want ik vraag me nog steeds geregeld af waar ik een topic moet neerzetten of kan vinden. Ik dacht er aardig uit te zijn maar zie ineens mijn laminaattopic bij mamavraagjes staan terwijl een topic over paneelgordijnen hier wel blijft staan en een vraag over kruidenplantjes (die m.i. in de keuken horen) is ook bij mammavraagjes verplaatst. Ben ik nou zo onwetend, kom ik onder de verkeerde steen vandaan gekropen of zijn er nog meer die het af en toe ook niet meer weten?
nee hoor ik vond het ook raar dat het topic over laminaat bij mamavraagjes werd gezet.
heeft mijn inziens niks te zoeken daar…
eerder hier of miss in de keukentafel maar mamavraagjes vond ik een rare keus
Ik snap het blijkbaar ook af en toe niet meer… :roll:
haha nee hoor blijf lekker bij je eigen steen, daar verkeren er meer :lol:
Ik snap het regelmatig ook niet, maar er zit vast(?) een logica achter.
Die logica is er echt wel hoor, echter het aanbod van topics is dermate divers dat er altijd dingen anders te interpreteren zijn.
Elke modie zal naar eer en geweten verplaatsen (indien nodig), maar elke modie is een eigen individu en zal dus op de “twijfelgevallen” haar (of zijn) eigen interpretatie loslaten.
We zullen eens overleggen om te kijken of we bijv. de dhz en tuin zaken gewoon in de huiskamer of op de keukentafel kunnen houden.
Het is natuurlijk allemaal niet zo zwart wit als jij het stelt Marloes.
@marloes vip wrote:
Dat lijkt me wel handig want bij mammavraagjes zou ik eerder iets over anticonceptie, tampons of hoe krijg ik mijn buik weer strak na drie achtponders en komen mijn borsten ooit weer in model nadat die uitzuigers de vorm er uit gedronken hebben en niet een vraag over kruiden, die je m.i. op je eten gooit en niet in je onderbroek stopt.
Proest kruiden in onderbroek :mrgreen:
@marloes vip wrote:
Dat lijkt me wel handig want bij mammavraagjes zou ik eerder iets over anticonceptie, tampons of hoe krijg ik mijn buik weer strak na drie achtponders en komen mijn borsten ooit weer in model nadat die uitzuigers de vorm er uit gedronken hebben en niet een vraag over kruiden, die je m.i. op je eten gooit en niet in je onderbroek stopt.
idd… zat ook een keer zo te kijken :roll: toen ik een vraagje zag over de tuin… dacht… dat hoort toch aan de keukentafel? teminste… lijkt mij de ideale plek. Ik weet niet meer wat ik voor vraag h ad, dievond ik daar ook zo vreemd staan.
dus… miss zit ik dan ook wel onder een steen!
@Tante Soesa wrote:
@marloes vip wrote:Dat lijkt me wel handig want bij mammavraagjes zou ik eerder iets over anticonceptie, tampons of hoe krijg ik mijn buik weer strak na drie achtponders en komen mijn borsten ooit weer in model nadat die uitzuigers de vorm er uit gedronken hebben en niet een vraag over kruiden, die je m.i. op je eten gooit en niet in je onderbroek stopt.
Proest kruiden in onderbroek :mrgreen:
hihihi homeopatisch maandverband :mrgreen:
ruud,
gewoon een nieuw onderdeel aanmaken:
Toolwomans, of klussen met mama’s( oh nee dat staat ook niet)
:mrgreen:
Wanneer je in het hoofdmenu bent staat er onder elk forum een omschrijving. Konijn: bij de keukentafel staat dus: Schuif gezellig aan en stel al je vragen over koken, cadeau’s kopen, reizen en (computer) spellen. Niets over tuin. Bij Mamavraagjes staat echter: Voor vragen over anti conceptie, je lichaam, wandelwagens, tuinindeling etc. Het idee hierachter is namelijk dat er vaak vragen gesteld worden over wat nou eigenlijk handig is in de tuin of in,-en om huis mbt de kinderen. Wie beter dan een mama kan je daarop antwoord geven. Snappie?
Tip is dus: kijk even goed naar de omschrijvingen onder de fora, dan komen jullie er hopelijk weer uit! En als je twijfelt, kan je altijd even peebeejen!
Ruud heeft gelijk hoor, soms twijfelen we zelf ook wel eens en dan volgen we ons gevoel. Als je het idee hebt dat je topic verkeerd verplaatst is kan je heus gerust even een PB sturen.
Ik zet het in de meest bezochte gedeeltes (keukentafel/huiskamer) zodat ik nog een kans heb op antwoord voordat het verplaatst wordt.
@~Marion~ wrote:
Wanneer je in het hoofdmenu bent staat er onder elk forum een omschrijving. Konijn: bij de keukentafel staat dus: Schuif gezellig aan en stel al je vragen over koken, cadeau’s kopen, reizen en (computer) spellen. Niets over tuin. Bij Mamavraagjes staat echter: Voor vragen over anti conceptie, je lichaam, wandelwagens, tuinindeling etc. Het idee hierachter is namelijk dat er vaak vragen gesteld worden over wat nou eigenlijk handig is in de tuin of in,-en om huis mbt de kinderen. Wie beter dan een mama kan je daarop antwoord geven. Snappie?
Tip is dus: kijk even goed naar de omschrijvingen onder de fora, dan komen jullie er hopelijk weer uit!
Maar het scheelt natuurlijk wel als die omschrijvingen ook gewoon logisch zijn
Maar ik zie dat ruud zich alweer iets minder conservatief opstelt dan een paar dagen geleden :thumbup:
Misschien over het hoofd gezien? Soms dan zijn we net echte mensen en glipt er wel eens iets tussendoor.
Grappig dit topic. Ik heb me al zo vaak afgevraagd waarom sommige topics naar mamavraagjes word verplaats. Ik heb ook altijd het idee dat niet iedereen ze leest. Ik keek namelijk eerst nooit in dat topic want had niet zo’n behoefte aan de soort onderwerpen die ik daar verwachtte (het staat ook in de categroie babytalk). Maar opeens werd een sportschool vraag van mij erheen verplaatst en zag ik de onderwerpen. En de sportschool had echt niets met babytalk te maken.
Ik vind het vooral voor de niet moeders een probleem. Want er zijn zat algemene vragen (dus o.a. tuin enzo) die ook door (nog)niet-mama’s beantwoord kunnen worden.
ik zie net (na het topic over kruidenplantjes dat verplaatst is naar mamamvraagjes) dat het topic Mamavraagjes op de hoofdpagina onder de subkop ‘Babytalk’ staat.
Nou moderatoren, mogen jullie eens uitleggen wat jullie logica dan is om algemene vragen over tuinindeling en het afknippen van basilicum-plantjes onder baby-talk onder te brengen???
Mamavraagjes is in de loop der jaren wat gegroeid net zoals het forum gegroeid is.
Ik zie hier de vraag: ‘wat moeten die topics daar’ maar ik zie nergens de vraag: wat moeten klus/tuin topics op een zwanger/babyforum?
We modereren naar inzicht en passende plaatsen voor de topics, zoals Marion al aangaf is het niet bijster moeilijk om even de beschrijvingen van de subfora te lezen.
En ja, in de juiste categorieen word ook gelezen en gereageerd, ik zie geen enkele goede reden om met opzet foutief te plaatsen…
mag ik zeggen dat ik het altijd jammer vind dat het modieteam vaak nog al ‘stijfjes’ reageert op dit soort opmerkingen?
Er kan toch ook gewoon toegegeven worden dat het idd een beetje raar is om een onderwerp dat niks met het moederschap te maken heeft (en dus ook helemaal niet voorbehouden is aan alleen mama’s, want ook een niet-mama kan een vraag willen stellen over kruiden) noch met babytalk, toch onder de categorie ‘mama-vraagjes’ wordt ingedeeld? En dat terwijl er een categorie ‘keukentafel’ is, waar dit soort onderwerp nadeloos bij aansluiten.
Ik vind het nogal raar dat je nu zegt dat het net zo gek is dat er uberhaubt hier over kruiden wordt gepraat. Kom op, er is geen enkel forum dat ook als community dient (iets waar je als kok trots op mag zijn), waarbij er enkel gepraat wordt over het hoofdonderwerp. Dat heeft toch niks te maken met onderwerpen goed categoriseren?
Amen…
Fiep, je schrijft wat ik ook dacht…