Hoi allemaal,
Wij hebben nu een voortuin waar wij eigenlijk op uitgekeken zijn!
Het is een tuin met kiezelsteentjes en plantjes met boompjes!
Wat hebben jullie voor voortuin waar jullie trots op zijn? Graag tips met foto’s. Misschien kunnen wij daar wat ideeen op doen.
Liefs,
Moon
Allemaal plantjes met een leuk paadje er tussen. Zo dat je er een soort figuur in krijgt. Misschien een idee?
Wij zelf hebben een stukje betegeld en daar staat zo’n tafeltje met 2 stoeltjes op en wat planten in potten. En in de tuin zelf een boompje in het midden en daarom heen van alles en nog wat gepland. nog van de oude bewoonster. We hebben alleen zelf meer betegeld zodat ik dat tafeltje er neer kan zetten.
ik wil juist grint met een mooie waterfonteintje in het midden en wat plantjes erom heen, maar op grint raak je snel op uitgekeken?
Oud Hollands ivm dorpsgezicht. 8)
Ruud, een prachtige tuin! Maar zo’n mooie grote tuin hebben wij niet
Ik zal een fotootje plaatsen!
Mutsie: grind maakt gauw rommelig gezicht, alle papiertjes en ingewaaide troep komen er op te zitten, die ook nog eens natgeregend zijn.
Maar goed, ik zal eerst een foto maken!
Tot zo…
Moon
hier zijn de foto’s
Daarnaast is een paadje naar voordeur.
ruud wat mooi :thumbup:
Spooky ik vind het een mooie voortuin hoor. Hij staat alleen een beetje te vol denk ik, less is more.
Die acer moet je vrij zetten dan komt ie veel meer tot zijn recht. Heb je een overzichtsgfotootje?
Eeuuhhh een overzichtsfotootje! Moet ik even boven vanuit het raam gaan klikken.
En tja…planten en bomen groeien en groeien en groeien…daardoor is het vol geworden, mijn man heeft al een boompje weg gehaald. De verkeerde boom helaas…grrrrrrrrr…
Wat is een acer :oops: , misschien een domme vraag?
Ik zal kijken of ik een beter fotootje kan maken.
Liefs,
Moon
Die rode Spooky.
Ik heb een foto van boven af genomen.
Aan de rechterkant is het inderdaad errug vol! Een japanse esdoorn en een boompje en die groene boom is zooooooo mooi!
Welke moet je nou weg doen, die groene bol gaat sowieso weg.
Laat ik nou denken dat het een japanse esdoorn was…die vind ik zo mooi, die gaat absoluut niet weg! Hee ik heb weer wat geleerd, boom heet dus acer! :dance:
klein voortuintje maar sinds gisteren helemaal af!!
kleine stenen zijn in wildverband gelegd :mrgreen:
Acer is een verzamelnaam er zijn heel veel Acers en de NL naam is Japanse Esdoorn!
Ik zou de hele boel leeg halen alleen de Acer en de “kruip conifeer” (jouw groen boom denk ik) laten staan. Dan op de andere hoek 1 mooie andere laagblijvende struik plaatsen. daarmee maak je een soort driehoek. Verder het geheel vullen met 1 soort grint. als je een lekkere dikke laag grint neemt kun je het gewoon doorharken en ben je in een paar minuten klaar. De stapstenen zijn best mooi dus die zou ik ook handhaven. Tis in mijn ogen een kwestie van wat verplaatsen en minder vol zetten.
Moooi Claudie lekker rustig mooi 1 geheel! :thumbup:
is ook erg trots op haar tuintje :mrgreen:
@Claudie23 wrote:
is ook erg trots op haar tuintje :mrgreen:
Dat mag je ook best zijn hoor Claudie!
Wij willen ook meer tegels en minder planten/bomen.
Liefs,
Moon
die foto van boven is mooi duidelijk; er is 1 hoek die gewoon helemaal volgepropt staat en de andere hoek is grind/stapstenen. Waarom dat niet een beetje verdelen zoals Ruud volgens mij suggereerd? Met wat beleid is een klein boompje best te verplaatsen zou ik denken. Op zich is wat er staat best mooi alleen staat het te dicht op elkaar. En dat bolletje is best aardig als je het weer netjes in model snoeit.
@spooky wrote:
Laat ik nou denken dat het een japanse esdoorn was…die vind ik zo mooi, die gaat absoluut niet weg! Hee ik heb weer wat geleerd, boom heet dus acer! :dance:
Je hebt het wel goed gedacht hoor Moon. Het is gewoon een Japanse Esdoorn, maar de officiële “latijnse” naam is Acer Palmatum.

En niet wegdoen hoor, hij is zo mooi!!
Om even aan te geven waarom je hem moet houden…
Deze staat in mijn achtertuin.
dit is een foto van mijn voortuin (vorig jaar aangelegt)
nu heb ik dan een grote voortuin maar je kan hem ook in het miniatuur maken.en dan inplaats van 4 vakken 2 vakken van buxus maken met daarin witte hortensia’s (die van mijn zijn sneeuwballen)