houden jullie je aan het lijstje?

heb van de week eens het lijstje bekeken wat je allemaal als zwangere naar binnen zou moeten werken op een dag.

Nou, daar kom ik toch echt niet aan.

6 boterhammen is voor mij veel te veel! hooguit 4 op een dag redt ik.

En dan de hoeveelheid vocht? Ga ik ook niet redden!

Probeer wel extra melk te drinken, maar dan ook nog andere zuivelproducten erbij en kaas. menn, ik denk dat ik dat helemaal uit mijn voegen barst! :shock:

En dan nog beweren ze dat je niet voor 2 moet eten! Hoe doen jullie dat? :think:

Ik eet gewoon

Neem wel wat meer fruit en melk.



Verder helemaal net als anders

Ik eet normaal…

ik…

Drink veel maar geen water of alcohol :wink:

Eet geen rauw vlees

eet geen vacuum verpakte zalm

eet geen rauwmelkse kazen en ik eet geen zacht gekookt eitje meer…



Dus wat het voedingcentrum adviseerd kom ik ook bij lange na niet hoor,…ik denk als je je aan bovenstaande dingen vast houd, je al aardig goed bezig bent :smiley:

Ik eet ook net als anders, behalve dan de standaard dingen die niet mogen.

Ik zou volgens de vk 3 liter op een dag moeten drinken, nou, dat ga ik ook niet redden hoor!

6 boterhammen echt niet. Ik probeer gevarieerd te eten maar echt niet zoveel als dat ik zou moeten.

oh gelukkig! dacht al dat er wat aan mij mankeerde! :wink:

Ik eet ook gewoon zo normaal mogelijk, op de dingen die niet mogen na dan. Verder let ik wat meer op zuivel en fruit, want dat vergeet ik normaal wel eens.

Ben wel weer gek op zalm! Heerlijk gegrild uit de oven of lekker een broodje bij de viskraam! ( want dat mag weer wel, dat is niet vacuum geweest!)



Trouwens, mijn verloskundige zei vorig jaar dat je wel vacuum verpakte vis mocht eten als je het maar eerst ingevroren had. Hebben jullie daar wel eens van gehoord? daar zou de bacterie ook van dood gaan.

Ik heb ook nooit naar die lijstjes gekeken, maar zelfs als je niet zwanger bent, staat er veel te veel op… Dus ik lette erop wat ik niet mocht eten (of zelfs beter van niet ivm allergie).



Wel dronk ik wat meer dan ik gewend was, want ik kon zo toe met 1 kopje op een dag. Als ik werkte dronk ik meer, want dan had je pauze en dronk iedereen… Daar lette ik dus wel op.

Ja, het nadeel alleen van dat drinken vind ik wel dat je zo vaak moet plassen! Zeker op het moment, niet handig als je voor je werk veel langs de weg zit. :hand: :frowning:

Ja, dat klopt wel, maar ik geloof dat ik ook een sterke blaas heb: Drink nu 4 tot 6 koppen thee voor ik ga slapen, en ga alleen voor ik naar bed ga naar de wc, en als ik er 's ochtends weer uit ga… In de zwangerschap hoefde ik er ook nooit 's nachts uit :smiley:

Lucky you! ik ga er nu al 2 keer per nacht uit! :frowning:

aan je portie zuivel kom je makkelijk op een dag als je bv 2 glazen melk drinkt en dan een bak vla als toetje, portie kaas als tussendoortje en bv op een boterham

ook kun je boter al meerekenen

dat hielp mij toen wel me dag door

moest er ook niet aan denken om 6 bekers melk weg te werken op een dag



en voor de rest heb ik vooral opgepast met rauwe producten en voedings producten waar veel vit. A in zit zoals in orgaanvlees (lever,leverworst etc) ook zit het vaak in multivit etc

ze voegen dan van allerlei vitamines toe waaronder vit A en dat mag je niet te veel hebben



Ik eet normaal zelden leverworst maar natuuuuuurlijk kreeg ik er spontaan tijdens mijn zwangerschap ontzettende zin in

dus dan mocht ik van mezelf 1 stukje worst op een dag

Bij de eerste was ik 17 en toen zei de vk tegen me, let wel op he je eet nu voor twee, en ik domme onwetende muts at dus ook echt voor 2 met t gevolg dat ik schrik niet … 36 kilo aan kwam.



Bij de tweede was ik 31, en heb ik gewoon gegeten wat ik altijd at, en ik heb dan wel al overgewicht van me zelf, maar eet op zich niet veel.



Heb dus gewoon gegeten, wel extra zuivel en fruit en toen kwam ik maar 4 kilo aan de hele zwangerschap :thumbup: :mrgreen:

ik kom hier ook lang niet aan toe!

probeer wel meer water te drinken maar goed het toilet is dan me beste vriend :mrgreen:

@poeizie wrote:

aan je portie zuivel kom je makkelijk op een dag als je bv 2 glazen melk drinkt en dan een bak vla als toetje, portie kaas als tussendoortje en bv op een boterham

ook kun je boter al meerekenen

dat hielp mij toen wel me dag door

moest er ook niet aan denken om 6 bekers melk weg te werken op een dag



en voor de rest heb ik vooral opgepast met rauwe producten en voedings producten waar veel vit. A in zit zoals in orgaanvlees (lever,leverworst etc) ook zit het vaak in multivit etc

ze voegen dan van allerlei vitamines toe waaronder vit A en dat mag je niet te veel hebben



Ik eet normaal zelden leverworst maar natuuuuuurlijk kreeg ik er spontaan tijdens mijn zwangerschap ontzettende zin in

dus dan mocht ik van mezelf 1 stukje worst op een dag




Ha ja, van de week stond ik lekker met biefstukjes in mijn handen. Kon de kids nog wijsmaken dat het te duur was! :mrgreen:

(Als ze het weten haal ik voor hun gerust wel eens een biefstukje hoor, maar nu zou het opvallen als ik het niet at)

@Tamara30 wrote:

Bij de eerste was ik 17 en toen zei de vk tegen me, let wel op he je eet nu voor twee, en ik domme onwetende muts at dus ook echt voor 2 met t gevolg dat ik schrik niet … 36 kilo aan kwam.



Bij de tweede was ik 31, en heb ik gewoon gegeten wat ik altijd at, en ik heb dan wel al overgewicht van me zelf, maar eet op zich niet veel.



Heb dus gewoon gegeten, wel extra zuivel en fruit en toen kwam ik maar 4 kilo aan de hele zwangerschap :thumbup: :mrgreen:




Ja dat had ik bij de eerste ook 20 KG erbij! Vorig jaar maar 12 Kg. Hoop er nu ook een beetje goed vanaf te komen. :pray:

euhhh…nee



ik doe de dingen niet die je niet mag hebben, maar ik krijg nauwelijks zuivel binnen (komt er net zo hard weer uit :sick: ) en groenten ook te weinig. fruit moet ik naar binnen proppen, met moeite 2 stuks per dag.

ik doe mijn best maar ben gewoon misselijk (slik wel zwangerschapsvitaminen).



bij Lev ben ik in de eerste 15 weken 7 kilo afgevallen. volgens de gyn is het naar voor jezelf maar kan het geen kwaad voor de kleine, die pakt van jou wat hij/zij nodig heeft.

@kantjeboord wrote:

@poeizie wrote:
aan je portie zuivel kom je makkelijk op een dag als je bv 2 glazen melk drinkt en dan een bak vla als toetje, portie kaas als tussendoortje en bv op een boterham

ook kun je boter al meerekenen

dat hielp mij toen wel me dag door

moest er ook niet aan denken om 6 bekers melk weg te werken op een dag



en voor de rest heb ik vooral opgepast met rauwe producten en voedings producten waar veel vit. A in zit zoals in orgaanvlees (lever,leverworst etc) ook zit het vaak in multivit etc

ze voegen dan van allerlei vitamines toe waaronder vit A en dat mag je niet te veel hebben



Ik eet normaal zelden leverworst maar natuuuuuurlijk kreeg ik er spontaan tijdens mijn zwangerschap ontzettende zin in

dus dan mocht ik van mezelf 1 stukje worst op een dag




Ha ja, van de week stond ik lekker met biefstukjes in mijn handen. Kon de kids nog wijsmaken dat het te duur was! :mrgreen:

(Als ze het weten haal ik voor hun gerust wel eens een biefstukje hoor, maar nu zou het opvallen als ik het niet at)




je mag heus wel een biefstukje hoor maar dan moet je hem doorbakken maken voor jezelf… maar weet niet of je dat lekker vind natuurlijk :wink:

@poeizie wrote:

@kantjeboord wrote:
@poeizie wrote:
aan je portie zuivel kom je makkelijk op een dag als je bv 2 glazen melk drinkt en dan een bak vla als toetje, portie kaas als tussendoortje en bv op een boterham

ook kun je boter al meerekenen

dat hielp mij toen wel me dag door

moest er ook niet aan denken om 6 bekers melk weg te werken op een dag



en voor de rest heb ik vooral opgepast met rauwe producten en voedings producten waar veel vit. A in zit zoals in orgaanvlees (lever,leverworst etc) ook zit het vaak in multivit etc

ze voegen dan van allerlei vitamines toe waaronder vit A en dat mag je niet te veel hebben



Ik eet normaal zelden leverworst maar natuuuuuurlijk kreeg ik er spontaan tijdens mijn zwangerschap ontzettende zin in

dus dan mocht ik van mezelf 1 stukje worst op een dag




Ha ja, van de week stond ik lekker met biefstukjes in mijn handen. Kon de kids nog wijsmaken dat het te duur was! :mrgreen:

(Als ze het weten haal ik voor hun gerust wel eens een biefstukje hoor, maar nu zou het opvallen als ik het niet at)




je mag heus wel een biefstukje hoor maar dan moet je hem doorbakken maken voor jezelf… maar weet niet of je dat lekker vind natuurlijk :wink:




Nou nee, dan vind ik ze niet te eten! Wacht wel weer tot na de bevalling! :wink:

ik kom normaal ook niet aan die aantallen hoor, dan word ik tonnetje rond. wel eet ik meer fruit en ben ik zowat verslaafd aan de melk met een smaakje dus dat zit wel goed…

@kantjeboord wrote:

@poeizie wrote:
@kantjeboord wrote:
@poeizie wrote:
aan je portie zuivel kom je makkelijk op een dag als je bv 2 glazen melk drinkt en dan een bak vla als toetje, portie kaas als tussendoortje en bv op een boterham

ook kun je boter al meerekenen

dat hielp mij toen wel me dag door

moest er ook niet aan denken om 6 bekers melk weg te werken op een dag



en voor de rest heb ik vooral opgepast met rauwe producten en voedings producten waar veel vit. A in zit zoals in orgaanvlees (lever,leverworst etc) ook zit het vaak in multivit etc

ze voegen dan van allerlei vitamines toe waaronder vit A en dat mag je niet te veel hebben



Ik eet normaal zelden leverworst maar natuuuuuurlijk kreeg ik er spontaan tijdens mijn zwangerschap ontzettende zin in

dus dan mocht ik van mezelf 1 stukje worst op een dag




Ha ja, van de week stond ik lekker met biefstukjes in mijn handen. Kon de kids nog wijsmaken dat het te duur was! :mrgreen:

(Als ze het weten haal ik voor hun gerust wel eens een biefstukje hoor, maar nu zou het opvallen als ik het niet at)




je mag heus wel een biefstukje hoor maar dan moet je hem doorbakken maken voor jezelf… maar weet niet of je dat lekker vind natuurlijk :wink:




Nou nee, dan vind ik ze niet te eten! Wacht wel weer tot na de bevalling! :wink:




tsja zit niets anders op idd :mrgreen: