Hoi Merel,
Is inderdaad ook een goed idee, wij gaan het waarschijnlijk andersom doen, in het midden tegels, met daarin in het midden een boompje en de acer in de hoek, eromheen willen wij plantjes hebben…soort van vierkant model. dus ipv kiezelsteentjes tegels en minder boompjes… Zoals het nu is is de rechterkant veels te vol!
Zodra onze voortuintje klaar is, komme er weer foto’s! Duurt nog wel ff hoor!
Liefs,
Moon
Mooi Ruud :inlove: :inlove: Ik hou daarvan !!!
Heb helaas alleen een stoepje voor, niks leuks van te maken
He Ruud, doe eens een foto van de hele tuin? Of is dit het meest bijzondere deel?
Annemarie, Mag ik dat volgende week of de week er op doen? het halve terras ligt eruit nu.
Het meest bijzonder zijn mijn vijver en het uitzicht. Dat kan ik wel even laten zien. Zal even zoeken…
Uitzicht en vijver… Niet op het terras letten aub… :oops:
Ik zou de kiezels eruit halen en er nog meer planten in zetten…
ruud heb je onder die schermen naast je koi vijver je filter zitten? een hoeveel kamer filter heb je als ik vragen mag?ja begin over koi’s en ik hang aan je lippen…ik heb een stuk of 20 japanse koi’s gehad en ben er helemaal gek van…kan je daar eens wat foto’s van plaatsen?
Yep dat is de filterkamer Merel. Er zit een Ultrasieve 3 in daarna komen de pompen (2x 8000 liter p/u) Dan het filter, geen meerkamer maar een moderne kombinatie van statisch en bewegend bed. Dan door een UV lamp en 50% via een zijdrain en 50% via het plantenfilter retour. En 2 80 liter luchtpompen zitten er ook nog verstopt. :mrgreen:
Volgend seizoen komt er nog ozon op dat is al voorbereid maar mijn zakgeld was op.
Zal 2 van de circa 20 vissies plaatsen…
De kleinste (24 cm)
1 van de grotere (55cm)
:shock: Ruud, wauw op alles! En doe vooral nog even foto’s als het terras erin ligt binnenkort!
das een erg mooie kohaku (bovenste)
met daaronder een hele mooie een sanke als ik het nog goed heb onthouden?
@merel33 wrote:
das een erg mooie kohaku (bovenste)
met daaronder een hele mooie een sanke als ik het nog goed heb onthouden?
Bijna goed

Bovenste is idd een Kohaku, onderste is een Showa. Maar een Sanke heeft ook rood,wit en zwart dus die vergissing maken meer mensen. 8)
het is ook al meer dan 7 jaar geleden dat ik mijn koi’s gezien heb…maar ik blijf een zwak voor ze houden en ooit als ik een grotere tuin heb dan gaat er zeker weer een koi vijver komen…ik had er dikke 20 ,maar ja toen kwam er een scheiding en alles was voorbij…koi’s neem je niet even mee in je handtasje helaas.