Huilen en voorkeurshouding

Babysleep is een goede oplossing, maar wel een opmerking, laat je kind NOOIT alleen in dat ding liggen, stel dat hij er toch overheen draait kan hij niet meer terugdraaien, wij hadden hem via de fysio en ik heb echt plechtig moeten beloven dat ik hem alleen in de box zou gebruiken namelijk.



Ik zou je voor die voorkeurshouding echt aan raden zelf een fysio te gaan zoeken (bij het CB kijken ze het iets langer aan namelijk). Er zijn goede kinderfysio’s die bij je thuis komen en dan oefeningen gaan doen om de andere kant dan de voorkeurskant te stimuleren, hier heeft het super geholpen! Bovendien is ze gaan stimuleren om Jim eerder te leren rollen, als een kindje namelijk op de buik ligt gaat de druk van het hoofdje af en dat is heel goed voor de afplatting. Zelf kan je ook gewoon de andere kant dan de voorkeurskant stimuleren door alle leuke dingen in de box aan de kant te hangen/leggen waar geen voorkeur voor is, je kindje moet dan automatisch die kant op kijken om iets leuks te zien. Als je hem voedt moet je dat zo doen dat hij met de kant die geen voorkeur heeft naar jou moet kijken, zo ook met aan- en uitkleden op het aankleedkussen.



Als ik jou was zou ik nu snel handelen voor die voorkeur, de komende maanden is de schedel nog flexibel namelijk en kan je er zelf nog een beetje invloed op uitoefenen. Doordat Jim vanaf 1 maand fysio heeft gehad hoefde hij geen redressiehelmpje te dragen, dat is echt de enige andere oplossing als al het bovenstaande niet helpt! Als een afplatting te erg is en je doet er niks aan krijgt je kindje later problemen met bijv. de ogen (1 oog is dan samengeknepen) en nog zo van die dingen!

Hoi hoi,



Gisteren naar de osteopaat geweest en naar het CB. Z’n afplatting schijnt mee te vallen, we moeten er wel op letten, hoewel ik vind dat het CB er nogal luchtig over deed zonder goed te kijken. Hij liet zich gisteren makkelijker behandelen bij de osteopaat dan de 1e keer. De osteopaat wil hem nog 1 keer zien. Hij zei ook dat de afplatting normaal is(zwaartekracht) maar wel altijd iets is om in de gaten te houden.

Bij Cb geconstateedr dat hij langzaam groeit. 40 gram aangekomen voor 1 week dus hebben we zn voeding gewijzigd en iets opgehoogd. Hij poepte te veel van de andere voeding m.i…



Wat slapen betreft: gaat goed hij wordt om 7 uur in zn bedje gelegd, daarna is het even jengelen en slaapt hij door tot 11 uur. Daarna krijgt hij weer een fles en slaapt hij door tot 6. Vanochtend heeft papa hem eerder uit het bedje gehaald omdat hij huilde en heeft hij een uurtje op de borst bij papa geslapen. heerlijk vindt ie dat! Volgens mij had hij een enge droom :?



Al met al: overdag slaapt hij niet makkelijk maar dat neem ik nu op de koop toe.



waar ik benieuwd naar ben: hoe doet de kinderopvang met baby’s die huilen (zonder de welbekende 38,5 koorts natuurlijk)

Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik denk dat dat per kdv en per leidster verschillend is. Alhoewel ze daar zoveel ervaringen opdoen dat ze daar lekker moe goed slapen. Jim ging voor het eerst met 5 maanden naar het kdv en had daar toen 2 slaapjes per dag, nou is dat nooit een moeilijke slaper geweest dus dat ging goed. Hij was bijv. een hele moeilijke eter, hij dronk heel slecht en verslikte zich continu, voor dat hij naar het kdv ging heb ik daarover voor de wendagen een soort van voorbespreking gehad en heb ik alles uitgelegd en hoe wij dat zelf aanpakken. Ik weet niet of jij nog een voorbespreking hebt, maar dat zou ik dan zeker vragen. Ik denk dat het wel belangrijk is dat hij een goed ritme heeft en dat ze zich proberen aan jouw ritme te houden. Je kan bijv. vragen wat ze daar voor tijden aanhouden qua eten en slapen enz. en hem daar vast een beetje naar toe proberen te sturen. Jim had hele andere tijden en sliep vaak als de andere kids speelden en andersom dus ben ik hem aan de andere tijden gaan laten wennen.

Hoi Alesi,



Ik heb zelf een aantal jaar in een kdv gewerkt. Hoe een kdv t doet? ik denk dat t van het kdv afhangt en dat t heel belangrijk is dat je een kdv uitzoekt (als dit mogelijk is) waar je je goed voelt bij de methode. In de kdv waar ik heb gewerkt wordt het ritme aangepast aan de baby, iedere baby heeft zijn eigen ritme. Er wordt dan ook iedere ochtend gevraagd en opgeschreven hoe laat de kleine voor t laatst gedronken heeft en hoe laat hij uit bed is gekomen. Het in slaap vallen wordt overlegd met de ouders; hoe doen jullie t thuis, hoe willen jullie dat we t hier op t kdv doen, slaapt de kleine makkelijk, moeilijk, lang, kort etc. Ik stond soms een half uur bij een bedje, slaapliedjes zingen, neurieën, over t buikje aaien etc.

Ben wel benieuwd wat je bedoeld met ‘de welbekende 38,5koorts’

Ik bedoel: als je kind een bepaale temperatuur heeft, wordt je toch gebeld om het kindje te komen halen?

Ik ben gewoon benieuwd, stel dat je kind geen hoge koorts/temperatuur heeft maar blijft huilen(ook al noemen velen van jullie dat geen dwingen)

Mag je gebeld worden daarvoor?

Hier bellen ze standaard als een kindje ander gedrag dan wat ze van hem gewend zijn vertoond. Dus als jouw kindje vanaf het begin moeite heeft met slapen en veel huilt zullen ze daar niet zomaar voor bellen denk ik. Dat is hoe jouw kindje is en ze kennen het dan ook niet anders…



Houd je die voorkeur wel goed in de gaten? Hier vond het CB het ook allemaal wel meevallen, maar de kinderarts in het zkh vond het meteen nodig om actie te ondernemen, als ik naar het CB had geluisterd was er aan de voorkeur van Jim pas met 4 maanden wat gedaan en dan hadden we het niet meer zelf kunnen beïnvloeden. Dan had hij dus een redressiehelmpje moeten hebben en daar zat ik gewoon echt niet op te wachten, vond ik zo zielig 24 uur per dag een aantal maanden met zo’n ding op lopen…