houden jullie je aan het lijstje?

@poeizie wrote:

@kantjeboord wrote:
@poeizie wrote:
@kantjeboord wrote:
@poeizie wrote:
aan je portie zuivel kom je makkelijk op een dag als je bv 2 glazen melk drinkt en dan een bak vla als toetje, portie kaas als tussendoortje en bv op een boterham

ook kun je boter al meerekenen

dat hielp mij toen wel me dag door

moest er ook niet aan denken om 6 bekers melk weg te werken op een dag



en voor de rest heb ik vooral opgepast met rauwe producten en voedings producten waar veel vit. A in zit zoals in orgaanvlees (lever,leverworst etc) ook zit het vaak in multivit etc

ze voegen dan van allerlei vitamines toe waaronder vit A en dat mag je niet te veel hebben



Ik eet normaal zelden leverworst maar natuuuuuurlijk kreeg ik er spontaan tijdens mijn zwangerschap ontzettende zin in

dus dan mocht ik van mezelf 1 stukje worst op een dag




Ha ja, van de week stond ik lekker met biefstukjes in mijn handen. Kon de kids nog wijsmaken dat het te duur was! :mrgreen:

(Als ze het weten haal ik voor hun gerust wel eens een biefstukje hoor, maar nu zou het opvallen als ik het niet at)




je mag heus wel een biefstukje hoor maar dan moet je hem doorbakken maken voor jezelf… maar weet niet of je dat lekker vind natuurlijk :wink:




Nou nee, dan vind ik ze niet te eten! Wacht wel weer tot na de bevalling! :wink:




tsja zit niets anders op idd :mrgreen:




Biefstuk, broodje filet americain, glaasje wijn! Ha, mijn man kent mijn standaard lijstje ondertussen wel! :mrgreen:

hahahahaha… was begin het jaar naar de 9mnd beurs geweest en daar hadden ze ook nep wijn zeg maar

was ook best wel lekker :mrgreen:



maar goed ik ben geen echte wijndrinker

ik heb op de dag dat de schoolvakantie in ging bij een klasgenoot van mij marocaanse wijn gedronken

die was echt lekker zoet… ik ben nou eenmaal van de zoet

dus die vond ik erg lekker :smiley:

@poeizie wrote:

hahahahaha… was begin het jaar naar de 9mnd beurs geweest en daar hadden ze ook nep wijn zeg maar

was ook best wel lekker :mrgreen:



maar goed ik ben geen echte wijndrinker

ik heb op de dag dat de schoolvakantie in ging bij een klasgenoot van mij marocaanse wijn gedronken

die was echt lekker zoet… ik ben nou eenmaal van de zoet

dus die vond ik erg lekker :smiley:




Nepwijn had ik een keer gehaald met kerst voor op het werk in de avonddienst, ging we gourmetten, kwam er een leidinggevende langs. Hahahaha, die hebben we er flink mee in de maling kunnen nemen omdat 'ie dacht dat het echt was!



enne ik ben ook meer van de port hoor, is ook zoeter! :wink:

@kantjeboord wrote:





Trouwens, mijn verloskundige zei vorig jaar dat je wel vacuum verpakte vis mocht eten als je het maar eerst ingevroren had. Hebben jullie daar wel eens van gehoord? daar zou de bacterie ook van dood gaan.




Ze ver ik weet klopt dat niet want de listeria bacterie gaan niet dood door invriezen. Wel door verhitting boven de 75 graden.

@Pinkie wrote:

@kantjeboord wrote:




Trouwens, mijn verloskundige zei vorig jaar dat je wel vacuum verpakte vis mocht eten als je het maar eerst ingevroren had. Hebben jullie daar wel eens van gehoord? daar zou de bacterie ook van dood gaan.




Ze ver ik weet klopt dat niet want de listeria bacterie gaan niet dood door invriezen. Wel door verhitting boven de 75 graden.




Ik was toch niet helemaal zeker van mijn zaak en heb het even opgezocht. De bacterie gaat niet dood maar stopt met groeien bij het vriespunt. Bij ontdooiing groeit tie gewoon weer stug door.

Ik heb net voor de grap even naar dat lijstje gekeken (ja je moet wat als je op het eind loopt :lol: ) en mijn god wat een bak koolhydraten moet je volgens hun naar binnen werken zeg! Die boterhammen haal ik vaak nog nog wel verspreid over de dag, maar niet in combinatie met zo’n berg aardappels, pasta of rijst, daar eten wij met z’n tweeen van!!

En zoveel zuivel haal ik over het algemeen ook niet, eet wel kaas maar verder eigenlijk hoogstens een bakkie yoghurt, en hoogstens 1x in de week een half litertje drinkyoghurt ofzo als ik toevallig op het juiste moment langs de juiste schap van de supermarkt loop :wink:



Ik denk dat ik was dichtgegroeid als ik dat allemaal gegeten had, ben nu zo’n kilootje of 15 aangekomen en de laatste paar kilo’s zijn echt vocht die door de warmte in mijn handjes en voetjes blijft hangen.



Voor na de bevalling staan op de verlanglijst filet americain en dropjes (niet meer in huis gehaald sinds ik zwanger ben ivm aan zwangerschapsgerelateerde hoge bloeddruk in de familie, ik weet niet of het door de dropjesonthouding komt maar mijn bd is de hele tijd goed gebleven gelukkig) met dit warme weer zou een koud biertje of roseetje zo af en toe ook wel lekker zijn, maar ach daar kan ik ook nog wel makkelijk zonder, genoeg andere lekkere koele drankjes, vent drinkt toch niet dus de verleiding is niet zo aanwezig hier.

Als je gewoon gezond eet moet et wel goed wezen toch ?

Zou mezelf niet gaan overeten! Wat extra melk producten zijn natuurlijk wel iets wat je kan nemen!

over koolhydraten heb ik me nooit zorgen gemaakt

die zitten werkelijkwaar bijna overal in

je zou eens zo’n koolhydraten tabel moeten bekijken

er zijn maar weinig producten die geen koolhydraten in zitten

dus daar hoef je echt geen bergen aardappelen of pasta voor te eten



ik denk altijd maar zo

doe maar normaal dan doe je al gek genoeg :mrgreen:

@Pinkie wrote:

@Pinkie wrote:
@kantjeboord wrote:




Trouwens, mijn verloskundige zei vorig jaar dat je wel vacuum verpakte vis mocht eten als je het maar eerst ingevroren had. Hebben jullie daar wel eens van gehoord? daar zou de bacterie ook van dood gaan.




Ze ver ik weet klopt dat niet want de listeria bacterie gaan niet dood door invriezen. Wel door verhitting boven de 75 graden.




Ik was toch niet helemaal zeker van mijn zaak en heb het even opgezocht. De bacterie gaat niet dood maar stopt met groeien bij het vriespunt. Bij ontdooiing groeit tie gewoon weer stug door.




Aha, duidelijk! Dan hou ik het maar bij vers gerookte zalm van de visboer!

@Emmeken36 wrote:

Ik heb net voor de grap even naar dat lijstje gekeken (ja je moet wat als je op het eind loopt :lol: ) en mijn god wat een bak koolhydraten moet je volgens hun naar binnen werken zeg! Die boterhammen haal ik vaak nog nog wel verspreid over de dag, maar niet in combinatie met zo’n berg aardappels, pasta of rijst, daar eten wij met z’n tweeen van!!

En zoveel zuivel haal ik over het algemeen ook niet, eet wel kaas maar verder eigenlijk hoogstens een bakkie yoghurt, en hoogstens 1x in de week een half litertje drinkyoghurt ofzo als ik toevallig op het juiste moment langs de juiste schap van de supermarkt loop :wink:



Ik denk dat ik was dichtgegroeid als ik dat allemaal gegeten had, ben nu zo’n kilootje of 15 aangekomen en de laatste paar kilo’s zijn echt vocht die door de warmte in mijn handjes en voetjes blijft hangen.



Voor na de bevalling staan op de verlanglijst filet americain en dropjes (niet meer in huis gehaald sinds ik zwanger ben ivm aan zwangerschapsgerelateerde hoge bloeddruk in de familie, ik weet niet of het door de dropjesonthouding komt maar mijn bd is de hele tijd goed gebleven gelukkig) met dit warme weer zou een koud biertje of roseetje zo af en toe ook wel lekker zijn, maar ach daar kan ik ook nog wel makkelijk zonder, genoeg andere lekkere koele drankjes, vent drinkt toch niet dus de verleiding is niet zo aanwezig hier.




Ik vind af en toe een crodino wel lekker als afwisseling op de sapjes en fris!

Je lichaam geeft het vanzelf aan, ik dacht het ook, maar inmiddels eet ik echt wel meer, niet voor 2. Maar ik eet nu wel verspreid op de dag, geen 3 maaltijden meer maar 5 kleine maaltijden.

En het is wel heel erg belangrijk op minimaal 2 lt vocht binnen tekrijgen, je moet denken aan alles, koffie, thee enzo…

Komt goed, luister naar je lichaam.



Groetjes Monique



@kantjeboord wrote:

heb van de week eens het lijstje bekeken wat je allemaal als zwangere naar binnen zou moeten werken op een dag.

Nou, daar kom ik toch echt niet aan.

6 boterhammen is voor mij veel te veel! hooguit 4 op een dag redt ik.

En dan de hoeveelheid vocht? Ga ik ook niet redden!

Probeer wel extra melk te drinken, maar dan ook nog andere zuivelproducten erbij en kaas. menn, ik denk dat ik dat helemaal uit mijn voegen barst! :shock:

En dan nog beweren ze dat je niet voor 2 moet eten! Hoe doen jullie dat? :think: