Huiskamertemperatuur

Ik ben heel benieuwd wat jullie huiskamertemperatuur overdag is als je thuis bent. Ik heb hier van de week al tig keer een discussie over gehad met mijn man. Met name hoe hoog draai je de verwarming/ thermostaat?



Mm ik dacht dat ik ook nog hoger dan 20 graden in de pol had gezet.



Edit Ruud wat opties toegevoegd.

20 gr als we thuis zijn en snachts op 15 gr

Oke zal even beginnen. Ik vind dat het overdag best de thermostaat op 18 graden kan. Ben vaak toch bezig. 's Avonds gaat hij dan vaak wat hoger naar 19 graden en soms naar 20 graden.



Mijn man is dus van mening dat de verwarming best de hele dag op 20 kan staan, anders heeft hij het koud. Het meest vervelende is dan dat hij over het algemeen het de hele dag achter de pc zit. Op die kamer staat dus ook de verwarming aan, in een t-shirt. Nu is hij ziek en is dus thuis, heeft voor de verandering wel een trui aangetrokken.



(Ik vind dus eigenlijk dat hij in bed thuis hoort als hij ziek is)

overdag 18/19 graden

s’avonds 21,5

s’nachts 17

overdag als ik thuis ben: 20C

Soms even iets warmer als ik Isa wil gaan badderen

19 graden.



Als ik het te koud vind, zet ik de houtkachel in brand :thumbup:

Juudje, je kunt een modie vragen de poll aan te passen.



En verder ben ik van mening dat als je man het koud heeft en in een Tshirtje gaat zittem , hij vaker een trui aan zou moeten doen.

overdag staat hij bij ons op 19/20 graden over het algemeen.

Hij gaat 's nachts terug naar 17.

We hebben een programmeerbaar ding dus hij staat op werkdagen anders ingesteld dan in het weekend. Door de week verwarmt hij eerder dan in het weekend.

17 graden nu het niet zo kil meer is , op de 1 of andere manier voelt het soms kouder aan en dan gaat ie op 19 maar warmer eigenlijk nooit want dan ist mij snel te benauwd…

Overdag op 20 graden en 's nachts gaat ie op 17 graden.

Als er niemand thuis is en 's nachts staat ie op 17. Als ik overdag thuisben dan zet ik hem hoger als ik het koud krijg, op 19 bijvoorbeeld. Maar meestal laat ik hem staan op 17, het is haast nooit zo koud. 's Avonds gaat hij op 19. Als ik het te koud krijg trek ik een dikke trui aan of kruip onder mijn dekentje :). Dus hup geef die vent van je een schop en zeg dat hij zijn bed moet gaan als hij het koud heeft.

overdag op 18/19 graden, savonds zo na het eten gaat ie even wat hoger,savonds voordat wij naar bed gaan gaat ie op 14/15 graden …

Het koud hebben en dan in een t-shirtje gaan zitten, lijkt me een makkelijke oplossing voor: een trui :stuck_out_tongue:



Nu, in het najaar, zonder vrieskou:

Overdag en als we niet thuis zijn 16.6 graden (maar binnen blijft het nu zeker 18 graden, dus springt toch niet aan)

's Avonds staat ie op 20 graden



In de winter gaat ie gewoon hoger als we het koud krijgen!

Hoe het hier (appartement) zal zijn moeten we nog afwachten (nog geen winter meegemaakt hier :wink: )

Als we niet thuis zijn of 's nachts staat de thermostaat op 16 graden.

Overdag als we thuis zijn op 18 graden, 's avonds op 19.5 graden en een half uur voor het slapen gaan wordt ie weer op 16 graden gezet.

21-22 graden, wij hebben vloerverwarming en het heeft geen zin om hem lager te zetten, want dan duurt het veel te lang voordat het weer helemaal op temperatuur is.



Maar als het eenmaal 21-22 graden is dan is het niet zo dat de ketel continue gas geeft!

annemarie, hier hetzelfde, altijd op 20 graden omdat we vloerverwarming hebben!



we zetten trouwens wel heel vaak houtkacheltje aan

hier staat ie ingesteld op werkdagen en 's nachts 15 graden en 's morgens en 's avonds op 19 net als in het weekeinde



ik zit nu thuis ivm ziektewet en eigenlijk zet ik hem niet eens hoger dus staat ie vaak gewoon op 15 maar zo koud wordt het hier nog niet als ik op de dag bezig ben gaat ie zowiezo niet hover dan 18 graden anders is het veel te warm. 'savonds stoken we wel vaak de open haard dus dan verwarmd de ketel ook niets (thermostaat)

Brr! :silenced:

Hier staat ie op 22°C :wink: .

's morgens gaat ie aan op 20 gr.

Tegen de middag gaat ie weer naar 15 gr.

We hebben een zeer goed geïsoleerd huis en het blijft de hele dag lekker warm.

Alleen als het overdag echt koud wordt dan staat hij de hele dag op 19/20 gr.

Als we er niet zijn of 's nachts staat ie op 15 gr.

Het is hier nu 23 graden.

Is het voordeel aan een flatwoning en dubbelglas,en een buurvrouw die stookt hoef ik niet zo te stoken,Dit zijn hele warme huizen, normaal is het zo 22 graden,en sochtends vroeg tussen de 20 en de 21