Huilen

volgens mij gebeurt het bijna iedere mama wel dat je meer naar goedbedoelde adviezen luistert dan naar je eigen gevoel en dat je daar later spijt van hebt. met slapen, met eten, met aandacht geven.

:hug:

het vertrouwen dat je zelf wel weet wat goed voor hem is, dat komt wel.

(hoop ik, hier is het onderweg :shifty: )

geniet van je kleintje en lekker vasthouden als je dat wil.

tot aan het einde van mijn verlof heeft onze kleine overdag beneden geslapen, op schoot, in de box, in de wandelwagen. slaapt nu prima in z’n eigen bed op z’n eigen kamer. dat komt echt wel.

:-*

Je moet lekker naar je eigen gevoel luisteren meis, ik heb Yari tot 6 maanden ook alleen maar bij me gehad en laten slapen.Ik zat ook op een gegeven moment jankend in de huiskamer omdat Yari zo hartverscheurend lag te huilen in z’n wiegje.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Toen was ik het bij 6 maanden wel zat dat ik hem iedere avond tot half elf in slaap moest wiegen, en toen hebben we hem echt zelf geleerd in slaap te vallen.

Hoe, gewoon laten huilen. De eerste avond duurde het anderhalf uur, de volgende avond al een halfuur en daarna is hij gewoon lief gaan slapen op een uitzondereing na dan.

En als ze eenmaal een halfjaar zijn laat je ze ook gewoon wat makkelijker huilen dan als ze zo klein zijn.

Dus mijn mening is lekker bij je houden, je hebt straks nog alle tijd om hem te leren zelf in slaap te vallen.

Hij is nu nog zooh klein daar moet je van genieten.

Gefeliciteerd nog met je mooie zoon :-*

Ik had niet verwacht dat ik zo onzeker zou zijn… Ik die altijd met kinderen bezig was/is… Maar men o men wat kan je je gek laten maken… Nu snap ik ook dat mensen altijd zeiden, laat ze maar lullen volg je eigen gevoel…

We lopen nog een beetje te rommelen met de borstvoeding… Hij komt niet goed aan, en daarbij moet ik voeden met hoedje… Soms lukt het zonder… Maar hij is nog ZO klein… Vind het zo zielig hem zo te laten huilen… Ik ga inderdaad gewoon lekker doen wat ik denk te moeten doen… Ik heb een sling, alleen daar krijg ikhem niet lekker in… Dus moet nog even stoeien ermee!

Bedankt voor de felicitatie’s

@Daantjuh wrote:

Ik had niet verwacht dat ik zo onzeker zou zijn… Ik die altijd met kinderen bezig was/is… Maar men o men wat kan je je gek laten maken… Nu snap ik ook dat mensen altijd zeiden, laat ze maar lullen volg je eigen gevoel…

We lopen nog een beetje te rommelen met de borstvoeding… Hij komt niet goed aan, en daarbij moet ik voeden met hoedje… Soms lukt het zonder… Maar hij is nog ZO klein… Vind het zo zielig hem zo te laten huilen… Ik ga inderdaad gewoon lekker doen wat ik denk te moeten doen… Ik heb een sling, alleen daar krijg ikhem niet lekker in… Dus moet nog even stoeien ermee!

Oh dat onzekere herken ik, ik werkte al 10 jaar in de kinderopvang maar toen ik thuis kwam met Quillan wist ik niet eens hoe ik een fles moest klaar maken.

Stoei jij maar lekker verder en vooral heel veel genieten van alles.

goed van je :thumbup:

en wat betreft de borstvoeding:

leg hem maar lekker vaak aan en je zult zien dat je/hij vanzelf de slag te pakken krijgt.

een kindje kan wel 12 keer per dag gevoed willen worden.

liefs van rose :-*

Gewoon je gevoel volgen je kunt een kindje zo klein ni9et verwennen wel gewennen. Gewoon lekker troosten en bij je nemen, dat slapen in bed komt vanzelf

Dat onzekere heel herkenbaar, ik heb twee weken lang bijna ieder dag gehuild omdat ik dacht dat ik het nooit zou kunnen.

gr Leonie

@marielle wrote:

@Daantjuh wrote:

Oh dat onzekere herken ik, ik werkte al 10 jaar in de kinderopvang maar toen ik thuis kwam met Quillan wist ik niet eens hoe ik een fles moest klaar maken.

Stoei jij maar lekker verder en vooral heel veel genieten van alles.

Ja echt heel raar… Ineens is het allemaal “weg” … Waar is de zekerheid gebleven… Het gaat nu natuurlijk om je eigen kindje… En heb jij de verantwoording… Misschien dat dat het is…

Genieten doen we zeker… Zo lang op gewacht… Nu is het genieten begonnen…

Ik vind het zo fijn voor jullie en ook voor Noor ook zo toevallig, ach toeval bestaat niet maar dat jullie kindjes op dezelfde dag zijn geboren he.

Show je je ventje nog eens?

Ja dat is heel toevallig… Grappig … Ik las het net pas… Allebei zolang bezig geweest en dan op de zelfde dag bevallen… Gelukkig is het met de kleine Stan allemaal goed… Want ookal heb ik even niet meegeschreven las wel zo nu en dan mee…

Ik zal er eens over nadenken om een foto te plaatsen… Ik heb die vraag al meer gehad…

Jou mannetje is ookal weer zo groot… Wat gaat de tijd hard he… Als je er op terug kijkt, hoe ervaar je de afgelopen tijd dan? Ze zeggen dat zodra je een kleintje heb de tijd nog meer voorbij schiet… En dat is ook zo…

Ik ben bang dat ik soms vergeet te genieten… De dagen gaan zo snel… Vandaag is hij precies 14 dagen… En waar zijn ze gebleven??? De tijd gaat zo ontzettend snel… Het liefste zet je de tijd stil, maar goed dat is onzin en kan niet…

@Daantjuh wrote:

Ja dat is heel toevallig… Grappig … Ik las het net pas… Allebei zolang bezig geweest en dan op de zelfde dag bevallen… Gelukkig is het met de kleine Stan allemaal goed… Want ookal heb ik even niet meegeschreven las wel zo nu en dan mee…

Ik zal er eens over nadenken om een foto te plaatsen… Ik heb die vraag al meer gehad…

Jou mannetje is ookal weer zo groot… Wat gaat de tijd hard he… Als je er op terug kijkt, hoe ervaar je de afgelopen tijd dan? Ze zeggen dat zodra je een kleintje heb de tijd nog meer voorbij schiet… En dat is ook zo…

Ik ben bang dat ik soms vergeet te genieten… De dagen gaan zo snel… Vandaag is hij precies 14 dagen… En waar zijn ze gebleven??? De tijd gaat zo ontzettend snel… Het liefste zet je de tijd stil, maar goed dat is onzin en kan niet…

Q is alweer bijna 2 oh in het begin gaat het allemaal zo snel, maar nu kijk ik terug en weet ik bijna alles weer. Elke periode heeft zijn mooie dierbare momenten en die zuig ik op net een spons. Zo ben ik vandaag veel met Luna bezig straks ook alweer 3,5 jaar geleden zo onvoorstelbaar dat haar leventje hier bij mij niet meer verder mag gaan.

Maar geniet jij maar van je ventje als ik jou zo lees dan doe je dat ook wel.

JOyce heeft de eerste weken regelmatig bij mij op de buik liggen slapen in bed… zeggen ze ook dat dat niet goed is… maar dat was de enige manier waarop we allemaal een beetje slaap kregen…

Met een beetje mazzel kon ik haar soms in haar bedje leggen ( als dat door de kruik lekker warm was) en vaak ook niet…

En overdag sliep ze veel in de wipper die in de box stond… die gaf haar wat geborgenheid…

Inmiddels slaapt ze ook in haar eigen bedje… oke de laatste tijd weer wat moeilijker… maar als ze dan eenmaal slaapt dan slaapt ze goed door…

Wat kan ik nog toevoegen aan wat er allemaal is gezegd. Luister vooral naar je eigen gevoel. Zo’n klein hummeltje lekker bij je nemen hoor.

Thom kwam bijvoorbeeld altijd 's nachts bij ons in bed liggen vanaf dat hij in een groot bed ging slapen. Hoop commentaar gehad bla bla…straks ligt hij iedere nacht naast jullie enz. Nouja…dan is DAT maar zo. Nu komt hij alleen 's morgens nog lekker tutten ook al is hij 7. Ik geniet er altijd zo van…op een gegeven moment hebben ze de leeftijd dat ze dat niet meer willen en het gaat sowieso al zo vreselijk snel.

Je doet het hartstikke goed meid :-*

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar je kleine man. :inlove:

Ik deed bij Fleur trouwens als ze heel onrustig was haar in een doek (die gekleurde van de Hema) losjes inwikkelen, hielp bij haar heel goed.

Bedankt voor de tips meiden…

Marielle… Je kleine mooie meisje inderdaad alweer 3,5 jaar geleden… Wat vliegen de jaren voorbij… En iedere dag nog bij een hoop mensen in gedachten… Het is verschikkelijk wat jij en helaas ook vele andere moeders hebben meegemaakt… Maar gelukkig worden ze niet vergeten! :-*

@Daantjuh wrote:

Bedankt voor de tips meiden…

Marielle… Je kleine mooie meisje inderdaad alweer 3,5 jaar geleden… Wat vliegen de jaren voorbij… En iedere dag nog bij een hoop mensen in gedachten… Het is verschikkelijk wat jij en helaas ook vele andere moeders hebben meegemaakt… Maar gelukkig worden ze niet vergeten! :-*

Je bent lief dacht van de week nog aan Mo wat zal jij haar ook nog missen vooral nu.

Ik geniet trouwens van alle kleine dingen waar ik Luna in zie nu meer dan ooit.

Ja het was even heel dubbel voor me… 28ste is mijn ventje geboren en de 29ste was natuurlijk de dag dat ze 1 jaar overleden was… Vreugde en verdriet…

Je moet ook alles eruit halen… Want Luna is er ook gewoon nog… En net wat je zegt, soms in hele kleine dingen…

he, jullie wonder is er!

Een beetje off topic maar ik wil jullie van harte feliciteren!

Wij hebben Ruben ook heel lang vooral 's avonds in de kamer in de wagen laten slapen. 's Nachts lagen ze altijd wel gewoon in hun wiegje.

Maar als hij nog maar zo klein is doe je gewoon wat goed voelt voor jullie allemaal. Hij kan nog lang genoeg in zijn bedje slapen immers, hij heeft je nu blijkbaar even nodig.

(ik zag een bericht van je elders en schrok eerst even toen ik geen banner meer zag…)