Huiskamertemperatuur

Wij hebben ooit de tip gekregen om de thermostaat niet lager dan 16 te zetten voor 'snachts. De cv moet anders extra hard werken om het weer op 19 of 20 graden te krijgen en dat is ook kostbaar.

's nachts 17,5 en overdag 19,5! en 's avonds soms 20!



als ik de cv uit zou zetten zou het hier overdag zo onder de 16 graden zijn… (en snachts dus nog kouder)

hier staat hij s’nachts op 15 graden…en tot nu toe is hij pas twee keer aan gezet…

het is hier warm zat…straks als het kouder wordt gaat hij op 18 graden als we thuis zijn…



ook als de baby er is…

19.5 overdag en snachts 19 graden

's nachts staat de verwarming gewoon op 0. s’morgens ook nog omdat het dan nog steeds gewoon rond de 19 graden is. 's middags gaat hij aan op 20 graden en als manlief thuis is dan draait hij het naar 21.



We hebben een goed geisoleerd huis. Soms een voordeel (winter) soms een nadeel ( zomer) Als het warm is dan krijg je het zomaar niet koud hahaha.

Mijn optie staat er niet bij.



Als ik het koud heb draai ik hem op 20 graden. Laat hem een half uur daarop staan en draai hem dan weer op 15 graden. Blijft hier uren warm. Krijg ik het weer koud dan doe ik hetzelfde.



In de nacht staat hij standaard op 15 graden. Heb dezelfde tip als Karin gehad maar dan met 15 graden.

s’morgens al ik net beneden ben dan staat hij op 20,5 draai ik hem aan.

dan gaat hij weer flink terug. omdat ik het na 2 uur wel erg warm vind.

vriendlief/manlief zet hem meestal smorgens op 21 en laat de gordijn voor de verwarming hangen ja dan wordt het niet warm en een t-shirt aan. haha zeker fam van juudje.



verder gaat hij aan als ik het koud hem en of eline moet koud aan voelen omdat die gewoon veel op de grond speelt.

heb ik het koud en zij nog niet dan trek ik een trui aan.



Als het zomer is dan zet ik de verwarming ook niet aan als het 19 graden is binnen dus waarom nu wel denk ik. Hoop wel dat ik centjes terug krijg. starks. :lol: :lol:

Ik geef hem een tikkie als ik het koud krijg, dan kijk ikniet naar de temperatuur. Zodra ik het warm heb, zet ik hem weer wat lager, krijg ik het koud, geeft ik weer een tikkie zodat ie aanslaat. En dat gaat de hele dag zo door (Als ik thuis ben he). "s nachts vergeet ik hem nog wel eens uit te zetten, maar als ik het niet vergeet draai ik hem terug naar een graad of 16.

Maar over het algemeen is het hier in huis ergens tussen de 20.5 en 22 graden.

thermostaat staat op 21.5 maar in de zithoek is het door de openhaard-buis en de grote ramen een paar graden kouder dan in de keuken :roll: :wall:

dus hier bijna altijd de rolgordijnen dicht ter isolatie en met een dekentje op de bank :mrgreen:

20 graden als we thuis zijn… soms laat ik hem overdag lager maar nu is het best wel koud dus heb ik hem al aan gezet…

19graden overdag. 's Avonds een trui aan op de bank :wink:

@nijntje wrote:

20 gr als we thuis zijn en snachts op 15 gr




Precies mijn antwoord.

Als ik thuis ben staat de verwarming overdag zo rond de 18 graden. 's Avonds zet ik 'm op 20 en als ik ga slapen op 14/15 graden. Doordeweeks blijft hij dat ook overdag meestal aangezien we dan toch nauwlijks thuis zijn.

Hier nooit warmer dan 17 graden overdag, ik word dan echt gek van de warmte, droge strot, zweet loopt me af enz…

Ben veel te druk bezig om het warmer te stoken dan dat.



S’avonds, als de kids naar bed gaan en we stil op de bank gaan zitten, dan gaat hij naar 19 graden en als we slapen blijft hij gewoon op 17 graden staan.

We hebben boven hier enkel glas en slapen gewoon met alle deuren open. Zo is het best uit te houden.



Straks hebben we weer vloerverwarming, die bleef pertinent op 19 graden staan, maar dat is dus echt totaal andere (meer comfortabele) warmte :thumbup:

19/20 graden overdag s`nachts 17 graden ivm met mathijs zijn astma

Hier 23° maar we hebben vloerverwarming en dat voelt heel anders aan!! als het bij mijn zus met gewone radiatoren 22 ° is puf ik me een ongeluk maar hier dus niet…

's nachts 21.5° want anders verbruikt het meer om op te warmen dan ± constant te blijven!