Kijk deze brief was het…
Misschien dat er meerdere gemeenten mee doen.
Schijnbaar was het dus in 2010 al besloten door het college van Tilburg dat iedereen het terug zou krijgen
http://imageshack.us/photo/my-images/98/imag0208k.jpg/
Wij gaan morgen een id halen. Nou ja, aanvragen… ik heb gehoord dat er ivm de stormloop alleen in dringende gevallen eentje word gegeven. Mijn paspoort is verlopen en ivm werk moeten we regelmatig door duitsland rijden. Ook in vrije tijd 8) maar dat is vast niet dringend :roll: Ik hoop dat we snel eentje op kunnen halen voor mij en de kids. Ik vind het wel lastig zonder.
Overigens is het vanaf 14 jaar gratis. Tot 14 jaar moet je er ongeveer 10 euro voor betalen.
Ik snap niet dat het nu ineens een stormloop is op die dingen… :think:
Zijn dat dan mensen die al tijden met een verlopen pas of id lopen ofzo?
Bij ons was de datum 29 juli, iedereen daarna krijgt het terug.
Als je daarvoor was, dien je dat bezwaarschrift te hebben ingevuld.
Wij waren dus net voor 29 juli. Ondanks dat ik wel hier en daar wat hoorde over het afschaffen van de betaling voor de ID-kaart, was ik niet op de hoogte van zo’n bezwaarschrift.
En het is natuurlijk wel zuur als ze dat even hadden kunnen aangeven.
Ik ga er nog wel even achteraan.
Weg is weg hoor, maar niet geschoten is altijd mis.
@ariel wrote:
Wij gaan morgen een id halen. Nou ja, aanvragen… ik heb gehoord dat er ivm de stormloop alleen in dringende gevallen eentje word gegeven. Mijn paspoort is verlopen en ivm werk moeten we regelmatig door duitsland rijden. Ook in vrije tijd 8) maar dat is vast niet dringend :roll: Ik hoop dat we snel eentje op kunnen halen voor mij en de kids. Ik vind het wel lastig zonder.
Overigens is het vanaf 14 jaar gratis. Tot 14 jaar moet je er ongeveer 10 euro voor betalen.
ID-kaart toch nÃet meer gratis
IdentiteitskaartIdentiteitskaartPaspoortinformatie.nl
Er moet toch weer betaald worden voor de ID-kaart. Minister Donner heeft een spoedwet gemaakt, waardoor de overheid weer geld mag vragen voor de kaart. Begin september bepaalde de Hoge Raad dat mensen niet hoefden te betalen voor iets dat verplicht was. Er volgde een flinke run op de ID-kaart.
De Hoge Raad oordeelde dat de overheid geen geld mag vragen voor iets waarmee men zich kan identificeren, wat verplicht is. Omdat de ID-kaart het minste is wat iemand bij zich moet hebben, werd die kaart gratis. Nu is met de nieuwe wet dus geregeld dat er toch geld mag worden gevraagd voor de kaart. Aan de identificatieplicht verandert dus niets.
Voor de mensen die in de afgelopen weken een kaart hebben aangevraagd, blijft die gratis. Binnenlandse Zaken schatte eerder dat het gratis verstrekken van de kaart het ministerie 70 tot 80 miljoen euro kostte.
shit ! had ik nu toch maar vorige week een aangevraagd :wall:
nou zoals verwacht… links om of rechtsom… dat geld zullen ze krijgen.
Dan maar met een spoedwet :roll: .
@mamaMarije wrote:
nou zoals verwacht… links om of rechtsom… dat geld zullen ze krijgen.
Dan maar met een spoedwet :roll: .
was te verwachten ja… :wall: ik dacht laat ik de ergste drukte even afwachten… had ik niet moeten doen! nu snap ik wel dat iedereen em snel aanvroeg!
@klavertje4 wrote:
ships ! had ik nu toch maar vorige week een aangevraagd :wall:
Het hoeft niet zo te zijn dat ze geld vragen…
Er staat: Minister Donner heeft een spoedwet gemaakt, waardoor de overheid weer geld mag vragen voor de kaart.
Dus of ze dat werkelijk gaan doen…
Wie weet!
reken maar dat ze het gaan doen!! immers er moet geld binnenkomen!
Ik heb vandaag eenje aangevraagd. Gratis. Nou ja… pasfoto’s zijn ook niet echt goedkoop :?
Zal ik dan een keer geluk hebben?
Tja… ergens sta ik er niet van te kijken.
Al vind ik het wel een dom welles-nietes ding worden nu.
@ariel wrote:
Ik heb vandaag eenje aangevraagd. Gratis. Nou ja… pasfoto’s zijn ook niet echt goedkoop :?
Zal ik dan een keer geluk hebben?
ik weet niet?
DEN HAAG - Mensen die donderdag of later een ID-kaart aanvragen, moeten daarvoor dan toch weer betalen.
Dat is het gevolg van een wetsontwerp dat minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) woensdagavond heeft ingediend en, indien aangenomen, met terugwerkende kracht zal gelden.
Ik vind het echt erg krom!!! :wall:
Maar ja zoals ik al eerder schreef renden de mensen wel erg hard om een ID te halen, en daarom vroeg ik me dus af of die dus al een langer verlopen ID hadden of…?
Normaal waren het enkele duizend aanvragen in een maand en nu per dag dus vraag me serieus af waarom mensen hun ID zo lang laten liggen als het verlopen is…
@Rooike wrote:
Maar ja zoals ik al eerder schreef renden de mensen wel erg hard om een ID te halen, en daarom vroeg ik me dus af of die dus al een langer verlopen ID hadden of…?
Normaal waren het enkele duizend aanvragen in een maand en nu per dag dus vraag me serieus af waarom mensen hun ID zo lang laten liggen als het verlopen is…
of wat?
Het lijkt mij duidelijk waarom mensen masaal een id-kaart zijn gaan aanvragen toch?
En daarbij, wat is het probleem?
Ik heb het dan niet gedaan omdat ik geen id-kaart gebruik, maar het is gratis dus waarom niet?
Ik vind het niet zo heel verwonderlijk dat mensen in hun handen wrijven en er een aanvragen.
Vind mensen die bv onnodig in de bijstand zitten een erger probleem in NL dan dat mensen snel een gratis id-kaart aanvragen.
@Rooike wrote:
Ik heb van vele gehoord, dat het 10tje wat je betaald voor fotos misschien haalbaar is, maar een ID kaart is toch vele male duurder, en dat geld hebben ze gewoon niet.
Ik begrijp het wel.
Als ik ervoor moet betalen dan had ik liever een paspoort aangevraagd. Nou ja, afwachten maar. IK zie de rekening wel tegemoet…
Een id kaart is natuurlijk wel makkelijker meenemen dan een paspoort. Daarom zullen er wel veel aangevraagd worden.
http://www.nu.nl/binnenland/2622229/gemeente-verheugd-wetsontwerp-id-kaart.html
Was te verwachten inderdaad, stelletje rotzakken
Ben ik blij dat ik hem gister nog gratis heb opgehaald.
Hier is nooit iets lang gratis.
Ik lees, “met terugwerkende kracht vanaf 22 september”. Dat is vandaag Wie weet heb ik dan echt een keertje geluk Ik heb hem immers gisteren aangevraagd.