Hyves of niet?

Ik zit weer eens in dubio… ik ben van het zeldzame ras wat geen Hyves heeft :oops: . En gister weer 2 mensen die me vroegen: Zit je op Hyves? Leuk joh, moet je doen!

Aan de ene kant schijnt het heel simpel te zijn en goed af te schermen, aan de andere kant: wat voegt het toe? En wil ik wel zo traceerbaar zijn op i’net? En als mensen dan je vriend willen worden en jij wilt dat niet (hemel wat klinkt dit kinderachtig :lol: ), dan geef je toch meteen een boodschap af aan diegene?

Enne… die mensen die je uit het oog bent geraakt… dat is toch niet voor niets vaak :think: ?

Of denk ik nou te neurotisch negatief?

Tja ik heb hyves enneuh ik doe er echt verrekte weinig mee…en krijg dan ook vaker de opmerking gut DOE je uberhaupt nog iets ermee. :oops:

Als het voor jou niets toevoegt en je er niet regelmatig op neust…tja lekker laten toch? Als je iemand zo tegenkomt, een visitekaartje of papiertje met je mailadres is ook zo gegeven. :angel:

Ik vind hyves erg leuk. Maar mensen melden zich massaal af, zeker sinds bekend is dat de telegraaf het stokje gaat overnemen daar. Velen stappen over op facebook en twitter.

@natasja wrote:

Ik vind hyves erg leuk. Maar mensen melden zich massaal af, zeker sinds bekend is dat de telegraaf het stokje gaat overnemen daar. Velen stappen over op facebook en twitter.

Dat wist ik nog niet eens :shock:

Ik heb ook hyves, en doe er regelmatig wat mee.

Ik vind het juist fijn, om zo contact te hebben met mensen die je niet vaak ziet bijvoorbeeld.

En nieuwe contacten maken, is het ook soms leuk voor!

Ik heb ook Hyves. Maar als je fotos erop zet, kun je kiezen wie die foto’s mag zien. Ik heb een paar foto’s voor iedereen zichtbaar en de rest alleen voor vrienden.

Wi je iemand niet als vriend, dan krijgt hij daar geen melding van. Hij of zij krijgt dan helemaal geen melding. Hooguit kunnen ze het je dan opnieuw vragen, maar ook dan weer mag je weigeren.

En als je er verder niks in zou vullen, kunnen anderen ook niks over je vinden. :wink:

Owja, vergat ik erbij te vertellen: mijn vroegere vriendin daar ben ik al jaaaren naar opzoek en zij heeft mij dus gevonden via Hyves!

Dus ik ben wel erg blij met Hyves!

Ik ben ook heel veel oude school mensen tegengekomen…

maar ik me wel helemaal beveiligd,

niet mijn achternaam en zo…

en foto’s ook niet openbaar gezet…

bij mij staan alleen openbare foto’s (van natuur en dat soort dingetjes) openbaar qua foto’s.

Prive foto’s staan ook hier geheel prive, en accepteer ook lang niet iedereen.

Wat ik soms niet snap he, staan krabbels bij mensen op prive, maar de foto’s van de kinderen e.d. staan dan wel open en bloot.

Vind ik altijd apart haha.

Hyves is zo 2009…

Doe Facebook…Veel leuker.

facebook hoor ik juist alleen maar over dat het zo tegenvalt :lol:

@Cin. wrote:

facebook hoor ik juist alleen maar over dat het zo tegenvalt :lol:

Dan hebben ze vast geen ‘leuke’ en/of spraakzame vrienden en beroemde pagina’s die ze volgen.

Ik vind FB echt veeeeeeeeeeeeeel fijner dan Hyves, overzichtelijker, makkelijker berichtjes te volgen van vrienden die iets op hun wall posten of op de jouwe, het is allemaal op een pagina dus je hoeft niet steeds te switchen. Nee hoor, ik ben echt helemaal fb-fan.

@Cin. wrote:

Wat ik soms niet snap he, staan krabbels bij mensen op prive, maar de foto’s van de kinderen e.d. staan dan wel open en bloot.

dit verbaasd mij ook altijd… :lol:

@Cin. wrote:

dit verbaasd mij ook altijd… :lol:

En ik kan dus ook helemaal NIETS met Facebook! :wink:

Geef mij maar hyves. Veel gezelliger, veel uitgebreider. :thumbup:

Ik doe er dagelijks meerdere keren wat mee. Een krabbel bij die, een reactie op een foto bij de ander. Echt heel leuk. Ik heb ook heel veel oud klasgenootjes terug gevonden, kwijt geraakt door verhuizingen (dus " je bent niet voor niets geen vrienden meer" gaat ook echt niet altijd op).

En veel meiden zijn nu zwanger/hebben net kindjes etc. Als ik ze nu niet zo had gesproken had ik dat niet geweten en hadden we niets aan elkaar gehad. Via i-net bespreek je toch wat dingen sneller dan irl.

Afgezien of je nu op FB zit op Hyves, je kan precies hetzelfde hoor. :wink:

Ik zit wel op hyves. Soms tijden niet, soms elke dag.

Ik zit ook op facebook maar kan daar nog niet wennen.

Maar waarom stoppen mensen met hun hyves omdat de telegraaf hyves heeft overgenomen? Is trouwens ook niet helemaal waar. Het is een ander bedrijf die oa ook de telegraaf bezit.

Omdat de telegraaf sucks?

Je kunt hetzelfde, maar het meerendeel van mijn vrienden zit op hyves, dus is het voor mij relevanter. Daarbij vind ik het overzichtje van hyves gewoon duidelijk dan FB.

@Madre wrote:

Maar het is niet alleen van de telegraaf :think:

@Madre wrote:

:clap: :clap: :clap: :clap:

Vind het inderdaad ook jammer dat hyves word over genomen… ik wacht de concequenties nog even af…

Ik heb sinds pas Facebook en vind dat dus echt veeel fijner werken dan Hyves!

@marietje wrote:

Ik zit weer eens in dubio… ik ben van het zeldzame ras wat geen Hyves heeft :oops: . En gister weer 2 mensen die me vroegen: Zit je op Hyves? Leuk joh, moet je doen!

Aan de ene kant schijnt het heel simpel te zijn en goed af te schermen, aan de andere kant: wat voegt het toe? En wil ik wel zo traceerbaar zijn op i’net? En als mensen dan je vriend willen worden en jij wilt dat niet (hemel wat klinkt dit kinderachtig :lol: ), dan geef je toch meteen een boodschap af aan diegene?

Enne… die mensen die je uit het oog bent geraakt… dat is toch niet voor niets vaak :think: ?

Of denk ik nou te neurotisch negatief?

Overigens, als antwoord op ts-vraag 8)

Als je nu al met deze vragen zit zou ik het sowieso niet doen. :slight_smile: