houten speeltoestel

Wij willen een houten speeltoestel aanschaffen met glijbaan, trappetje, schuine klimwand, maar niet al te groot. Wel moet het een degelijk, duurzaam toestel zijn. We zijn op zoek gegaan op internet, maar zien door de bomen het bos niet meer. Graag tips.


  • Waar kunnen we kijken?
  • Waar moeten we op letten?
  • Wat zijn redelijke prijzen? (ik weet dat het geen goedkope uitgave zal zijn)
  • etc etc

ik lees mee… willen ook een houten speeltoestel…

@Pitje27 wrote:

ik lees mee… willen ook een houten speeltoestel…




Ik had gehoopt op een reactie :lol: :lol: , als ik meer weet, zal ik het hoer sowieso voor je melden :wink:

hier geen tips qua speeltoestel…



Alleen zou ik wel van die rubbere tegels eronder zetten of als je het heb op gras zetten



gewoon een tip waar je zelf misschien ook wel aan gedacht heb :wink: maar je weet maar nooit he :wink:

Bij van Ee in Barneveld hebben ze veel. Er staat veel opgesteld wat je kunt bekijken. Even googelen.

Ze hebben soms ook een verkoop van showroommodellen. Zo zijn wij ook relatief goedkoop aan een speeltoestel gekomen. Een kunststoffen wel. Maar onze kids beginnen nu ook de leeftijd te krijgen voor een houten speeltoestel, dus wellicht dat we dit of volgend jaar ook weer eens gaan kijken.

Wij hebben hem uiteindelijk zelf gemaakt afgelopen zomer.



Overal waar wij keken waar de prijzen meevielen viel het speeltoestel ook bijna meteen al van ellende uit elkaar.



Dus ik zou vooral goed rondkijken en voelen wat het doet bij beweging.



Ik ben uiteindelijk zelf gaan tekenen en rekenen. We hebben hout op maat laten zagen en een glijbaan van marktplaats gehaald en toen waren voor 200 euro ongeveer klaar (als ik het me goed herinner).

Best goed gelukt dacht ik:

Wij hebben er 1 van jungle gym. Leuk en degelijk ding. We hebben een vrij compacte omdat de tuin niet zo groot is. Eentje met glijbaan met daaronder een zandbak.

Ik zou erop letten dat het trapje niet van ijzeren stangen is maar een echte houten trap. En verder als je ruimte hebt zou ik 2 schommels of misschien wel 3 plekken doen (aan het uiteinde nog een touwladder oid) zodat iedereen die wil schommelen dat ook kan, niets vervelender dan kinderen die op elkaar moeten wachten en bij broertjes en zusjes dat je steeds de hoogte moet verstellen.

wij hebben het ook overwogen, maar uiteindelijk vanwege de ruimte in de tuin toch vanaf gezien, maar vonden vooral Jungle gym er voor ons goed uitkomen.



Het zou dan idd eentje geworden zijn met de zandbak onder het huisje (wij hadden eentje gezien waar onze eigen houten zandbak onder zou passen :thumbup: ), maar dan nog zijn ze best kolosaal, maar wel leuk.

Jaaa, wij moeten ook echt iets in de tuin hebben.

In elk geval schommels. En ik wil graag iets van een hut.

Denk wel dat het iets zelf maak wordt want de meeste dingen vind ik of flut kwaliteit of het is net niet zoals ik het wil.

Zo moeilijk!



Ik zie in die van “Mamalien” een stuurtje?

Kun je die los kopen?

@Miepel wrote:

Wij hebben er 1 van jungle gym. Leuk en degelijk ding. We hebben een vrij compacte omdat de tuin niet zo groot is. Eentje met glijbaan met daaronder een zandbak.




Zou je een foto voor me willen plaatsen? Wij hebben namelijk ook weinig ruimte in de tuin.

@Dynasty wrote:

hier geen tips qua speeltoestel…



Alleen zou ik wel van die rubbere tegels eronder zetten of als je het heb op gras zetten



gewoon een tip waar je zelf misschien ook wel aan gedacht heb :wink: maar je weet maar nooit he :wink:




Waren we idd ook van plan.

@Mamalien wrote:

Wij hebben hem uiteindelijk zelf gemaakt afgelopen zomer.



Overal waar wij keken waar de prijzen meevielen viel het speeltoestel ook bijna meteen al van ellende uit elkaar.



Dus ik zou vooral goed rondkijken en voelen wat het doet bij beweging.



Ik ben uiteindelijk zelf gaan tekenen en rekenen. We hebben hout op maat laten zagen en een glijbaan van marktplaats gehaald en toen waren voor 200 euro ongeveer klaar (als ik het me goed herinner).

Best goed gelukt dacht ik:




Ziet er erg leuk uit. We willen het toestel alleen laten plaatsen vanwege twee linkerkhanden. :wink:

mamalien: wat supergaaf!!! :clap: :clap:

Wij zijn dus ook op zoek naar ideeën want willen er zelf ook 1 gaan maken… Mss rare vraag maar heb je daar nog een tekening van of heb je het zelf zo bedacht?



Gr Suus

@Marite wrote:

Jaaa, wij moeten ook echt iets in de tuin hebben.

In elk geval schommels. En ik wil graag iets van een hut.

Denk wel dat het iets zelf maak wordt want de meeste dingen vind ik of flut kwaliteit of het is net niet zoals ik het wil.

Zo moeilijk!



Ik zie in die van “Mamalien” een stuurtje?

Kun je die los kopen?




Die dingen als stuurtjes, verrekijker en weet ik het kan je allemaal los verkrijgen. Google maar eens op kinderspeelhuisjes en je komt een lading sites tegen!

Niet alleen met de complete huisjes, maar ook de losse onderdelen (dus als je bijv. zelf bouwt en net geen geschikte glijbaan op MP kan vinden kan je ook die gewoon los krijgen zonder een heel pakket erbij).

Wij hebben er 1, ook via i-net besteld. Zal even foto zoeken…



Hier liggen er nog geen matten onder. Nu wel en dat zijn gewone rubberen matten gekocht in de aanbieding bij Kruidvat. (je weet wel van die matten die je ook bij de voor- of achterdeur kunt leggen)



Kan alleen niet bedacht krijgen bij welke firma :think: Was binnen 3 werkdagen thuis bezorgd (met een mega grote vrachtwagen :shock: ) Helemaal voorgeboord en zo. Zat met een ochtend in elkaar geschroefd.



*gaat op zoek naar de rekening voor de naam van de firma 8) *

mamalien, die van jou ziet er echt te goed uit!! wauw dat je dat zelf in elkaar hebt weten te knutselen!



Ik wil er ook nog steeds een maken, maar dan, gezien de ruimte in mijn tuin, eigenlijk gewoon een soort toren met oppervlakte van zeg 1,5 bij 1,5. En dan met een wandje klimgreepjes, een touwladder, bovenin een hut, en vooral iets om emmertjes en zo te takelen. Maar dat zijn dus echt dingen waar ik een man voor nodig heb :shifty: papppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

hier hebben wij ook een glijbaan van junglegym.



Achter de glijbaan, onder het plateau zit een zandbak.

wij hebben ons klimtoestel ook zelf gemaakt, van rondhout. Dat schijnt duurzamer te zijn dan balken.

ons klimtoestel is nog niet klaar, vandaar de balken die zo recht omhoog steken. Er ligt nog 1 paal te wachten die er haaks opgezet moet worden met een uitsteek naar links. Daar komt dan een touwladder aan. Maar ik vond de kinderen nog wat te klein hiervoor.



voordeel van de palen die zo omhoog steken, is dat ze er zelf een tent van kunnen maken met doeken enzo.

Mijn man maakt die huisjes inderdaad ook zelf. Heeft voor menig familielid al een huisje in elkaar geknutseld.

Alle onderdelen zijn makkelijk te kopen of te bestellen, zoals schommels,stuurtjes,katrollen,glijbanen,klimknobbels etc.



Hij tekent ze eerst uit en dan maakt hij een onderdelen tekening.

De prijzen die kant en klaar firma’s bedenken zijn echt gekkenwerk.



Als je een glijbaan neemt, neem dan een plastic, aluminium wordt snel heet. Rode.groene en blauwe glijbanen verkleuren na enige tijd erger dan geel.

Trappetje van hout, en zorg dat er niet teveel ruimte tussen elke sport zit.

Bestel ook platen voor het afdekken van de zandbak.

Als je gaat verven, let dan op de samenstelling van de verf.

Meest zijn de dakjes van plastic, voor de stabiliteit van het huisje zou ik het van een steviger materiaal maken.



Hopelijk heb je hier wat aan?