houten treinen: merken, ervaringen, tips

@Mellie wrote:

@salt wrote:
zou idd kunnen, maar past dat ook op?

Ja, zie hier mijn eerste reactie in dit topic :slight_smile:

@Mellie wrote:
Ryan was 2 en een half toen hij zijn eerste treinset kreeg, hij heeft de ‘wooden railway’ van Thomas de stoomlocomotief en speelt er nu nog mee.

Ikea, Eichorn en Brio passen er ook op, dat was wel handig aangezien Ticho dáár weer hele bakken van volhad en nu ligt de boel gemixt :slight_smile:

Oeps overheen gelezen, nou mama van hier is blij… :thumbup:

Het wordt gewoon een mix van IKEA en een paar extra Thomas treintjes.

@wieniex wrote:

En zijn er ook meiden die treinbanen leuk vinden?

Op een ander vond ze een trein erg leuk. Zou dat ook wat zijn voor thuis of zouden meisjes daar echt minder mee spelen?

Hier vinden ze 'm ook leuk. Ze bouwen hem geregeld op en dan loopt ie van de ene naar de andere kamer via de overloop.

yes! hub heeft op een rommelmarkt een grote zak Ikea rails en wissels gevonden met een brug en een treintje met wagonnetjes. bij elkaar voor een tientje :thumbup:

dus voorlopig kunnen we vooruit.

leuk om straks als cadeautjes aanvulling te kunnen geven zoals een tunnel en huisjes en boompjes.

ik zag wel een Brio lange tunnel bij Intertoys maar wat is dat spul duur zeg :shock: :silenced: :eh:

Hier thuis de duplotrein & rails, bij m’n ouders speelt ze met onze brio trein van vroeger :inlove: (recentelijk aangevuld met wat ikeaspul 8) ).

Ik vind allebei leuk!! :thumbup:

onze speel-o-theek heeft de Duplo trein, die komt hier dus vast ook nog wel een keer logeren :wink:

iemand in onze woonplaats had op Marktplaats wat aanvullingen van Brio gezet maar ik heb nog geen reactie gekregen op mijn mailtje.

Ja dat past maar Thomaslocomotieven passen vaak niet onder de reguliere bruggetjes door.

We hebben Eichorn, Thomas, Ikea, Brio, merkloos enzo door elkaar en het past allemaal.

Het is echt vanaf ca 18 mnd al leuk en onze oudste van 3,5 speelt er nog steeds heeeeeel veel mee.

Wij vonden het nadeel dat niet alles precies past. Hebben een aantal oude rails (van mij van vroeger), brio, ikea en goedkope via internet. En sommige stukken krijg je niet meer uit elkaar. De koppelstukken blijven plakken. Dus ik zou zeggen koop de rails wel van hetzelfde, de assecoires passen prima!!

Ons zoontje is gek van thomas dus die gebouwen en treintjes hebben we. Maar vond de rails veel te duur.

Tip: deze week bij Karwei: een 95-delig houten treinset voor maar 29,95!

Ook allerlei ander leuk houten speelgoed bij Karwei :inlove:

@D. wrote:

Ohhhhh leukkkk… heb net gekeken… de trein en de garage :inlove: :inlove:

Ohhh die wil ikkkk… voor de kindjes dan he… :wink:

@faizaa wrote:

@D. wrote:

Ohhhhh leukkkk… heb net gekeken… de trein en de garage :inlove: :inlove:

Ohhh die wil ikkkk… voor de kindjes dan he… :wink:

Andere tip dan bij de lidl in de aanbieding van eichhorn een ton vol rails treintjes autootjes 81 stuks voor 27,99

Vanaf donderdag 5 november verkrijgbaar.

Dan zou ik voor die van Lidl gaan, die andere set hadden we vorig jaar gekregen. Het is wel veel maar dat is vooral doordat het zoveel boompjes en beestje zijn.

@LimburgM wrote:

Dan zou ik voor die van Lidl gaan, die andere set hadden we vorig jaar gekregen. Het is wel veel maar dat is vooral doordat het zoveel boompjes en beestje zijn.

Dat vinden wij juist leuk! Joas heeft heel de dag naar de folder gestaard: “Kijk, tjein! Paajdje! Koeee! Boom! Tjein! Jahoeeee!” :inlove: :mrgreen:

@D. wrote:

@LimburgM wrote:

Dat vinden wij juist leuk! Joas heeft heel de dag naar de folder gestaard: “Kijk, tjein! Paajdje! Koeee! Boom! Tjein! Jahoeeee!” :inlove: :mrgreen:

Bij ons vonden ze dat juist niet leuk. Omdat het zo snel omvalt en ze vooral met de treinen willen spelen (en dus steeds langs en over de rails heen schuiven/stappen, viel alles om)

De jongste pakt er nu wel af en toe een dier bij, die staat dan op rails en moet gered worden door Thomastrein om vervolgens op en wagon mee te mogen rijden…

De oudste pakt soms alle boompjes en zet die dan keurig in een rij langs de rails (‘zo hebben de passagiers tenminste mooi groen om naar te kijken’) maar als ze een paar keer gevallen zijn is hij er weer op uitgekeken.

hier ook IKEA, het wordt bijna saai haha

Wel wat aparte dingen van Brio erbij (via inet weer veeeeeeeeeeeeel goedkoper als in de winkel) zoals een spoorbrug, maar dat past allemaal.

Maar er wordt er hier nu een jaar of 3/4 mee gespeeld en het blijft leuk en goed.

Eichorn :thumbup:

IKEA! Daar past Eichorn volgens mij ook op…en Thomas de trein…dus je zou de basiszet van de Ikea kunnen aanschaffen (kost echt geen drol) en zelf uitbreiden met leuke dingen…

Hier is de hele set al 2 jaar een zeeeeer grote hit…nu voor beide boys. Jo bouwt met Duplo er zelf een stad over boerderij omheen…incl bushalte, tunnels e.d. Of hij sluit zn Playmobiel erbij en zo heeft de treinbaan een eigen dierenkliniek e.d.

Leuk speelgoed dus!

Zo hebben wij het hier nu even staan, op een provisorische treinentafel. Is een grote hit, er wordt veel meegespeeld, bezoek valt er op aan.

Al die losse bomen e.d. zijn superleuk als ze wat ouders zijn…als ze jong zijn dan schuiven ze idd heen en weer over de baan en blijf je bezig…

Jo bouwt met Playmobiel en Duplo zelf een stad er omheen…stimuleert zn fantasie ook een beetje…zo maakt hij met de duplo bus ook een busstation, een traptunnel over de baan en kinderboerderij van Duplo er bij…(treintje is dan net als bij een pretpark een rondtochtje door het pretpark).

Mijn man kan het ook niet laten er bouwsels omheen te zetten…zo zitten mn 3 jongens om de baan…hihi

@mandy_d. wrote:

Al die losse bomen e.d. zijn superleuk als ze wat ouders zijn…als ze jong zijn dan schuiven ze idd heen en weer over de baan en blijf je bezig…

Jo bouwt met Playmobiel en Duplo zelf een stad er omheen…stimuleert zn fantasie ook een beetje…zo maakt hij met de duplo bus ook een busstation, een traptunnel over de baan en kinderboerderij van Duplo er bij…(treintje is dan net als bij een pretpark een rondtochtje door het pretpark).

Mijn man kan het ook niet laten er bouwsels omheen te zetten…zo zitten mn 3 jongens om de baan…hihi

Hier idd ook met duplo en lego hele bouwwerken erbij/omheen.

Alleen hier ga ik er zelf bij zitten :lol: Vind dat bouwen veels te leuk, als de heren nieuwe lego hebben… moet ik me inhouden niet zelf te gaan bouwen :oops:

Had dit topic nog even opgezocht…

Ga morgen denk ik maar eens bij IKEA langs om nog wat delen voor Ryan te halen. Hij kan nu net 1 rondje maken. En mama is gister wild geworden bij vrienden die de hele woonkamer vol hadden liggen met spoor. Ryan begon er meteen mee te spelen. Geweldig!!