Huishouden, werk, kind, vriend en dan even op tilt

Ken je dat? Dat gevoel dat je alleen nog maar aan het poetsen bent, opruimen, werken en geen gaatje meer voor jezelf ziet? Nou, dat punt heb ik nu bereikt en ik sta op koken. Mijn vriend vindt het maar niks, dus ik spui ff mijn gal hier.



AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!



Bedankt!

:hug:

Herkenbaar.

Maar wat vind je vriend niets?



Ik zou nu naar de douche/bad gaan. Een lekker badgelletje uitkiezen en je het komende uur opsluiten in de badkamer…

Op zulke momenten sluit ik me op in de keuken en ga iets bakken. Brood of koekjes.

En ik stuur Si met de kinderen naar zijn moeder, zodat ik een paar uur alleen tijd heb. Als je vrijwel ieder wakker uur van de dag tussen collegas/echtgenoot/kinderen zit, heb je die alleen moment hard nodig!

Mijn vriend vind het niks dat ik zo sjaggie ben en ik kan niet stoppen. Normaal deed ik het huishouden door de week, maar dat werd me teveel, dus besloten we het in het weekend te doen. Maar nu heeft hij spierpijn, dus zeg ik lief “aaah, ga maar ff gamen” en kom ik weer allerlei shit tegen waarvan ik hoopte dat we het samen konden doen.



Ik surf nu ff over het web, werkt ook ontspannend. De strijk ligt nog, maar die kan ff barsten. Ik heb er geen zin in. Bleeeeeeeeeegh. En de was moet nog gevouwen.



Ik wil een huishoudster.



Hoe doen jullie dat in godsnaam allemaal? Ik werk drie dagen, Lissa kan ik ook niet zo in een hoek parkeren en eens fijn aan de schoonmaak gaan. Af en toe kan ik zo jaloers zijn op mensen die alles spik en span hebben. Hoe doen die dat? Zeg me dat ze een huishoudster hebben!

Ik doe even met je mee.



AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!




Voelt inderdaad goed ! zucht

o ja, heeeeel herkenbaar. Ik vertrek dan meestal even met de auto of ik ga even het bos in, ALLEEEEEEEN!!!

Gelukkig snapt mijn lief dat nu heel goed (was weleens anders…).



En ik wil ook iemand die me komt helpen met poetsen, ik trek het ook niet meer, we hebben een eigen bedrijf waar ik eigenlijk 20 uur zou meedraaien, maar zoals dat meestal gaat, dat wordt meer… en mijn vriend zorgt voor de tuin en doet dingen in huis als ik het maar vraag, zorgt ook mee voor jolijn, maar de rest is voor mij (en ik kan het ook niet goed zien liggen, dus…)



Af en toe uitgillen en de boel de boel laten doet wonderen, sterkte!!!

Ja, veelste herkenbaar!!! En dat je iedereen moet smeken om alsjeblieft iets op te ruimen, terwijl het hun eigen zooi is.



En dan krijg ik een diepe zucht als ik vraag om een beker gemorste diksap op te dweilen waar ik even geen tijd voor heb omdat ik bezig ben een plas chocolademelk-kots op te ruimen die natuurlijk net naast de w.c. terecht is gekomen.



Overigens heb ik wel een fantastische hulp, maar geloof me, een dag later is het alweer een POKKEzooi.

(echt, ik waardeer die hulp wel heel erg en gun het iedereen).



Maar ik geloof dat ik ook wat frustraties kwijt moest.



Vergeet ik nog je heel veel sterkte te wensen :hug: :-*

Erg herkenbaar…



Maar wij hebben voor ons de oplossing gevonden: ik ben full-time gaan werken en vriendlief is huisman geworden…

Ik hoef dus niet meer te poetsen… En hij heeft er alle tijd voor :mrgreen: …



Dus dit weekend is weer een echt weekend, al 2 dagen niks doen…



grts patricia

Doe jezelf een mega plezier…en verlaag je eisen aan een schoon huis. Het hoeft niet altijd spik en span te zijn, zolang het maar leefbaar is. Laat de strijk, en ga een stuk wandelen. Vergeet de badkamer en neem een hete douche.

Wij werken allebei full time, en wij staan echt niet iedere dag te poetsen en te strijken. :wink:

Herkenbaar, maar ik maak me er misschien niet zo druk over?



3 dagen per week werken, dan ga ik echt 's avonds niet nog een keer huishouden doen, tenzij even een waswegvouwen of snel de ‘swiffer’ erdoorheen.

Verder een redelijk vast ritme voor de rest van de klussen, 's morgens of als dochterlief op bed ligt, zodat ik ook gezellig met haar naar de speeltuin kan of andere leuke dingen :wink:



Heb met 40uur werken altijd een huishoudster gehad, maar nu ik op 3 dagen zit wil het prima!



Tuurlijk ligt de tuin er niet altijd spik&span bij, ramen wassen schiet er bij in etc, maar ik erger me er ook niet aan gelukkig :lol:

Yep, heel herkenbaar.



En wat zou ik dat graag weer terug willen. :shifty:



Ik kan niks en mag niks. Blègggg, verveel me dood :?

Herkenbaar!



Ik roep hier wel eens vertwijfeld: "Zie ik eruit als Mien Dobbelsteen ofzo? :evil: " Dat gooit alles maar achter zich neer omdat het zichzelf blijkbaar opruimt (Ja, dat zal ik wel doen…)



Als het me echt teveel wordt dan gooi ik er wel eens uit, dat ik buitenshuis ga werken als ze zo doorgaan. Dan zit mijn oudste me echt aan te kijken van :shock:



Maar: herkenbaar dus! Paps iets met kind(eren) laten doen, het huis uit, weg, en dan iets voor jezelf doen ofzo?

Ik ga wel eens in mijn eentje boodschappen doen, in het dorp winkelen, als man na het werk thuiskomt. Hij komt binnen, ik pak de autosleutels en AJUUS! :lol:

Haha zeer herkenbaar!!!



Daarom hier ook een hulp omdat ik zelf 4 dagen per week werk en

manlief…die mag lekker s’avonds alle zooi opruimen omdat hij 2 uur eerder thuis is dan mij! ( Buiten de 2 avonden die hij ook nog werkt.)

nee ik ken dat dus helemaal niet



:liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:

Oh Carenza, het is zo herkenbaar! Ik werk ook drie dagen en met de drie kleintjes is het erg druk. Ik sta 's morgens om 5:45 u op en pas rond een uur of half negen 's avonds krijg ik tijd voor mezelf. Maar niet langer dan een uur, want dan is het weer tijd voor een flesje, waarna ik meteen weer mijn bed in duik. Het wordt me ook wel eens teveel. Ik kan helaas niet een keer de boel de boel laten. Mijn oudste is bezig met een zindelijkheidstraining, dus ik was elke dag. En op maandag passen mijn schoonouders op in ons huis en dan wil ik ook niet dat het een zooi is. Ik wil niet klagen, want we hebben natuurlijk erg veel plezier van de kids en we zijn dolblij met ze :inlove: , maar ik ken wel het gevoel dat het even te veel wordt. Wat ik soms doe: op woensdag zijn de kinderen de hele dag bij het kinderdagverblijf en is mijn man aan het werk. Ik neem dan gewoon af en toe een paar uurtjes vrij van mijn werk en heb dan echt even Winnie-tijd. Soms is twee uurtjes genoeg om er weer even tegenaan te kunnen. Heel veel sterkte meid! :-*

@Nefarious wrote:

Doe jezelf een mega plezier…en verlaag je eisen aan een schoon huis. Het hoeft niet altijd spik en span te zijn, zolang het maar leefbaar is. Laat de strijk, en ga een stuk wandelen. Vergeet de badkamer en neem een hete douche.




Hier wil ik me bij aansluiten! Sinds ik me er minder druk om maak en het voor mij goed genoeg is… degene die het hier niet schoon of netjes genoeg vindt begint er maar lekker zelf aan. Wij moeten er in leven en we leven prima hier :slight_smile:



Daarbij scheelt het hier al heel erg om het opgeruimd te houden. Iedere ochtend en avond even een kwartier de zooi opruimen en soms ook samen en het huis ziet er alweer anders uit.



Vanmorgen heb ik het huis hier beneden opgeruimd, manlief moest even iets schoonmaken wat iemand kwam ophalen, daarna even de stofzuiger er doorheen gehaald en het huis was bezoekproof met 20 minuten.



Maar ook ik heb soms (en zeker nu ik zwanger ben) dagen dat ik het zo zat ben en het niet eerlijk vind allemaal :slight_smile:

hub en ik werken allebei 4 dagen, op de dagen dat we thuis zijn is kleine dreumes ook thuis en…het is hier dus zeker geen spik en span! :mrgreen:

sommige dingen kunnen met uk erbij, sommige dingen kunnen 's avonds als hij slaapt of als papa hem even meeneemt boodschappen doen ofzo…en een aantal dingen gebeuren niet of veel te weinig :shifty:

tja, soms baal ik daar ook gigantisch van, maar niet genoeg kennelijk om de vrije tijd die ik heb daarin te steken ipv in een sociaal leven, beetje vrijwilligerswerk en af en toe op de bank ploffen.



opgeruimd houden van oppervlakken doe ik nu wel meer. kost 's avonds 10 minuten en als ik de volgende dag thuiskom uit werk (moe en met een vermoede chag dreumes) dan scheelt dat een hoop in de sfeer.



ik zou zeggen: zet hub met koter buiten zodat jij rustig de dingen kunt doen die je écht belangrijk vindt en de rest…laten liggen!

:hug: snap je gevoel!

Op zich wel heel herkenbaar! Maar ik ben gestopt me druk te maken over het huishouden. Er lopen hier 3 kids rond en netjes houden is gewoon geen doen. Alles is schoon maar het is hier altijd rommelig. Stofzuigen, stoffen, wc’s e.d. dat wordt allemaal bijgehouden, maar het is eigenlijk nooit aan kant zeg maar.



Tijd voor jezelf moet je gewoon af en toe inplannen. Ik ben gister ook een dagje met mijn moeder wezen winkelen zonder kids. Heerlijk!!!

En andersom heeft manlief ook van die dagen dat hij wat voor zichzelf gaat doen.

ja hier is dat ook zo hoor… heb dan wel een huishoudster 1x in de 14 dagen maar een dag erna is het alweer een rotzooitje…

ik wilde het eerst altijd smiddags allemaal aan de kant hebben maar ik doe het nu savonds… ga smiddags wat leuks doen met de kids, en daarna laat ik esmee lekker aanrommelen in huis met al haar speelgoed door de woonkamer… als ze heeft gegeten is het helemaal een bende… haha…

de was en het vouwwerk doe ik altijd ffe gauw tussendoor… strijken doe ik nu elke zondag… en de keuken elke dag een beetje bijhouden…

en zo blijf je lekker bezig he… haha… maarja heb er niet zoveel problemen mee hoor en ik werk ook niet dus dan is het wel makkelijk te doen… en mijn man helpt me ook wel mee… :inlove: