houten speeltoestel

Wij hebben afgelopen zomer voor 100 euro een 2e hands exemplaar gekocht op marktplaats. Een speeltoren zonder dak, met glijbaan, touwladder, ringen en 2 schommels.

Het was nog even een toer om hem over de garage heen te krijgen, aangezien een groot deel niet meer los te krijgen was.

We hebben hem gebeitst zodat hij er weer fris bij stond en thats it.



Wij hadden al een aparte zandbak, dus wij hebben onder de toren niets, wel heb ik van stof een soort van poppenkast kleden gemaakt die we met zeilringen aan de onderkant kunnen ophangen. Ze hebben dan een tent en kunnen poppenkast spelen.



Nieuw konden we alleen maar voor iets soortgelijks slagen voor bedragen rond de 600 a 700 euro. Degelijk dan.

Maar was me te toch te gortig.

Overigens zouden we dan bij de plaatselijke houtleverancier zijn gaan kopen. Klein bedrijf, geen grote dure reclames en namen en een goed toestel van blue rabbit (of zoiets) voor gemiddeld 200 minder dan andere merken

Wij hadden ook een aparte zandbak maar hebben die weggegeven.

Op deze manier hebben wij alles mooi in één hoek en blijft de tuin ook nog een beetje van ons ipv één groot plastic speelparadijs als ik uit het raam kijk.

Wij hebben namelijk ook een hele kleine tuin.



DAarom hebben wij hem ook zelf gemaakt omdat we met die standaard dingen niet lekker uitkwamen qua maten.



Ik had geen bouwtekening. Ik heb gewoon het perceel opgemeten en toen gaan bedenken hoeveel zwaairuimte ik nodig had en hoeveel uitval voor de glijbaan enz. En dan kom je vanzelf tot jou ideale opstelling :wink: . (ik heb natuurlijk wel even op sites geneusd voor ideeen).

Alle onderdelen zijn los te koop.

Glijbaan koste ons 30 euro op marktplaats!



Fiep het is echt niet moeilijk hoor!

Ik heb het ook zelf getekend en op maat laten zagen.

En Jan heeft natuurlijk geholpen met plaatsen maar dat had een vrouw ook gekund hoor :wink: .



Wij hebben de toren en de schommels trouwens verankerd in beton en aan de muur vastgezet zodat het geheel goed blijft staan.

Ga zelf maar eens op zo’n bouwmarktschommel zitten en alles beweegt :? .



WAWA ik zou zeggen verdiep je er eens in en je zult zien dat jullie dit ook best zelf kunnen! (scheelt je gewoon zo’n 500 euro!).

@fiep klophout wrote:

mamalien, die van jou ziet er echt te goed uit!! wauw dat je dat zelf in elkaar hebt weten te knutselen!



Ik wil er ook nog steeds een maken, maar dan, gezien de ruimte in mijn tuin, eigenlijk gewoon een soort toren met oppervlakte van zeg 1,5 bij 1,5. En dan met een wandje klimgreepjes, een touwladder, bovenin een hut, en vooral iets om emmertjes en zo te takelen. Maar dat zijn dus echt dingen waar ik een man voor nodig heb :shifty: papppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!




Dat klinkt als wat ik wil. :mrgreen:

@Reat wrote:

Mijn man maakt die huisjes inderdaad ook zelf. Heeft voor menig familielid al een huisje in elkaar geknutseld.

Alle onderdelen zijn makkelijk te kopen of te bestellen, zoals schommels,stuurtjes,katrollen,glijbanen,klimknobbels etc.



Hij tekent ze eerst uit en dan maakt hij een onderdelen tekening.

De prijzen die kant en klaar firma’s bedenken zijn echt gekkenwerk.



Als je een glijbaan neemt, neem dan een plastic, aluminium wordt snel heet. Rode.groene en blauwe glijbanen verkleuren na enige tijd erger dan geel.

Trappetje van hout, en zorg dat er niet teveel ruimte tussen elke sport zit.

Bestel ook platen voor het afdekken van de zandbak.

Als je gaat verven, let dan op de samenstelling van de verf.

Meest zijn de dakjes van plastic, voor de stabiliteit van het huisje zou ik het van een steviger materiaal maken.



Hopelijk heb je hier wat aan?




Dank je wel voor uitgebreide info.

@Mamalien wrote:

WAWA ik zou zeggen verdiep je er eens in en je zult zien dat jullie dit ook best zelf kunnen! (scheelt je gewoon zo’n 500 euro!).




Pfoef, scheelt een hoop centjes :? . Ben echt bang, dat hij door onze handen niet echt heel stevig zal worden en we spijt krijgen.

@Reat wrote:

Mijn man maakt die huisjes inderdaad ook zelf. Heeft voor menig familielid al een huisje in elkaar geknutseld.




Ben dan wel geen familie, maar wil die hier niks in elkaar knutselen :mrgreen:

@mamaMarije wrote:

@Reat wrote:
Mijn man maakt die huisjes inderdaad ook zelf. Heeft voor menig familielid al een huisje in elkaar geknutseld.




Ben dan wel geen familie, maar wil die hier niks in elkaar knutselen :mrgreen:




Dacht ik ook gelijk :lol: :lol:

Heb hem even gevraagd, hij staat er niet negatief tegenover.

Je krijgt een duurzaam ding,maar natuurlijk geen garantie.

Ons neefje heeft het ding nu zo onderhand 6.5 jaar en nog elke dag hebben ze er plezier van.

Mag ik weten waar je woont of het uberhaupt een optie is? En heb je wat foto’s van wat hij gemaakt heeft :mrgreen:

Overijssel.

@Reat wrote:

Overijssel.




Uhmmmmmm, is te ver weg.



As zaterdag afspraak bij speeltoestellen bedrijf. Ik houd jullie op de hoogte.

Morgen gaan we heen. Ik heb er helemaal zin in :mrgreen:

Ik hoop dat er wat leuks voor jullie mogelijk is (binnen budget :wink: ) :slight_smile: .

Ja, dat hoop ik ook :mrgreen:

Reat, hebben jij en je man geen zin in een minimeeting met speelhuis in elkaar knutselen als activiteit hahaha. :angel:



Ik heb echt een “strak plan”, ik wil een soort van flat maken. Boven een hut voor Tho.mas en beneden een huisje voor S.arah L.ouise. Er komt al een losse zandbak en we hebben een kleine glijbaan en waarschijnlijk komen er ook nog losse schommels (dat wil zeggen, niet bij de “flat”).

Het leek me leuk om met Th zijn verjaardag aan mensen te vragen of ze hout/balken/spijkers/schroeven en hulp cadeau willen geven.

Ik zie hem al helemaal in zijn hut zitten met zijn vrienden en dat ik dan zijn middageten in een mandje stop die hij omhoog takelt.



Doet me er aan denken dat ik vroeger zo’n boek had met allemaal tekeningen, van Thé Tjong-King, daar stond echt een fantastische boomhut in.

en was je er al uit?

Mijn man en ik hebben een paar maanden geleden nog een speeltoestel laten plaatsen in ons achtertuin. De kinderen zijn er dol op! Misschien kun je een kijkje nemen naar de speeltoestellen van Exterior Living. Wij hebben de onze daar gekocht.