yes! hub heeft op een rommelmarkt een grote zak Ikea rails en wissels gevonden met een brug en een treintje met wagonnetjes. bij elkaar voor een tientje :thumbup:
dus voorlopig kunnen we vooruit.
leuk om straks als cadeautjes aanvulling te kunnen geven zoals een tunnel en huisjes en boompjes.
ik zag wel een Brio lange tunnel bij Intertoys maar wat is dat spul duur zeg :shock: :silenced: :eh:
Wij vonden het nadeel dat niet alles precies past. Hebben een aantal oude rails (van mij van vroeger), brio, ikea en goedkope via internet. En sommige stukken krijg je niet meer uit elkaar. De koppelstukken blijven plakken. Dus ik zou zeggen koop de rails wel van hetzelfde, de assecoires passen prima!!
Ons zoontje is gek van thomas dus die gebouwen en treintjes hebben we. Maar vond de rails veel te duur.
Dan zou ik voor die van Lidl gaan, die andere set hadden we vorig jaar gekregen. Het is wel veel maar dat is vooral doordat het zoveel boompjes en beestje zijn.
Dan zou ik voor die van Lidl gaan, die andere set hadden we vorig jaar gekregen. Het is wel veel maar dat is vooral doordat het zoveel boompjes en beestje zijn.
Dat vinden wij juist leuk! Joas heeft heel de dag naar de folder gestaard: “Kijk, tjein! Paajdje! Koeee! Boom! Tjein! Jahoeeee!” :inlove: :mrgreen:
Dat vinden wij juist leuk! Joas heeft heel de dag naar de folder gestaard: “Kijk, tjein! Paajdje! Koeee! Boom! Tjein! Jahoeeee!” :inlove: :mrgreen:
Bij ons vonden ze dat juist niet leuk. Omdat het zo snel omvalt en ze vooral met de treinen willen spelen (en dus steeds langs en over de rails heen schuiven/stappen, viel alles om)
De jongste pakt er nu wel af en toe een dier bij, die staat dan op rails en moet gered worden door Thomastrein om vervolgens op en wagon mee te mogen rijden…
De oudste pakt soms alle boompjes en zet die dan keurig in een rij langs de rails (‘zo hebben de passagiers tenminste mooi groen om naar te kijken’) maar als ze een paar keer gevallen zijn is hij er weer op uitgekeken.
IKEA! Daar past Eichorn volgens mij ook op…en Thomas de trein…dus je zou de basiszet van de Ikea kunnen aanschaffen (kost echt geen drol) en zelf uitbreiden met leuke dingen…
Hier is de hele set al 2 jaar een zeeeeer grote hit…nu voor beide boys. Jo bouwt met Duplo er zelf een stad over boerderij omheen…incl bushalte, tunnels e.d. Of hij sluit zn Playmobiel erbij en zo heeft de treinbaan een eigen dierenkliniek e.d.
Al die losse bomen e.d. zijn superleuk als ze wat ouders zijn…als ze jong zijn dan schuiven ze idd heen en weer over de baan en blijf je bezig…
Jo bouwt met Playmobiel en Duplo zelf een stad er omheen…stimuleert zn fantasie ook een beetje…zo maakt hij met de duplo bus ook een busstation, een traptunnel over de baan en kinderboerderij van Duplo er bij…(treintje is dan net als bij een pretpark een rondtochtje door het pretpark).
Mijn man kan het ook niet laten er bouwsels omheen te zetten…zo zitten mn 3 jongens om de baan…hihi
Al die losse bomen e.d. zijn superleuk als ze wat ouders zijn…als ze jong zijn dan schuiven ze idd heen en weer over de baan en blijf je bezig…
Jo bouwt met Playmobiel en Duplo zelf een stad er omheen…stimuleert zn fantasie ook een beetje…zo maakt hij met de duplo bus ook een busstation, een traptunnel over de baan en kinderboerderij van Duplo er bij…(treintje is dan net als bij een pretpark een rondtochtje door het pretpark).
Mijn man kan het ook niet laten er bouwsels omheen te zetten…zo zitten mn 3 jongens om de baan…hihi
Hier idd ook met duplo en lego hele bouwwerken erbij/omheen.
Alleen hier ga ik er zelf bij zitten :lol: Vind dat bouwen veels te leuk, als de heren nieuwe lego hebben… moet ik me inhouden niet zelf te gaan bouwen :oops:
Ga morgen denk ik maar eens bij IKEA langs om nog wat delen voor Ryan te halen. Hij kan nu net 1 rondje maken. En mama is gister wild geworden bij vrienden die de hele woonkamer vol hadden liggen met spoor. Ryan begon er meteen mee te spelen. Geweldig!!