Ik vind het geweldig om wiegjes op te knappen en te bekleden… onder andere :mrgreen: doe nog wel meer, maar dit is iets wat ik regelmatig doe.
Nou riep ik jolig dat ik best wel een zooi wiegjes zou willen opknappen en herstofferen om ze dan te verhuren. Er zijn tegenwoordig zoveel ouders die alleen een wiegje zouden willen voor de kraamtijd of een paar weken en dan besluiten maar helemaal geen wieg te doen omdat het te duur is voor zo kort of ze geen bergruimte hebben voor het stallen erna.
Het lijkt mij dus leuk wiegjes te gaan verhuren voor een aantal periode mogelijkheden zoals 10 dagen kraamtijd, 6 weken, 3 maanden… zoiets.
Uiteraard tegen een schappelijke prijs, dat je niet denkt, kan ik net zo goed kopen.
Maar zou daar belangstelling voor zijn? :think:
Yep dat denk ik zeker! Ze zijn best prijzig als je ze wilt kopen. Nu zullen veel mensen als argument daar tegen in brengen dat je ze ook zo weer verkocht hebt. Maar toch, als je niet een bak geld over hebt voor zoiets incl de moeite met het verkopen. Ik denk ook dat het zeker een uitkomst is voor mensen die tweelingen bv krijgen. :thumbup:
Daarbij heb ik gezien hoe je je meubels ed opknapt… :mrgreen: zo kunnen mensen zelfs evt op verzoek bij jou een neem een dwarsstraat; groen wiegje vooraf bestellen. 8)
Ja ik denk het ook wel. Het blijft een dure aanschaf en je gebruikt het vaak maar zo kort dat mensen het niet altijd voor over hebben er 1 te kopen.
Als ze er 1 zouden kunnen huren en ook nog maar hun smaak… tja waarom niet, je speelt dan in op het “baby in de wieg is lief” en komt zo toch aan de wensen van ouders tegemoet die het wel willen maar het te duur vinden.
Dus ik zou zeggen doen :thumbup:
Tja, ik weet het niet of het ook daadwerkelijk lucratief kan zijn. Wat zou je er voor vragen dan?
Een wiegje heb je nieuw al vanaf rond de 100 euro. Op MP natuurlijk nog goedkoper…
Het zou ook hobbymatig zijn, dat scheelt want ik hoef er geen winst op te halen…
Ik riep het gekscherend, maar manlief zei dus… moet je doen, echt wat voor jou. website-je erbij enzo.
Zit te denken aan 10 dagen huren in kraamtijd, huur je de wieg inclusief bijpassende lakenset en dekentjes en ik twijfel nog over de mogelijkheid er ook 2 kruiken bij te doen (ik heb die krengen altijd geleend want je MOET ze hebben, maar gebruikt ze vaak maar een paar dagen) en dan bijvoorbeeld 6 weken en 3 maanden waarbij je met de huur van 3 maanden ook de mogelijkheid hebt wel te kopen.
Volgens Ruud zou ik zo mijn hobby ten gelde kunnen maken zodat de hobby (stofferen en opknappen) in elk geval zichzelf betaald. Winst hoeft niet…
Wil het wel binnen een actiradius van circa 40 minuten rijden rondom zwolle doen, want evt brengen en ophalen is dan ook te doen.
ja, ik zou het niet doen.
dan hebben er andere beebjes in gelegen en daar houd ik niet zo van, maar ja ieder zijn ding he.
Nou… prijzen… heb zitten rekenen en kwam op 10 dagen voor 17,50
3 weken voor 25, 6 weken voor 40 en 3 maanden voor 75 met de mogelijkheid te kopen voor 90 euro (dat is vaak wat een wieg ook wel waard is)
Je ondervangt voor mensen het risico van verlies, ik bedoel maar… een nieuwe wieg is minimaal 100 euro en dat krijg je er NOOIT exact voor weer 2e hands.
Mensen hoeven niet te stallen, de stoffering is inclusief en ik kan bijvoorbeeld meerdere sets bekleding maken per wieg zodat mensen kunnen aangeven of ze jongens/meisjes of neutraal willen… zoiets.
Matrasje heb ik een goedkoop adres voor en tijken maak ik zelf.
Die wil ik dan wasbaar doen zodat het spul in elk geval goed uitgewassen kan worden voor opnieuw in de verhuur en dan indien nodig af en toe es een nieuw erin.
Ik vind het gewoon ernstig leuk… waar een ander scrapbooked… ben ik vaak wiegjes aan het bekleden. Laatste project onlangs was een wieg voor een zorgcentrum waar dementerende bejaarden wonen… ze beleven hun ouderschap opnieuw, met babypop en al… vond het zo leuk… maar ja, kostte me wel circa 20 euro aan stof en bracht niks op…
Dus hobby ten gelde maken is het uitgangspunt… plus de lol
Wij hebben idd een wiegje en kruiken geleend, dus ik vind het best een goed plan!
Misschien verschillende modellen wiegjes, kleurtjes en motiefjes, zodat mensen kunnen kiezen? Leuk idee hoor!
neemt trouwens niet weg dat ik het geen leuk idee vind
Ik denk dat het wel een goed idee is, heb even gegoogled n vond bij de eerste week voor 15 euro, 3mnd voor 50 euro. Ik zou zes maanden voor 75 euro ofzo echt max vinden, voor dat geld heb je er ook een op mp.
Maar voor zo de kraamweek (of idd eerste tien dagen of maand) voor een paar tientjes, ik denk dat dat best een succes kan zijn. Je maakt er dan natuurlijk, zeker niet direct, winst op, maar stel dt je dit een jaar doet en je hebt een aantal wiegjes opgeknapt en verhuurd die regelmatig, dan is het toch een aardig extraatje (en heb je iig je hobby eruit).
En dan zou ik ook kiezen voor een (paar) bijzondere wieg, bijv een echte sofenwieg met plantaardige verf of zo’n hangwieg van biologische stoffen, met een wollen dekentje en zijden hemeltje Of juist een met een heel bijzonder modern ontwerp enz.
ALs jij het leuk vind zou ik het gewoon proberen!!!
er zit ergens in groningen een bedrijf je die dit soort dingen ook verhuurt van wiegjes tot kinderwagens
ik zelf heb een wieg gekocht en voor beide kids gebruikt en staat nu op zolder wat de kinderen er later zelf mee willen doen moeten hun weten vondt het alleen heel jammer dat de wieg van ons van vroeger er niet meer was
Vind het wel een goed idee en denk ook wel dat mensen er gebruik van zouden maken… Zelf heb ik er 1 via MP gekocht en voor nr. 3 :inlove: ( als alles goed is ) ga ik er weer 1 kopen ( de oude hadden we alweer verkocht, want ging iets sneller als gepland ) Maar denk dat incl. bekleding, matras e.d. mensen er wel wat inzien!
Er zijn veel mensen die alleen de kraamtijd of 1e maand een wiegje willen en om daarvoor nou zo’n 100 euro uit te geven… En dan incl. kruiken is het helemaal handig want idd, die dingen koop je eigenlijk alleen voor de 1e week en daarna gebruik je ze bijna nooit meer… (alhoewel wij in de winter wel een kruik nog bij jesse hebben neergelegd en ook bij Elise, maar dat is natuurlijk niet persé nodig en deden we alleen omdat we die dingen toch nog hadden )
Super leuk idee Cell :thumbup:
ja leuk idee :thumbup:
Ik ben zo’n muts die het zelf dus ook veels te leuk vindt (en er dus voor naar Aalsmeer is gereden om DIE wieg te halen ) maar er zijn er genoeg die het niet zelf kunnen, niet zelf willen, maar wel graag een wiegje op de kamer willen hebben staan in de eerste periode.
Meeste mensen zullen denk ik idd na 3 maand de wieg retouneren, maar dan heb jij met 1x verhuur de stof er bij wijze van al uit en met 3x verhuur ook het matrasje.
Denk echt dat er wel markt voor is, zeker als het niet direct om winst gaat, maar om voor de leuk ermee bezig kunnen zijn.
Eventueel idd een neutraal (wit/ creme) lakentjes/dekentje pakket erbij… (want dat kost voor zo’n korte periode ook best wat… dekentje is gauw 10/15 euro, lakentjes er dan nog bij).
Voorwaarde zou voor mij idd wel zijn dat het matrasje/de tijk goed gereinigd kan worden/ is.
Zou het volgens mij eerst gewoon eens met 1 of 2 wiegjes proberen.
Loopt het niet… verkoop je ze alsnog via MP weer toch?
kwijt raken doe ik ze wel hoor… heb er al menig opgeknapt en verkocht. Maar ben dan zo’n succer die er veel te weinig voor vraagt en het dan zoooo jammer vind dat ik die wiegjes nooit meer terug zie.
Dat ik echt denk… ja, ga ik doen.
Ben ook bezig met tripp trapp stoelen… maar die in afgeragde staat vinden voor max 35 euro is veeeeeeeeeel moeilijker dan wiegjes. Anders wist ik het wel.
Vind het ontzettend leuk om zo op te knappen en heb dus naast de 4 van mezelf inmiddels al 3 tripp trapps opgeknapt (1 knalroze in opdracht, 1 wit en 1 zwart inclusief kussenset. Maar daar zit wel winst in hoor :shifty:
Zal beide wel blijven doen, maar wiegjes dus vaker en dan is verhuren wellicht wel gaaf… komen ze nog es terug en kan ik me uitleven. :lol:
ik heb gehoord van dit soort ‘acties’ en die mensen hebben vaak wiegen tekort dus… ik zou het doen! Ik ben niet zo creatief…
je kunt overigens beginnen met een paar wiegen en dat dan uitbreiden als de vraag groot is toch!
Wat een leuk idee!
Hoe wil je dat gaan doen met de hygiene van de matrasjes? Misschien dat mensen daar over zouden kunnen struikelen. Ow…lees nu al dat je daar over nagedacht hebt. Ik weet niet of ik een nieuwe tijk voldoende zou vinden. Maar goed, anderen zijn misschien minder zekikerig dan ik
@Cell wrote:
Wil het wel binnen een actiradius van circa 40 minuten rijden rondom zwolle doen, want evt brengen en ophalen is dan ook te doen.
En als mensen van verder weg het echt leuk vinden, dan mogen ze het wiegje toch zelf komen halen tegen een kleine korting op de huurprijs?
Ik vind het ook een leuk idee!
Ook met het idee om mensen de wieg uiteindelijk te laten kopen. Na 3 of meer maanden zijn ze er mss wel aan gehecht voor nummer 2/3/4/weet ik hoeveel. Maar zou dat dan 75+90 zijn, of 75+15=90?
Mss is het een optie om een koopmatrasje erbij te doen?
Ik vind het ook een minder fris idee denk ik, ook al zit er iets omheen dat gewassen kan worden.
Matrasje zou ik iets ala opties kunnen doen.
In wezen is een wiegmatras niet meer dan SG 30 polyetherschuim met een tijk erom.
Ik heb voor alle wiegjes tot op heden bij een stoffeerder gewoon een schuimmatras laten snijden, doen ze er een soort van net omheen om het opmaken te vergemakkelijken en dan maakte ik er zelf van fiberfill en stevige stof een tijk om. Kosten van zo’n matrasje zijn rond de 10 euro… ja echt
Dus dan kan ik wellicht de optie bieden om te huren as is, wel gewassen enz.
Maar indien gewenst met nieuw matrasje tegen kleine meerprijs ofzo?
Goh, krijg er steeds meer schik van om het idee uit te werken.
En kopen zou dan dus zijn 75+15 = 90 euro… anders word het te gek natuurlijk en daar was het me niet om te doen.