Tis hier de hele dag gezellig! Tenminste op wat dreumespubergedrag (bestaat dat, de dreumespubertijd??) van Timo door de dag heen. Mila is een een lief, goedlachs kind. Drinkt goed en slaapt goed. Maar dan wordt het een uurtje of 4/5…
Ik moet gaan koken, Timo begint moe te worden en heeft meer aandacht nodig en dan komt ze dus he :roll: Mila begint te dreinen, langzaamaan steeds meer, totdat ze alleen nog maar te troosten is als ik met haar rondloop. Ze wil niet drinken, ze wil geen speen, ze wil niet dat ik stil met haar sta, echt, niets is meer goed :wall: Maarja, ik moet het eten afmaken, Timo moet vervolgens eten (zelf eten gaat niet, met 1 hand een baby en de andere hand Timo voeren), en baalt van Mila’s gedrag. Hij wil dan dus niet meer eten, gaat ook lopen klooien en dat wordt dan ook al snel huilen…
W, komt pas thuis als Timo op bed ligt, dus hulp van hem valt niet te verwachten. Ik zie nu al op tegen de avond :?
Kan iemand me vertellen wannneer die huiluurtjes voorbij zijn???
Ik heb geen idee, want die periode moet nog aanbreken, maar wilde je toch even n :hug: geven
Succes meid !
Misschien is het een idee om Mila zelf wat te laten eten? Dat heb je meer aandacht voor Timo, en waarschijnlijk zal Timo ook weer beter gaan eten als hij ziet dat zijn zusje zo lekker aan een stuk bloemkkool/brocolie/wortel/vul maar in zit te knabbelen? Hier werkt dat heel goed, hoewel de oudste wat ouder is dan Timo.
Maar het huil en jengel uurtje is hier hetzelfde: rond 17.00 uur als ik ga koken… En vandaag denk ik gewoon slim te zijn en het een half uur te vervroegen (ze waren ook moe), vervroegen hun ook hun huil uurtje :roll: :doh:
Maar hier ook regelmatig dat ik alleen met de kids eet, maar wel altijd met zijn drieën: ik óók dus!
@miranda79 wrote:
Misschien is het een idee om Mila zelf wat te laten eten? Dat heb je meer aandacht voor Timo, en waarschijnlijk zal Timo ook weer beter gaan eten als hij ziet dat zijn zusje zo lekker aan een stuk bloemkkool/brocolie/wortel/vul maar in zit te knabbelen? Hier werkt dat heel goed, hoewel de oudste wat ouder is dan Timo.
Maar het huil en jengel uurtje is hier hetzelfde: rond 17.00 uur als ik ga koken… En vandaag denk ik gewoon slim te zijn en het een half uur te vervroegen (ze waren ook moe), vervroegen hun ook hun huil uurtje :roll: :doh:
Maar hier ook regelmatig dat ik alleen met de kids eet, maar wel altijd met zijn drieën: ik óók dus!
Miranda:
Pssst heb je op de banner gezien hoe oud Mila is?
Bambi:
Ik heb geen kant en klare oplossing voor je meis, Is Mila dan moe of is het puur jengelen?
Het komt wel vaker voor dat beebjes aan het einde van de dag erg vermoeid zijn, maar hoe het nu op te lossen :think:
:oops: :oops: :oops: Ik heb op de banner van de post boven me gekeken :doh: , en gezien dat het jongste kindje 6 maanden was :mrgreen:
Helaas, dan gaat dit verhaal dus niet op.
Toen Tyrone nog zo jong was (ehhh, 5 maanden geleden? ) Legde ik hem al in bed voor we gingen eten, en na het eten haalde ik hem er weer uit voor de borst… (afhankelijk van de tijd vóór of nádat Jayden naar bed ging…)
Erh… draagdoek een oplossing? dan heb je je handen vrij. Vanaf een maand of 3, zodra ze zelf het hoofdje recht kan houden kun je ze (bijv. in een Mei Tai wraparound) ook op de rug dragen. Google maar eens op mistermirko
ow herkenbaar :hug:
hier is het ook ellende van de kids tegen die tijd…vandaag ook weer, was ze zo zat dat ik om 6 uur heb gezecht…hup naar bed
ik geef iris net voodat wij gaan eten de borst zodat zij inelk geval vol zit, en even geen aandacht hoeft…
de jongens hangen dan nog aan mijn benen, dus die geef ik “opdrachtjes”
ik pak wat plastik boterham bortjes, en die geef ik ze 1 voor 1 zodat het ook eventjes duurt dat ze alles op tafel hebben staan…dan de bestekjes, de toetjes bakjes (alles van plastik zodat ze niks stuk kunnen laten vallen, anders ben je ook nog weer aan het opruimen )
ik schep zelf in de keuken alles op de borden en leg de bordjes die hun op tafel hebben gezet later weer terug in de kast…
zo hebben hun wat te doen, en kun jij even bezig houden met het koken…
hier moet ik het ok alemaal alleen rooien, mijn man komt ook pas later thuis…balen is dat hé,
Ohja, das ook een goeie: geef Jayden ook vaak die opdrachtjes, wat ie erg leuk vindt: en iedere keer wat anders: Onderzetters, bordje van Jayden, bestek van Jayden, opscheplepels… Loopt ie zo al vier keer :mrgreen: ( en als ie snel klaar is ga ik ff zoeken in de koelkast en mag ie de komkommer op tafel leggen )
Die opdrachtjes is een goeie voor Timo, dat ga ik proberen.
Het is niet jengelen, het is onbedaarlijk huilen, tenzij ik rondloop. En als ze eenmaal begint is het bijna niet te stoppen (ik heb zo’n respect voor moeders met huilbabies Ik vind dit al moeilijk).
Draagdoek heb ik geprobeerd, ik heb een combi cotti maar Mila heeft een klompvoetje en heeft een soort van stang tussen haar benen. Een draagdoek is dus erg ingewikkeld ( :mrgreen: ). De cc gaat wel goed met haar voetjes maar dan moet ik ook haar hoofd ondersteunen en heb ik nog mijn handen niet vrij.
Kiddo, misschien heb jij een goeie tip daarvoor? (Heb foto bijgevoegd)
Kimmetje, ik geef haar ook tevoren de borst maar dat werkt ook niet. Tijdens ook niet want als ze eenmaal zo huilt wil ze de borst niet, en ook de speen niet. Dan gaat ze nog harder huilen, raar kind.
Ik denk dat het vermoeidheid is/verwerken van de dag (alhoewel ik er zojuist weer een sessie op heb zitten met haar :? ) en dat ik er doorheen moet, maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.
Miranda, ik lees net dat jouw jongste bijna 9 maanden is :shock: Jeetje, dan staat me nog wat te wachten :wall:
Bambi kun je niet je eten eerder maken zodat wanneer zij haar huiluurtje heeft je je handen vrij hebt? Want die huiluurtjes kunnen best nog een paar maanden aanhouden, kan ook morgen over zijn hoor .
Hier kook ik soms al om 14.00 uur vandaag bijvoorbeeld want dochter moet naar ballet en beeb wil ook nog aandacht en als ik dan ook nog moet koken raak ik finaal in de stress wat de sfeer ook niet bevordert :mrgreen: :oops:
Sterkte en :hug:
Of je maakt net als ik ‘luie-mensen-eten*’: Ik maak bijvoorbeel heel vaak dingen die ik in de oven kan schuiven en de oven maakt het dan af. De voorbereidign kun je vaak ook al eerder doen(bijv. wanneer ze beiden op bed liggen) en wanneer het bijna tijd is om te eten schuif je het erin en klaar is kees :mrgreen:
Succes!
*bijvoorbeeld: geroosterde aardappelen, (kip)schnitzels, pastaschotels, jachtschotel, risotto(!!!), geroosterde groenten, aardappelpuree in een schaaltje daarop wat beschuitmeel en boter en in de oven krijgt het dan een mooi korstje, ook het uitbakken van bijvoorbeeld spekkies of zo kan in de oven. Voor echte recepten kijk ik vaak op http://www.webchef.nl en natuurlijk de site van de Appie.
@eisblume wrote:
De voorbereidign kun je vaak ook al eerder doen(bijv. wanneer ze beiden op bed liggen)
Das dus 's ochtend om 11 uur :roll: Redelijk vroeg om al met het avondeten te beginnen maar jullie hebben gelijk hoor, en dat doe ik ook wel als ik me de dag ervoor heb voorbereid…Aangezien ik meestal 's middags boodschappen doe met ze, heb ik 's ochtends mijn eten nog niet in huis :wall: Ik moet me dus altijd een dag vooruitdenken :mrgreen: En dat vergeet ik wel eens.
Tja ik haal maar 1xpw boodschappen dus kan altijd met het avondeten beginnen. Moest ik zo maar ns doen trouwens :oops: zit al weer veels te lang te kokken :oops:
Hier een schommelstoel gekocht speciaal voor die tyden hahaha ideaal duur geintje maar zeker de moeite waard !
succes
@miriam wrote:
Tja ik haal maar 1xpw boodschappen dus kan altijd met het avondeten beginnen. Moest ik zo maar ns doen trouwens :oops: zit al weer veels te lang te kokken :oops:
Ik ook, maar heb zojuist besloten dat we dieprviespizza eten :oops: (en voor Timo gezonde pasta van gisteren, dat dan weer wel :mrgreen: )
ik ben begonnen aan de lasagna :mrgreen: pizza is ook lekker :drool: maar vind deeg kneden teveel gedoe en heb geen diepvriespizza in huis jammer genoeg.
Jeetje wat koken jullie al op tyd , hmmm hier nog gewoon aan t werk
anne begon er ook mee met 5 weken en het heeft geduurd tot ze 12 weken oud was,en dan begon ze net na het eten soms el tot een uur of 23:00 :shock: :shock:
@dyfaine wrote:
Jeetje wat koken jullie al op tyd , hmmm hier nog gewoon aan t werk
dyfaine :hug: maar moet wel hier om paniek zoals bij dit topic beschreven te voorkomen. Ga nu bv geven, eten voor vanavond is klaar moet alleen oven in dankind ophalen van school wat met haar eten enzo dan naarballet brengen dan weer ophalen ondertussen beeb nog aandacht geven en dan eten en dan is het al bedtijd voor de kids. Dus moet wel nu.
:-*