Hou ben jij getrouwd, alles er op & eraan, simpel, bijzo

Wij zijn 2x getrouwd, in juni 2005 en precies een jaar later nog een keertje!

In 2005 was ik 32 weken zwanger en zijn voor de wet getrouwd met onze ouders, broers, zussen en neefjes en nichtje erbij. Manlief droeg een pak, ik een mooi setje, maar dat heb ik daarna ook nog prima kunnen dragen, dus niet supersjiek ofzo. We hadden een geweldige ambtenaar van de burgerlijke stand, die veel werk had gemaakt van de ceremonie. Het was super.

Daarna zijn we naar een restaurant aan het water gegaan, hier vlak in de buurt. Het was die dag ontzettend warm, dus we hebben heerlijk op het terras gezeten. De nette kleren werden bij de meesten omgeruild voor iets makkelijkers, ik liep zelf ook op mijn blote voeten. Neefjes en nichtje hebben nog gezwommen. Kortom, het was heel relaxed en ongedwongen. Zò leuk. Daarna hebben we met z’n allen gegeten en zo rond tienen ging iedereen weer huiswaarts.

Precies een jaar later zijn we in de kerk getrouwd, inmiddels met Bo erbij! Manlief in het zelfde pak als het jaar daarvoor :mrgreen:, Bo in een jurkje dat mijn schoonmoeder had gemaakt en ik in een trouwjurk en schoenen van mp. Geld uitgeven voor een geweldig feest, waar iedereen het goed naar zijn zin heeft, heb ik geen moeite mee. Maar zoveel geld voor een jurk die je maar 1 dagje aan hebt, dat had ik er dus weer niet voor over. Het was een dag met alles erop en eraan, alleen het gemeentehuis hebben we dus overgeslagen. Omdat we het jaar daarvoor al ringen hadden gekocht, hebben we het jaar erna een boompje gekocht. We waren op zoek naar een speciale boom, maar we kwamen niets met een bijzondere betekenis tegen (een Latijnse naam die ‘‘levensboom’’ betekende, vonden we prachtig, maar uiteindelijk bleek dat gewoon een conifeer te zijn. Hmmm, ook weer niet de bedoeling :wink: ) De dag voor ons huwelijk hebben dus uiteindelijk iets uitgezocht dat we beiden mooi vonden.

We zijn getrouwd in mijn geboortedorp, in de kerk waar ik vroegr altijd naar toe ging, receptie en feest in het plaatselijke restaurant (inmiddels gerund door mijn oud-klasgenote). Kortom, a trip down memory lane voor mij. Voor manlief wat minder, maar dat vond hij geen enkel probleem.

Het feest wilden wij niet met een band ofzo, dus uiteindelijk hebben we een improvisatietheatergroep uitgenodigd. Gedurende het diner hebben zij verschillende sketches, uiteraard met medewerking van de gasten, gedaan. Het was zò leuk! Bij het begin van het diner waren zij ‘‘ondergedoken’’ in het bedienend personeel en deden wel iets geks bij iedere tafel. Hilarisch, want mijn moeder was echt een beetje pissed dat het ‘‘personeel’’ aan het ruziemaken was bij hen aan de tafel. Hahaha! We hadden geen tafelschikking, en halverwege het diner is iedereen van plek geruild, o.l.v. de improvisatiegroep. Dit wilden wij graag, omdat dan anders iedereen toch bij zijn/haar bekenden kruipt en de hele avond alleen maar dezelfde gezichten ziet. Het was heel leuk om te zien dat op deze manier iedereen met iedereen aan de klets was.

Na het diner kon iedereen lekker blijven hangen en het zo laat maken als ze zelf wilden. Uiteindelijk rolden wij even na tweeen ons bed in. Heul romantisch bij mijn ouders op het logeerbed :mrgreen: Maar ja, Bo sliep bij de buurvrouw van mijn ouders (mijn schoonzusje had haar aan het begin van de avond weggebracht daarnaar toe) en we wilden graag de volgende ochtend bijtijds ons meisje weer ophalen.

Zo dus!

hier redelijk low budget, we waren rond de 2500 euro kwijt.

15.30 getrouwd op 20-10-2010. Jurk van MP, kleding Elise & Jesse geshopped. Pak hub gewoon van de C&A. Auto voor een klein bedrag van een kennis die bij Mercedes werkt. Ringen komen uit Turkije, vrij standaard aangezien we toch niet echt ringen-mensen zijn. Bloemen bij de bloemenkiosk, die hadden voor 100 euro mijn boeket, een autoboeket gemaakt en voor de getuigen & directe familie corsages. ( 12 geloof ik uit mijn hoofd ) Kaarten wel laten bedrukken door een drukkerij.

Na de ceremonie cupcakes gegeten in het clubhuis van hub’s scoutingvereniging, kennis van mij had ze gemaakt. Kosten hebben we vergoed. Daarna foto’s maken met een bevriende fotograaf voor een nette bijdrage.

17.30 gegeten met een geselecteerde groep, eten geregeld door een kennis, waren we voor 25 man 350 euro voor kwijt incl. hapjes het feest door.

19.30 feest in hetzelfde clubhuis tot 23.30 met bier, wijn, geen sterke dranken.

Daarna naar het hotel, de honeymoon suite :inlove:

wij zijn op 20-09-2010 getrouwd. we hebben het ook low butget gedaan.

we zijn gaan trouwen zodat alles goed geregeld was voor mijn dochtertje/

we zijn getrouwd op maandag maar niet op de gratis uur maar was wel goedkoop.

ik droeg een gala jurk ipv bruidsjurk

man had een pak van c&a.

alleen wij hadden bruids boeket en corsage.

dochter droeg klein bruidsjurkje. gekregen van mijn moeder.

trouwauto was de auto van mijn oom en oom was chauffeur

Ringen hebben we van mijn schoonouders gekregeb

taart heb ik gemaakt met mijn zus

catering leverde lunch en bbq

zwager kan goed foto graveren dus heeft de rappotage gemaakt.

we hebben echt ook heel selectief mensen uitgekozen. mensen die heel dicht bij staan hebben we uitgenodigd.

Wij zijn nog niet getrouwd. Wat wel lastig is: mijn vriend wil een heel groot feest met z’n hele familie, alle ooms en tantes enzo. Ik hou absoluut niet van veel mensen of in de belangstelling staan en zie dat dus absoluut niet zitten. En wat moeten die ooms en tantes die ik 1x heb gezien op mijn huwelijk? Voor mij zou het ideaal zijn met ouders/broers/zussen en een paar vrienden, dat vind ik echt al meer dan zat… Dus dat wordt nog wat als het ooit zo ver is…

Jee zeg wat een verhalen en iedereen weer anders.

en wat een geld hebben mensen ervoor over zeg pfffff.

Ik zou niet kunnen genieten van een dag die op afbetaling zou zijn maar goed ik lees dat sommige er goed voor gespaard hebben en andere gewoon ruim geld hebben.

Maar dan nog nee niks voor mij ga liever voor zoveel geld verbouwen aan ons huis en op vakantie, maar gelukkig zijn we allemaal anders.

Wel prachtige jurken heb ik gezien en mooie mannen haha.

Wij hebben er ook lang over nagedacht en gaan voor geregistreerd partner schap.

Dan hebben we toch alles goed geregeld.

zijn er nog niet uit hoe we dat precies gaan doen en welke dag.

want hier heb je ook getuige voor nodig en dan lijk het me wel leuk om met ze uit eten te gaan of lekker BBQ of iets?

Dus daar moeten we nog even over nadenken.

verder willen we ook een voogd regelen dus helaas notaris kosten maar goed vind het wel belangrijk.

Wij zijn nu bijna 4,5 jaar getrouwd. Alles erop en eraan.

De bruidstaart was een cadeau van m’n werk, werk bij een bakker.

Verder mooie jurk, gemeentehuis, kerk, receptie met 200 gasten. Was super!

Het allerleukste is dat m’n ouders alles betaald hebben :oops:

Wij hebben het ook over een geregistreerd partnerschap gehad.

Mijn vriend hecht geen waarde aan de hele dag en vind 20.000 euro die ik er dan aan uit zou willen geven echt veel te veel geld.

Want als ik het doe doe ik het goed.

We hebben net een nieuw huis gekocht, dus ons geld gaat eerst even daar naar toe en dan zien we weer verder.

Ik begreep alleen wel dat je getuigen mee moest nemen naar de ceremonie en die ook nog eens 45 minuten duurt. Daar zat ik dan weer net niet op te wachten eerlijk gezegd.

Dus mijn idee van even snel handtekening zetten en ik heb dezelfde achternaam gaat dus mooi niet op.

Dat wordt dus toch met getuigen en goede vriendinnen uit eten en zo wordt het alweer meer als gepland.

@Romi82 wrote:

Mijn vriend hecht geen waarde aan de hele dag en vind 20.000 euro die ik er dan aan uit zou willen geven echt veel te veel geld.

We hebben net een nieuw huis gekocht, dus ons geld gaat eerst even daar naar toe en dan zien we weer verder.

Ik begreep alleen wel dat je getuigen mee moest nemen naar de ceremonie en die ook nog eens 45 minuten duurt. Daar zat ik dan weer net niet op te wachten eerlijk gezegd.

Dus mijn idee van even snel handtekening zetten en ik heb dezelfde achternaam gaat dus mooi niet op.

Dat wordt dus toch met getuigen en goede vriendinnen uit eten en zo wordt het alweer meer als gepland.

duur een geregistreerd partnerschap nog zo lang :shock:

Nou dat had ik ook niet in gedachten eerlijk gezegt haha.

Moet dus nog eerst goed informeren hoe dat precies gaat bij onze gemeente.

Verder vind ik ook hoor als ik trouw wil je het goed doen en dat kan ik niet dus dan wil ik het ook niet.

en om heel eerlijk te zijn zegt zo’n papiertje voor mij persoolijk niks meer.

Hou van me vriend met of zonder papiertje net zoveel haha.

Wij zijn 16 jaar geleden getrouwd op mijn 17de :mrgreen:

Ik was zwanger geraakt en het eerste wat Jessy zei, dan gaan we ook trouwen, dus zo gezegd zo gedaan, bij ons was het dus mega low budget…

Ik was ruim 7 maanden zwanger, en ik was al flink van me zelf. Dus qua kleding had ik een witte zwangerschaps blouse, een beige legging met bijpassende instappers haha… Mijn moeder heeft mijn haar gedaan en mij een mooie witte diadeem gemaakt met witte bloemetjes en parels erin.

Jessy had een colbert jasje aan en een nette blouse met broek.

Het feest werd bij mijn ouders gevierd die ook alles voor ons betaald hebben, met naaste familie, broers, zussen, ouders omas en opas. En peetouders, en wat naaste vrienden.

De avond voor het trouwens hebben we alletwee een klein vrijgezellen feestje gehad, Jessy met zijn neven, die hebben hem mee uit genomen, en ik door mijn nichtjes wij hebben thuis een soort pyama feest en make up feestje gehouden hahah…

Wij zijn op het gemeente huis getrouwd, we hadden een kennis als fotograaf/ chauffeur :mrgreen:

Zal deze week eens een foto inscannen en hier plaatsen :mrgreen:

Mijn grote droom is trouwens om ooit nog eens opnieuw te trouwen en dan een echt feest te geven en dan met een trouwjurk en alles erop en eraan :mrgreen:

Of alleen al eens een mooie foto reportage te laten maken in een trouw outfit samen met Jessy en de kids :inlove:

Wij zijn gewoon heel simpel getrouwd op de dag dat het gratis is :oops: :oops:

Tuurlijk trouwden we omdat we heeellll veeelll van elkaar houden maar ook om dat ik destijds 1-10-2008 zwanger was van melinda :inlove:

Ons leek het makkelijker dat ik de zelfde achternaam droeg en dat alles na de geboorte wat makkelijker ging kwa aangeven en alles :smiley:

Ik had een broek en trui/blouse aan tsjaa was wel zwanger dus kon niet alles hebben he :mrgreen:

Savonds hadden we nog verassingsfeest gekregen van ons famillie :smiley:

wij zijn ook vrij uitgebreid getrouwd, ik denk dat alles bij elkaar zo’n 7500 euro heeft gekost (inclusief huwelijksreis naar de dominicaanse republiek)

onze dag (10-06-2005) zag er ongeveer zo uit:

8.00 opstaan en klaarmaken (ik trouwde vanuit het ouderlijk huis)

10.00 uur werd ik opgehaald door mijn aanstaande en reden we naar de locatie om foto’s te maken.

12.30 werden de gasten verwacht en opgewacht door de weddingplanner met koffie/thee

13.00 begon de trouwplechtigheid (werd weggegeven door mijn vader)

aansluitend high tea met de gasten.

16.00-17.00 kleine receptie

17.00 begin diner

20.30 eind diner en vertrek van de gasten

21.30 zaten wij met bubbels in de jacuzzi van onze bruidssuite na te genieten van een geweldige dag. (wij verbleven twee nachten in de bruidssuite en 3 dagen later gingen we op huwelijksreis)

de meeste kosten zat hem in de locatie, daar zijn we getrouwd en hebben we het feest gegeven. niet zo heel veel gasten en geen avondfeest, wij zijn niet van die feestbeesten. het was een sjieke/luxe bruiloft.

wij hadden er wel voor gespaard en de ringen hebben we gekregen van mijn schoonouders en alles wat ik droeg (en dan echt alles van top tot teen) werd betaald door mijn ouders. de trouwauto hadden we geleend van de buren van mijn ouders.

en eerlijk gezegd, hadden we na de eindafrekening wat geld over (gulle gasten en de locatie viel wat goedkoper uit dan begroot)

dat hebben we besteed aan een nieuw bed.

@mariska_23 wrote:

@Romi82 wrote:

Verder vind ik ook hoor als ik trouw wil je het goed doen en dat kan ik niet dus dan wil ik het ook niet.

Daar schrokken wij dus ook van.

Wij dachten, handtekening zetten, klaar…

Niet dus.

Maar als je op een gratis moment gaat dan is het verhaaltje geen 45 minuten, maar een kwartier (zeg ik uit mijn hoofd).

Misschien dat we dat dan nog eens doen ofzo en dan in het weekend uit eten ofzo.

Ik weet niet of ik ooit ga trouwen, maar als ik het nu zou doen, zou het mogelijk als volgt gaan: spijkerbroek aan, naar stadshuis, handtekening zetten en klaar. :roll: Misschien zouden we ooit trouwen omdat het misschien toch handig is, hoewel dingen zo ook goed geregeld kunnen worden. Ik heb zelf helemaal niets met trouwen.

Ik moet wel zeggen, ik vind het wel heel leuk om naar anderen te kijken en bruidsjurken kijken vind ik ook erg leuk. Het is leuk om te zien dat een geniet van een dag wat zij heel leuk vinden. Dus ik ben niet anti-trouwen, alleen voor mijzelf hecht ik er weinig waarde aan.

@Romi82 wrote:

@mariska_23 wrote:
@Romi82 wrote:

Daar schrokken wij dus ook van.

Wij dachten, handtekening zetten, klaar…

Niet dus.

Maar als je op een gratis moment gaat dan is het verhaaltje geen 45 minuten, maar een kwartier (zeg ik uit mijn hoofd).

Misschien dat we dat dan nog eens doen ofzo en dan in het weekend uit eten ofzo.

tja dan word het gratis en kort dat bevalt mij ook beter idd.

@natasja wrote:

Ik weet niet of ik ooit ga trouwen, maar als ik het nu zou doen, zou het mogelijk als volgt gaan: spijkerbroek aan, naar stadshuis, handtekening zetten en klaar. :roll: Misschien zouden we ooit trouwen omdat het misschien toch handig is, hoewel dingen zo ook goed geregeld kunnen worden. Ik heb zelf helemaal niets met trouwen.

Ik moet wel zeggen, ik vind het wel heel leuk om naar anderen te kijken en bruidsjurken kijken vind ik ook erg leuk. Het is leuk om te zien dat een geniet van een dag wat zij heel leuk vinden. Dus ik ben niet anti-trouwen, alleen voor mijzelf hecht ik er weinig waarde aan.

Dan neem je geregistreerd partnerschap dat is bijna het zelfde zou je even moeten lezen wat het verschil is scheelt bijna niks alleen met gezag over de kinderen maar als je je kind al erkend heb dan is er geen verschil zover ik begrepen heb.

ik moet einde van de week naar het gemeente huis voor me id-kaart op te halen en dan ga ik vragen wat de kosten zijn bij onze gemeente enz.......

Kosten staan online bij de gemeente site. Volgens mij is trouwen en geregistreerd partnerschap even duur toch?

Ik wil de mogelijkheid tot trouwen open houden. Kunnen we alsnog ooit een groot feest geven mochten we dat willen :smiley:

@Romi82 wrote:

Kosten staan online bij de gemeente site. Volgens mij is trouwen en geregistreerd partnerschap even duur toch?

Ik wil de mogelijkheid tot trouwen open houden. Kunnen we alsnog ooit een groot feest geven mochten we dat willen :smiley:

zijn idd. dezelfde bedragen zie ik op de gemeente site.

Huwelijk/partnerschap gemeentehuis

maandag t/m vrijdagochtend € 246,00

vrijdagmiddag

€ 297,00

zaterdag

€ 435,00

maandag of donderdag 9.00 uur

gratis **

overige tijden € 369,00

voor die 200 euro kan ik wel aardig eten lijk me.

Natuurlijk moet manlief er ook zo overdenken dus maar even informeren maar volgens mij denken we wel hetzelfde erover.

al wil hij liever trouwen heeft die al 2x gevraag maar ik wil niet trouwen ik wou altijd een samenlevingscontract.

Nu hoorde ik ook dat je geregistreerd partnerschap heb en dat is eigenlijk bijna hetzelde als trouwen dus een compromis toch haha.

kan nog niet vinden hoelang het duurd het hele gebeuren eerlijk gezeg.

Jee, dat zijn even andere bedragen dan hier, vooral in het weekend!

Huwelijksvoltrekkingen en voltrekkingen geregistreerd partnerschap:

In het gemeentehuis in de ondertrouwkamer:

ma en di om 09.00 uur: kosteloos

trouwboekje: € 23,80

getuigen van gemeentewege: € 53,30

In het gemeentehuis in trouwzaal:

ma-vr 09.00-17.00 uur: € 313,80

ma-vr vanaf 17.00 uur: € 471,00

za 09.00-17.00 uur: € 778,40

za vanaf 17.00 uur en zo: € 1167,60

carillon: € 26,70 (Geen idee wat dat is…)

ik dacht dat dit al duur was hahaha maar bij jullie nog duurder dus.

Nou hier word het een donderdag denk ik.

Heb gisteren even overleg en me vriend weet nog niet wie die als getuige wilt heb gezeg dat die daar dus even goed over na moet denken want ik wil dit wel dit jaar regelen aangezien we al bijna 8 jaar samen zijn me zoontje al ruim 2 jaar is moeten we wel wat regelen en niet steeds uitstellen.

Wij zijn in 2004 gaan samen wonen in januari en toen heb ik mijn man bij de soep gevraagd of hij met me wilde trouwen, niks romantisch dus (houd mijn man niet zo van en ik vind het wel prima) en met het toetje antwoord gekregen. We hebben die avond meteen de datum geprikt en een week later was bekend voor ons dat we 28 mei 2004 zouden trouwen. Wij hebben dus echt met alles erop en eraan gedaan.

Fotograaf, cameraman, gemeentehuis, kerk, eten, receptie en daarna groot feest. Ouders, oma, broers, zus, aanhang, mijn nichtje en mijn vriendin met haar man zijn er de gehele dag bij geweest.

Wij hadden voor de receptie ruim 150 mensen over de vloer bij de feestlokatie en 's avonds voor het feest ook nog eens 90 personen.

We hebben genoten en zouden het niet anders doen. Het is een uitgave, maar ik ga er van uit dat we dat ook maar 1 x doen in ons leven. De bruidsjurk heb ik mogen lenen (winkelwaarde 6000,- euro :mrgreen: ), pak voor manlief van schoonouders gekregen. Bloemen ook voor de auto en klein bosje voor mij. De rest valt allemaal wel mee als je maar even goed informeert links en rechts. We hadden tijdens het feest 's avonds geen buffe maar een frietkraan, viel goed in de smaak.