huilen, onrust en non-stop zoeken

Marijn is nu anderhalve week oud. Sinds zondag begon ze vreselijk onrustig te worden. Vanaf het begin heeft ze al een flinke zuigbehoefte, maar met een pinkje was dat goed op te lossen. Sinds zondag dus niet meer. Zodra ze wakker is, zoekt ze zich een gek ookal heeft ze nét haar flesje gehad. Met KV mag je tegenwoordig ‘voeden op verzoek’ maar dat betekend in haar geval, vanaf zondag al, dat ze continue wil drinken. Dan weer 80 cc om na een uur weer 10 cc te drinken en zo gaat het de hele dag door.

Hierdoor krijg ik het idee dat het zoeken en de onrust niet van honger/dorst komt. Pink wil ze niet meer, evenals een fopspeentje. We hebben haar nu ingebakerd en daardoor is het maaien met de armpjes over en de onrust iets minder.

Ze slaapt in haar bedje en we leggen haar nu bij de eerste slaaptekenen in bed. Krampjes zijn het mi ook niet.

De afgelopen twee nachten hebben we compleet doorgehaald. Ze is ontroostbaar wát we ook proberen.

Help?

Vanmiddag komt de wvplk en morgen ga ik de osteopaat bellen. Maar wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Ik zou zeggen regeldagje, maar dan zijn het er 3…

Waarom zou het geen honger kunnen zijn? Misschien is het een hongerige baby?

Hopelijk kan de wijkverpleegkundige of de osteopaat iets voor jullie betekenen. :pray:

Omdat honger in mijn ogen zou betekenen dat ze dan ook effectief drinkt. En dat doet ze dus niet bepaald…

@~Marion~ wrote:

Omdat honger in mijn ogen zou betekenen dat ze dan ook effectief drinkt. En dat doet ze dus niet bepaald…

Ze is rustig wel met de fles in haar mondje? maar sabbelt zeker meer eraan?

@Sweet-Love wrote:

@~Marion~ wrote:

Yep, ook… Of drinkt dan 10 cc-tjes… En zodra de speen uit dat bekkie gaat is er wederom hysterie en ontroostbaar…

@~Marion~ wrote:

@Sweet-Love wrote:
@~Marion~ wrote:

Yep, ook… Of drinkt dan 10 cc-tjes… En zodra de speen uit dat bekkie gaat is er wederom hysterie en ontroostbaar…

Ehm, ja dat herken ik, Riley deed dat ook, zodra de fles wegging was het drama!

Ik heb toen andere fles aangeschaft, daar dronkt hij goed uit.

En heb met een doek de flessen speen waar hij zograag op sabbelde vast gemaakt.

Maar ze drinkt verder super uit de avent fles… Heel relaxed en ontspannen. Ze wil er alleen dus non stop op zuigen…

En verder is ze gewoon zo vreselijk onrustig… Vind het zo zielig…

@~Marion~ wrote:

Maar ze drinkt verder super uit de avent fles… Heel relaxed en ontspannen. Ze wil er alleen dus non stop op zuigen…

Ik weet het dus niet dan! :hug: :hug: :hug: :hug:

@Sweet-Love wrote:

@~Marion~ wrote:

Ik weet het dus niet dan! :hug: :hug: :hug: :hug:

:-*

BEcca opperde een verborgen reflux… Ik zie wel veel herkenbare dingen daarin…

Mijn dochter had ook ontzettend erge zuigbehoefte.

Speentje ging hier ook helemaal niet goed ze kon er niet goed op zuigen, en als ze dat probeerde dan floepte hij er uit.

Als het aan mijn dochter lag zou ze ook heel de dag drinken, maar dat heb ik niet gedaan.

Ook hier zat mijn dochter heel de dag te zoeken, zo zielig om te zien.

Op aanraden van de verloskundige heb ik een fopspeen gehaald van Difrax.

Niet die van 0 tot 6 maanden maar

-/+ 2 maanden echt heel inimini niet overal verkrijgbaar moet ik zeggen, ik heb hem toen bij een drogist gekocht.

Als je hem niet kan vinden ik heb er nog 2 liggen waarvan 1 nieuwe ( niet in de verpakking )

Je hebt ze dus met een bolletje en een half bolletje.

Het is hierdoor een stuk minder geworden.

Het heeft hier zo’n 2 weekjes geduurd trouwens.

Daarna had ze ook nog wel erge zuigbehoefte maar lang niet zo erg als in de eerste 2 weekjes.

Ik hoop dat je er iets aan hebt :-*

Lastig hoor!

Eerst een dikke knuffel.

Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en het contineu willen zuigen en drinkn herken ik wel. De reden dat ze dan maar een klein beetje wil, is dat het even verdoofd, maar daarna nog erger terug komt. En dan wil ze weer drinken en zo ga je door. Als je denkt dat ze dat heeft kun je haar bedje schuin zetten met boeken, haar een half uur na het voeden rechtop houden ( kan eventueel al in de wipstoel ) en goed laten boeren.

Als ze veel van zuigen houdt, kun je inderdaad zo’n flesspeen van avent met een spuugdoekje erin aan haar geven ipv de fles.

Hoe gaat het poepen?

Liefs Suzanne

@~Marion~ wrote:

Hier nog zo één (bv dan)…maar volgens mij is het bij Jinthe meestal toch echt honger. Zegt natuurlijk niet dat dat bij Marijn ook zo moet zijn, hoor. :slight_smile:

Heb ook al aan verborgen reflux gedacht (ook bij Jinthe, ook omdat ze soms regelmatig spuugt), maar daarbij horen toch ook andere klachten…? (Die ze misschien ook wel heeft?)

Ik dacht ook nog aan een sprong (zoals ze dat in Oei, ik groei noemen), maar daar is ze nog wat jong voor…

'k zou de wijkverpleegkundige of de ha om advies vragen.

Ik dacht erigenlijk ook aan reflux, vanwege die zuigbehoefte. Enorme zuigbehoefte kan ook een teken zijn van een allergie, overigens. Ik hoop dat de wijkvpk iets kan betekenen!

Hoop dat ze je kunnen helpen! :hug: :hug:

Ik lees zo eens je verhaal en denk, REFLUX!

Mijn meisje had dit namelijk ook… Merk je verschil als je haar rechtop tegen je aan hebt en rondloopt? is je bv toch niet gelukt??

Het zou best reflux kunnen zijn.

het kan ook zijn dat Marijn niet lekker in haar velletje zit.

Ze was er ineens he, kan best zijn dat het voor haar te snel is gegaan.

Nou ik ben weer thuis (was om 9 uur op pad)

Vanmorgen om 8 uur begonnen met het bellen van de HA. Na 8 artsen verder te zijn (!!! Lang leve vakanties en nachtdiensten) had ik een vervanger te pakken.

Die stuurde mij door naar de kinderarts. Hoezo doorpakken? Om half 11 kon ik terecht. Aangezien ik niet meer naar de IJsselmeerziekenhuizen wil, naar het Antonius. Die heeft een dependance in Emmeloord, maar de KA was daar vandaag niet. Door tuffen naar Snits. A bleef thuis bij de meiden, want die had slechts 2 uur geslapen vannacht, en aangezien ik er nog 3,5 had gemaakt, was ik het fitst.

Onderweg Rijntje uitgelegd wat we doen gaan (I know, klinkt stom, voelde goed!) HEt meiske werd natuurlijk mega relaxed van de auto rit en liet zich dan ook prima onderzoeken.

Conclusie: Ons wijffie is hartstikke gezond, maar heeft inderdaad een (beginnende) verborgen reflux.

Ik werd geprezen om mijn doortastendheid qua aanpak. Dat we haar hebben gebakerd, en zijn overgestapt op dikkere voeding.

Echter, er zit ook wel een wisselwerking in. Het is een combi van eht weer, dat ze zo klein is en het feit dat ze nogal temperament heeft. (En dat klopt, tis een heel sterk meiske. Ze tilde bijv. op de 2e dag haar koppie al op) Vandaar ook dat ze wat schrikkerig is en ‘op scherp staat’ . Ze is gebaat bij regelmaat en ritme. Dat voeden op verzoek vond ik ook maar tien keer niks. Vooral omdat ze ook helemaal niet effectief dronk (10, 20 cc en dan weer een halve fles!) En dus waren we gisteren al begonnen met het voeden om de drie uur. Wel krijgt ze wat te veel voeding wat dan ook weer niet bevorderlijk is. Dus nu flesjes van 70-75 cc maken en die ‘moeten’ op. Ook raadde ze aan Marijn inderdaad lekker in te bakeren.

Verder heeft ze zantac drank gekregen. 1 cc per keer, 2 maal daags.

Marijn is goed nagekeken (en een top KA, nam de tijd, zelfs toen ik begon te janken. I luuuuuf het Antonius z’huis!!!) en is echt een kern gezond wijffie (Voor zover je dat uitwendig kunt bepalen natuurlijk) en liet alles gewillig toe. Ondertussen ligt ze alweer een knap end te maffen. In de cosie, maar soi. Ze slaapt nu en ik ga haar niet overpakken.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de zantac aanslaat. Hopelijk duurt dat niet té lang. Maar het feit dat we de tegenaanval zijn aangegaan brengt mij al heel veel rust!

Toen we terug gingen liepen we langs de afdeling Gyn. Heb haar maar meteen uitgelegd dat ik daar ook veel ben geweest en waarom. Maar dat nu alles weer goed is en we als kers op de taart haar nog hebben gekregen.

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Is niet gek om te vertellen wat je gata doen,l das echt heel goed!

Geweldig dat je weet wat er is en dat ze verders kern gezond is! Zantac werkt echt super!!! Even wennen dat smaakje, maar hier super goede ervaringen!! :thumbup: Je hebt het super gedaan en je meiske ook :thumbup: Let wel erop, mocht het nou ineens weer wat minder gaan, dan komt waarschijnlijk door de hoeveel heid zantac als ze gegroeid is. Misschien heb je al gedaan maar matrasje en box even schuin zetten dmv iets onder matras. :-* ook voor je meiske!

Wat fijn dat je weet wat er is! Nu nog hopen dat de Zantac helpt! :slight_smile: