Huizen dillemma

hahahaha

Nou kunnen wij natuurlijk ons eigen beeld van wat wij echt gezien hebben meenemen he… en in huis 1 zagen we vooral de ruimte en de mogelijkheden. Manlief moet nu bijvoorbeeld wel accepteren dat hij alleen ruimte zal krijgen voor kantoor aan huis als hij de atelier ruimte in de garage daarvoor benut, maar dat is niet groot en we zullen er altijd doorheen moeten naar de slaapkamer.

En de woonkamer is nu een L vorm met een klein recht keukenblok aan de voorzijde van het huis… zeg maar einde ligger van L… aan de bovenkant van L zit nu een slaapkamer (officieel bedoeld als seniorenwoning, vandaar) met aangrenzend een enigszins oude simpele badkamer en bijkeuken. Wij zouden dan graag in de toekomst die slaapkamer met badkamer en bijkeuken uitbreken en bij de woonkamer aansluiten en daar een woonkeuken van maken zodat de hele voorkant woonkamer kan worden.

Maar het is netjes, de keuken is 3 jaar oud, er zit al CV en dubbel glas in en het hoeft niet meteen. Ruud had al zoiets van… maken we voorlopig van die slaapkamer speelruimte voor de kinderen…

Boven zijn nu dus 2 slaapkamers, direct onder dak, van elk 7 meter bij 3,5… doe die elk door 2, haal er wat af vanwege het dak en je hebt 4 kamertjes met elk een gevel raam en een oppervlakte van ongeveer 9 a 10 vierkante meter. Niet groot, maar wel groot genoeg. Nu heeft Suus hier zo’n kamer… nouja, alles past erin.

Het is echt wel wat kleiner, maar ook daar zijn zat mogelijkheden en de vrijheid, de natuur, de rust en de mogelijkheden om nog uit te bouwen, dakkappellen te plaatsen enz… ach, er is zeker iets prachtigs van te maken en dan wonen we wel daar waar we graag willen…

Maar niet TE enthousiast hahaha… ik heb er ergens echt nog een hard hoofd in of we dit huis wel verkocht krijgen… :shifty:

ha Cell, lekker bezig weer 8) Ik zie dat jullie ook al een keuze hadden gemaakt voor het huis van oma? Ik heb beide woningen opgezocht (tenminste, ik ben er vrij zeker van dat ik de juiste heb gevonden :wink: ) En aan de foto’s te zien zeg ik ook absoluut huis 2. Wat ligt dat mooi! Van binnen inderdaad al erg netjes, daar hoeft niet zo heel veel aan te gebeuren. Dat tezamen met een eventuele woningruil in de toekomst moet het plaatje compleet maken. In elk geval veel succes met overwegen, plannen maken en hopelijk snel verkopen van jullie huis!

Wola… jij weet ws waar je zoeken moet, hahaha…

Maar het is idd prachtig gelegen… het eind van de weg gaat over in een fietspad, dus rustiger kan je in wezen niet krijgen.

Maar ik merk wel dat ik heel bedenkelijk ben… de huidige economie en de huizenmarkt geeft mij echt niet het idee dat we dit voor elkaar gaan krijgen. Maar goed, niet geschoten altijd mis… zullen we maar zeggen.

We gaan gewoon door met de plannen voor dit huis, nieuw terras in mei, nog wat afwerking enz… voor de verkoop ook gunstig.

Zoniet, dan hebben we er zelf plezier van…

ach weet je Cell.

Zelfs als je dit huis niet verkocht krijgt, heb je het wel ‘verkoopbaar neutraal’ geschilderd en wat prullaria die je momenteel in de weg staan/zitten in een doos in de garage gezet… en voor je het weet krijg jij met die nieuwverworven lichtheid in je huis zoveel nieuwe ideetjes voor jullie huidige woning dat je niet eens meer weg wil.

Je weet nooit hoe het gaat lopen, maar dromen mag.

Overigens zie ik zeker wel de potenties van het 1e huis hoor :thumbup: . Is nog steeds een huis waarvan ik denk: met genoeg middelen is daar echt iets geweldigs van te maken. Er zit wel lekker veel ruimte in.

De tuin is nu wat inspiratieloos, maar ook zeker een heerlijke tuin.

Alleen die straat voor het huis zou ik persoonlijk het meeste moeite mee hebben. Zeker als je dan die weilanden voor huis 2 ziet liggen.

Jij snapt het, hahahaha

Nou, ben net terug van school en heb daar met 2 ouders staan praten, die op zich toch wel positief zijn over mogelijke verkoop. Ons type huis schijnt erg geliefd te zijn. Vorig jaar is er 1 verkocht, binnen 4,5 maand. Het is nagebouwd jaren 30 en erg ruim… Wij hebben 3 slaapkamers op de 1e en 2 volwaardige op de 2e verdieping. Het is dus een 6 kamerwoning die netjes is afgewerkt in een fijn gedeelte van de wijk.

Beide hadden zoiets "roep niet te hard onmogelijk in deze tijd… er staan er maar 2 te koop in de prijsklasse van wat jullie ervoor willen hebben en 5 als je er iets boven gaat zitten… maar in jullie straat, van dat type niet 1…

Dus ben toch wel enigszins hoopvol… :smiley:

maar ik ben gek op oude meuk… weet je toch? :lol:

nou lekker dan… gelukkig gaan we dat dan ook niet doen. Zag er toch wel tegenop… t is zo veel. Zag mijzelf al over 4 jaar ofzo “help mijn man is klusser” inschakelen. Plus dat ik als argument tegen heb aangegeven dat ik het de kinderen gun dat ze een relatief rustige jeugd kunnen hebben waarbij ze niet voor langere tijden in een bouwput leven.

Dus we zijn afgehaakt op het totaalplaatje.

Duim maar mee voor het andere huis… :pray:

Was het niet zo dat jij de klusser bent in huis :wink: Hadden we kans gehad op " help mijn vrouw is klusser en ik heb geen tijd om haar te helpen" :mrgreen:

Ik heb ook beide huizen even bekeken :thumbup: het huis wat afvalt begrijp ik helemaal. Het huis van oma vind ik eerlijk gezegd best prijzig voor hoe het er nu uitziet. Maar er zit een mooie tuin om heen en als je daarvan houd is het natuurlijk super! Persoonlijk denk ik dat het voor het grote gezin wat jij hebt te klein is. En anders zou ik direct de muur naar de slaapkamer eruit breken en daar een keuken van maken. en van de badkamer een bijkeuken met achterom want die is er nu ook niet toch? Ja door de berging en dan atelier

En jullie slapen dan op de zolder van het atelier? Kun je van die zolder naar de slaapkamers van de kinderen? Of moet je altijd beneden langs. Dat zou ik dan ook veranderen.

Overigens wel een super openhaard natuurlijk :thumbup: Enne, misschien wil oma wel de kast in de kamer en de spiegel en kist in de hal laten staan :inlove:

Het is nog duurder geweest… punt is dat oma zelf er al 4 jaar niet meer woont. We hebben 4 jaar geleden ook geprobeert het te kopen, maar dat was toen nog echt een brug te ver. De nieuwe eigenaren willen hun hypotheek er natuurlijk uit. Snap ik. De verkoopprijs is inmiddels wel redelijk hoor. Zeker voor wat we krijgen en qua locatie. Het doet niet veel onder voor andere woningen. Dus voor Zwolse begrippen is het “passend”

Ik twijfel ook wel over de grootte… maar we kunnen er zoveel grond bij krijgen en er is al een bouwvergunning voor het doorbreken van de woonkamer/slaapkamer en het aanbrengen van openslaande deuren. Evenals toestemming om dakkappellen en een verhoogde dakopbouw op de garage te maken. Dus op termijn is het wel aan te passen…

Maar goed. we zien wel…

stiekum wel een beetje benieuwd waar je nu ergens gaat wonen rondom die plaats :oops:

Klinkt als een mooi project en spannend traject.

Ik kom uit een weidse omgeving (ook twente) en ik ben gek op vrije uitkijk,veel groen en rust…dus ik kan me goed voorstellen dat je daarvoor gaat. Al heb ik de foto’s niet gezien.

En weet je…een huis groeit vaak wel met je mee, en met jullie wensen. Soms zie ik wel eens berichten van jou en je kids, en dan denk ik dat die rust die je hebt als je het enigszins op orde hebt jullie gezin erg goed doet.

Daarbij…tja ik ben gek op verbouwen, al 6x gedaan. Een man die bouwvakker is helpt ook trouwens :mrgreen:

Dus ik zou daar ook niet moeilijk over doen.

Als je je ooit bedreigd voelt in ruimte tekort zou je ook nog kunnen overwegen om de grond eromheen te pachten als dat mogelijk is. Dan is het niet van jou, maar je hebt er wel een bepaald recht op waardoor je gevoelsmatig rust kan behouden.

Het lijkt me heerlijk, en overal ver vandaan is een nadeel, maar joh, wat een rust krijg je daarvoor terug.

Kids worden groter, andere wensen. Die zijn best in te vullen met enige creativiteit.Denk ik dan hé…

Nou, we zijn wat ontwikkelingen verder…

Oma’s huis nog een keer nader bekeken, we waren vorige keer dus niet op de vliering van de garage geweest…

En we hebben dus besloten dat het niet verstandig is. Manlief zou het alsnog wel heel graag willen hoor. Het plekje is geweldig.

Maar hoewel er voor de kinderen wel ruimte te maken is, boven is echt ruim zat voor 4 slaapkamers. Kunnen wij dus niet op de vliering slapen van de garage, dan moet eerst de opbouw verhoogd worden. Je kan er amper staan… Ook vonden we het ergggg gehorig… we konden boven exact horen wat er beneden werd gezegd. Dan zouden we dus ook nog flink moeten isoleren en dat drijft het kostenplaatje nog meer op…

Al met al word het lijstje met vrij noodzakelijke verbouwingen dan wel zoooo lang…bovenverdieping opsplitsen, badkamer verhuizen, woonkamer doorbreken, garageopbouw aanpassen en verhogen, vaste trap aanleggen… dat het met de huidige prijs gewoon echt onbetaalbaar word.

Toen waren we natuurlijk beide erg teleurgesteld… manlief misschien iets meer nog als ik. En hebben we huis 1, voorsterweg nog eens bekeken.

Overleg gehad met een makelaar… hij denkt er nog wel 20 duizend af te kunnen onderhandelen. Maar de overdracht kan onder voorbehoud van de eigen woning pas na 1 juli plaatsvinden en is dan dus geen 2% meer… al met al moet daar echt zoveel verbouwt worden, dat het ook dan boven budget gaat.

Manlief vond dat niet, die had zoiets van… dan doen we alleen het hoogstnoodzakelijke en de rest komt wel. Maar toen heb ik gezegd dat ik dat heel egoistisch zou vinden naar de kinderen toe. We verhuizen dan alleen maar voor onszelf. Zij hebben hier hun huis, hun school hun vriendjes, hun sporten en weten niet beter of ze wonen hier. Zij zijn gelukkig en alles functioneert in dit huis. Ik wil best verhuizen, maar ik weiger 10 jaar of langer in een bouwput te wonen, langdurige bouwprojecten vergen ook veel van een relatie en vraagt veel flexibilliteit en geduld van kinderen. Dan hebben we het nog niet eens over doelbewustheid… hoe fijn is het om 10 jaar lang elk vrij uurtje te moeten besteden aan projectsgewijs een huis verbouwen zodat je er met je gezin goed inpast om dan achterom te kijken en te zien dat die kinderen al weer groot zijn en bijna uitvliegen en dan heb je veel gemist en middelen die aangewend konden worden om het leven plezieriger te maken, gestoken in een huis waar in oorsprong alleen papa en mama om gevraagd hebben…

Dus nee…

Zo snel kan het gaan… een week geleden zaten we in dubio welk huis het meest handige was en een week later is alles van de baan en ergens ben ik er blij om.

Ik ben blij dat we het in elk geval bekeken hebben en niet hoeven te blijven zitten met het gevoel wat als… het nu wel was gelukt of had gekund.

Maar opgelucht ook dat we gewoon lekker blijven waar we zijn. Iets anders kan misschien over 3 of 5 jaar ook nog. En misschien wel liever niet.

Wat dat betreft was het ook prettig om wat argumenten te lezen van jullie… met betrekking of ons hele gezin het aankan om een verhuizing met verbouwing te doen.

Dus… thx daarvoor…

Een toch opgeluchte Cella

(ik had niet direct nee moeten zeggen zoals hier wel werd geopperd, ik moest mijn man echt de kans geven dit te onderzoeken, anders komt het tussen ons in te staan. Maar ben echt blij dat dit hele stress gebeuren van de baan is… :wink: )

Ow, ik bleef lekker zitten waar je nu zit. Ik zou geen enkele keuze kunnen maken. Je woont mooi, kindvriendelijk, school op loopafstand. Moet ik nog even doorgaan :wink: ? Maar oke… als je echt wat anders wil, een droom hebt… dan zou ik denk ik voor optie 1 gaan. Zelf iets maken wat je in je hoofd hebt. En jou kennende met al die bruizende ideeen, ja… dan echt dat eerste!!

Nou jaaaaaaa… volgende keer echt eerst plaatjes hoor. Huis van oma natuurlijk!! Hahahaha, dat huis aan de Voorsterweg… oef… wat een oude meuk :wink: :mrgreen: !

@Cell wrote:

maar ik ben gek op oude meuk… weet je toch? :lol:

Dit gaat verder dan die oude meuk die jij in je huis verzameld hahaha :wink: :lol: !

De duimen gaan draaien :thumbup: !!