mee naar huis gegeven dus niet op school opgegeten. Dus ik ben niet zo van die knutseldingen met eten. Is ook niet echt praktisch om mee naar huis te nemen. Als Kate deze krijgt verdwijnen ze meestal direct in de vuilbak, zonde maar ik weet niet welke weg dat eten heeft afgelegd. Ik vind ze vaak wel erg leuk. Maar dan moeten ze gewoon gezellig in de klas samen opgegeten worden. Deze traktaties zijn dan wel weer erg leuk voor het verjaardagsfeestje thuis.



Ik vind dat er best snoep mag getrakteerd worden met een verjaardag. Het is toch ook feest alleen moet het daarom niet veel snoep zijn.



Ik persoonlijk vind het knutsel eraan erg leuk. Dus probeer wel origineel te zijn, weet natuurlijk niet hoelang ik dit vol ga houden.





On topic:

Kate heeft vorige jaar op school voor haar derde verjaardag getrakteerd, zie foto.

De windvlieger hadden we samen geplooid en oogjes, neusje en mond op geplakt. Op de strikjes aan de slinger stond haar naam opgeschreven. Ik vind het altijd wel prettig dat ik weet wie er jarig was.

Onder windvlieger zat een buisjes Smarties. En het koffertje eronder is een doosje met stoepkrijt uit de zeeman (0,69 eurocent/stuk).



En voor de juf en de kinderverzorgster was er enkel de windvlieger zonder stoepkrijt. Maar ik had voor hun 3 leuke voorleesboeken die ze dan in de klas kan gebruiken.



Willy, wat worden onze kids toch snel groot :slight_smile:



Groeten

Isle

Ik had voor Ivan uideelboekje van DIkkie dik (zitten 16 in) plus doosje rozijntjes

hier dus ook een knusteltraktatie. Champagneglazen (plastic) geverfd met daarin 2 kleine eetdingen, wilde danoontje doen (uit ander topic) maar dat moet koel bewaard denk en ik wil het al ruim van te voren maken dus dat wordt hem niet. Zag bij de hema yoghurt rozijntjes in een doosje. Prima, gaat dat erin en dan nog een lange jan oid. Vind een stuiterbal ook wel leuk om erin te doen, of potloodje met gum, maar vind het uiteindelijk een beetje duur worden allemaal en kindere nvan 2,5 tot bijna 4 zijn al snel tevreden hoor!



kregen laatst ook een hele zak vol met van alles en toen stond ik ook echt even te kijken :shock:

even denken… onze oudste heeft 2x op het kdv getrakteerd.

1x een doosje rozijntjes en daar had ik voorop een nijntje geplakt met zijn naam + leeftijd in het truitje van nijntje geschreven.

Weinig werk, maar het zag er erg gezellig uit al die nijntjes op een dienbladje.

1x een zandbakvormpje en daar een doosjes rozijntjes in.

Toen ging hij ook weg, dus had het leuk ingepakt in van dat doorzichtige folie, lintje erom. Wederom: weinig werk, maar bij elkaar ontzettend feestelijk.



Afgelopen maand is onze middelste 5 geworden en hij wou hetzelfde trakteren als toen hij 3 werd: een eierkoekmuis.



Eierkoek doormidden snijden, beetje boter ertussen, klein stukje dropveter als staart ertussen leggen en helften weer op elkaar. 2 oogjes in de zijkant drukken (rozijntje/smartie/manna… wat je maar wilt) en van eetpapier de oortjes.

Hij heeft zelf op de muizen de boter gesmeerd en het stukje dropveter er tussen gelegd. Ik knipte de oortjes en erop gezet.



Oudste heeft afgelopen jaren op cakejes getrakeerd.

Vindt hij leuk om bij te helpen met het maken, ik deed dan met fondant klein rondje met zijn leeftijd erop en tadaaaaa klaar.



Vind het zelf erg leuk om te fröbelen, ook al weet je dat het zo weg gegooid wordt. Als ik het niet leuk zou vinden zou ik het ook niet doen.



Heb nu ook al de traktaties voor na de geboorte klaar.



ik had deze voor dochterlief in groep 1!!! het zag er echt prachtig uit alleen waren de kindjes in de klas er het niet mee eens er zat te veel fruit aan en maar 2 snoepjes????? :roll:
in groep 4 doe ik het weer!! vind het er zo vrolijk uitzie!!

in groep 2 had ik een belleblaas met wikkel van zo'n bekende site.. en een strikje met een mini lolie eraan!!

en in groep 3 ga ik een oblihoorn (zo'n ijsjeding) vullen met wat snoepjes en een spek boven op!zoiets:

Kaylee had dit jaar een piratenfeest als kinderfeestje en daar heb ik als traktatie dan een piratenbootje voor gemaakt.



vorig jaar, bij afscheid psz had ik knapzakjes gemaakt met een doosje rozijntjes erin, een ballon en een snoepje. Met een potloodje om het knapzakje vast te houden. Met als tekst “Van peuter naar kleuter… Ik trek verder naar de basisschool!”

Als afscheid van de peuterzaal heb ik haar laten trakteren op koekiemonsters





Toen ze 5 werd heb ik haar op “frietjes” van cake met “mayo” van slagroom laten trakteren







Nu alweer bijna 6, en ze wilde zelf graag cakejes trakteren, dus dit jaar gaan we prinsessencakejes maken samen







Ik ga voor Tijn toch maar geen bellenblaas doen (heb de eerste van dit jaar ook al weer binnen).



Ik ga hetzelfde maken als wat ik ook voor Jesse heb gemaakt toen hij 2 werd:



Koekvlinders

die koekvlinders zijn leuk zeg :thumbup:

(al zou ik ze dan zelf idd alleen met de koek doen, zonder het doosje rozijntjes (?) er nog bij bovenop :shifty: ).

waarom zou je de rozijntjes weglaten?



Ben trouwens ook nog op zoek naar een traktatie die hier ook wel eens op KOK heeft gestaan: een giraffe van kaas en knakworstjes.

Heb al met de zoekfunctie gezocht, maar kan hem niet vinden, wie o wie wel? (wil ik misschien wel voor Jesse gebruiken, al vind ik de bloemetjes van kaas en worst die hier genoemd worden ook heel gaaf).

omdat ik 1 dingetje wel genoeg vind :slight_smile:



Die giraf kan ik me ook herinneren idd… zou die ook niet op de site van partykids te vinden zijn?

Even googlen op ‘giraffe knakworst kaas’ en alsjeblieft:



Heb ook even foto’s gezocht van de twee traktaties die ik tot nog toe zelf gemaakt heb…



Afscheidstraktatie babygroep:

@Nienke123 wrote:

Even googlen op ‘giraffe knakworst kaas’ en alsjeblieft:





Thanks! Dat was/is hem inderdaad!

Zo, de tractaties voor Tijn voor het KDV zijn klaar.



Ben er wel weer tevreden over.

Helaas had Pijnenburg het sjabloon van de vlinders van de website afgehaald. Moest dus iets anders verzinnen.



Via de klantenservice van Pijnenburg dit ideetje gekregen en uitgevoerd (iets anders):

Wat leuk die vlinders :slight_smile: Vind ze zo met die handjes eigenlijk nog leuker dan die er voor :wink:

Tof gedaan.



Handjes zijn erg leuk. Mijn nichtje die kleuterjuf is, heb ik al geinformeerd :slight_smile:



Groeten

Isle

Erg leuk om te zien, al die traktaties. Ralf was 2 weken geleden jarig en ik heb hem ook prikkers in de vorm van een bloem laten trakteren, ik zag ze nu een aantal pagina’s terug hier toevallig ook. Ik vroeg aan de juffen van de psz of het een goede traktatie was. Hun reactie was: Ja hoor, sommige mensen maken het gewoon te gek voor woorden, hier zijn we blij mee. En de kinderen geloof ik ook wel. Al waren er genoeg die het één of ander niet lustte. Ik had er komkommer, ananas, kaas en worst op zitten. De dingen die ze niet lustte kwamen op een bordje op tafel te liggen en daar stond mijn zoon met nog een kindje alles vanaf te eten :mrgreen: . Het was haast vechten om wie de overblijfselen van de anderen kon pakken.



Maar nu heeft hij sindsdien alweer 3 verjaardagen gehad met als resultaat: zakje chips, traktatie snoepzakje met van alles en nog wat erin en een héééle grote gekleurde lollie waar je bang van wordt als je hem zien (ik dan tenminste, ik denk alleen aan hoe hard hij is, hoeveel suiker en kleurstoffen er in zitten :shifty: ) volgens mij val ik dus aardig buiten de boot op onze psz.

Daarnaast zit Ralf in de klas bij het kindje van de chinees, ik heb van haar nog geen verjaardag meegemaakt maar dat schijnt ook iets bijzonders te moeten zijn als zij trakteert, waarschijnlijk iets wat rechtstreeks uit de keuken komt :roll: .