Mijn kleine ventje vind het maar niks om in slaap te vallen in bedje… Hij huilt nu al 10 min aan 1 stuk door… Hoelang moet je dit volhouden… Dit is voor hem niet fijn, maar voor mama ook niet… Hij is 13 dagen oud… Hij heeft gegeten en een schone broek… Aan liefde heeft hij ook niet te klagen… Wat kan ik het beste doen?!?
Daantjuh, lekker bij je nemen meis. Je kereltje is nog maar 13 dagen jong hij wil gewoon bij mama zijn. Voel je niet schuldig als je dat lekker doet en je mag ook best op een huil reageren tot 6 maanden kan je ze niet verwennen wel aanwennen (volgens het cb in Hoorn). Shane is 4 maandjes en die laat ik echt niet 10 minuten huilen nog niet eens 5 minuten
Mijn mening is hem eruit halen en bij je houden… Hij is nog zo klein… Jayden sliep de eerste weken ook heel moeilijk in. Dus hield ik hem bij mij, op de arm of in de draagdoek. Werd hij gelijk rustig van. Daarna legde ik m gewoon in bed, of niet, als ik m zelf liever bij me hield :mrgreen: :inlove: Ik ben van mening, als ze nog zo klein zijn, dat je er gewoon aan moet toegeven om ze lekker bij mama te laten liggen.
Het liefste houd ik hem ook bij me… Maar wordt gek van alles en iedereen om me heen die zegt dat het anders moet… Hij is nu stil, nadat ik hem even geknuffeld heb en een speentje heb gegeven…Maar vind het maar niks dat laten huilen…
:hug: Laat ze lekker lullen en doe wat je gevoel zegt :-* Ik vind (al helemaal op die leeftijd) dat je een kind niet met aandacht kunt verwennen :shifty: En als mensen bang zijn dat je er verwende kinderen van krijgt: so what! Is dan toch JOUW probleem en niet dat van anderen
Kan je zeggen de oudste liet ik altijd huilen, omdat iedereen dat zei.
De tweede heeft nooit langer dat een minuut gehuild en dan nam ik haar bij me.
En dat voelde zo heeeeeeeeeeel veel beter!
Lekker bij je nemen joh! Andere mensen hoeven niet in het gehuil te zitten, dus die moeten hun mond houden! (maar ik snap je erg goed hoor! Je wordt mega onzeker door al die ‘goed bedoelde’ adviezen)
Maar ik lees dat je hem lekker heb geknuffelt en een speentje heb gegeven, en dat hij nu slaap…dan heb je het toch hardstikke goed gedaan? En je mannetje ook zeg!
Sommige kindjes hebben een ‘in-slaap-komen’ huiltje nodig, en misschien is dat bij jouw mannetje ook zo? Maar ik zou het absoluut nooit langer dan 10 minuten laten gaan…eerder 5 minuutjes!
Maar eerlijk gezegd? Hij is nog zoooo klein…neem hem maar lekker bij je :inlove: :inlove:
Het is gewoon lastig… Ze zeggen dat je kindje anders niet went aan het inslapen in bed… Hij is ondertussen al wakker geworden, en heb hem eruit gehaald… even de borst gegeven en nu ligt hij in zijn wandelwagen lekker te slapen…
Erg lastig is het wel meot ik zeggen, wat moet je doen… Wat is wijsheid… En naar wie luister je wel en naar wie niet… Het maakt me onzeker en daar baal ik van… Maar goed… Ben ook maar pas mama
gewoon lekker bij je houden!
hij is nog zooo klein, en net op de grote wereld…
en dat gezeur dat je ze dan zou verwennen, nou en, je mag je kleintje wel op die manier verwennen vind ik!
liefs van rose :-*
Daantjuh, Jayden heeft de eerste drie maanden amper in zijn bed geslapen, alleen s nachts. De rest van de tijd lag hij of bij ons op schoot, of in de draagdoek of in zijn kinderwagen. Het cb zat ook te zeuren dat we hem niet in slaap mochten wiegen in de kinderwagen, want dat hij daaraan gewend zou worden en anders niet meer in slaap zou kunnen komen in zijn bed. Ik heb gezegd dat dat mijn zorg was (tsjah ik ben wel mondiger geworden na Kaylee ).
Maar nu is hij 4 mnd en hij slaapt echt na max. tien mins in, af en toe met een klein huiltje, en altijd in zijn eigen bed.
Lekker laten lllen meid, en doen wat voor JOU goed voelt. Het is jouw kindje, niet dat van een ander :- :hug:
Naar wie je moet luisteren?
Lieve schat je moet naar jezelf luisteren.
Doen wat voor jou goed voelt
Het is trouwens heel normaal dat hij zijn bedje niks vind.
Hij heeft al die tijd in jou gezeten en nu mist hij dat mischien.
Wat je kunt proberen is een shirt van jou in zijn bedje leggen.
Stel voorjezelf een tijd in die hij van jou maximaal mag huilen.
( sommige kindjes hebben huilen eventjes nodig om in slaap te komen)
Luister naar jezelf en luister naar je kleine man.
Als je dat doet, kun je niks verkeerd doen.
Al die goed bedoelde adviezen van anderen word je soms niet vrolijk van he eerder onzeker!
Sluit me bij de rest aan hoor zon kleintje van 13 dagen oud 10 minuten te laten huilen, is best lang.<br /> Je zou kunnen proberen om na 5 minuten eventueel een speentje te geven even een knuffel te geven en terug leggen, mocht dit na 2x niet lukken gewoon uit bedje halen en lekker bij je nemen.<br /> Zo heb ik dit bij mijn kinderen gedaan en ging goed.<br /> Serina sliep ook wel eens in de wandelwagenbak of in de box, ging haar echt niet wakker maken omdat ze volgens anderen perse in bedje hoorde te slapen hoor!<br /> En zo
n kleintje van 13 dagen kun je echt niet verwennen als je hem eens uit bed haald als hij niet in slaap kan komen.
En nog laat ik mijn kinderen niet lang huilen, probeer wel om ze te troosten in bed als dat na een paar keer niet helpt en ze echt door blijven huilen haal ik ze er gewoon uit en probeer het dan na 15 minuten weer of ze willen slapen.
Maar moet zeggen dat ik goeie slapers heb en vaak alleen wakker worden als er een speen uit bed gevallen is of als ze ziek zijn.
Gewoon doen waar jij je goed bij voeld!
Doen wat jij vind dat goed is.
Ik heb 6 maanden met M.icah in een draagdoek rondgelopen. Dat voelde voor MIJ goed.
Niet aantrekken wat iedereen zegt, maar luisteren naar je moederinstinct.
ow daantjuh, hij is nog zooo jong, gewoon echt lekker bij je houden als dat voor jou goed voelt. hij heeft nog alle tijd om te wennen aan in zijn eentje in slaap vallen.
en er zijn tig onderzoeken die uitwijzen dat je kidnjes zeker tot 6 maanden niet kán verwennen. laat men maar lekker kletsen dus en ga niet jezelf en je jochie pijnigen door um te laten huilen terwijl dat voor jou helemaal niet goed voelt.
:hug:
Ik baal ervan dat ik geluisterd heb naar andere! Hij was helemaal aan het na snikken, en ik maar mijn tranen beneden bedwingen… En hij is nog zo klein… Gisteren ook de muts van het consultatie bureau gehad, en ook deze zei dat hij in zijn bedje moest liggen. Niet in de wagen bak, maar in zijn bedje. wakker erin leggen zodat hij zelf in slaap valt…
@Daantjuh wrote:
Ik baal ervan dat ik geluisterd heb naar andere! Hij was helemaal aan het na snikken, en ik maar mijn tranen beneden bedwingen… En hij is nog zo klein… Gisteren ook de muts van het consultatie bureau gehad, en ook deze zei dat hij in zijn bedje moest liggen. Niet in de wagen bak, maar in zijn bedje. wakker erin leggen zodat hij zelf in slaap valt…
ik herken dat wel. op het begin is alles zo nieuw voor je, en er zijn zoveel mensen die met allemaal adviezen (of meningen of opvattingen en verwijten) aankomen, dat het soms heel moeilijk is je eigen gevoel te volgen.
ook ik heb nano wel eens langer laten huilen dan mijn moederhart zei, enkel omdat er mensen bij waren die bleven zagen over verwennen, zijn zin geven bladiebla.
hoe langer je moeder bent, hoe zekerder je van je eigen zaak wordt, hoe duidelijker je voor ogen hebt wat jijzélf nou wil, en hoe makkelijker je ook adviezen van anderen naast je neer kan leggen als ze niet overeenkomen met jouw gevoel.
:-*
je zegt het goed… stel mutsen zijn het, dat soort adviezen niks mee doen hoor.
Je moederinstinct zorgt er vaak al voor dat je precies het juiste doet.
Zo een klein fruppie heeft maanden bij jou gezeten, heerlijk in een bad van 37/38 graden met jou vertrouwde hartslag en allerlei gedempte geluidjes.
En dan zou hij nu “ineens” meteen goed moeten slapen in een groot bed in een ruimte temperatuur van gemiddeld 18 a 20 graden waar het stil is?
Ja daaggg… Dat vertikt Michel ook hoor en die is alweer de 13 dagen gepasseerd.
Die slaapt overdag bij mij op de arm, in de draagdoek, in de kinderwagenbak, in de wipper die helemaal vlak staat of gewoon op zijn speeldeken.
Dat voelt goed, dat voelt vertrouwd en s’avonds slaapt hij pas tegen 9 uur in zijn bed, na een volle buik te hebben gekregen en alleen als we zijn bedje voorwarmen met een kruikje want als hij lekker tegen mijn warme lichaam heeft gelegen met drinken, dan is dat bedje ook best koud ineens en schrikt hij weer wakker.
Ik heb dit nu 3x zien gebeuren, bij alle 3 de kinderen en ik weet gewoon dat het slaapritme vanzelf wel komt, bij de 1 is dat na een paar weken al, bij de ander duurt het een half jaar.
Bij Aniek was het een week of 8 en met 13 weken sliep ze echt alle slaapjes in bed zonder problemen.
Bij Peter werd het beter na ongeveer 14 weken en alle slaapjes pas na 5 maanden
Nu zal ik het wel zien dus… denk maar zo… op zijn 15e zal hij echt wel alleen in bed kunnen slapen
Mirthe ligt nu met 5 maanden nog steeds in de wagenbak te slapen.
Ze vind het heerlijk, ze past er nog in dus doen we het zo.
Hebben ze ook redenen gezegd om het op die manier aan te pakken?
Hij is zoooo klein. Ik zou zeggen draagdoek kopen en lekker bij je houden. Hij wil gewoon mama-liefde, lichaamwarmte en lichaamsgeur. Geen koud bedje.
Volg je gevoel meis, ik heb Quillan ook de eerste paar maanden altijd beneden gehad met slapen, s nachts stond hij in zijn wieg naast ons bed kon en durfde hem niet alleen te laten op zijn kamertje, en ik vond het zielig voor hem zo alleen hij heeft 9 maanden bij je in de buik gezeten en dan moet hij ineens alleen nee echt niet doen, gewoon lekker rustig laten wennen.
Trouwens wil ik je bij deze feliciteren met je geweldige wonder heerlijk hoor.