horzelbeet

:cry: heb ik weer…



gisteren lekker gaan zwemmen met mijn gezinnetje op de camping bij mijn ouders…



en nu raad je het al …

ik hou mijn dochter horzelvrij … en zorg dat ze niet gestoken word…



Ben ik zelf gestoken :cry:

In mijn gezicht bij mijn linker kant tussen oog en oor…



mijn hele linkerkant is dik :?



iemand ervaring met horzelsteek…

het doet ontzettend pijn :cry:

en het gloeit helemaal …



mischien toch maar even de HA bellen :shifty:

Oei :? vieze beesten :x



Ik heb er geen ervaring mee.

het enige wat je daarmee kunt doen is…



Koel houden

azijn erop tegen jeuk/pijn

smeersel tegen insectenbeten(azaron oid)



Verder is er heel weinig tegen te doen… maar omdat het op zo’n rottige plek zit, wellicht toch ff aan je huisarts laten zien, al vermoed ik dat hij heel weinig kan betekenen voor je…



Sterkte :hug:

ja ik had ook al vernomen dat zinkzalf bij een horzelbeet :thumbup: is



de plek is nu ter grootte van een poffertje …

met een soort blaasje erop in het midden :o :x

rot beesten!

sterkte ik heb verder geen tips dan die al genoemd zijn.

:hug: :hug:

Oef, das pijnlijk ! Een horzel is toch een grote wesp ? Ik zou ook even de assistente vragen naar een goed middeltje omdat het in je gezicht is.

:hug: Enge beesten vind ik het, bah!!

ik heb even de ha gebeld…



ik heb met zon spuitje het gif er al uitgezogen…

koelen met een ijsklont.

en als het erger word langskomen…



hoop dat het snel over is :cry:

Ok… heb ff gezocht… en je bent waarschijnlijk niet gestoken/gebeten door een horzel… (die kunnen namelijk niet steken/bijten…)



Waar je waarschijnlijk door gepakt bent is een steekvlieg, ookwel Daas… Gemene beessies(zit me nu net te bedenken dat ik die van de week ook een binnen had, zie ik aan de foto, en die had me toch bijna te pakken… maar hij is rip :mrgreen: ) die steken, net als de mug, om genoeg energie te krijgen om hun eitjes te kunnen leggen…



Volgens wiki moet je uitkijken voor een bacteriele infectie, hou de plek even in de gaten, en anders toch even naar de huisarts gaan om hem te laten checken!!!



Lang leve wikipedia! whahahaha

okee dankjewel …



ik ga het even in de gateb houden … :think:

het lijkt idd zeer veel op dit beestje



Een paar jaar geleden ben ik door zo’n beest in mijn knie geprikt, die is ruim een week dik, rood en warm geweest. Mijn broek zat ook helemaal straks rondom die knie en je voelde de warmte door de stof heen.



En mijn moeder heeft een beet in haar lip gehad… Ze zag er niet uit, ze leek wel een eend… Het was echt heel zielig, ik wist niet wat ik moest huilen of lachen… :lol: :mrgreen:



Rotbeesten!



Hopelijk wordt het niet zo erg in je gezicht…



:-*

Ik zat vroeger ook altijd helemaal onder (ivm paarden), maar zo groot als een poffertje heb ik ze nooit gehad :eh:

hij is door flink koelen wel wat geslonken maar ooow wat doet het zeer :cry:



ik heb gewoon een pijnstiller genomen heel mijn kaken doen zeer … :cry:

t is net of alles stijf is :eh:



even afwachten tot morgen …

anders toch maar even naar de ha

he meis… en anders gewoon een paracetamol of ibuprofen nemen(werkt ook ontstekingsremmend…)



en even laten bekijken door de huisarts kan nooit kwaad…



nogmaals dikke knuf :hug:

Iek! :shock:

Ik krijg tegenwoordig van muggen al bulten zo groot als een poffertje (jaaaaa, ook in m’n gezicht, erg charmant), vaak ook met een soort blaasje in het midden en als dat stuk gaat (wat het gaat want het jeukt als een idioot) lijkt er een soort ‘gat’ te ontstaan :? . Ik heb littekens op m’n benen van 2 jaar geleden, toen wist ik het nog niet van de resultaten, ziet eruit als iets wat je van de waterpokken kan overhouden. Ken nog 1 iemand die dat ook sinds een paar jaar heeft, man van mijn vriendin. Vind het zo raar, het lijkt wel een allergische reactie ofzo, moet er niet aan denken wat een steekvlieg met me kan uithalen, jakkie!

Jij in ieder geval sterkte, hoop dat het snel wegtrekt.



Yvonne

jaah dat heb ik nu ook …



het is net een gat wat er ontstaat op de plek waar ik gestoken ben …

t lijkt net een minivilkaantje op mijn gezicht nu …

dat op ieder moment kan ontploffen…



het is iig wel stukken minder als gister… :-*

Heel veel mensen krijgen zo’n heftige reactie na een beet van een daas. Ze zijn dit jaar zowiezo al veel agressiever dan voorgaande jaren.

Goed smeren inderdaad met azaron/after bite etc etc. Azijn tegen de jeuk. En verder is er weinig aan te doen (helaas).

Nestosyl is pijnstilend en werkt goed tegen de jeuk!

wast geen blinde haas???





als je door die beesjes wordt gestoken krijg je ook mega bulten!!!