Hoi,
even jullie mening en ervaring…
Mara was de eerste drie weken een voorbeeldige baby. Ze sliep heel veel en huilde haast niet. Maar daarna ging ze steeds meer huilen en op dit moment is het zowat van zonsopgang tot zonsondergang. Alleen de middaguren gaat het nog wel goed en slaapt ze zo 4 of 5 uur achter elkaar.
Ik heb een lange bevalling achter de rug van Mara (zie kraamtijd). Die duurde 39 uur vanaf het breken van mijn vliezen. Het kwam niet vanzelf op gang en na ongeveer 35 uur hebben ze de bevalling opgewekt. Toen ging het eigenlijk juist weer heel snel en zat ik in 3 uur ongeveer op volledige ontsluiting. Mara is met 4 minuten persweeën op de wereld gekomen :shock:. Ik v ertel dit, omdat ik her en der lees dat ook de bevalling reden kan zijn van stress en spanning bij een baby en dit leidt weer tot huilen.
Nu ben ik door meerdere mede mama’s gewezen op osteopathie.
Deze lijst vond ik op Inet. Wat denken jullie??? Heeft Mara iets aan osteopathie? En is ze een huilbaby?? Maar de belangrijkste vraag is meer: Wat dan?
Aan de hand van de onderstaande lijst kunt u toetsen of uw baby in aanmerking komt voor Osteopathie. Als 10 of meer van de onderstaande punten herkenbaar zijn voor uw baby, zal een behandeling veel effect hebben.
Een huilbaby is een baby die meer dan drie uur per dag, drie dagen per week en al langer dan drie weken lang huilt. Ja, absoluut, langer ook. Maar dat is als we haar in haar bedje laten. Als ze de hele dag bij ons op schoot zou zitten, haalt ze die drie uur niet denk ik…
Een huilbaby huilt niet ‘echt’ maar krijst oorverdovend en aanhoudend. Bijna niets helpt om de baby rustig te krijgen. Nee, Mara krijst niet, maar huilt op een normale toon en volume
Vaak stopt de baby met huilen als de ouder het kind op de arm tegen de borst aan mee gaat lopen. De baby valt al lopend in slaap. Op het moment dat de baby neergelegd wordt, schrikt het wakker en begint weer te krijsen. Ja, ze stopt dqan met huilen. Maar we moeten wel een tijd met haar lopen eer ze in slaap is gevallen dan.
Een huil/overprikkelde baby wil niet alleen in de box/bed. De baby zit slecht in zijn velletje en voelt zich in de nabijheid van de ouder/verzorger meer op zijn gemak. Ze voelt zich duidelijk meer op haar gemak als ze bij ons is. Wel zijn er momenten dat ze zich heel goed zelf kan vermaken in de box en dat ze zelf in bed in slaap kan vallen.
De baby huilt niet 'communicatief ‘: huilt/krijst altijd op dezelfde toon. Daardoor is niet te horen of de baby honger heeft, slaperig of boos is. Nee, of ja, twijfelgeval bij deze…
Het is moeilijk te bepalen of de baby honger heeft. Wanneer je met de vinger over een wangetje aait, het hoofdje naar de vinger toe draait en de mond open doet om te willen gaan zuigen, dan kan dat een teken van honger zijn. Nee, Mara laat heel duidelijk zien dat ze honger heeft. Gaat dan direct happen.
Als de baby huilt, maakt deze wilde bewegingen met handen en voeten. De baby kan buikpijn hebben als deze de beide benen naar de neus buigt. Men kan zich afvragen of een baby die buikpijn heeft zich overstrekt. Nee, Mara houdt haar lijfje vrij rustig als ze huilt. Maait niet heel erg met haar armen en overstrekt zich ook niet. Ze houdt wel haar hoofd vaak naar achteren als ze op me ligt. Ze duwt zich dan af
De meeste baby’s zijn het rustigst als ze op de buik op de onderarm van de ouder ligt en zo rond gedragen wordt. Ja, ook Mara.
De baby is erg schrikachtig. Het minst of zelfs geen geluid veroorzaakt een heftige schrikreactie waardoor de baby luid schreeuwend weer wakker wordt. Nee, als Mara slaapt, dus echt slaapt, dan kan je een bom naast haar afvuren, maar daar wordt ze niet wakker van. Geluiden beneden maken haar ook niet snel aan het schrikken. Ook niet als ze zelf beneden is
Dit geldt ook voor de overspannen rug- en beenspieren, waar door de baby al stevig op de benen staat (natuurlijk ondersteund door een van de ouders). Mara duwt zich continue af met haar benen. Heb het idee dat ze steeds wil springen zeg maar…
Babymassage of de baby in het bad doen kan voor veel huilbaby’s een ramp zijn. Dit zijn weer extra prikkels terwijl de baby al overprikkeld is. Nee, Mara wordt direct stil van het warme water. Wel huilt ze daarna vaak met afdrogen.
Veel huilbaby’s hebben hoofdpijn. De baby ligt dan ook graag met de schedel ergens tegen aan. Veel huilbaby’s kruipen dan ook door het bedje heen totdat ze ergens contact hebben gemaakt met een weerstand. Een spijltje of de bovenkant van het ledikantje bijvoorbeeld. Twijfel. Sinds twee dagen vind ik Mara wel scheef liggend in bed met haar hoofdje tegen een spijl aan…
De oogjes van de baby zijn naar boven gericht zonder iemand aan te kijken. Nee, Mara maakt juist heel veel contact en zoekt ons telkens op met haar ogen. Speeltjes zijn niet meer interessant als wij in zicht zijn.
Het hoofdje ligt vaak extreem ver naar achteren. Nee, wel eens naar achteren en dus als ze zich afduwt als ze op ons ligt, maar niet zoals ik op foto’s bij overstrekken heb gezien.
De baby is in de meeste gevallen overstrekt. Nee
De romp ligt in een banaan - of komma vorm. Nee
De rug is moeilijk te buigen. Nee, volgens mij niet. Moet ik nog eens proberen…
Vaak een voorkeurshouding, waar de baby moeilijk uit te krijgen is. Een poging om de baby recht te leggen, leidt tot heftige protesten. Twijfel, in bed kijkt ze vaak naar links met haar hoofd. Dan is het wel moeilijk te draaien. Maar tijdens het geven van de fles, kan ik haar wel makkelijker draaien.
Ligt de baby op de rug met de beentjes naar je toe, dan kost het veel moeite om de benen te strekken en te buigen (fietsen). Nee
Het lukt ook niet om de baby zo op te rollen, dat de knieën bij de schouders komen: "Foetus houding’. Daardoor kost een luier verwisselen ook veel moeite. Nee
Het bekken kan niet onafhankelijk van de ribbenkast gedraaid worden: heupen, schouders en oren blijven constant in het frontale vlak. De baby draait als een paaltje. Nee
De buik van de baby is erg hard. Wel wat gespannen.
Ik ga dinsdag sowieso eens bellen met de osteopaat om ons verhaal te doen.
Ook maken we een afspraak bij de ha om een kweekje te laten maken van haar oogje. Sinds de geboorte komt er wat pus uit haar traanbuisje. We blijven dit schoonmaken met een watje en gekookt water, maar het blijft. Mss heeft ze toch een bacterie en heeft ze daar last van :think:.
ik denk dat een osteopaat sowieso geen kwaad kan. Ik geloof niet dat het door haar oogje komt. Dat komt vrij veel voor en kan tot een jaar aanhouden. Het traanbuisje is dan verstopt. Dat gaat (als het goed is) vanzelf open en anders prikken ze het open rond de eerste verjaardag.
Misschien wil ze gewoon gedragen worden. Of zoekt ze meer geborgenheid :think: Is inbakeren misschien iets of slapen in een hangmatje/bedje ??
Ik hoop dat het snel beter met haar gaat voor haar en voor jullie :hug: :-*
Inbakeren kunnen we nog wel proberen, alhoewel ik zelf denk dat dat het niet veel beter zal maken. Ik heb namelijk begrepen dat dat meer nodig is als ze zichzelf iedere keer wakker maaien met hun armen. En dat doet Mara dus niet. Dat is ook het gekke. Ze is heel rustig en huilt alleen. Wel af en toe met een roodaanlopend hoofd, maar niet met vreselijk gemaai en geschop :think:.
Ik wil nu eerst uitsluiten dat er niks medisch met haar aan de hand is. Eerst maar eens methodes proberen zonder medicatie te hoeven gebruiken, zoals een osteopaat. Daarna eventueel testen op allergie of wat ook…
Hangmatje…ik ga eens op MP speuren!
Ik zou ook een osteopaat raadplegen. Het probleem van inbakeren is dat je niet met één keer weet of het werkt, dat moet je ook langer doen. Van een osteopaat hoor je vaak zoveel goede verhalen!
Veel succes, het lijkt me heel zwaar en moeilijk om een baby te hebben die zoveel huilt.
Ik zou wel heen gaan. Je kan het altijd proberen en als je een goeie hebt verteld
die je ook of het echt nodig is.
Zowel bij Anique als bij Reno heeft het heel goed geholpen (bij Reno zijn we
nog steeds onder behandeling)
Van welke site heb je trouwens die vragenlijst?
huilbaby punt nl
Voor degene die ervaring hebben met een osteopaat; wat was de reden om een osteopaat in te schakelen?
En heeft er iemand ervaring met een osteopaat in Almere? Zo ja, welke en wat is je ervaring?
Even een filmpje van een huilende Mara: http://www.youtube.com/watch?v=VqVZ84VpLdo
Wij zijn bij een osteopaat geweest omdat ik het idee had dat zoonlief zich beter kon voelen dat hij deed. NIet dat hij lastig was of veel huilde, maar wel vaak uit zijn hum. En het hielp echt. Vraag me niet hoe (vind het nog steeds vaag gedoe) maar het werkt.
Hangmatje heb ik hier eentje. Mag je wel overnemen. Stuur maar een pb.
Hoi,
Wat vervelend zeg.
Daan huilde in het begin ook heel veel. Op advies van de HA zijn we toen Nutramigen gaan gebruiken en binnen 3 dagen had ik een heel ander kind. Een tevreden kind. Ook was zijn advies om een hangmatje aan te schaffen.
Hij ligt daar nu niet meer in maar ik las dat je op zoek was?
PB me maar als je interesse hebt
Sterkte verder :hug:
Ik weet hoe moelijk het is als je kindje veel huilt…
Gr… CLaudia
Hoi,
lief van jullie. Mijn moeder kan een hangmatje regelen en gaat kijken of ze er 1 heeft liggen. Ze heeft nl een eigen winkel in kinderartikelen (zie mijn www knopje ).
Morgenochtend ga ik naar de osteopaat. Zo door de telefoon had hij het idee dat ie wel iets voor Mara kan betekenen. Ikzelf weet het nog niet. Twijfel of ze niet gewoon huilt, omdat ze dat nodig heeft. Maar goed, we zullen het morgenochtend wel horen. Zal mijn ervaringen hier dan laten weten :D.
he bah lastig meid
ik moet morgen ook weer heen trouwens ik hoop voor de laatste x
bij amy heeft het super geholpen
bij haar ging ik heen vanwege het spugen en geen goede ontlasting
waardoor ze uiteraard ging huilen
heb nu een hele lieve meid die lekker veel slaapt en vrolijk is
dus ik ik ben voor een osteophaat deze man heeft gouden handjes haha
suc6 morgen
Vanmorgen zijn we dus bij de os geweest. Eerst hebben we ons verhaal gedaan. Ondertussen was hij Mara al aan het observeren die uiteraard op dat moment heerlijk lag te slapen in de Maxi cosi :lol:.
Daarna heb ik haar op de tafel gelegd en uitgekleed en is ie gewoon alleen gaan voelen en wat duwen her en der. Hij voelde niet veel afwijkends, maar zag wel dat ze zich continue overstrekte. Ze duwt haar hoofd veel naar achter, maar wij hadden dat nooit als overstrekken ervaren. Haha, wij waren alleen maar heel trots op Mara dat ze zo sterk was en zich al vanaf dag 1 op kon duwen en haar hoofd omhoog hield.
Maar dat schijnt dus helemaal niet goed te zijn en alleen maar spanningen te veroorzaken. Haar nekje en hoofd zaten dus een beetje vast. Niet overdreven, want ze kon wel haar hoofd helemaal plat opzij leggen, maar toch genoeg om zich niet lekker te voelen. Dit heeft hij dan ook gemasseerd en zenuwen in haar nek gemanipuleerd ofzoiets. Mara vond het iig heerlijk. Ze lag er helemaal ontspannen bij.
Hij denkt het in 3 behandelingen helemaal los te hebben, dus moeten we nog 2 keer terugkomen. Volgende week donderdag gaan we weer.
Vandaag heeft ze al wel minder gehuild, maar was nog wel onrustig. Toen we vanmorgen thuiskwamen was ze wel heel moe en heeft ze ongeveer twee uur geslapen. Daarna heb ik haar een fles gegeven en vrijwel meteen viel ze weer in slaap. Op schoot en tegen me aan voelde ze al wel anders, meer ontspannen en ze was ook niet steeds met haar hoofd aan het trekken. Daarna heeft ze van 2 tot 6 geslapen. Alleen nu ligt ze weer op bed en is ze erg nrustig. Maar het is niet continue huilen en haar huil lijkt ook anders. Meer zeuren…Hopelijk valt ze straks toch weer lekker in slaap.
Ik hoop dat dit echt de oplossing is en het nu beter zal gaan. Ze heeft wel ontzettend veel gelachen vandaag. Vooral als ze Nikkie zag, moest ze lachen en ineens maakt ze ook andere geluidjes. Ze gilt af en toe echt van plezier. Dat is vandaag ook voor het eerst. Maar of dat hiermee te maken heeft :think:.
Wat fijn Wijnanda. Een behandeling en het lijkt al een ander kind. :inlove: Hopelijk is ze na de volgende behandelingen weer helemaal happy en zichzelf :thumbup:
oh wat fijn dat de 1e behandeling lijkt aan te slaan.
Ik ben ook met mn zoontje naar os geweest.klachten: erg veel huilen,overstrekken,darmkrampjes,veel spugen,veel scheetjes,niet ontspannen…
Bij ons hielp het helaas niet.Probeerde van alles en tusse nde 1e en de 2e afspraak(zit toch een aantal weken tussen,heb ik hem ingebakerd.
En t hielp meteen!! Heb een totaal andere baby,een vrolijkerd!
Dus,altijd t proberen waard toch?!
Succes
Nou vandaag ging het nog slechter dan ooit. Ben nu echt de wanhoop nabij. Ik weet het gewoon echt niet meer. Met de rust en regelmaat zijn we vanaf dag 1 begonnen, maar dat lijkt dus gewoon echt niet te werken bij Mara. Ze zeggen dan een half uur laten huilen, maar Mara huilt gewoon tot we haar weer oppakken. En of dat nou na 5 minuten is of pas na drie uur. Dan huilt ze dus gewoon drie uur. En dan is ze af en toe wel stil, maar het put haar gigantisch uit en ons ook .
Ik weet niet of het vaker voorkomt dat het na een behandeling erger wordt, maar volgens de os waar we gisteren waren, zou het niet erger moeten worden :?. Nou, dan weet ik niet waar het vandaag door komt.
Ik heb Mara al een keertje geprobeert in te bakeren, maar ook toen bleef ze huilen. Vandaag heb ik het weer geprobeert, maar ze wordt gewoon boos omdat ze vast ligt. Misschien moet ik het doorzetten hoor, maar ik kan gewoon niet meer tegen het huilen. Ik haal haar er nu iedere keer uit om te troosten, want ik vind het nu zo zielig en verdrietig voor haar dat ze zo verdrietig is. Ik heb vandaag ook alleen maar zitten huilen, wat ook weer de uitwerking heeft op mijn peuter in huis. En daar word ik nog verdrietiger van. Ik heb nu het gevoel in een vicieuze cirkel te zitten en er niet meer uit te komen.
Vanmorgen heb ik ook de KNO arts gebeld vanwege Mara haar bloedneus. Ik kon pas 8 mei terecht, maar dat vind ik echt nog te lang duren. Dus ik heb vanmorgen aangedrongen en kan nu morgenmiddag al terecht.
En vanmiddag naar het inloopspreekuur van het cb geweest. Daar heb ik een afspraak gemaakt met de arts. Ze komt morgenochtend bij ons aan huis en heeft dan een uur de tijd om te luisteren en naar Mara te kijken.
Ik wil nu al het medische ook laten nakijken, zoals reflux of KMA of wat ook…
Ik weet het even echt niet meer. Kan gewoon al niet meer tegen 5 minuten huilen, terwijl ik haar in het begin nog goed kon laten liggen. Misschien put ik haar nu dus alleen zelf ook uit door haar steeds te sussen, maar ik vind haar gewoon zo zielig dat ik het niet meer kan .
oh, wijnanda, lees nu pas het 2e stuk :hug: wat een ellende zeg :hug: ik ben heel benieuwd wat de verpleger ziet, en hoe het bij de arts gaat.
mischien huid ze net zo lang als normaal, alleen ben je nu geknakt :hug: :hug: dikke kus, en als ik iets voor je kan doen :-*
Hoe is het gegaan met de arts van het cb en in het zkh?
Wat onzettend moeilijk!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je de wanhoop nabij bent :hug: :hug: :-*
Even geknipt en geplakt uit andere topics:
Gisteren (vrijdag):
Hier een vermoeiende dag achter de rug. Vanmorgen uit bed, meteen gedoucht, daarna Nikkie gewassen en aangekleed, en daarna Mara. Ondertussen ook Mara nog een fles gegeven en om 11 uur was de arts van het cb hier. En ja hoor…Mara lag te slapen alsof ze nooit anders deed . Gelukkig nam ze me wel serieus en heeft ze mijn verhaal aangehoord. Ze had weinig adviezen helaas en vond dat we het goed deden en echt ons best doen. Ze heeft nog wel naar de uitslag van Mara gekeken, maar vind dat er niet zorgwekkend uitzien. Ws een irritatie van iets.
Maar niks wat duidt op KMA, dan begint de uitslag in het gezicht en dat heeft Mara helemaal niet en ook niet gehad. Maar we hebben op haar aanraden nu wel Friso extra care allergie ofzoiets gekocht. Als het wel KMA is, zou ze hier vrijwel direct positief op moeten reageren. Volgende week vrijdag belt ze weer en dan kijken we hoe het dan gaat en trekken we van daaruit een verder plan. Ook heeft ze me laten zien hoe ik Mara moet inbakeren met twee doeken, dus dat kunnen we ook gaan proberen.
Als dat allemaal niet baadt en de os helpt ook niet, dan kunnen we een eventuele refulx probleem onderzoeken. Maar ook dat denkt ze niet dat dat het is, omdat Mara eigenlijk heel ‘ontspannen’ huilt. Ze krijst niet en lijkt dus geen pijn te hebben. Ze lijkt alleen echt oververmoeid.
Nu dus over op de anti-allergie poedermelk en laat de os donderdag zijn behandeling doen en dan kijken hoe het gaat.
En vanmiddag met Mara naar de KNO arts geweest voor haar constante bloedneus. Hij heeft gekeken met een lampje in haar neus en zag vrij hoog in haar neusje wel wat korsten. Hij denkt niet dat het iets ergs is, maar vindt het ook niet normaal bij zo’n jong kindje. Hij wil ons dus wel even blijven zien. Ik moet nu met Otrivin spuiten om de korsten minder te laten worden en hopelijk stopt dan ook het bloeden.
Het huilen was vandaag wel weer iets minder, maar het was wel een gekke dag. Vanmiddag waren we in het zkh en tot die tijd heeft ze niet gehuild. Maar dan wel weer vanaf het moment dat we thuis waren. Dus vanaf een uur of vier en nu nog steeds af en toe .
Vandaag (zaterdag):
En vandaag gaat het wel. Ze is wel vannacht weer voor een voeding gekomen, maar dat doet ze de hele week al weer. Vanmorgen om 8 uur was ze weer wakker en dus een fles gegeven. Daarna zat ze alweer te gapen en dus weer op bed gelegd. Op zich ging ze wel slapen, maar wel steeds wakker en huilen. Soms sliep ze dan na een minuutje weer verder en soms hield het aan en ben ik naar boven gegaan om te sussen en een speen te geven. Dit ging op zich wel. Vind het alleen zo sneu dat ze niet gewoon lekker doorslaapt. Om 11 uur haar eruit gehaald, gewassen en fles gegeven. Tijdens de fles viel ze alweer in slaap en heb ik haar even bij me gehouden. Daarna even in de box gelegd, maar daar werd ze gelijk wakker en was ze het er niet mee eens. Dus weer naar boven gebracht en in bed gelegd. Toen was het even mopperen, maar ze viel al snel in slaap.
Toen heeft ze tot half drie ongeveer geslapen! Daarna weer een fles gegeven, verschoont, op schoot even gespeeld en toen heeft ze zichzelf nog een hele tijd in de wipstoel vermaakt. Pas om kwart over vier was ze het zat. Dus weer naar boven. Daar viel ze meteen in slaap, maar helaas werd ze na een half uur weer wakker.
En nu ligt ze helaas weer te huilen en kan ik haar niet sussen :?. Maar al met al, ging het al iets beter vandaag. Ik hoop niet dat ze nu weer huilt tot de zon onder is, maar ben bang van wel…
hey meis,
wat een gedoe he?!
Gelukkig gaat t al iets beter.Even een tip,werkte bij mij van de verpleegkundige van cb.
Wbt inbakeren: houd t zelfde ritme aan. Inbakeren,in bed leggen,ff laten huilen(mijn zoontje huilt ca 10-15 min voordat hij in slaap valt).Dan als ze moet eten verschonen,fles of borst,even in de box ,knuffelen,en zodra ze moe wordt(gapen,wegkijken,wit worden etc) gelijk naar bed.
Dit werkte bij mij echt super.De eerste paar dagen moest mn zoontje er ook nog aan wennen,toch nog ff huilen tussen de voedingen door.Dan gaf ik idd ook de speen of even knuffelen,boertje.Maar vooral zo min mogelijk zeggen.Na een paar dagen al gng mijn liefje lachend de bakerzak in.Echt geweldig!!!
Het is maar een tip hoor,bij mij werkte het super.wie weet bij jou ook.Ik heb na een paar dagen 2 bakerzakken van pacco op mp gekocht,omdat ik t inbakeren met die 2 doeken toch een gedoe vond en helemaal met die speld.
Succes meid en kop op!
Sunce, thx :-*.
Hier met de oudste werkte die regelmaat ook heel goed. het boekje van Ria Blom ‘regelmaat brengt rust’ was echt mijn bijbel toen en heb er erg veel aan gehad.
Bij Mara werkt dit helaas dus niet zo goed als toen met Nikkie. Ik wacht nog even met inbakeren, maar ga zo wel naar bed met Ria Blom. Heb via mijn moeder vanmiddag het boekje ‘inbakeren brengt rust’ gekregen. Daar staat veel van hetzelfde in als dat boekje wat ik dus al heb, maar dan met allemaal tips over inbakeren. En ze hebben het daar (gelukkig) over dezelfde inbakertechniek als de arts van het cb mij heeft laten zien :thumbup:.
Mara heeft trouwens niet helemaal tot zonsondergang gehuild :dance:.
Ik heb haar na mijn laatste bericht hier een half uur in bed gelaten, maar ze bleef weer huilen. Dus om kwart over vijf maar een fles gegeven en heeft ze heerlijk zichzelf weer in de wipstoel kunnen vermaken, terwijl wij aan het eten waren. Na het eten was ook Mara het zat in de wipstoel, dus weer naar boven gebracht. Daar was het weer huilen en af en toe stil. Toen ik Nikkie aan het klaarmaken was voor bed, was Mara stil. Ik heb ook het vermoeden dat ze dan naar ons ligt te luisteren, want ze is heel vaak stil als ik met Nikkie boven ben. Uiteindelijk is ze best een tijd stil geweest en kwam ze pas om half negen weer. Dus weer een fles, maar vrijwel meteen na de fles ging het licht weer uit bij haar. Dus hup, weer naar boven. Daar heeft ze alleen wat inslaaphuiltjes gehad en nu is ze stil. We laten haar nu liggen en zelf weer komen, dus ben benieuwd hoe laat het vannacht wordt.