Huilen en voorkeurshouding

Hoi,



We zijn nu trotse ouders van een zoon, dinsdag a.s. is hij 1 maand oud. Ik weet dat er al veel over is gezegd en geschreven en ik moet zeggen dat ik ook heel veel hier heb opgestoken van alle reacties.

Het volgende doet zich bij ons voor: ons zoontje heeft last van huilbuien “zonder enige reden”. Ik zeg zonder enige reden omdat we de laatste 3 dagen geen oorzaak kunnen vinden.

Hij had in het begin last van krampjes maar die zijn nu weg omdat we zijn voeding hebben aangepast(2 x friso normaal + 2 x friso comfort op 120 ml).

In de ochtend tegen 3:30 is hij weer begonnen met huilen en wil niet stoppen. Hij stopt met huilen zodra je hem optilt en hem op je borst legt.

Hij valt dan zo ook snel in slaap. Zodra je hem weer in zn bed legt begint het gebrul opnieuw.

Ik heb vanochtend de osteopaat gebeld en gevraagd of onze zoon misschien een consult "waard"is.

Hij slaapt weinig overdag en is heel onrustig tijdens het slapen, verder heeft hij een voorkeurshouding(continue naar links). Bij de geboorte is hij met de pomp naar buiten gekomen dus dat zou ook een rol kunnen spelen.

Ik ben benieuwd wat de osteopaat kan doen.



Moest het ff kwijt.

:frowning:



Mart

ik heb maar 1 woord voor je en dat is inbakeren…wij hadden het zelfde met Marit alleen dan overdag…Nu is ze een tevreden meisje…gewoon zelf met een omslagdoek provesoris doen om te kijken of het werkt…



Het gekke is, soms slaapt hij rustig door, net als gisteravond, sliep hij 4 uur achter elkaar gewoon door. Heel wisselvallig, dat maakt ons juist een beetje onzeker.

dat ha Marit idd ook…Maar echt probeer het maar eens met ee omslagdoen gewoon om je kindje daar in te rollen zeg maar…zoals op de foto hierboven…Armpjes gewoon naast het lichaam neer leggen en dan doek erom heen slaan…



Je zult zien dat het dan stukken beter gaat!

Er is al heel veel geschreven over wat een osteopaat kan doen. Wat kan zijn, is dat er bij je kindje iets klem zit, en dat hij dus pijn heeft. Zeker omdat hij ook een voorkeurshouding heeft. Dat wil vaak zeggen dat een kindje de andere kant op niet goed kan bewegen, of wil bewegen vanwege de pijn. Ga asjeblieft niet inbakeren, want als er een fysiek probleem is los je dat daarmee niet op.

Is 1 maand oud niet te vroeg voor een osteopaat?

Niet onzeker zijn hoor meis…

Hij wil gewoon bij je zijn!!! :inlove:

Bedenk je maar dat hij een maand geleden nog warm in je buik zat onder je hartslag (wat dus een zéér fijn geluid voor hem is nu in de ‘‘koude wereld’’ met alle nieuwe dingen en geuren en geluiden) en warm vruchtwater om zich heen had en alle geluiden die gedempt werden…

Dus hij moet gewoon wennen…écht!

Celiza sliep ook (en Renzo ook trouwens) het liefst bij ons de eerste 6 weken zéker.

Ik ben Celiza in gaan bakeren omdat zij die beperking erg prettig vond,zij is een ‘‘onrustig’’ en bewegelijk kindje geweest en nog altijd heeft ze peper tussen de billen :wink:



Maar twijfel niet aan jezelf…pak hem lekker bij je…je kan hem nu niet verwennen en juist als je hem pakt en veel bij je hebt de eerste weken dan kan hij straks de wereld wel aan want dan weet hij dat papa en mama wel in de buurt zijn…

En hij kan nou eenmaal nu nog niets anders dan huilen om te laten weten wat hij wil…Bij jullie zijn dus :inlove: …vandaar dat hij dan wél stil is :wink:

ps. osteopaat is altijd de moeite waard!

Sowieso voordat je gaat inbakeren eerst even alle lichamelijke dingen nalopen. :thumbup:

@Alesi wrote:

Is 1 maand oud niet te vroeg voor een osteopaat?




nee hoor, met lotte ben ik al op 3 weken geweest

Een osteopaat kan bij een voorkeurshouding vaak wel helpen.

En mocht je gaan inbakeren, zou ik me toch wel even goed laten voorlichten bij het cb of dit wel mag. Soms zijn er contra indicaties (in stuit gelegen dus kans op heupafwijkingen bijv.) waardoor je niet mag inbakeren. Zij kunnen je dan meteen goede uitleg geven over hoe je moet inbakeren.

Heb maar een advies voor je. Osteopaat.

Wij zijn ook geweest na weken modderen. Bleek dat Moreno iets vast had zitten in zijn nekje.

Ze kunnen altijd kijken of er wat is dus ook uitsluiten dat dat het niet is.



Sterkte :hug:



x

Bedankt voor de tips.

Sinds vrijdag laat ik hem in z’n eigen kamer slapen. Hij heeft wel 2,5 uur gehuild(gebruld) , en ik ging elke keer weer kijken om hem te troosten. heb hem niet uit zn bedje gehaald.

Zodra j ehem optilt is hij rustig. Ik wil dat o zo graag maar we kunnen het beide niet volhouden om hem elke keer zo te laten slapen.

Dus gisteravond maakten we ons klaar voor een zware nacht. Laatste fles om 11 uur. Mijnheer is om 3 uur wakker geworden. Om 3 uur fles gegeven toen is ie om 8 uur weer wakker geworden. :smiley:

Vandaag in zn eigen kamer ook weer 2 uur lang gehuild. Ik weet dat hij geen krampjes heeft en dat hij warmte wil, maar laat hem alvast wennen aan z’n eigen ritme en ruimte. We houden hem wel in de gaten maar proberen hem steeds minder in slaap te laten vallen op de borst(bij papa) en laten hem ff doorhuilen in zn eigen kamer en bed.

Lukt niet altijd, maar het hoeft ook niet altijd, toch? :slight_smile:

Ik geef je alleen mijn mening, maar ik denk dat zo een kleintje twee uren laten huilen veel is…

:hug:

@Vicky S wrote:

Ik geef je alleen mijn mening, maar ik denk dat zo een kleintje twee uren laten huilen veel is…

:hug:




Ben het daar ook wel ene beetje mee eens… :oops:

Stel je eens voor dat je vandaag door aliens gekidnapt wordt en op eens op een andere planeet terecht komt: terwijl hier op aarde te themperatuur altijd dragelijk was, het eten naar je toe gebracht wordt en alles een beetje vertrouwd is moet je het van de een op de andere dag in een totaal andere omgeving doen: het is koud, je buikje doet soms pijn van de honger soms van de krampjes en het is op eens ZOOOOOOOOOOOOOOOOO groot :shock: :shock: :shock: bovendien spreken de aliens ook nog een andere taal dan jij :? Zou jij dan niet gaan huilen en graag terug willen naar de plek waar jij je lekker bij voelde (mamma dus :mrgreen: )



Hier ook maar mijn mening: maar ook in mijn ogen is 2 uur huilen te veel voor zo’n kleine.



Mijn mening is: troosten, altijd en overal. (Misschien ben ik dan wat overdreven in de andere kant :oops: ). Huilen is op dit moment namelijk de enige manier voor je kindje om te communiceren. En wanneer niet gereageerd wordt op z’n uitingen dan ‘voelt ie zich in de steek gelaten’. Misschien wat cru om het zo te zeggen maar dat is wel mijn idee.



Ik weet dat ik Jasper in het begin ook wel eens heb laten huilen, maar ik ben er intussen achter gekomen dat bij hem in slaap huilen NIET werkt. Tenminste: er zijn verschillende huiltjes, sommige zijn gewoon ‘ik moet deze dag verwerken voordat ik in slaap kan vallen’ huiltjes, dan haal ik hem natuurlijk niet uit bed, maar zo gauw hij overstuur is pak ik hem op omdat ik weet dat hij niet vanzelf weer rustig wordt.



Iedereen moet natuurlijk doen waar hij of zij zich prettig bij voelt, ik geef je alleen mijn mening :mrgreen:

:shifty: 2 UUR laten huilen :o Ik vind dat eerlijk gezegt echt NIET kunnen voor zo een klein beebje…er zijn andere manieren meis écht…dit is in mijn ogen écht zielig…vergeet niet dat je juist in de eerste weken de binding maakt met een baby voor het leven…en vertrouwen moet je opbouwen…door hem zo alleen te laten win je in mijn ogen géén vertrouwen :shifty:

Sorry…maar ik snap als je het niet trekt maar dan om de beurt het is zó tijdelijk…hij is nog zó klein…

Echt meis denk er nog eens goed over na…

Ik zou het niet kunnen…het is natuurlijk jullie kind en jullie moeten het zelf weten maar ga eerst eens alle ‘‘manieren’’ en opties na voor je hem zo aan zijn ‘‘lot overlaat’’ :oops:

Hoi,



Ik moet er wel bij vermelden niet 2 uur onafgebroken laten huilen. We gaan kijken en blijven met hem staan bij zn wieg, dan stopt hij met huilen, valt in slaap. Het moment dat je weggaat begint hij weer.

Ik weet dat het lang klinkt maar het is geen doen om je kind de hele dag op te tillen en hem zo te laten slapen.

En ik vind het niet overdreven om altijd en overal te troosten, het is gewoon niet haalbaar en we vinden het gevaarlijk worden. Op het moment dat we zelf op bed, met hem in slaap vallen hebben we er geen controle over hem en onszelf. We merken dat dat steeds vaker gebeurt.

Ik kies dus voor het beste van het slechtste. Liever in zn bed huilen dan dat ik of mn man wakker worden en we zijn op hem in slaap gevallen…

Dat is zéker waar meid!!

:hug:

Ik zou tóch je aanraden om alle lichamelijke dingen uit te sluiten (osteopaat en cb even laten checken) en hem dan toch eens in te bakeren,kan jullie veel rust brengen!

Succes!

Weet je zeker dat hij niks aan de bevalling heeft overgehouden? Een bevalling met vacuüm daar komt veel kracht bij kijken. Je hebt bijv. ook het KISS syndroom en dat is heel pijnlijk voor een beeb klik hier http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/kiss_001.htmvoor meer info.



Heb je al iets gedaan aan die voorkeurshouding? Dat is namelijk wel iets waar je serieus mee aan de slag moet om te voorkomen dat hij een afplatting krijgt en dat heeft weer allerlei vervelende consequenties! (Onder andere een redressiehelm)



Jim is ook met de vacuüm geboren, die is 2x losgeschoten en de 3e x bleeft hij gelukkig zitten. Door alle kracht die daarbij gebruikt is had hij zijn sleutelbeen gebroken. Hij moest twee weken op zijn linkerzij om zijn rechtersleutelbeen te ontzien. We hebben t/m april fysio gehad omdat hij een hele erge afplatting had. Dus houd het in de gaten!

Tips om hem van de voorkeur af te helpen voor zover je die niet al hebt gehad:


  • stimuleer hem om naar de andere kant te kijken als hij in de box of bed ligt, bijv. door alleen aan die kant een speeltje/muziekdoosje iig iets wat interessant is neer te zetten. Het bedje met de andere kant dan de voorkeurskant naar het raam (licht) toe zetten.
  • er zijn bij bijv. Prénatal speciale zijlig kussentjes (safe t sleep)verkrijgbaar die je in de kinderwagen of box kunt gebruiken MAAR ALLEEN ONDER TOEZICHT, NOOIT ALLEEN LATEN LIGGEN IN ZO’N DING! Dit i.v.m. eventueel omrollen en het niet zelf kunnen terugrollen (is hier overigens nooit gebeurd). Ik had dit kussentje via de fysio gekregen.
  • verder is het buikliggen oefenen heel erg belangrijk, hoe eerder een kind met een voorkeur (en dus afplatting) op de buik kan hoe beter, hierdoor wordt namelijk de druk op het hoofdje minder en wordt ook de afplatting minder.



    Jim had een hele ernstige afplatting zowel links als achter en doordat we dit al heel snel en heel consequent zijn gaan doen onder begeleiding van een fysio die bij ons thuis kwam is een redressiehelmpje niet nodig geweest!

Alesi,



Jou verhaal is mijn verhaal van bijna een jaar terug. Moreno huilde van af het eerste moment heel veel.

Ik gaf bv. Was een uur bezig met voeden dan was het een kwatier/ 20 min rustig om vervolgens weer van voren af aan te beginnen. Ook midden in de nacht. Heb mijn moeder al wel om 04.00 gebeld omdat ik niet langer kon. Het is zo slopend. Je bent de wanhoop op een gegeven moment nabij. Je weet niet meer wat je moet doen.

Heb het cb, de ha enz gebeld. Kreeg te horen dat het krampjes waren. Dat mogelijk mijn melk niet genoeg voeding bevatte. (stom dat ik het toen geloofde en ben overgestapt op kv :wall: )

Ik ben gaan kijken op i-net en kwam daar een site tegen over huilbeebs.



http://www.huilbaby.nl/cgi-bin/index.pl?url=kenmerken.htm&title=Kenmerken+Huilbaby



Dit is een lijst met kenmerken. Moreno had er 20 van de 22. Heb toen huilend een osteopaat gebeld. We mochten daar gelijk de volgende dag langs komen. Helaas geen wonderbaarlijke genezing. Maar op vrijdag de eerste behandeling en op zondag voor het eerst 3 uur achter elkaar slapen zonder dat we hem moesten dragen of zo. Na drie behandelingen hebben we nu een mannetje wat nu net zoveel lacht als dat ie toen huilde.



Als je manneke heel driftig op zijn fop of iets zuigt en zich overstrekt bij het op tillen is dat een teken van pijn.

Dat driftig zuigen is een reactie omdat op die manier de spieren ontspannen.

Als je je mannetje ook maar iets herkend in de lijst die ik gelinkt heb bel dan AUB de osteo want die kan je kleintje dan heel snel en goed van de pijn af helpen.



Het is een lang verhaal geworden maar hoop dat je er wat aan hebt.



x