huis laten schilderen jeetje wat duur!!!

Ha meiden



Ik ontving net een offerte van de schilder en schrok me een hoedje…



We wonen in een twee onder een kap, het huis zou alleen buiten geschilderd worden, kosten ongeveer € 3000…



Heeft imand ervaring met dit soort klussen, wacht met spanning de tweede offerte af???



Groet Tans

hier vond ik 1800 al erg veel en wij zijn vrijstaand. Dat was voor al het buitenwerk.



Petri

Ha Petri



Is jullie huis recent geschilderd?



Tans

Nee nog niet, ik was te erg geschrokken van de offerte hihi



Moet komend jaar wel echt gaan gebeuren ben ik bang, dus wordt sparen. En eigenlijk moet binnen ook gedaan worden.



Petri

Ik denk dat het een heel normale prijs is. Ik ken jullie huis niet natuurlijk, maar er gaan een hoop uren in zitten. Kunnen jullie het echt niet zelf doen? Dat zou je een hoop geld schelen.

hier koste het 2200 euro! nou hebben wij een behoorlijk huis , weet niet hoe groot die van jou is

Ik heb hier ook eens een topic over geopend. Wij hebben een 2-1 kap en om deze te laten schilderen ,kostte tussen de 2800-3500 euro . Op basis van 4 offertes.

Wat een geld he! Wij zijn er ook erg van geschrokken!

We hebben het huis nu door iemand via kok laten schilderen :thumbup: (niet zwart)

Het ligt er ook aan welk soort verf je neemt. Met de ene moet je over 3 jaar weer en met de andere bijvoorbeeld over 5 jaar weer.

Arbeidsintensief zijn ramen met veel latjes e.d. (zoals wij dus :think: :think: )

Wij moeten in het voorjaar weer en de schilder heeft ons gewaarschuwd, dat we dit keer duurder uit zijn, omdat de kitranden eruit moeten en opnieuw moeten worden gedaan. Dus ik zou even specificaties hier neerzetten, dan kunnen we beter vergelijken :wink:

Goed schilderwerk is niet goedkoop.



Vraag in elk geval een gespecificeerde offerte zodat je kunt zien wat je voor de verf en voor de uren betaald. :wink:

@Karin2 wrote:

Ik heb hier ook eens een topic over geopend. Wij hebben een 2-1 kap en om deze te laten schilderen ,kostte tussen de 2800-3500 euro . Op basis van 4 offertes.

Wat een geld he! Wij zijn er ook erg van geschrokken!

We hebben het huis nu door iemand via kok laten schilderen :thumbup: (niet zwart)




Nu maar hopen dat Tans ook in de buurt woont :angel:

Nee wij wonen in gelderland bij arnhem dus helaas…



Tans

Wij hebben begin dit jaar ons huis laten verven en waren 5000,- ( in het wit) kwijt maar er moesten 3 lagen verf op want de vorige schilder had het 4 jaar geleden niet goed geverfd dus er moest een nieuwe grond verf laag onder en 2 x normale verf.

Onze schilder nam het werk aan dus we wisten van te voren hoe duur het zou zijn, en daar hadden we geluk mee want er moest ook nog een hoogwerker gehuurd worden. en wat rot hout vervangen.

Jeanet, jullie huis aan de voorkant alleen al heeft bijna 2 keer zoveel hout dan bij ons. En sommige delen bij ons hoefden niet eens geverfd te worden.

Gelukkig zijn mijn vader en mijn broertje schilder, dus ik betaal altijd alleen de verf, en de koffie.



En mijn mannetje werkt in een bouwgroothandel, dus wij hebben ook alle verf voor inkoopprijs.

@Tans wrote:

Nee wij wonen in gelderland bij arnhem dus helaas…



Tans




Dat is inderdaad net even te ver.

Maar gewoon verder zoeken hoor! Er is bij jullie in de buurt vast wel iemand die het goed en goedkoper kan.



Groetjes,

Heleen

Wauw, wat een mooi groot huis :thumbup:

Is het geen optie om het zelf te doen? Hub heeft in de zomer ons hele huis aan de voor-en achterkant inclusief bovenetage en dakgoten helemaal zelf geschilderd. Nog nooit gedaan, wel veel ervaring met binnenshuis schilderen en schoonpa doet het ook altijd zelf, dus wel veel tips gevraagd van tevoren. Scheelt ontzettend veel geld, ik denk dat we in totaal een paar honderd euro kwijt waren aan verf, kit, voegmiddel, schuurpapier, enz. En het is wel eventjes werk natuurlijk. En het moet ook mooi & goed gedaan worden, want slecht schilderwerk vermindert de waarde van je huis… Wij hadden merk-verf (Sikkens) bij een verfwinkel vandaan en we hoeven pas over een jaar of 5 weer. Ben best wel trots op mijn hub! :inlove:

Hee Tans als je me even een pb’tje stuurt dan laat ik Ed er even naar kijken. Hij heeft zijn eigen schilderbedrijf.

Arnhem is wel te doen vanuit Den Bosch :wink: