Ideen traktatie

Hallo allemaal,



Roos word donderdag 2 jaar en wil graag as woensdag trakteren op de opvang. Creatief als ik zelf ben :liar: wilde ik het dus ergens bestellen, maar daar ben ik weer lekker op tijd mee, dat gaat waarschijnlijk niet lukken.



Dus mijn brandende vraag, wie heeft er een leuk idee, ( eventueel met foto )de leeftijd van de kindjes zijn 0-3 jaar ongeveer.



Alvast bedankt.



Liefs Marieke

He meis, je zou femke is moeten pb-en, die heeft wat leuks voor Jelle gemaakt!


  • Anders kunt u denken aan leuke kleine kadootjes van de action.
  • mandarijnen verbouwen tot chinezen :lol:
  • fruitprikkers
  • knakworst in balderdeeg
  • zelf cake`s laten opmaken met slagroom en spikkels
  • :think:



    2 Alweer :smiley:



    Liefs jen

een soepstengel met een gevouwe hoedje op!! of pannekoeken ingesmeerd met jam… dat oprollen in stukjes snijden en dan aan een stokje!!

de bovenkant van soepstengels insmeren met glazuur en dan door de gekleurde hagelslag roeren. Zet de soepstengels in een glas, beker o.i.d. Erg leuk gezicht en de kinderen zijn er dol op!!!

Dit is heel makkelijk, ijsbakjes (al weet ik niet of die in de winkel nog te koop zijn :think: , Renske is 27 augustus jarig) met daarin spekjes (ik had van die ronde maar je kunt ook gewone spekjes gebruiken.) ik had in het bakje ook nog een tolletje (bij de Action) gedaan maar goed hoeft natuurlijk helemaal niet



Satéstokkies;



nodig:



Sate stokjes,

spekjes

slagroomsoesjes



Leg de satestokjes even in het water zodat ze doornat zijn (anders blijft het spek aan het stokje plakken)



Rijg om en om 1 spekje, 1 soes, 1 spekje aan een satestokje.



Pak een pistolet, meloen oid in folie en prik daar de stokjes in.



Ik kreeg een keer een badeendje met wat lekkers erbij…maar het leukste vond ik het eendje en de tekst…’‘dankzij jou ben ik nooit in mijn eentje’’ :inlove: lief toch!?

Heb geen foto gemaakt Marieke, maar bij willekeurige goedkope winkel een zakje badvisjes-/eendjes, daar een kleind doosje Jip en Janneke rozijntjes of koekreepje onder. Inpakken in doorzichtige cellofaan, daar een strikje erom een kaartje met Foto van Roos erop met evt. tekst, klaar !!!



Heeft Guus afgelopen donderdag en gisteren uitgedeeld.



Veel pezier ermee.



Groetjes, Petri

Medaille maken van maria koekjes.

Gewoon het koekje inpakken met zilverfolie (evt. een klein fotootje van jarige jet erop)

en daar een lint aanmaken dat ze een echte medaille hebben.



Sinterklaasvingerpopjes op een soep/kaasstengel.

Ik pik veel ideeën van deze site: http://www.vanharte.nl/



Maar onthoud 1 ding, maak het niet te ingewikkeld. het gaat de kindjes alleen maar om de inhoud, ze kijken niet naar alle uurtjes werk die je er in hebt gestoken.

Oh, ja, er zijn altijd kindjes bij die “iets niet lusten”. Daar hield ik dus nooit rekening mee, dan kan je aan de gang blijven, tenzijn je van te voren weet dat een kind ergens echt allergisch voor is. dat vroeg ik dan wel even aan de leidster.



Succes met je tractatie!

Varkensgezichtje met een danoontje als neus en als tongetje een lege ballon.



Scoorde hier fantastisch. Werktekening bijgevoegd.



Succes.

Annamarie

@mutsy wrote:

Varkensgezichtje met een danoontje als neus en als tongetje een lege ballon.



Scoorde hier fantastisch. Werktekening bijgevoegd.



Succes.

Annamarie




Ja deze had ik ook voor Sharon gemaakt 1 op psz en 1 keer in groep 2 (was een andere school in een andere stad)



Beide keren was het een groot succes.

Ik had ze trouwesn op een stok gemaakt en in een halve kool gestoken.

De stokken had ik bij de bloemenwinkel gekocht (die zijn iets steviger en dikker dan sateprikkers)

@kantjeboord wrote:



Oh, ja, er zijn altijd kindjes bij die “iets niet lusten”. Daar hield ik dus nooit rekening mee, dan kan je aan de gang blijven, tenzijn je van te voren weet dat een kind ergens echt allergisch voor is. dat vroeg ik dan wel even aan de leidster.




nee ik snap dat je niet rekening kunt houden met elk kind apart. Toch schrik ik een beetje wat voor snoepgoed er hier wordt geadviseerd voor de doelgroep 0 tot 3 jarige :roll: Spekkies e.d. ik zit er als ouder echt neit op te wachten dat nano dat bij al die verjaardagen krijgt...Sorry, niet de bedoeling van dit topic natuurlijk, maar toch....

Marieke, nano kreeg laatst een potje bellenblaas met karton als paddestoel versierd. idee?

Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik heb ook veel verjaardagen een beroep gedaan op de action! Veel leuke kleine cadeautjes, verpakte ik in een “touwtjetrek” kast. gemaakt van een pamperdoos. Veel succes mee gehad.

Meiden allemaal superbedankt voor het meedenken, ik ga morgen maar eens op pad en eens zien wat ik er van terecht breng.



Liefs Marieke

Van 0 tot 3 jaar zou ik een klein balletje,badeendje of zoiets nemen.

En voor de kindjes die al rozijntjes mogen,die apart leuk inpakken.

Hoi Marieke, Roos weer helemaal beter?



Toen Puck 2 werd heb ik onderstaande traktatie gemaakt.

Koekiemonster op van die plastic soepkommetjes geplakt en daar wat lekkers in gedaan.



Succes met wat je ook gaat maken of kopen.



Groetjes Sandra

Het idee is al genoemd, maar ik heb er een foto van misschien wel leuk om te zien :smiley: .



Vingerpoppetjes op een soepstengel (die ik heb ingepakt in folie), kaartje eraan en klaar :thumbup: .



Succes en wel showen wat je uiteindelijk hebt gemaakt hè.

Hoi



mijn moeder deed vroger toen wij nog klein waren een snoepketting maken met nibbitshipjes eraan

Ik had voor Amélie haar 1e verjaardag badspeeltjes op een Winnie the Pooh wafel gedaan. De wafels zijn per stuk verpakt, je plakt het speeltje met wat plakband op de onderkant erop, lintje erom en klaar. Ik ben ook erg creatief :liar: :mrgreen: