Huiskamertemperatuur

Op 20 graden overdag. 's Nachts springt hij automatisch naar 16 graden.



Soms als ik het een beetje fris heb wil ik hem weleens op 20.5 of 21 graden zetten.



Ik ben een kou kleum…

Maar ik doe vaak gewoon een lekkere dikke pyama of badjas aan.

@Anneke wrote:

Op 20 graden overdag. 's Nachts springt hij automatisch naar 16 graden.



Soms als ik het een beetje fris heb wil ik hem weleens op 20.5 of 21 graden zetten.



Ik ben een kou kleum…

Maar ik doe vaak gewoon een lekkere dikke pyama of badjas aan.




Hier ook 21 maar volgens mij klopt die thermosstaat niet want de thermometer geeft dan vaak net 20 aan.Heb het altijd koud

Hier op 19 graden overdag, en 's avonds gaat ie naar 20… zo tegen 23.00 draai ik hem helemaal terug naar 13 graden, maar het wordt hier niet kouder dan 16 graden binnen(nog niet). Voordeel is wel dat de thermostaat in de huiskamer zit, en ik in de herfst en winter de deur naar de gang dicht hou, dus als het in de huiskamer 20 graden is houdt ie op met verwarmen…(het is dan in de gang en keuken wel wat frisser, maar daar kom ik toch amper 's avonds… Boven staat de verwarming nooit aaan.

's Nachts en als niemand thuis is staat de verwarming op 17. Door de dag heen en 's avonds zo rond de 18/19 graden en heel af en toe als we het echt koud hebben even opwarmen tot 20.

Overdag op 19 graden, 's avonds zetten we hem af en toe naar 20 graden.

's nachts en als er niemand thuis is op 15 graden.



Temperatuur wordt ook via een programma geregeld in de thermostaat.

's nachts en als we weg zijn op 17/18 graden. Als ik druk bezig ben in huis dan 19 graden, maar als ik stil zit en het koud heb, dan gaattie hier op 20.

Bij ons staat de kachel 's nachts op 15 graden, en overdag op 18,5 graad. Meestal laat ik de kachel de hele dag uit, mits het niet te koud wordt dan klik ik hem ff naar 20 graden toe voor een uurtje en doe hem dan weer uit.

20 graden als ik thuis ben als ik aan het werk ga of weg ben doe ik hem uit dan zakt het meestal tot de 17 ongeveer

Hier een houtkachel, dus die is niet te regelen (ja, met meer en minder hout op te gooien wel). :shifty:

Maar als ik thuis ben dan is het hier vaak 22° en soms warmer. :wink: Die kachel verwarmt ook super snel.

We hebben geen cv, dus hele huis word met kachel verwarmt (gelijkvloers). :wink:

De keuken en badkamer, daar is het vaak kouder, de slaapkamers die zijn dan rond de 17°.

En als we gaan slapen dan dooft de kachel vanzelf en kan het best koud worden. :?

Ah ja, dan ben je 's ochtends ook gelijk wakker als het zo koud is. :mrgreen:

@Bietje wrote:

Brr! :silenced:

Hier staat ie op 22°C :wink: .




Hier ook op 22, en dan heb ik het soms nog koud :oops: Hups waterkoker aan en een kruikje erbij + fleecedeken :smiley:

Man en ik hebben altijd ruzie over de stand van de verwarming… Hij vind het snel te warm en ik vind het vaak te koud… Ik hou niet van truien behalve van een lekkere warme pyama maar geen optie voor overdag…



Overdag staat hij op 19 a 20 zodra man binnen komt word hij terug gedraaid tot 15 :evil: Ik geef er dan weer een slinger aan naar 19 a 20 als ik naar bed ga gaat hij terug naar 15



Daarbij veel kaarsen aan… geven ook veel warmte :kaars: :kaars:

en je hebt nu een goede reden he daan… je kunt jazz niet in 15 graden laten liggen!!!

Overdag hier 19 graden en 's nachts gaat hij naar 16 graden.

overdag 21 in de nacht 12

en als ik het koud heb zet ik hem meestal even een graad hoger tot de warmte er in zit dan gaat hij weer naar 21

@mv2kids wrote:

en je hebt nu een goede reden he daan… je kunt jazz niet in 15 graden laten liggen!!!




Weet je wat het is… Juiste temp ligt tussen de 16 en 18 graden voor een baby geloof ik… Iig 16 graden en dat weet hij… Maar goed dat geldt voor het slapen… Dus overdag moet het gewoon warmer zijn…

Ik heb 20 gekozen maar het is eerder meestal 19.5 - soms effu 20 als ik het fris vind en dat vind ik na verloop van tijd te warm en doe ik 19,5 Maar ja manlief staat nogal eens te paffen in deuropening naar tuin toe en dan koelt het wel af.



snachts staat het ding uit en zakt het denk ik tot 17 graden.



Als kids in bad gaan in de winter moet ik beneden de thermostaat omhoog knallen en/of de kamerdeur open en dan boven in badkamer kachel aan. Want als het op temp beneden is doet ie niks en dus ook niet in de badkamer :roll: Snapte er eerst niets van toen lasse net geboren was en we het maar niet opgewarmd kregen in de badkamer maar ja het was onze eerste winter in een huis met cv en bovendien de thermostaat beneden.

@Bella wrote:

Ik heb 20 gekozen maar het is eerder meestal 19.5 - soms effu 20 als ik het fris vind en dat vind ik na verloop van tijd te warm en doe ik 19,5 Maar ja manlief staat nogal eens te paffen in deuropening naar tuin toe en dan koelt het wel af.



snachts staat het ding uit en zakt het denk ik tot 17 graden.



.






Hier ook…

Overdag staat ie altijd op 20,5 en 's nachts eigenlijk ook.

Het word zelden veel kouder in de kamer, en dan slaat ie ook niet aan. We produceren ws met zijn drieen overdag genoeg warmte :mrgreen:



's nachts staat ie gewoon aan, omdat de meter beneden zit, en het boven (onder het dak) altijd een stuk kouder is, en zelfs een beetje tochtig. Als ik hem dan lager zou zetten slaat ie helemaal niet meer aan in de nacht en dan worden de meiden 's nachts wakker van de kou (ervaring).



Ik denk ook dat de temp. niet heel veel zegt over hoe warm het nou echt is, maar meer hoe je je verwarming laat aanslaan.

Overdag op 20,2.

's Avonds meestal op 20.8

's Nachts op 17 graden.

Overdag op 20 en 's nachts gaat ie op 15. Maar het scheelt enorm in wat voor een huis je woont hoor. In mijn vorige huis kon ik prima toe met 18 overdag, maar brrrrrr dat trek ik hier niet hoor!