Hou ben jij getrouwd, alles er op & eraan, simpel, bijzo

Ik ga volgend jaar trouwen!! 01 juni 2012!! :inlove:

Wij zijn dan bijna 16 jaar samen, hij heeft me vorig jaar april gevraagd dus ik heb inmiddels al aardig geduld opgebracht met wachten met regelen hahaha.

Wij gaan wel een bruiloft houden met alles erop en eraan, maar hebben wel een max. bedrag in ons hoofd.

Het is mijn meisjesdroom en heb er lang op gewacht. :mrgreen:

We trouwen om 14.00 uur in Harderwijk, oude stadhuis (daar stond ik als klein meisje, samen met mama naar de bruidjes te kijken op vrijdag :inlove: ) en daarna gaan we naar de feestlocatie. Bruidstaart, luxe dineren, en een knalfeest erachteraan.

Verder invulling weet ik nog niet precies. We moeten de offerte nog enigzins aanpassen. We willen namelijk geen standaard bitterballen etc, maar iets aparts!!

Volgende maand ga ik voor het eerst jurken passen, ik kan echt bijna niet meer wachten…!!!

Minimouse, wat een romantisch idee dat jij altijd hebt gekeken naar de bruiden bij het stadhuis waarvan je er straks zelf een zult zijn! :thumbup:

ja zowiezo erg leuk om te lezen al die hele persoonlijke dagen, ingevuld zoals precies bij het bruidspaar past :smiley:

Ik ben het wel met Madre eens, zulke hoge bedragen…pfoe, daar kan je zoveel leuke dingen voor doen, verbouwingen aan het huis etc. Het mocht van ons best wat kosten maar we hadden wel prioriteiten. Onze huwelijksreis was net zo duur als het feest, dat vonden wij ook net zo belangrijk. Ook de ringen waren in verhouding behoorlijk duur, die moet je de rest van je leven dragen dus daar wilden we helemaal tevreden mee zijn.

Jurk wilde ik ook gewoon graag iets moois kunnen kiezen, in een echte bruidsjurkenwinkel. Ik was zo afgeknapt na een bezoekje aan een lowbudget jurken winkel… soort C&A gevoel en dat vond ik dus echt vreselijk.

@Marda wrote:

Minimouse, wat een romantisch idee dat jij altijd hebt gekeken naar de bruiden bij het stadhuis waarvan je er straks zelf een zult zijn! :thumbup:

Leuk hè? :mrgreen: !!

Nog leuker/mooier, mijn ouders zijn daar ook getrouwd!! (helaas ook gescheiden)

en jaren later is mijn vader daar hertrouwd met wie hij nu al 20 jaar gelukkig is!!

Als ik er aan denk dat ik volgend jaar samen met man en kinderen op die trap sta, dan schiet ik nu al in een jankbui :shifty: van geluk uiteraard :mrgreen:

@minniemouse wrote:

Als ik er aan denk dat ik volgend jaar samen met man en kinderen op die trap sta, dan schiet ik nu al in een jankbui :shifty: van geluk uiteraard :mrgreen:

Dat wordt nog wat als je er echt staat… :lol: misschien vooraf alvast oefenen met een doos tissues bij de hand :mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

Hier ook lowbudget…vind het gewoon zonde van het geld allemaal…

Hier zijn we op maandag ochtend getrouwd met wat vrienden en familie. Daarna zijn we naar ons huis gegaan en hebben we een brunch gedaan.

Heel gezellig allemaal in de middag zijn we op het vliegtuig gestapt met zijn 3 en heerlijk een weekje genoten van de vakantie :thumbup:

Een vriendin had mijn jurk gemaakt dus helemaal leuk :thumbup:

Wij zijn op 25juni 2009 getrouwd. Ik denk dat we een gemiddelde bruiloft hebben gehad met een uitgave van ongeveer 10.000 euro inc. huwelijksreis.

Mijn jurk heb ik gekregen van mijn ouders. Ik wilde persé een pronovias. Mijn man en zoon hebben hun kleding van zijn ouders gekregen.

Dit alles scheelde ons ongeveer 2500 a 2600 euro.

We zijn op een donderdag getrouwd in het gemeentehuis.

Hadden 18 daggasten. Een 2 laagse bruidstaart. Semi-beroepsfotograaf (achteraf heel veel spijt dat we niet wat meer hadden uitgegeven)

Een dj. Feest met zo’n 95 gasten. Trouwauto was een witte Hummer h2.

Euh…ik had een boeket met gerbera’s. De daggasten een corsage met een roos. Man en zoonlief ook een gerbera.

Kapster was een vriendin van me. Make-up heb ik bij ici paris laten doen.

Ringen hebben we met een goudsmid ontworpen en zelf gemaakt.

Het is maar waar je je geld voor uit wilt geven en natuurlijk ook wat voor een budget je hebt of wilt hebben.

Van de 25000 euro die we hadden gereserveerd was ruim 20000 voor onze gasten. De jurk, pak, reis, ringen, fotoreportage en bruidsuite waren samen 4500 euro.

Geld in een envelopje was welkom, maar niet voor ons. We zouden dat doneren aan een goed doel (dat stond ook op de kaart). We hadden twee dozen staan met twee goede doelen die persoonlijk dicht bij ons stonden) waar ze hun envelop in konden doen.

Eigenlijk denk ik dat het gewoon belangrijk is dat je het doet zoals je het met zijn tweetjes wilt doen. Wij wilden het graag zo en hebben een heerlijke dag gehad.

En ach, vergeleken met Yo en Wes 8) …

Hmm, hier redelijk low budget en simpel. Vonden sparen voor de bruiloft zonde van ons stap- en vakantiegeld,haha.

Zijn mei 2003 getrouwd.

-Stadhuis om 15.00 uur (vrijdag).

-Haar was kort,dus 's morgens alleen laten fohnen bij een kapper (zonder proefkapsel,styling deed ik thuis zelf wel).

-Make-up door mijn vriendin.

-Corsages voor een kleine groep en bosje voor mij.

-Auto van schoonpa van mijn vriendin (vond hij leuk om te doen en hij verzamelde dat soort auto’s, het was een witte rols royce meen ik (kosten 60 euro voor een fles wishkey voor de chauffeur). Voor de rest was voor iedereen vervoer op eigen gelegenheid.

-Na stadshuis foto’s maken met een relatief goedkope fotograaf.

-Daarna eten met ouders/broers e.d. (pakweg 15 man) en getuigen incl partners. Kleine groep dus. Terwijl wij foto’s gingen maken gingen zij al wachten bij het theehuis waar wij ook heen zouden gaan.

-Vanaf 19.00 uur was iedereen bij het theehuis welkom voor de borrel.

Ik zeg bewust geen feest of receptie. Gewoon iedereen tegelijk.

Muziek deden we zelf met zelf gemaakte CD’s met onze favo nummers op de achtergrond. De borrel was van 19.00 uur tot 23.00 uur incl… borrelhapjes en onbeperkt schenken.

Bij binnenkomst konden mensen nog wel zelf een stuk taart pakken.

Het was gewoon een hele gezellige,ongedwongen borrel!

Wilden absoluut geen dansfeest of feest met speeches of scketches e.d.

Er waren 60 tot 70 man. Gewoon familie (vrnl van mijn man) en vrienden.

Ik heb zelf weinig familie uitgenodigd. Alleen mensen waar ik wat mee heb (ouders,broers + aanhang en 1 tante en oom) en vrienden. Man heeft een hechte familieband dus iedereen kwam. dat maakte dat lage aantal (lekker goedkoop,hahaha).

Ik denk dat wij in totaal echt niet meer dan 5000 euro kwijt waren. Ik weet niet of daar al de kosten van de huwelijksreis bij zaten. Ik meen van wel.

Kosten eten en borrel rond de 2300 euro. 2ehands jurk 600 euro (van mijn ouders) en verder overal nette bedragen voor betaald.

Uiteindelijk kregen we aan kadogeld een megabedrag,dus een groot deel kregen we zo terug.

Kaartjes e.d. kosten niet veel, zo veel waren het er niet. Bloemen e.d. idem. Ik denk dat buiten de borrel de fotograaf nog het meeste heeft gekost. Foto’s alleen van het stadshuis en bos. Op de borrel lagen wegwerpcamera’s en mijn vader heeft flink geschoten.

Huwelijksnacht in het Marriot Hotel Hoofddorp, heerlijk met hele ruime jacouzie. (huh?)

Ik heb diverse nieuwe jurken aan gehad,maar werd er erg lacherig van. Vond niets mooi en de hele sfeer die rond die zaken hing trok me gewoon niet. Ben uiteindelijk geslaagd in een winkel voor 2e hands trouwjurken (en 1 x gedragen showjurken). Vond daar de perfecte jurk. Geen poespas, geen hoepels,strikjes,onzin e.d.

Later is mijn schoonzus daar ook in 1 keer geslaagd voor een prachtige jurk! Ze nam alleen jurken in die niet ouder waren dan 3 jaar. Geen stokoude modellem dus.

Huwelijksreis: Spanje, Calella. Waar we elkaar hebben leren kennen. Wilde nergens anders heen. Nu wel het verschil dat we niet in de bus zaten,maar vlogen,hihi.

Foto’s zijn van de scan,dus niet helemaal zuiver meer.

Oeh, ringen was ik vergeten. Hebben verlovingsringen samen uitgezocht en zijn deze meteen gaan dragen. Hij heeft me niet gevraagd, we hebben ergens eind zomer in 2001 besloten dat we wel wilden gaan trouwen en meteen berekend wanneer we dat ongeveer zouden kunnen doen (financieel gezien) kwamen uit op 2003. Toen was het geregeld.

Hebben onze verlovingsringen kort voor het trouwen weg gebracht hebben de datum er in laten graveren. Ik meen dat ze bij elkaar 500 euro waren. Valt mee dus. Zijn beide geen ringenmensen,dus subtiele gouden ringen met voor mij 3 kleine diamantjes in driehoek en mijn man een kleine driehoek in witgoud.

Wij zijn op een zaterdag en op een trouwlocatie getrouwd :thumbup:

Mijn schoonmoeder heeft mijn jurk gemaakt :thumbup:

Bloemen hebben we via een bevriende bloemist geregeld. Alleen werd het geen simpel boeketje en wat corsages :oops: (nog een paar bloemstukken erbij en olielampjes met dezelfde rozenblaadjes etc)

Jeutje, er komen opeens weer zoveel details naar boven rollen, teveel om allemaal op te noemen.

We hebben gezamelijk die dag genoten met onze gasten en genieten er nog steeds van als we eraan terugdenken. Alles was en ging gewoon perfect, ik zou niet weten wat anders had moeten gaan.

Tijdens de fotoreportage regende het tussendoor. We zijn niet natgeregend (heel even de paraplu nodig gehad naar de auto en bij de volgende fotoplek hield de regen weer op) en na ons trouwen brak de zon door.

De receptie die we toch maar gehouden hebben, omdat we niet iedereen konden uitnodigen voor het feest, was ook niet zo rampzalig als we gevreesd hadden. Sterker nog, het viel reuze mee. :mrgreen:

Het diner (alleen met de daggasten) was heerlijk en de tafelindeling perfect. (kids apart aan 1 tafel, dus geen gemopper over bord leegeten enzo)

En tenslotte het feest, was in 1 woord geweldig!! Ik had geen voeten meer over, maar genoot teveel om even te gaan zitten :lol: De band die we hadden ingehuurd was dan ook fantastisch. (Het was de eerste band bij wie we een kijkje namen en de klik was er gelijk, daarna nog ergens anders gekeken, maar dat viel zo tegen dat we gewoon niet verder meer hebben gekeken.)

En eindelijk, eindelijk werden we gered door de taxi, hadden we een prachtig afscheid en werden we naar ons hotel gereden.

Het ontbijt op het balkonnetje werd gewoon op onze kamer (In juni verwacht je niet mensen buiten te zien lopen op het strand met winterjassen aan :shock: ) Maar was er niet minder om.

Helaas was ik kapot, bekaf en heb ik voornamelijk geslapen die dag (lazy sunday, we hoefden er pas om 5 uur uit) Rinse is nog wel even gaan zwemmen en dat is eigenlijk ook het enige waar ik achteraf van baal. Dat ik zo kapot was en het gewoon niet op kon brengen.

We hebben nog gedineerd in het hotel (ipv de avond ervoor, die we er uiteraard niet waren, kon het ook de avond erna) en werden nog netjes opgehaald door mijn schoonzus en haar vriend (getuige en ceremoniemeester) en thuisgebracht.

Maandagochtend heel vroeg gingen we op huwelijksreis. 3 weken lang. Heerlijk 8)

En ik vind nog steeds dat we meer “misbruik” hadden moeten maken van het feit dat het onze huwelijksreis was. :mrgreen:

Heel verhaal en dan zeg ik het nog kort :lol:

ff zoeken naar wat fotootjes :inlove:

zucht… wat heerlijk om daar zomaar op een maandagavond weer even aan terug te denken, met de foto’s erbij…zwijmel… :inlove:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Onze dag zag er als volgt uit:

Om 11.30 uur kwam hij me halen bij mijn ouders in een oude Kever.

Toen zijn we op pad gegaan voor de fotoreportage

Om 14.00 uur hebben we bij ons thuis geluncht met de daggasten die daar inmiddels waren aangekomen. Lekkere broodjes, klaargemaakt door een vriend die goed kan kokkerellen.

We hadden 16 daggasten. (beste vrienden en naaste familie)

Om 15.30 uur getrouwd in een prachtig landhuisje

Om 16.30 uur taart en champagne met de daggasten

Om 17.30. - 19.30 receptie

Vanaf 19.30 diner met daggasten.

Voor ons gevoel was het best intiem en een fantastische dag.

Ik word weer helemaal :inlove: als ik er aan terugdenk.

Hier getrouwd afgelopen zomer met redelijk ‘alles erop en eraan’, maar dan wel zo low budget mogelijk. :wink: Als ik echt alles bij elkaar optel (trouwlocatie, ambtenaar, catering voor eten en feest, receptie, fotograaf, fotoboeken, ringen, bruidstaart, prosecco, kleding, bloemen, uitnodigingen, trouwbedankjes, kapper, 1 nacht bruidssuite) dan kom ik op +/- 8000 euro. Het enige wat we niet hebben gedaan is de huwelijksreis en we hebben ook geen speciale auto gehuurd maar gewoon onze eigen auto genomen naar de locatie.

Het duurste was hier het trouwen op zaterdag en de trouwlocatie, en de catering voor het eten/feest, dat heb ik uitbesteed aan een professioneel cateringsbedrijf (wel familie van mij dus nog wel korting gehad gelukkig). Jurk heb ik gekregen van m’n ouders.

Wij trouwden 's middags 2 uur, aansluitend receptie met bubbeltjes en bruidstaart en wat eenvoudige hapjes (120 personen).

Daarna eten met ongeveer 25 personen bij m’n ouders in de tuin (buffet, verzorgd door cateraar), en aansluitend feest voor ongeveer tussen de 80 en 100 mensen met genoeg hapjes, drankjes en aansluitend broodjes met koffie. :slight_smile:

Ik heb heel veel hulp van familie ingeschakeld (make up, catering, fotograaf, DJ) en veel zelf gedaan (trouwbedankjes gemaakt, zelf prosecco ingekocht, uitnodigingen via foto.com voor 5 cent per kaartje e.d.). Dat heeft ons enorm veel geld gescheeld. En nog vind ik 8000 euro eigenlijk behoorlijk prijzig hoor! :shifty: Maar ja, goedkoop trouwen met alles erop en eraan is best lastig. :wink: Maar ik vond het wel een superdag! :inlove:

Wat een leuk topic. Ik had het er vandaag nog met een collega over :smiley:

Wij hadden een behoorlijke complete bruiloft met zo goed als alles er op en er aan en we hebben genoten! Ik moet zeggen dat ik niet meer weet hoeveel we er kwijt voor zijn geweest (na 4,5jaar huwelijk), maar mijn ouders hebben een groot deel betaald (diner dansant 's avonds en mijn trouwjurk).

Even in een notendop:

's Ochtends samen thuis aankleden, daarna fotoshoot in het park en door naar mijn ouders voor de lunch en familiefoto’s.

14:00 uur gemeentehuis, daarna de kerkelijke bevestiging met aansluitend de receptie.

's Avonds een diner-dansant (we wilden graag een zaal met grote dansvloer, omdat we toen wedstrijden dansten (stijldansen ballroom) en behoorlijk wat familie/vrienden ook kunnen dansen).

Als verrassing kregen we een hotelovernachting van mijn ouders.

Voor foto’s: klik hiervoor ons fotoalbum. Uiteraard hebben wij de papieren versie op groot formaat thuis liggen :D, maar dan krijg je een indruk van onze dag :inlove:

We kijken nog steeds met veel plezier terug op onze mooie dag! Er zijn weinig dingen die ik anders zou hebben gedaan (andere taart bijvoorbeeld, en beter op mijn lijn letten in de weken ervoor :wink: , ik paste bijna niet meer in mijn trouwjurk :oops: :lol: )

Ik wilde alles erop en eraan! We wilden wel de prijs drukken, dus heb ik mijn jurk en schoenen bij een bruidszaak gekocht die bij failliete bruidszaken jurken opkoopt, ik kreeg daarbij de hoepel gratis. Verder een goedkope maar goede fotograaf uitgezocht. Mn zusje heeft het boeket gemaakt en mijn zwager leende ons een auto van de zaak (hij werkt bij sixt). Daarnaast gouden ringen laten maken bij de edelsmid. Maar… omdat we iedereen (150 man) op ons feest te eten wilden geven steeg de prijs. Inclusief onze huwelijksreis waren we zo rond de 20.000 euro kwijt. Gelukkig was het geld ons wel allemaal waard!

Wij woonden ook al samen en wilden ook gewoon samen slapen de nacht van te voren. Daarna zijn we naar mijn schoonouders gegaan, waar we ons omgekleed ed hebben. Mijn schoonmoeder zou mijn haar doen, maar had toch een kapster geregeld. Mijn ouders en zusjes kwamen ook naar mijn schoonouders. Daarna zijn we foto’s gaan maken met de bruidskindjes en daarna zijn we met de fotograaf nog ergens anders foto’s gaan maken (bruidskindjes waren 1 en 3, te jong voor een hele lange fotoshoot dus).

Na de foto’s zijn we even langs ons eigen huis gegaan en van daar uit naar de trouwlocatie. Toen zijn we getrouwd (ja, toch wel heel belangrijk op je trouwdag ;)), daarna duiven los gelaten en daar nog foto’s gemaakt met familie ed. Op een gegeven moment vond ik het echt veel te warm worden en zijn we gestopt. Vervolgens zijn we gaan eten met de daggasten (ouders, zussen + aanhang, onze oma’s en onze beste vriend(inn)en) en daarna was op dezelfde locatie het feest. Het was die dag super warm en gelukkig konden we buiten zitten (het was in een bos, dus ook redelijk beschut). We hadden een DJ, die heeft gewoon muziek gedraaid, maar vrijwel niemand danste oid, iedereen zat gewoon lekker buiten van het mooie weer te genieten. We hebben geen receptie gehouden, omdat er maar een klein aantal mensen waren waarvan we zo iets hadden van ‘die nodigen we dan daar voor uit’, die mensen hebben we dus ook gewoon op het feest gevraagd.

Ik heb geen idee meer wat de dag gekost heeft. Ons plan was om het klein te houden, maar uiteindelijk was het toch niet zo heel klein meer…het werd steeds groter en groter. Maar het was niet extreem groot oid, als ik het nu zou doen, zou ik nog wel een paar dingen anders (‘groter’) willen. Ik zou bijvoorbeeld iets met een paard willen (nette variant van paard en wagen of koetsje oid). Ook omdat de trouwlocatie en de eet-/feestlocatie allebei de naam van een dier hadden en omdat we ook duiven los lieten ed, leuk om dan nog meer dieren er in te hebben die dag. :slight_smile: Een aantal dingen hebben wel veel geld gekost, waaronder de fotograaf. Maar dat was iets wat ik erg belangrijk vond en dus vooral voor kwaliteit wilde gaan. Andere dingen waren weer minder duur, bv. omdat we het zelf (of viavia) hadden geregeld of gewoon omdat we niet in een heel duur restaurant zijn gaan eten.

Ik zie prijzen in euro’s dus ik word oud :mrgreen:

Bij ons ging het in guldens en van familieleden hebben we alle kosten vergoed gekregen :oops: als kadootje voor ons trouwen.

Incl. reis naar Sri Lanka en zakgeld.

Na de reis hadden we nog genoeg geld over om een mooi schilderij te kopen.

• jurk van Lily Conemans gekregen van mijn moeder
  • man droeg een simpel pak van de WE
  • nichtje verzorgde mijn haar en make-up
  • haar man filmde
  • fotograaf: een kennis die zelf in een fotozaak werkte
  • broodjes en soep eerst in mijn ouderlijk huis
  • gemeentehuis in een prachtig Paushuize, omdat het gemeentehuis werd verbouwd
  • pannenkoeken die kennissen zelf hadden gebakken de dag ervoor :mrgreen:
  • pannenkoeken aten we in de societeit van een studentenvereniging
  • auto was een foute blauwe Suburban van een kennis, hij reed zelf.
  • bloemen had ik laten regelen door kennis die bloemist is, een paar paradijsvogelbloemen
  • ringen; simpel glad goud
  • kerkdienst in “mijn” eigen kerk, boekenbon voor de dominee
  • daarna “feest” in een Antilliaans buurthuis
  • taart van de Hema :wink:
  • hapjes op feest hadden we besteld
  • bediening: stel studenten, tegen betaling
  • band; familie van vrienden waren bezig een bandje op te richten, wilden wel spelen :thumbup: (en volgens mij speelde Leo Blokhuis mee maar Tirsa ik weet niet of ik dat denk of dat dat echt zo is :mrgreen: )
  • overnachting in hotel betaalde mijn vader
  • bedankje voor de gasten: een vuurpijl met daaraan een kaartje
  • grootste kostenpost: taxi’s voor de hele familie; vooral ouderen, maar zij hebben zelf samen de hele bruiloft betaald :oops:

Wij zijn in stilte getrouwd, low budget <€500. Geweldige dag, prachtige fotos een onvergetelijke herinnering.

Leuk om te lezen! Wij zijn niet getrouwd…

wie weet ooit maar nu nog genoeg andere kostenposten en leuke dingen :wink:

thessa,wilde de mensen niet komen :shock: