Ik ben nog met verlof
@dyfaine wrote:
Jeetje wat koken jullie al op tyd , hmmm hier nog gewoon aan t werk
Ik heb de luxe dat ik maar 2 dagen in de week werk en op die dagen zorg ik er (meestal) voor dat het eten al de dag van tevoren klaar is of zoā¦
Wij eten zelf overigens altijd erg laat, zo rond half 8, maar dat is dus net de tijd (7uur dan) dat ik Jasper naar bed breng en vandaar dat ik dan al ervoor zorg dat het eten daarvoor al redelijk klaar is .
hmm ja herkenbaar! Hier is dat ook een tijdje geweest, zoān huiluurtje. Inderdaad altijd zo rond etenstijd, je kon er bijna de klok op gelijk zetten. Wij hebben haar op een gegeven moment in de maxi-cosi op een stoel bij ons aan tafel gezet, toen was t goed. Ze wilde er gewoon bij zijn ofzo.
Heeft wel een aantal weken geduurd overigens. En hier geen dreumes erbijā¦ dus tja; lastig! :hug:
PS leuke naam voor je meissie trouwens
Ik dacht ook meteen: draagdoek! maar ja, met die stang aan haar voetjes wordt dat natuurlijk wel lastigā¦
't Is natuurlijk helemaal niet de bedoeling, maarreā¦beetje smokkelen met de stang en 'em een poosje af doen, zodat ze toch in de draagdoek kan?
Bo heeft de afgelopen 6 maanden een spreidbroek gehad en hier en daar hebben we echt wel gesmokkeld :oops: Soms om het Bo wat makkelijker te maken, soms ook voor ons gemak.
En even je ritme aanpassen w.b. boodschappen doen en het eten voorbereiden? Het gaf mij veel rust als ik alles al klaar had, en ik me voornamelijk op de meiden kon richten rond die tijd.
Succes ermee!
Hier ook een tijd gehad hoorā¦ dan liet ik haar soms wel even huilen met tussendoor even gaan troosten maar wel laten liggen in haar bedjeā¦
Maar dan zat ik wel weer met een hand te eten met een kind op de arm.
Gelukkig eet Tessa zelfā¦Heb je Timo al eens wat hapjes zelf laten eten?
Evt leg jij een hapje klaar en doet ie hem zelf in zijn mondje ofzoā¦
desnoods 2 vorkjes ( een voor hem een voor jouw).dan kun je tussendoor ook een paar happen nemenā¦
maar nu heeft Joyce het juist eerder en is dan tegen etenstijd weer rustigerā¦ Nu viel ze om half 5 in slaap en ben ik gauw gaan koken voor ze weer wakker werdā¦ heel vroeg eten dusā¦ sliep ze doorā¦ terwijl ze daarvoor steeds wakker werd en weer ging slapenā¦
Tessa komt meestal āhelpenā in de keukenā¦ Op het aanrecht zitten en sosm eens ( met een lange lepel op afstand) even roeren in een pannetje hihiā¦
Proeven of de spagheti al gaar isā¦ dat soort gekke dingetjesā¦
Maar dat wil Tessa zelf ook gewoonā¦ ik heb geprobeerd haar lekker voor een filmpje te zetten als ik moest koken maar dat wil ze nietā¦ ze wil bij mij in de keuken zijnā¦ ach jaā¦
Ik heb meestal ook de aardappels al geschild en wat dingen klaarstaan groentes gesneden enzoā¦ maar ook niet altijdā¦
Misschien toch iets meer proberen een dagje vooruit boodschappen te doenā¦
Jullie hebben helemaal gelijk hoor, dat ik vooruit boodschappen moet doen. Ik gebruik de boodschappen om de dag een beetje te breken en vind het soms moeilijk om te verzinnen wat ik nu weer moet eten :roll:
Ik ga dat dus NU doen (ook voor morgen) :mrgreen:
Wat betreft dat smokkelen met de stangā¦doen we wel eens hoor maar ben er ook wel aardig aan gewend intussen (heb ook eindelijk de goeie bv houding gevondenā¦)
Mijn oudste was met twee maanden een huilbaby (niet alleen om 17 uurā¦ :? ) en die bleek gewoon oververmoeid (kwamen we achter na met inbakeren gestart te zijn). Dus mijn tip: leg je jongste in bed vĆĀ³ĆĀ³r haar huiluurtje begintā¦
Of is dat een erg naĆĀÆef advies?
Ze wordt er speciaal wakker voor dus dat werkt niet
Nee, ik weet dat het gewoon een periode is waar we (lees: ik) doorheen moeten. Het hoort erbij zeg maar, als je maar 2 handen hebt en 2 nog erg kleine kinderen.
Gelukkig heb ik hier weer wat handvaten aangereikt gekregen zodat we eens verder kunnen proberen (want ondanks dat het erbij hoort probeer ik natuurlijk alles om het te veranderen :mrgreen: ).
Ik ga vandaag overigens weer wat nieuws proberen!! Timo krijgt vanmiddag warm eten (dat doet ie nog niet zelf) en vanavond brood (dat wel). Hij eet de laatste week 's avonds vreselijk slecht, of zelfs niet, dus die āstrijdā kan ik beter aan zonder huilende baby. (Heb ook wel het idee dat het een reactie is op haar gehuil dus ga het eens uitproberen).