Hallo,
Ik wil jullie hulp even inschakelen.
Hubby en ik zijn nog niet gestopt met de pil maar willen dit uiteraard uiteindelijk wel :mrgreen:
Hubby heeft het idee dat het vaker voorkomt dat men meteen zwanger is (dus eerste ronde) dan dat er een paar maanden, misschien wel jaren overheen gaan.
Nu hebben hubby en ik wel afgesproken dat als wij gaan stoppen (tenminste ikke :mrgreen: ) met de pil dat we niet met ovulatietesten zwanger proberen te raken maar gewoon willen vrijen omdat we zin hebben. Dus niet op ‘commando’ :oops: (niet verkeerd bedoeld!)
Nu is het geval dat bij mij 4 jaar terug pap 3 is vastgesteld bij mijn baarmoeder. De laatste controle was ik wel weer helemaal schoon, maar mijn arts heeft er wel bij verteld dat het bij ons best wat langer kan duren voordat ik zwanger raak. Dat wij er dus net iets meer moeite voor moeten doen, zeg maar. Het zou uiteindelijk zelfs zo kunnen zijn dat wij hiervoor de medische molen in moeten.
Ik wil dit, als er genoeg antwoorden zijn, uiteindelijk aan hubby laten lezen zodat hij ziet dat het echt niet in 1x hoeft te gebeuren. Het kan natuurlijk wel, maar dat het wel minder vaak voorkomt dat hij denkt.
Tenminste dat denk ik :oops:
Het is een beetje moeilijk om uit te leggen waarom ik dit aan jullie vraag maar ik probeer hubby hierzo alleen maar te laten zien dat het 50/50 is.
Dus mijn vraag :lol:
Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie zwanger werden nadat jullie gestopt waren met de pil?
Hebben jullie hierbij hulpmiddelen gebruikt (o.a. ovulatietesten)
Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!
Bij mijn eerste 10 maanden bij mijn 2e na 2 maanden…
Bij de eerste slikte al heel lang de pil. Bij de 2e iets van een paar maanden weer…
Bij de eerste met twee maanden en bij de tweede gelijk.
Bij de eerste 4 maanden erna. Daarna niet meer aan de pil gegaan.
bijna 2 jaar
in ap[ril 2007 gestopt met de pil en in september 2007 zwanger. Ik heb ook echt het gevoel gehad dat de eerste drie maanden ik nog moest ontpillen. Ik had de viedrde maand ook een langere cyclus dan de eerste drie mnd.
gr Leonie
Dank jullie wel tot nu toe voor de antwoorden
Ik hoop dat er meerder zullen volgen :thumbup:
Bij de eerste 3 maanden en deze keer gelijk!!!
Schijnt trouwens wel zo te zijn dat het ‘risico’ :mrgreen: op een tweeling groter is als je direct na het stoppen met de pil zwanger raakt.
(zie ook mijn onderschrift) :mrgreen: :inlove:
En oja, wij hanteerden ook de ‘alleen vrijen als we zin hebben’ techniek. Geen ovulatietesten dus, lekker de natuur zijn werk laten doen.
Ik denk ook dat die ovulatietesten over het algemeen pas ingeschakeld worden als het langer duurt om zwanger te raken, in eerste instantie zullen de meeste koppels toch de romantiek erin willen houden… :inlove:
@Muze wrote:
Bij de eerste 3 maanden en deze keer gelijk!!!
Schijnt trouwens wel zo te zijn dat het ‘risico’ :mrgreen: op een tweeling groter is als je direct na het stoppen met de pil zwanger raakt.
(zie ook mijn onderschrift) :mrgreen: :inlove:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hier half jaar. Was niet de pil, maar nuvaring!
Bij mijn dochter ben ik door de pil heen zwanger geraakt en nu zijn we inmiddels 7 maanden bezig voor de tweede.
De eerste… 3 maanden, 2e… miskraam, 3e na miskraam… 6 maanden maanden, 4e 10 jaar later… 2e maand.
bij beide ong. een jaar(alleen was nr twee niet in de planning :mrgreen: we zouden namelijk kansloos wezen door vele operaties bij manlief in dat gebied :mrgreen: )
maarre… hoe komt ie erbij eigenlijks? de meeste vrouwen zijn wel een half jaar aan het ontpillen :think:
Je kan ook gewoon een boek uit de bieb halen en je man laten zien hoe het nou echt zit.
@jacsansil wrote:
bij beide ong. een jaar(alleen was nr twee niet in de planning :mrgreen: we zouden namelijk kansloos wezen door vele operaties bij manlief in dat gebied :mrgreen: )
maarre… hoe komt ie erbij eigenlijks? de meeste vrouwen zijn wel een half jaar aan het ontpillen :think:
Ik heb geen idee. Hij komt er nu op terug dat hij zegt: Het kan gebeuren dat het de eerste keer raak is… :think: Heeft ie natuurlijk gelijk in, maar wil hem laten zien dat die kans dus wel aanwezig maar klein is
Negen maanden hebben wij erover gedaan.
@Belly wrote:
@jacsansil wrote:bij beide ong. een jaar(alleen was nr twee niet in de planning :mrgreen: we zouden namelijk kansloos wezen door vele operaties bij manlief in dat gebied :mrgreen: )
Ik heb geen idee. Hij komt er nu op terug dat hij zegt: Het kan gebeuren dat het de eerste keer raak is… :think: Heeft ie natuurlijk gelijk in, maar wil hem laten zien dat die kans dus wel aanwezig maar klein is
eigenwijze man dus gewoon :mrgreen: ff naar je mannetje het KAN maar de kans is echt heel klein dat het in 1 keer raak is :-*
Bij Lucas: de eerste ronde, bij Jade: ook de eerste ronde. Geen ovulatietesten of zo gebruikt.
Mijn eerste zwangerschap 15 maanden, ge-eindigd in een miskraam.
Mijn tweede zwangerschap 11 maanden, gezonde zoon.
Mijn derde zwangerschap 10 maanden.
Na het stoppen met de pil hebben wij het drie maanden “veilig” gedaan om mijn cylcus te ontdekken (en mijn vriend z’n lijf de restanten nicotine en alcohol te laten verwijderen) en daarna was het gelijk raak (helaas mk).
Ik had ook pap3 en een jaar later pap1.