horzelbeet

:cry: heb ik weer…



gisteren lekker gaan zwemmen met mijn gezinnetje op de camping bij mijn ouders…



en nu raad je het al …

ik hou mijn dochter horzelvrij … en zorg dat ze niet gestoken word…



Ben ik zelf gestoken :cry:

In mijn gezicht bij mijn linker kant tussen oog en oor…



mijn hele linkerkant is dik :?



iemand ervaring met horzelsteek…

het doet ontzettend pijn :cry:

en het gloeit helemaal …



mischien toch maar even de HA bellen :shifty:

Oei :? vieze beesten :x



Ik heb er geen ervaring mee.

het enige wat je daarmee kunt doen is…



Koel houden

azijn erop tegen jeuk/pijn

smeersel tegen insectenbeten(azaron oid)



Verder is er heel weinig tegen te doen… maar omdat het op zo’n rottige plek zit, wellicht toch ff aan je huisarts laten zien, al vermoed ik dat hij heel weinig kan betekenen voor je…



Sterkte :hug:

ja ik had ook al vernomen dat zinkzalf bij een horzelbeet :thumbup: is



de plek is nu ter grootte van een poffertje …

met een soort blaasje erop in het midden :o :x

rot beesten!

sterkte ik heb verder geen tips dan die al genoemd zijn.

:hug: :hug:

Oef, das pijnlijk ! Een horzel is toch een grote wesp ? Ik zou ook even de assistente vragen naar een goed middeltje omdat het in je gezicht is.

:hug: Enge beesten vind ik het, bah!!

ik heb even de ha gebeld…



ik heb met zon spuitje het gif er al uitgezogen…

koelen met een ijsklont.

en als het erger word langskomen…



hoop dat het snel over is :cry:

Ok… heb ff gezocht… en je bent waarschijnlijk niet gestoken/gebeten door een horzel… (die kunnen namelijk niet steken/bijten…)



Waar je waarschijnlijk door gepakt bent is een steekvlieg, ookwel Daas… Gemene beessies(zit me nu net te bedenken dat ik die van de week ook een binnen had, zie ik aan de foto, en die had me toch bijna te pakken… maar hij is rip :mrgreen: ) die steken, net als de mug, om genoeg energie te krijgen om hun eitjes te kunnen leggen…