huurwieg?

Dan vrees ik dat je je wiegjes niet meer terug krijgt hoor :wink:

Voor 15 euro extra leg je er wel een 2e kindje in.

Maar is een compleet wiegje (incl bekleding) bij je kopen voor 90 euro ook een optie dan 8)?

Wat een leuk idee!

Ik denk zeker wel dat er een markt voor is. Ben erg benieuwd of het gaat lukken!

Hoeveel vraag je eigenlijk voor een opgeknapte TrippTrapp?

Wij hebben nu voor Jesse een hogere stoel van Ikea, maar dat ding ziet er na een half jaar al niet meer uit.

Allemaal krassen van de ritsen van zijn sloffen op de zitting. Ik zit dus ook aan een TrippTrapp te denken, vandaar.

hahaha…

Vind het ook niet zo erg als ik voor 90 euro mijn wiegjes niet terug krijg… maar doe ze nu vaak weg voor 40 of 50 euro… echt zo van… noujaa… dan is iemand maar weer blij he :oops:

En ik denk dat ik het moet hebben van mensen die enkel de kraamperiode een wieg willen…

Echt, de meiden die maar een dag of 10 een wieg zouden willen, er dan dus GEEN aanschaffen omdat ze geen 100 euro over hebben voor 10 dagen, die heb ik al veeeeeeel gehoord.

Opgeknapte tripp trapp zonder beugel is 80 euro, met beugel en stoffen kussenset is 110.

Ik krijg het er tot op heden ook voor, dus dat is wel leuk.

Ze gaan helemaal uit elkaar, worden geschuurd en gelakt met een acrylbasis zijdeglans lak op kleur.

Probleem is meer om aan een afgeragd op te knappen exemplaar te komen. Dat lukt me gemiddeld maar 1x per 6 a 8 weken.

Ik ben zo’n muts die gewoon 90 euro zou betalen voor een wieg met bekleding enzo, gewoon om me er niet mee bezig te hoeven houden :shifty: Bestellen en klaar :angel:

(al had ik er ook geen aangeschaft omdat vriend het veel geld vond ook nog een wieg + matras en lakens enzo aan te schaffen)

Dekentjes maak ik vaak van 2e hands ledikantdekens…

Daar kunnen er 2 uit.

Keer op 60 graden wassen, dan knippen en weer opnieuw afwerken.

Dus ik doe het complete pakket zeg maar.

Tot zover in elk geval bedankt voor de input, ik ga het wel proberen zoals ik het nu zie.

En idd… als het niks word, verkoop ik ze wel.

Wel spannend hoor…

En ik moet dan ook regelmatige tijd creeeren om eraan te werken. Nu is het meer at random… heb je een keer een gaatje en is het huishouden gedaan, dan knutsel ik een eind in de rondte…

Dat zal wellicht nog de grootste uitdaging worden… :mrgreen:

Super idee! Jammer dat ik er geen gebruik van heb kunnen maken! :roll:

Wij hebben een ledikantje, maar Lukas kon zich er maar erg moeilijk in warmhouden (prematuurtje), dus we hebben hem uiteindelijk anderhalve week in de bak van de wandelwagen laten slapen. Ik had het liefst een wiegje gekocht, maar dat vond ik voor eventjes net weer iets te duur…

enne kussentjes voor de tripp trapp. hoeveel moeten die kosten of verkoop je die niet los?

Eh… dat is me gewoon nog nooit gevraagd…

Ik maak ze niet van plastic zeil hoor… was liever want vind plastic aan de kont helemaal niks…

Heb hier voor de kids zwart gebloemde stof en dan met gleuf voor evt een leertje en klittenband aan de zijkant en 1 x rondom.

Kosten om te maken… Tja… ik haal uit 1 meter stof en 1 meter fiberfill, 3 kussens en dan komen er garen en klittenband bij… zal rond de 6 euro zijn ofzo.

Kost me 15 minuten achter de naaimachine…

Wil je ook een rugkussen erbij dan maakt het verschil of het om zo’n kunststof rugleuning voor baby’s moet of alleen om het hout.

Vind het moeilijk hoor… help es mee allemaal, wat is een redelijke prijs om zoiets te maken en te verkopen?

Het moet wel goedkoper zijn dan originele bekleding natuurlijk :think:

En terwijl ik dit schrijf heb ik al 3 x gedacht… tjee, Cell… zit je om werk verlegen, hahahaha

Joh je kunt sowieso leuk combie-en. Je weet dat je ze leuk kunt opknappen, je weet je weg om er tweedehands aan te komen ed. je stofjes en matrasjes heb je ook voor elkaar. Gaaf toch! Niets zo mooi als je hobby zo te bekostigen, mensen blij te maken en jezelf ook nog. :mrgreen:

Mijne (ken je jouw variant maar dan zwart gespoten metaal) heb ik ook tweedehands gescoord. De bekleding ed was allemaal echt zo goed als nieuw, hadden 3 kids ingelegen (ha dat zie je aan de wieg echt niet af! :angel: zo sloperig zijn ze die eerste tijd nog niet :lol: ) en de bekleding was net vernieuwd voor de 3e die erin had gelegen. Vond het fantastisch en hij heeft er heerlijk van genoten tot het niet meer paste met een maand of 7. :inlove:

Weet je wat je er trouwens ook nog bij zou kunnen knutselen voor de zomerbeebjes? Een muggennet! :thumbup: En evt zou je zelfs nog wat centjes bij kunnen verdienen als mensen bv eenzelfde soort bekleding voor een ledikant zouden willen (zeg maar hemeltje, lakentje ed). Voor je het weet heb je de markt verovert. :wink:

Goed plan :clap:

Trouwens zodra je het als werk ziet is het geen hobby meer dus dat moet je wel voorkomen. :silenced:

Of je moet er vies veel mee gaan verdienen. :mrgreen:

hihihihi! net of je niks te doen hebt met 4 kinderen :mrgreen:

het kussentje klinkt goed! alleen is de babyset nu helemaal van plastic. ook het gedeelte tussen de beentjes.

misschien dat je die kussentjes zo rond de 20 euro kunt verkopen? normaal kosten ze iets van 40 euro.

vind je wel echt megacrea hoor :thumbup:

Ik kijk de eigenaar van een plaatselijke babyshop wel even een keer aan of ik mag gluren naar die plastic babyset…

Ik kan meestal prima zien hoe ik het dan moet doen.

Vind jullie input geweldig en dat muggennet, Rhiannon… super idee…

Oh en die wieg die jij in t zwart hebt, die heb ik dus voor Mies ten 2e male bekleed en daarna verkocht… :lol:

Voor Suus hebben we nu een schommelwieg van prenatal, ook overgenomen.

Het matras zat het weer in van onderen en dus heb ik daar direct een nieuw voor laten maken en ik heb er een compleet nieuw hemeltje op gemaakt.

Dat is tot op heden de eerste wieg die ik niet weg wil zien gaan, maar ik kreeg dus al de vraag of ik hem wilde verhuren…

zo kwamen we ook een beetje bij de rest.

Enne… genoeg te doen met 4 kinderen… ja, zat. Maar ik word ook gek als ik niet af en toe crea bezig kan zijn en manlief is het al gewoon.

Dus hij doet ’ s avonds de kinderen in bed, ik ga een uur wandelen en als ik terug kom kijk ik het nieuws. Daarna gaan we of een filmpje kijken of hij duikt achter de pc en ik achter de naaimachine of de garage in voor wederom een projectje… ik vermaak me wel dus :lol:

leuk idee !

wij hebben zelf een wieg die in de familie roeleerd dus hoef niks te kopen of huren

en tygo heeft in zijn wieg zo’n 4 mnd in geslapen … geloof dat ie toen niet meer paste.

maar vond het zo handig toen hij nog bv kreeg dat ik dan niet mijn bed uit hoefde om hem te voeden.

En dan zijn er ook nog mensen die een familiewieg hebben inderdaad, maar die ze best zouden willen laten opknappen, omdat hij niet meer van “nu” is zeg maar. Niet iedereen is even handig (neem mij, twee linkerhanden) en dan is het een idee om dat opknapwerk uit te besteden. Dus…misschien is dat ook nog een idee voor je?

Zal Ruud es aankijken… laat hem maar een web-site maken met wat ik zou willen/kunnen doen…

Iets ala… wiegen opknappen in opdracht en herstofferen, mogelijkheid om reed gerestaureerde wiegen te huren inclusief bekleding, beddengoed en eerste weeks kruiken en zo af en toe een tripp trapp te koop of ook op te knappen in opdracht… zoiets dus…

Oeh, dat bied mogelijkheden… :dance:

Cool, vooral omdat ik bijv. zo een persoon ben die een wieg wilt, maar mijn partner het overdreven vond geld neer te leggen zoveel!!

Er is in ieder geval een bedrijf voor tweelingwiegjes, en dat loopt erg goed :wink:

Ik zou het gewoon proberen :mrgreen:

Veel mensen willen wel een wieg maar als er geen in de familie aanwezig is om te gebruiken vinden ze een aanschaf vaak toch te duur!

Wij lenen de onze ook graag uit, maar willen hem wel terug, misschien ook maar huur geld vragen :think: :mrgreen: