huis laten schilderen jeetje wat duur!!!

Afgelopen voorjaar is ons huis buitenom helemaal geschilderd; hoekwoning, 3 verdiepingen plus schuurdeur . De eerste offerte die we binnenkregen was +/- €2500 excl. BTW, de 2e €1200 excl. BTW. Dat scheelde dus nogal. Ze zijn in totaal 3 dagdelen bezig geweest, alles schuren en gronden waar nodig en 2 keer aflakken.

Ik ben blij dat mijn man zelf vroeger schilder was, dus dat sparen we dan mooi uit iedere 5 jaar.

Hij heeft deze zomer al het buitenwerk gedaan!

tan ik weet zo niet meer war je woont, maar als je dicht bij de duitse grens woont, kan je misschien eens via die kant proberen…

:shock:

Ben ik even blij met kunststof kozijnen 8) :wink:

hier heeft hub het dit jaar gedaan, voor en achter, zelfs de dakopbouw. kosten: nog geen 300 euro (sikkens verf en karwei kwasten ed)



en hij had nog nooit geverfd! tis echt heel mooi geworden, zelfs de schilder gaf een compliment :inlove: (nee voorlopig doet hij het niet meer :mrgreen: )

Mijn man doet het ook zelf :inlove:

Ook sikkens verf, wat het ons precies gekost heeft weet ik niet, maar altijd veel goedkoper dat het laten doen :thumbup:

Hier doet mannetje het ook zelf…en nog goed ook!

(ok, kost wel een hooooop tijd!)

@Jippie wrote:

Is het geen optie om het zelf te doen? Hub heeft in de zomer ons hele huis aan de voor-en achterkant inclusief bovenetage en dakgoten helemaal zelf geschilderd. Nog nooit gedaan, wel veel ervaring met binnenshuis schilderen en schoonpa doet het ook altijd zelf, dus wel veel tips gevraagd van tevoren. Scheelt ontzettend veel geld, ik denk dat we in totaal een paar honderd euro kwijt waren aan verf, kit, voegmiddel, schuurpapier, enz. En het is wel eventjes werk natuurlijk. En het moet ook mooi & goed gedaan worden, want slecht schilderwerk vermindert de waarde van je huis… Wij hadden merk-verf (Sikkens) bij een verfwinkel vandaan en we hoeven pas over een jaar of 5 weer. Ben best wel trots op mijn hub! :inlove:




Idem hier. Steiger is zo gehuurd. En we hadden drie dagen werk. ( hele dagen met 3 man…)

Gaat toch over het schilderen van de ramen hé? Jeetje wat een prijze :shock: Maar ja, een beetje vakmanschap kost geld hé.

Hier doe ik het zelf en we hebben best wat ramen en deuren te schilderen, en onderaan het dak ook. :wink: